Unreal Engine 4 släpps 2012

Permalänk
Melding Plague

Unreal Engine 4 släpps 2012

Den fjärde generationen av Epic Games tongivande spelmotor Unreal Engine dyker upp redan under året och kommer att ha en "djupgående effekt på spelbranschen".

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det är väl bara tacka och ta emot. Hoppas det blir mindre konsollifierat.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk

Det var på tiden!
Man vill ju gärna utnyttja kraften i sin GPU.

Permalänk
Medlem

Väldans fin timing för mig. Men, dreggel.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

På tiden, UE3 är väl ganska gammal vid det här laget även om de uppdaterat den genom åren. Tycker själv att det finns för få titlar därute som skulle motivera en uppgradering i dagsläget.

Visa signatur

FT02B • HX620W • P5E Deluxe @ PL11 • Yorkfield Q9450 C1 lappad @ 440x7,5 = 3,3GHz @ 1,380V w/ NH-D14 • 2x2 + 2x1 GB DDR2 @ 880MHz 5-5-5-18 • Palit 55nm GTX260 Sonic • Xonar DX • 36GB Raptor • 3TB Caviar Green • U2713HM • W7 x64 • Ikari Laser • Sidewinder X6

Permalänk
Medlem

Ser otroligt bra ut tycker jag !
På tiden med ett steg framåt för grafiken efter alla dessa år av anpassning till dagens föråldrade konsoler !

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

"På senare tid har Epic Games även satsat på att ta spelmotorn till andra plattformar som Android och Ios."

Ska bli grymt med nya Angry Birds med UE4

Permalänk
Medlem

Fint, hoppas på ett nytt unreal tournament också

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Ser otroligt bra ut tycker jag !
På tiden med ett steg framåt för grafiken efter alla dessa år av anpassning till dagens föråldrade konsoler !

Fast videon är ett demo från UE3.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Nytt batmanspel plx

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 16GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem

Konsoller hit och konsoller dit. Det är bedrövligt att grafiken i de flesta spel ligger 5-6 år bakåt i utvecklingen. Och alla dessa jävla ports hit och dit. AAAAAAARGH!!!

Hoppas bara nu att de skiter i nuvarande konsoller och anpassar dessa för PC istället.

THIS IS MADNESS!

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Demo-videon är iaf från Unreal engine 3.

Visa signatur

ASUS Rog Strix X-570 E-Gaming | AMD R9 3900X 12 Cores @ 4.3GHz @ 1.28Vcore, 24/7 Stable | 16GB DDR4 Corsair Vengance @ 3600MHz CL16, 21, 21, 38 | Asus RX 6800 TUF Gaming @ 2450/2130 Mhz | Corsair AX 1200W | Custom vattenkylning av EKWEB och Phobya (CPU) | ASUS Essence STX II Ljudkort | Sennheiser HD598 | Corsair Force GT 120GB SSD (OS Drive) | Samsung 850 Pro 256GB SSD (Some Games) | WD Black SN750 NVMe 1TB SSD @ game mode | 4x WDC diskar 3.8TB |

Permalänk
Medlem

Oavsett vad så vill jag se det demot bli ett spel
Älskar den videon

Ser fram emot spel med UE4 och större implementering av DX11.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av KNI-861:

På tiden, UE3 är väl ganska gammal vid det här laget även om de uppdaterat den genom åren. Tycker själv att det finns för få titlar därute som skulle motivera en uppgradering i dagsläget.

Unreal motorn får sig några uppdateringar i månaden, tack vare deras UDK projekt.(http://udk.com/)

Permalänk
Medlem
Skrivet av X2Power:

Demo-videon är iaf från Unreal engine 3.

Då kan ju fyran bara vara bättre.

Tänk att lira Skyrim med sån grafik.

Visa signatur

QC7

Permalänk
Medlem

gieffs UT goty med ny grafik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Fast videon är ett demo från UE3.

Oj då, blev ordentligt impad redan av den. Isåfall lär UE4 bli något i hästväg.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Fan va nice med DX11 , vi kommer nog se en rejäl uppsving på grafikfonten efter detta år känns det som

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Tveksam till att det kommer se så här bra ut, men det återstår att se. Grafikutvecklingen har stått stilla ett tag nu.

Tror PC gamers hade tjänat mer på att lägga sina pengar på spel än på hårdvara. Vi lägger tusenlappar på hårdvara men det finns knappt några spel att använda denna till. Således vänder sig tillverkarna till de uråldrade konsollerna.

Visa signatur

Cooler Master Storm Sniper - Gigabyte P67A-UD3 - i5 2500k 3.3@4.7ghz - Crucial M4 SSD 128 GB - Gigabyte 560 Ti GTX OC 1024MB - Crucial Ballistix 4GB@1600mhz DDR3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Konsoller hit och konsoller dit. Det är bedrövligt att grafiken i de flesta spel ligger 5-6 år bakåt i utvecklingen. Och alla dessa jävla ports hit och dit. AAAAAAARGH!!!

Hoppas bara nu att de skiter i nuvarande konsoller och anpassar dessa för PC istället.

THIS IS MADNESS!

UE4 anpassas först till nästa konsoll generation.

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5

Permalänk
Skrivet av RainesX:

Oavsett vad så vill jag se det demot bli ett spel
Älskar den videon

Ser fram emot spel med UE4 och större implementering av DX11.

Jag vill se det som långfilm

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChaosClocker:

UE4 anpassas först till nästa konsoll generation.

Då får vi hoppas att det är rejält med krut i nästa konsollgeneration.

Det är väldigt ledsamt som det är nu. Jag sitter med ett 3 år gammalt grafikkort och spelar nya spel i bra FPS.

Nvidia och AMD borde ju också ha intresse av att grafiken blir mer avancerad i nya spel, annars får de ju inte sälja något nytt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Hjälp mig att förstå. Hur kan det bli mycket snyggare än ex. Bf3? Det måste ju finnas någon form av maxgräns på grafiken. Har svårt att föreställa mig att det kommer bli mycket bättre än idag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Hjälp mig att förstå. Hur kan det bli mycket snyggare än ex. Bf3? Det måste ju finnas någon form av maxgräns på grafiken. Har svårt att föreställa mig att det kommer bli mycket bättre än idag.

Skickades från m.sweclockers.com

Fler polygons, mer högupplösta texturer...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Ser otroligt bra ut tycker jag !
På tiden med ett steg framåt för grafiken efter alla dessa år av anpassning till dagens föråldrade konsoler !

Fast då lär väl bli en anpassning till morgondagens föråldrade konsoler istället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Fler polygons, mer högupplösta texturer...

polygons?

Men videon tyckte jag inte var bättre än något modernt spel idag.

Permalänk
Medlem

Jag tycker UE3 fortfarande levererar rätt bra
Se bara på Tera

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

OMG! Kan inte vänta...

Permalänk
Medlem
Skrivet av spel565:

Fast då lär väl bli en anpassning till morgondagens föråldrade konsoler istället?

Tänk på att 360 och ps3 var väldigt kraftfulla när dom kom, nästa generation kommer nog iaf kasta fram grafiken 4-5 år i tiden (dvs till nästa generations grafik), men sen lär det väl stå still 4 år till igen! xD

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Hjälp mig att förstå. Hur kan det bli mycket snyggare än ex. Bf3? Det måste ju finnas någon form av maxgräns på grafiken. Har svårt att föreställa mig att det kommer bli mycket bättre än idag.

Själv tycker jag att man snabbt blir bortskämd. Satt å spelade Bf3 igår och slogs då av tanken på hur fult det faktiskt är... Träd, gräs m.m. ser ju faktiskt förjävligt ut!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE