Unreal Engine 4 släpps 2012

Permalänk
Skrivet av thexps:

Hjälp mig att förstå. Hur kan det bli mycket snyggare än ex. Bf3? Det måste ju finnas någon form av maxgräns på grafiken. Har svårt att föreställa mig att det kommer bli mycket bättre än idag.

Menar du att Bf3 skulle representera höjdpunkten i den tekniska utveckling från och med nu och ända till evigheten?
Gör dig själv en tjänst - skriv ut ditt citat och spika upp det på väggen så att ditt framtida jag kan få sig ett gott skratt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Det får vi hoppas. Inte imponerande video.

Videon i sig är imponerande, men de flesta CGI (om det där var CGI) ser alltid bra ut..

Visa signatur

ASUS Rog Strix X-570 E-Gaming | AMD R9 3900X 12 Cores @ 4.3GHz @ 1.28Vcore, 24/7 Stable | 16GB DDR4 Corsair Vengance @ 3600MHz CL16, 21, 21, 38 | Asus RX 6800 TUF Gaming @ 2450/2130 Mhz | Corsair AX 1200W | Custom vattenkylning av EKWEB och Phobya (CPU) | ASUS Essence STX II Ljudkort | Sennheiser HD598 | Corsair Force GT 120GB SSD (OS Drive) | Samsung 850 Pro 256GB SSD (Some Games) | WD Black SN750 NVMe 1TB SSD @ game mode | 4x WDC diskar 3.8TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av X2Power:

Videon i sig är imponerande, men de flesta CGI (om det där var CGI) ser alltid bra ut..

Den där videon är i realtid, använder UE3 och är över ett år gammal. Tror till och med att det var en nyhet på swec om den. Den kördes också på 3 GTX 580. Det som visas is den demon är vad Epic tror(?)/vet(?)/vill(?) ska fungera på nästa generations konsoller. Det var så jag fattade det iaf när jag såg på den när den kom.

här är den gamla nyheten http://www.sweclockers.com/nyhet/13635-nasta-generation-unrea...

Permalänk
Hedersmedlem

Även om det ekonomiskt inte gått så bra för titeln UT 3 (jämfört med typ gears of war) så hoppas jag på ett nytt unreal tournament. Jag mår bra av unreal tournament

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Om du tycker att jag är gnällig kan du väl skruva huvudet åt konsollmaffian istället? De har dikterat villkoren för oss PC-spelare allt för länge nu.

Ett bra spel är ju inte bara grafik, herregud.
Var inte så trångsynt!

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av X2Power:

Videon i sig är imponerande, men de flesta CGI (om det där var CGI) ser alltid bra ut..

Kanske enligt vissa

Enligt mig var den inte imponerande alls. Helt otroligt att en ny motor ska se sämre ut än vad crysis gjorde för 5 år sen egentligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

Ett bra spel är ju inte bara grafik, herregud.
Var inte så trångsynt!

Absolut inte, men att alla är så pass överens om att det är helt OK att hålla tillbaka utvecklingen bara för att det ligger med pengar i gammal teknik äcklar mig verkligen.

Personligen tycker jag alla konsoller efter SNES har varit rena skräpet (undantaget handhållna), så att grafiken inte gör spelet håller jag verkligen med om. Men teknisk utveckling måste främjas.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Är inget fan av gamla motorn och lär inte bli det av den här heller. Sedan quake 3 har allt gått utför... Nu för tiden känns spel lite som att röra sig i sirap :/
Gissar att konsollerna kommer ha en "lite version" av tesselering i spelen och att man på pc kommer kunna dra upp detta. Att döma av vad exempelvis xbox 720 kommer använda sig av för hårdvara lär man stå sig rätt bra på ett mellansegmentskort i några år framöver. HD 7850-7870 for the win?! Uppgradering efter sommaren om jag mot all förmodan skulle tröttna på quake

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Absolut inte, men att alla är så pass överens om att det är helt OK att hålla tillbaka utvecklingen bara för att det ligger med pengar i gammal teknik äcklar mig verkligen.

Personligen tycker jag alla konsoller efter SNES har varit rena skräpet (undantaget handhållna), så att grafiken inte gör spelet håller jag verkligen med om. Men teknisk utveckling måste främjas.

Å andra sidan kan man fråga sig om inte konsolerna gör just det, till skillnad från PC. På konsol tvingas utvecklarna bli kreativa, prestera allt mer och göra nya lösningar på gamla problem och trots daterad hårdvara. Man får mer och mer för pengarna, bättre grafik/animationer, större världar, smartare AI och bättre fysik på samma hårdvara som för 5 år sedan.
På Pc måste du byta hårdvara med något års mellanrum för att ens kunna spela spel, och ska man se det rent krasst får man betala väldigt mycket pengar för väldigt liten skillnad, rent grafiskt. Du kanske får någon ynka fps mer eller marginellt högre upplösning, mot flera tusen i investering och hårdvaru-muslker som aldrig får prestera pga dålig optimering och lata utvecklare, tyvärr, men på PC betalar du mycket för rejäl prestanda som utnyttjas uselt för att du ska känna dig tvingad att köpa nästa dyra kort med en marginell förbättring. Tack vare konsoler tvingas utvecklarna göra mer på mindre, och för utvecklingen framåt, för när konsolerna byter hårdvara är den nya hårdvaran långt mer kapabel än motsvarande på PC någonsin varit, och den kommer återigen leverera mer och mer, medan du på PC vackert får lov att byta upp dig om du vill ha någon som helst skillnad.

Vad skulle du kalla utveckling och större framsteg?
Att köpa nya produkter varje år för att få skillnad, eller att få nya funktioner och bättre prestanda till redan existerande produkter?
Att släppa en bil med 2 motorer för dubbel prestanda, eller utveckla en 2x bättre bilmotor istället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumbledock:

"På Pc måste du byta hårdvara med något års mellanrum för att ens kunna spela spel"

Om du med "Spela spel" menar "Kunna maxa allting", så, ja. Har en dator från 2008 som fortfarande orkar med att driva det mesta.

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumbledock:

På Pc måste du byta hårdvara med något års mellanrum för att ens kunna spela spel, och ska man se det rent krasst får man betala väldigt mycket pengar för väldigt liten skillnad, rent grafiskt.

Öh?
Väldigt liten skillnad mellan dx10 och 11? Det är stor skillnad på grafiken i spelen mellan de generationerna.
Ny hårdvara vartannat år?
Det måste jag ha missat med min cpu från 2007 som kör bf3@high.
Förvisso har jag bytt grafikkort men bf3 funkade även det med grafikkort från 2008. Skyrim,bf3, sc2 whatever allt fungerar så jag känner inte igen det du skriver.

Ditt citat låter som ett generaliserat felaktigt påstående tyvärr...

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Kanske enligt vissa

Enligt mig var den inte imponerande alls. Helt otroligt att en ny motor ska se sämre ut än vad crysis gjorde för 5 år sen egentligen.

Om du går ett par sidor bakåt, så kan du läsa att videon är ett demo från Unreal engine 3.. gammal motor.

Visa signatur

ASUS Rog Strix X-570 E-Gaming | AMD R9 3900X 12 Cores @ 4.3GHz @ 1.28Vcore, 24/7 Stable | 16GB DDR4 Corsair Vengance @ 3600MHz CL16, 21, 21, 38 | Asus RX 6800 TUF Gaming @ 2450/2130 Mhz | Corsair AX 1200W | Custom vattenkylning av EKWEB och Phobya (CPU) | ASUS Essence STX II Ljudkort | Sennheiser HD598 | Corsair Force GT 120GB SSD (OS Drive) | Samsung 850 Pro 256GB SSD (Some Games) | WD Black SN750 NVMe 1TB SSD @ game mode | 4x WDC diskar 3.8TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Absolut inte, men att alla är så pass överens om att det är helt OK att hålla tillbaka utvecklingen bara för att det ligger med pengar i gammal teknik äcklar mig verkligen.

Personligen tycker jag alla konsoller efter SNES har varit rena skräpet (undantaget handhållna), så att grafiken inte gör spelet håller jag verkligen med om. Men teknisk utveckling måste främjas.

PS1? PS2? Xbox 360?
Kan ju inte säga att alla är skräp?

Visa signatur

Burken:
| CoolerMaster HAF 922 | Intel i5 2500K@4.4GHz | Corsair H100 | Asus GTX670 DirectCUII 2GD5 Boost@1201MHz, Mem@6412MHz | GIGABYTE Z68X-UD3H-B3 | Corsair Vengence 8Gb | Corsair TX650W | SSD OCZ-Vertex3 | HDD1 SamsungSpinPoint 1TB | HDD2 Seagate Barracuda 225Gb | HDD3 Seagate Desktop 1TB | HDD4 WD Desktop 2TB |

Permalänk
Avstängd

Jeg vil si jeg er så skuffa over så mange dårlige pc spill, at det å kjøpe noen ny pc eller noe nytt grafikkort ikke er så interessant. Hva godt er det å ha en kraftig datamaskin for en masse middelmådige/dårlige spill med pen grafikk?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azrof90:

PS1? PS2? Xbox 360?
Kan ju inte säga att alla är skräp?

PS1 hade vissa titlar som var ok, men övriga ger jag inget för. De är i mångt och mycket datorer som står vid tv'n, och låter värre.

Och i och med det följer ju också alla problem som en dator har. Läste t. ex att Microsoft byggt Xbox så pass dåligt att den kan crasha, och få något som kallar för Red Ring of Death eller vad det var. Sådant skall fan inte kunna hända på en konsoll. OBS, inte menat som flame, det finns säkert liknande på samtliga konsoller som beter sig som en pc.

Fast de som gillar den nya generationens konsoller tycker säkert att "vad då'rå?? Man vänjer sig." Så vi har ju alla våra olika åsikter och tur är väl det.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Och i och med det följer ju också alla problem som en dator har. Läste t. ex att Microsoft byggt Xbox så pass dåligt att den kan crasha, och få något som kallar för Red Ring of Death eller vad det var. Sådant skall fan inte kunna hända på en konsoll. OBS, inte menat som flame, det finns säkert liknande på samtliga konsoller som beter sig som en pc.

Sådant ska inte få hända? Spännande uttalande då detta även händer för datorer. Ta exempelvis Intels moderkort för cirka ett år sedan. Det är inte bara tillverkarna av konsoler som kan göra fel. Din inställning känns något som kan liknas med naiv och rabiat, och saknar en saklig grund. Således: ett fel kan lika väl uppstå i en dator som i en konsol.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumbledock:

... På Pc måste du byta hårdvara med något års mellanrum för att ens kunna spela spel, och ska man se det rent krasst får man betala väldigt mycket pengar för väldigt liten skillnad, rent grafiskt. Du kanske får någon ynka fps mer eller marginellt högre upplösning, mot flera tusen i investering ...

Man måste inte byta hårdvara med något års mellanrum, men man kan förstås om man vill. Vad gäller "några ynka fps mer" så har du uppenbarligen inte följt med i utvecklingen, på samma sätt som konsolerna förstås inte har det. Om man t.ex. köper nytt grafikkort varannan generation så får man normalt väldigt mycket mer prestanda (det dubbla för mig senast), och har man inte högre krav än konsolnivå på grafiken så blir det dessutom väldigt billigt. Rättare sagt, har man inte högre krav än konsolnivå så blir det gratis - man kan låta bli att köpa nytt överhuvudtaget och kan spela ändå.

Det hela är lite som mac vs pc, där konsol = mac (hårdvaran styrs av tillverkaren och allt är låst och begränsat) och pc = frihet, men båda har för- och nackdelar.

För övrigt hatar jag både konsoler och Apple.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

För övrigt hatar jag både konsoler och Apple.

Sedär, då fick vi in lite Apple-hat i tråden också. Så tröttsamt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arginj:

Således: ett fel kan lika väl uppstå i en dator som i en konsol.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är ju precis det jag vänder mig emot. Om en konsoll börjar likna en dator, får den också samma fel som en dator. På den tiden jag tyckte att konsoller var något att ha så var de stabila, och var det något fel så var det för att spelen var uselt programmerade och inte för att hårdvaran eller firmware i konsollen var kass.

Datorer är komplexa saker och då kan fel inträffa, inget konstigt. Men om en konsoll beter sig som en dator kan man lika gärna köpa en dator och en handkontroll.

Så: Jo, de nya konsollerna är i min mening inget att ha, eftersom de dras med samma elände som datorer gör, och då försvinner poängen, enligt mig.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Imponerande om det är en speldemo för en avancerad tecknad film som ser ut nästan som verklighet kan väl vem som helst göra nu för tiden.

Men om några år är säkert spelgrafiken exakt som verkligheten.

Permalänk
Medlem

Demot visar en klipp ifrån UE3, inte UE4!

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arginj:

Sådant ska inte få hända? Spännande uttalande då detta även händer för datorer. Ta exempelvis Intels moderkort för cirka ett år sedan. Det är inte bara tillverkarna av konsoler som kan göra fel. Din inställning känns något som kan liknas med naiv och rabiat, och saknar en saklig grund. Således: ett fel kan lika väl uppstå i en dator som i en konsol.

Skickades från m.sweclockers.com

Du tog orden ur munnen på mig. +1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Vi vet ju alla att den där filmen inte är ingame, så varför ger de oss såna videos?

Förmodligen för att det är renderat i realtid och inte en film. Hade det varit en film så är det ju såklart inte imponerade med dagens eller gårdagens mått.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

fortfarande plastig "look"

Igen, ett år gammalt demo från UE3. Dessutom så finns det väl (vad jag vet) inget spel som ser så bra ut idag?

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Idiot.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av X2Power:

Om du går ett par sidor bakåt, så kan du läsa att videon är ett demo från Unreal engine 3.. gammal motor.

Jo, om du läste min post ser du att jag skrev att jag hoppas den var det.

I övrigt missvisande att lägga in den videon till en sån rubrik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Det får vi hoppas. Inte imponerande video.

Näh, den va verkligen jättedålig *ironisk*. Har inte sett ett spel med den grafiken än.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Skrivet av backfeed:

För övrigt hatar jag både konsoler och Apple.

Då måste du köpa en sån här
http://sv.wikipedia.org/wiki/Apple_Pippin

42000 sålda ftw.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av elajt_1:

Näh, den va verkligen jättedålig *ironisk*. Har inte sett ett spel med den grafiken än.

x-box grafik = värdelöst

Kolla lite videos på crysis i högsta upplösning så får du ser hur ett bra spel ser ut. Dom anpassar ju dessa spel till konsoller.. Så inte undra p¨å att det ser så värdelöst ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Ser riktigt gött ut, nu är bara att hoppas på att det kommer ett nytt Carmageddon spel.

ÅÅÅÅÅÅÅÅ Carmageddon!! Nu blev jag nostalgisk. Du gjorde min helg!

Inte tänkt på det på flera år!

Visa signatur

Diplomacy is the art of saying 'Nice doggie!'... till you can find a rock.