Qpad MK-85 Pro och MK-50 Pro

Permalänk
Medlem

Sitter med MK-80 och kommer aldrig ens fundera på att testa nåt nytt, helt sjukt bra i mitt tycke och smak

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem

Varför använder ni inte Youtube längre? Jag kan inte spela upp den här nya spelaren som ni lagt in :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Motherofgod:

Varför använder ni inte Youtube längre? Jag kan inte spela upp den här nya spelaren som ni lagt in :/

Det är fortfarande Youtube för mig O_o

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Trådlöst ?

Utan sladd, kopplas till datorn med radio eller bluetooth istället, bra om man t.ex. använder tv:n som skärm till datorn.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk

Grymt tack!
är själv i funderingar
blev dock helt off när det va ps2 på det billigare.
tror inte mitt moderkort ens har ps2
hade länge ett gammalt härligt tng bord med DIN kontakt
japp den där feta varianten. fick köra adapter för att det skulle funka
ni vet HATA windows tangenter

Visa signatur

Corsair 750D, iNTEL 6950X@4Ghz, Corsair H110iGTX, Corsair 64GB 2133mhz, Asus Rampage V Edition 10 , Optane 480gb, MSI 4070 , ASUS XG-C100C, 1tb Intel ssd something =)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taft:

Det är fortfarande Youtube för mig O_o

Hmm, märkligt! Det är definitivt inte som det var förr så någonting måste de ha ändrat. Eller??
Kan någon länka youtubelänken? Skulle vara jättegulligt. Tack på förhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Motherofgod:

Hmm, märkligt! Det är definitivt inte som det var förr så någonting måste de ha ändrat. Eller??
Kan någon länka youtubelänken? Skulle vara jättegulligt. Tack på förhand.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=uemlfo...

Där har du.

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Medlem

Tack! <3

De borde lägga upp länken till youtube i textformat för oss stackare som allt krånglar för =/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Så de röda switcharna är alltså ganska bra för all-around bruk? Spel, surf och chattande?

Jag har ett qpad mk-50 och är toknöjd faktiskt, går från ett mx5500 revolution mus+´tangentboprdspaket, fruktansvärt konstigt att skriva på så lättnedtryckta tangenter i början, men efter några minuter trivs man som tusan. motståndet är väldigt lagom för mig iaf, man behöver inte svettas ihjäl för att få ner knapparna, däremot får man lära sig att ta i mindre mot vad man är van vid

Skrivet av xpanterx:

Fina grejer! Visste inte att Qpad var Svenska, nice :). Väntar bara på en trådlös version nu då...

lär nog dröja länge innan det dyker upp, än så länge iaf. dom skyndade ju väldigt långsamt med de röda switcharna, och det finns såvitt jag vet inget trådlöst mekaniskt tangentbord från en någorlunda känd tillverkare.

Skrivet av rmd:

Jag förstår det ska vara kvalitet och allt, men jag kan omöjligt tänka mig att köpa ett "billigare" tanjentbord för 700kr+ med en ps2 kontakt.

Det är därför de skickar med en ps/2 till usb adapter, så att folk som du slipper använda något de inte har.
Ska du inte lipa för att de skickade med oranga tangenter också?

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Motherofgod:

Tack! <3

De borde lägga upp länken till youtube i textformat för oss stackare som allt krånglar för =/

Mysko för när jag tittar på recensionen så finns det logo på högra sidan Youtube HD. Trycker jag på den så kommer jag till Youtubes hemsidan.

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Skrivet av NinTrance:

Grymt tack!
är själv i funderingar
blev dock helt off när det va ps2 på det billigare.
tror inte mitt moderkort ens har ps2
hade länge ett gammalt härligt tng bord med DIN kontakt
japp den där feta varianten. fick köra adapter för att det skulle funka
ni vet HATA windows tangenter

Det följer med en PS/2-USB adapter i förpackningen till MK-50, så det spelar ingen roll om ditt moderkort saknar PS/2. Så länge du har en ledig USB-kontakt dvs.

Permalänk
Medlem

Antar att det är många som gått från Logitech Illuminated till mekaniskt tangentbord? Är inte det en väldigt stor omställning från låga "laptop-tangenter" till höga/tröga? Måste ta mig till någon butik och prova känner jag.

Permalänk
Skrivet av Mr_Flash:

Antar att det är många som gått från Logitech Illuminated till mekaniskt tangentbord? Är inte det en väldigt stor omställning från låga "laptop-tangenter" till höga/tröga? Måste ta mig till någon butik och prova känner jag.

Jag gick från Sidewinder X6 till K90 och fann det väldigt udda att använda till en början, men nu när jag vant mig är det en dröm att skriva och spela på. Andra tangentbord känns väldigt obekväma i jämförelse.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Kaoskadosk:

Enda jag har att påpeka är väl att såvitt jag vet så var Corsair först ut med röda brytare, sen skulle alla hoppa på samma vagn och göra nya modeller med röda brytare. Inget fel med det, men ska man prisa dem för att använda andra brytare så borda man nämna de som faktiskt var först ut med det.

Utöver det verkar det vara ett väldigt trevligt tangentbord. Jag håller mig dock till mitt K90 för macroknapparna, hade dock tyckt det varit bra om alla knappar var mekaniska på K90, men det är inte direkt något man lägger märke till ärligt talat.

Corsair först, knappast, fanns hur många tangentbord som helst med röda innan dem.

Permalänk
Inaktiv

Steelseris 6gv2

over and out >:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Med tanke på att mitt gamla Logitech Ultra-X som jag köpte för ungefär 12 år sedan fortfarande fungerar lika bra som när det var nytt så kan man ju undra varför man skulle betala så mycket för ett sådant här tangentbord?

för att många tycker mekaniska brytare är överlägsna "rubber dome"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Flash:

Antar att det är många som gått från Logitech Illuminated till mekaniskt tangentbord? Är inte det en väldigt stor omställning från låga "laptop-tangenter" till höga/tröga? Måste ta mig till någon butik och prova känner jag.

Det är helt klart en omställning! Men trögheten i de flesta mekaniska knappar är faktiskt klart lägre än små laptoptangenter! Man lurar sig lite på känslan av tröghet när slaglängden är så kort. Så problemet är mer den nya arbetshöjden, slaglängden och den fysiska "känslan" i knapparna... Men man vänjer sig!

Skrivet av GaMeR2K5:

Med tanke på att mitt gamla Logitech Ultra-X som jag köpte för ungefär 12 år sedan fortfarande fungerar lika bra som när det var nytt så kan man ju undra varför man skulle betala så mycket för ett sådant här tangentbord?

Nu är jag nästan avundsjuk: mina UltraX fick alltid några tangenter som blev trögare efter max något år... Och jag flagade bort texten på vissa tangenter inom ungefär samma tidsrymd. Jag gillar känslan i dem också dock

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mr_Flash:

Antar att det är många som gått från Logitech Illuminated till mekaniskt tangentbord? Är inte det en väldigt stor omställning från låga "laptop-tangenter" till höga/tröga? Måste ta mig till någon butik och prova känner jag.

Gick själv ifrån Illuminated, visst det är en liten period man behöver vänja in sig under den första veckan typ men sen blir det bara härligare och härligare. Tror jag har ökat min skrivhastighet ganska ordentligt mot vad jag hade på mitt Illuminated.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Härligt Jonas!

Visa signatur

HHKB Pro2 - HHKB Pro JP - IBM Model M SSK - Phantom - GH60 - LZ-GH - Raptor K1 - Ducky Shine3 TKL - Filco Majestouch2 Ninja

Permalänk
Medlem

Jag köpte mitt första mekaniska tangentbord och det blev ett Corsair K60 mest för jag gillade designen. Väldigt skönt att lira på men tyvärr lite sämre att skriva på då det bara finns handledsstöd för vänsterhanden. Hade ett Logitech Illuminated innan som jag nu använder på jobbet istället.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Synd att inte fler tillverkare följer Zowies spår och kör med bruna switchar, de är ju såå mkt skönare än resterande.

Skrivet av xpanterx:

Fina grejer! Visste inte att Qpad var Svenska, nice :). Väntar bara på en trådlös version nu då...

Det finns, dock med bruna switchar istället för röda.
Sök på Xarmor wireless så hittar du.

Permalänk
Medlem

Köpte mitt mx-80 pro på dreamhack för 900 kr, har inte riktigt fattat än varför folk inte är "nöjda" med brytarna... Detta är i särklass det bästa/skönaste tangentbord jag har haft sedan ~1996! Att sedan betala 400 kr mer för usb+macro känns inte värt för mig.

Visa signatur

Avdankad quake3-spelare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av vetej:

förlåt men jag undrar vad är special med mekaniskt tangentbord

Bättre känsla och hållbarhet.

Skrivet av vetej:

och finns inte det på 90 talet som vi har gått förbi?

Det är inte alltid så att nytt=bättre, ibland är ny teknik sämre men billigare att tillverka.

Skrivet av vetej:

sen alla yrar om färg för mekaniskt tangentbord kan något förklarar mig? (bruna röd svart blå etc)

Olika typer av mekaniska brytare, alla har lite olika egenskaper. Hur de låter, hur hårt man får trycka ned dem osv.

Skrivet av vetej:

sen tittar jag runt på mekaniskt tangentbord och flest av dom e i 3 cm höjd det gillar inte jag och jag vill har tunn som bärdators tangentbord eller razor lyosa som jag har nu.

Kör med det du tycker om, ingen som tvingar dig. Personligen skriver jag så mycket att mina rubber dome-tangentbord brukar bli "trötta". Knapparna tappar den spänst de hade från början.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Den som är intresserad av skillnaden mellan de olika brytarna från Cherry bör ta en titt på veckans Frågelåda!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Trevligt. Nu önskar jag även en recension på Corsairs tangentbord.

Den kommer här....

K60 är helt j*vla underbar!!!

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk

För er som inte vet så kan man just nu under en begränsad tidsperiod beställa ett MK-50/80/85 med valfri brytare på Qpad's hemsida!

Jag själv har ett Qpad MK-85 med bruna brytare och är väldigt nöjd med mitt val.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheGiant:

Den kommer här....

K60 är helt j*vla underbar!!!

+1 på den. Fruktansvärt snyggt och stilrent och briljant att spela och skriva på. It´s teh WIN!11

Visa signatur

Ayasake: AMD Ryzen 3900X - Asus Prime X570-PRO
G.Skill 128Gb DDR4@3600Mhz - Kingston KC2000 1TB
Asus GeForce GTX 1070 - Corsair 750W RMX V2 -
Noctua NH-D15 chromax.black - Fractal Design Meshify S2

Permalänk
Medlem

Har ett MK-50 och är i det stora hela väldigt nöjd med tangentbordet. Det enda som irriterar mig är att Backspace-knappen är väldigt kinkig. Man måste trycka ned den precis rakt ned och själva tryckkänslan på just den knappen är ganska dålig. Har även läst andra som stört sig på samma sak. I övrigt är det dock ett tangentbord som jag kan rekommendera varmt. Jag gick från ett gammalt klassiskt Keytronic KT2001 som tyvärr kastade in handduken.

Permalänk

Vänsterhänta..

Intressant att tangentbord nog är den enda produkt som primärt görs för vänsterhänta, dvs personer som använder mus/trackball med vänstern. Undra vilka som först flyttar numpaden på vänster sida så den inte är ivägen för en bra placering på styrdonet. Tills dess håller jag tummarna för att det ska komma ett liknande bord utan numpad (finns säkert, har inte letat så noga).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Utan sladd, kopplas till datorn med radio eller bluetooth istället, bra om man t.ex. använder tv:n som skärm till datorn.

Ett gaming tangentbord ska ha sladd!! Men till HTPC.n helt klart är det nice med trådlöst då.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]