Unreal Engine 4 släpps 2012

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Då får vi hoppas att det är rejält med krut i nästa konsollgeneration....

http://www.sweclockers.com/nyhet/14982-rykte-nasta-xbox-utrus... xD

Permalänk
Medlem

om detta nu är ingame är det sjukt mycket snyggare än dagens grafik. bara kolla hur människorna ser ut och ljus ect:)

Visa signatur

-PC- HAF932 - i7 920d0 oc 3.8ghz - P6TDELUXE v2 - Asus 7950 3GB TOP - Samsung 830 128gb - 2xWD 1TB Black - Asus Xonar Essence STX - Logitech G400 - Sennheiser pc360G4me - Logitech Z5500 - S27a950d 120hz - 2233RZ 120hz
GAME | Dota2 | Age of Conan
Youtube: http://www.youtube.com/user/b4nto

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foster D:

Då kan ju fyran bara vara bättre.

Tänk att lira Skyrim med sån grafik.

Skulle inte vara helt fel

Visa signatur

ASUS Rog Strix X-570 E-Gaming | AMD R9 3900X 12 Cores @ 4.3GHz @ 1.28Vcore, 24/7 Stable | 16GB DDR4 Corsair Vengance @ 3600MHz CL16, 21, 21, 38 | Asus RX 6800 TUF Gaming @ 2450/2130 Mhz | Corsair AX 1200W | Custom vattenkylning av EKWEB och Phobya (CPU) | ASUS Essence STX II Ljudkort | Sennheiser HD598 | Corsair Force GT 120GB SSD (OS Drive) | Samsung 850 Pro 256GB SSD (Some Games) | WD Black SN750 NVMe 1TB SSD @ game mode | 4x WDC diskar 3.8TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av necry:

om detta nu är ingame är det sjukt mycket snyggare än dagens grafik. bara kolla hur människorna ser ut och ljus ect:)

Och detta var bara Unreal Engine 3!!!!

Kan inte vänta!

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk
Medlem

Unreal engine 4 + Blade Runner remake (http://www.youtube.com/watch?v=Mov3CuU81LM) = L O V E.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hwasser:

Tänk på att 360 och ps3 var väldigt kraftfulla när dom kom, nästa generation kommer nog iaf kasta fram grafiken 4-5 år i tiden (dvs till nästa generations grafik), men sen lär det väl stå still 4 år till igen! xD

Bara inte ryktet stämmer
Även om så inte är läget så känns det som att pc snabbt kommer att "komma ifatt" (gå om) nästa generations consoler och att utvecklingen kommer gå långsammare till den allt stigande konsolifieringen? För när kommer näst nästa generation konsoler, 5, 10år? Det är lång tid när det gäller teknik
(har jag fel?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lurcazzus:

Jag vill se det som långfilm

Oh inte helt fel det heller

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Hoppas att dethär ryktet inte stämmer i så fall.

Vad trött man blir....

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Atlas Tasume:

Fast videon är ett demo från UE3.

Så det var inte bara jag som reagerade på att videon kändes bekant...

Värt att nämna i artikeln kanske.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Hoppas att dethär ryktet inte stämmer i så fall.

Vad trött man blir....

Det var ett j*vla whine på dig...

Permalänk

SNAP VILKET GRAFIK I TRAILERN
Å så är det bara 3an

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Hjälp mig att förstå. Hur kan det bli mycket snyggare än ex. Bf3? Det måste ju finnas någon form av maxgräns på grafiken. Har svårt att föreställa mig att det kommer bli mycket bättre än idag.

Polygons = polygoner = trianglarna som spelen är uppbyggda av. (om du nu undrade).

\_____/ <---- = Böjd spelmiljö-yta i majoriteten av dagens spel, BF3 inkluderat . JIHOO? :S

Fram för tessellation! (googla det)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Fan va nice med DX11 , vi kommer nog se en rejäl uppsving på grafikfonten efter detta år känns det som

Finns redan DX11 till UE3 om jag inte har fel

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejsann:

Polygons = polygoner = trianglarna som spelen är uppbyggda av. (om du nu undrade).

\_____/ <---- = Böjd spelmiljö-yta i majoriteten av dagens spel, BF3 inkluderat . JIHOO? :S

Fram för tessellation! (googla det)

Nja, inte riktigt. Polygon betyder månghörning på svenska, dvs en form med fler än två hörn(en linje). En triangel däremot som spelgrafik är uppbyggd utav är just vad namnet antyder på, en form med tre hörn.

Överst, en polygon(faces) tio trianglar
Under, tio polygoner(faces) tio trianglar

Och tessellation är fortfarande polygoner, skillnaden är bara att spelmotorn(om det är ett spel), ökar antalet polygoner på objekt baserade på hur nära kameran de är, och förskjuter polygonerna beroende på en textur.

Tessellation är också något som redan finns i UE motorn, har dock inget DX11 kort så jag har inte kunnat testa det i UDKn.

Permalänk

Visst att det är väldigt snygg grafik i trailern och ja den är realtime men dom använde >tre< kort när dom körde det live, inget för konsoller eller alldagliggamern!

Video om features i demot:
http://www.youtube.com/watch?v=KzjsTt_DzCw

och en PDF med intressant läsning:
http://www.nvidia.com/content/PDF/GDC2011/GDC2011EpicNVIDIACo...

Permalänk
Medlem

Som flera sagt är det demot från Unreal Engine 3. När dom först visade upp det så körde dom det på tre GTX 580. Tror detta var förra året.
Men ska bli väldigt intressant med Unreal Engine 4 Hoppas dom kommer släppa UDK för den med en gång, så man kan leka lite hemma.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thexps:

polygons?

Men videon tyckte jag inte var bättre än något modernt spel idag.

lol, snacka om att vara clueless.

Kan ju vara för att unreal engine 3 är från 2005 och har funnits spel på den sedan 2006, (gears of war)
De är alltså en 7år gammal motor och den är bra mycket snyggare en vad frostbite 2 engine är och kräver 1/4 så lite.

Vad en polygon är kan du ta fram på wikipedia.

Om unreal engine 4 kommer vara samma sjuka hopp som 2-3an var så kommer de vara helt en ny milstolpe inom spel.

PS, andra välkända spel som använder unreal engine är alla bioshock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikil:

Det var ett j*vla whine på dig...

Om du tycker att jag är gnällig kan du väl skruva huvudet åt konsollmaffian istället? De har dikterat villkoren för oss PC-spelare allt för länge nu.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

"Jag vet, vi gör grafikmotorn ÄNNU mörkare än UE3. Alla säger att de vill har mer färg, men det är enklare när allt är skitsvart. Rulla ut produkten!"

Permalänk
Medlem

Grafiken i den gamla demon ser riktigt bra ut! Hoppas att UE4 bjuder på lite ny grym teknik.

Ingen vet väl riktigt hur det kommer att bli med nästa generations konsoler men jag antar att UE4 är menat för dom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinboson:

"Jag vet, vi gör grafikmotorn ÄNNU mörkare än UE3. Alla säger att de vill har mer färg, men det är enklare när allt är skitsvart. Rulla ut produkten!"

...och vad har val av färg på texturerna med kapaciteten på grafikmotorn att göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinboson:

"Jag vet, vi gör grafikmotorn ÄNNU mörkare än UE3. Alla säger att de vill har mer färg, men det är enklare när allt är skitsvart. Rulla ut produkten!"

Vänligen förklara hur färgen och ljussättningnen i ett demo begränsar en grafikmotor?

Du kan trots demots mörka yta göra ett spel i stil med robot unicorn attack eller liknande.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Antielefant
Skrivet av klotim:

Finns redan DX11 till UE3 om jag inte har fel

Stämmer, kom i build 3.2011.

Skrivet av Mocka:

Jag tycker UE3 fortfarande levererar rätt bra
Se bara på Tera

Tera är absolut inget bra exempel på vad UE3 klarar. Det har helt OK grafik, visst, men jämfört med RIFT (Gamebryo) eller Aion (Cryengine) ligger det efter. Det kör dessutom en väldigt gammal version av UE3 med skapligt låg polygon count just för att hålla nere systemkraven (det är trots allt ett MMO).

Ska du ha bra exempel på vad UE3 faktiskt klarar ska du kolla en "äkta" UE3-titel med stor budget - typ Mass Effect 2/3.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Stämmer, kom i build 3.2011.

Tera är absolut inget bra exempel på vad UE3 klarar. Det har helt OK grafik, visst, men jämfört med RIFT (Gamebryo) eller Aion (Cryengine) ligger det efter. Det kör dessutom en väldigt gammal version av UE3 med skapligt låg polygon count just för att hålla nere systemkraven (det är trots allt ett MMO).

Ska du ha bra exempel på vad UE3 faktiskt klarar ska du kolla en "äkta" UE3-titel med stor budget - typ Mass Effect 2/3.

Mirror's Edge är ett bra exempel på UE spel. Speciellt om man vill komma ifrån hur UE spel brukar se ut, med sina mörka miljöer.

Permalänk
Medlem

Hopppas att UT4 kommer snart då

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinboson:

"Jag vet, vi gör grafikmotorn ÄNNU mörkare än UE3. Alla säger att de vill har mer färg, men det är enklare när allt är skitsvart. Rulla ut produkten!"

Pratar du om demot här så är det ju från UE3.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Granter:

lol, snacka om att vara clueless.

Kan ju vara för att unreal engine 3 är från 2005 och har funnits spel på den sedan 2006, (gears of war)
De är alltså en 7år gammal motor och den är bra mycket snyggare en vad frostbite 2 engine är och kräver 1/4 så lite.

Vad en polygon är kan du ta fram på wikipedia.

Om unreal engine 4 kommer vara samma sjuka hopp som 2-3an var så kommer de vara helt en ny milstolpe inom spel.

PS, andra välkända spel som använder unreal engine är alla bioshock

mm jätte lol att jag inte vet vad det är och att jag tycket dagens spel är snygga.
Idiot

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av klotim:

Finns redan DX11 till UE3 om jag inte har fel

hehe ja... Men consolerna använder inte det. Så när next-gen consolerna kommer och använder sig av DX11 får vi alla se bättre grafik, det jag tänkte på

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av X2Power:

Demo-videon är iaf från Unreal engine 3.

Det får vi hoppas. Inte imponerande video.

Permalänk
Medlem

Spelar det någon roll vilken grafik kort man kör i xbox 720 så länge man cloudar "alla" framtidens spel? Nytt graffe kort någon?

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5