Officiellt: Diablo III släpps den 15 maj

Permalänk
Medlem

Ja men det här ser man ju fram emot enormt mycket....

No lan.
No character customization.
No offline-play.
No skill trees.
No attribute points.
No pvp.
RealMoneyAuctionHouse.
WoW armor clones.
4 players per game.
5 years of delayed release.

Permalänk
Skrivet av s3ng:

Ja men det här ser man ju fram emot enormt mycket....

No lan.
No character customization.
No offline-play.
No skill trees.
No attribute points.
No pvp.
RealMoneyAuctionHouse.
WoW armor clones.
4 players per game.
5 years of delayed release.

Inget eget att komma med? För det där är har du kopierat från FZ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Varför är det så konstigt? Inte precis som att de är unika ... Logitech etc.

Ursäkta, men vad säljer logitech för nedladdningsbart material?

Fysiskt material borde ju vara dyrare än digitalt.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Tråkigt att dom gjorde diablo 3 så idiotsäkert, spelet sköter allt själv.
Men trots det så är jag riktigt taggad!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tony Clifton:

Inget eget att komma med? För det där är har du kopierat från FZ.

Som i sin tur var kopierat från en annan sida. Men det spelar ingen roll.
Orsakerna är de samma.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av scienta:

Ursäkta, men vad säljer logitech för nedladdningsbart material?

Fysiskt material borde ju vara dyrare än digitalt.

Har inte sagt att de säljer något digitalt, men både Blizzard och Logitech har högre priser i sina webbshoppar än vad återförsäljarna har på samma produkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av soderkvist:

Respec känns skönt att det kommer finnas. Alla mina gubbar i Diablo 2 har varit riktigt dåliga pga. dåliga val av mig. Utom min senaste, en necromancer som jag följde en guide när jag levlade. Tackar vet jag Diablo 1 där man slapp bry sig om skills!

Dom viktigaste skillsen var typ "jump" med barbaren och "teleport" eller något med wizarden... Utan dom tog det sjukt lång tid att göra Mephisto runs, vilket i stort sätt var det jag gjorde 50% av min tid i Diablo II. För masslakt var det amazon som gällde, men bara efter man hittat ett av de två bästa vapnen... Vad dom nu hette...

Jag hoppas det fortfarande går att nöta och nöta i jakt på dom fetaste prylarna. Bara det finns en djävla massa mer feta prylar och olika kombinationer man kan göra med rustningar and shit... Sen älskar ju jag spel där du måste planera gubben från början, läsa igenom alla skills och fundera över vilka som kan vara en nice kombo.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Hur mycket ser jag fram emot Diablo 3 på skala 1-10?

3

Jag tar Half-Life före Diablo 2 vilken sekund som helst.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/f/fa/Half-Lif...
vs https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/d/d5/Diablo_II_Cove...

Du måste ju vara ett riktigt glädjevakum tbh, Säkert väldigt många som bryr sig om du gillar diablo serien eller inte.. Nu gör jag en minst lika onödig post men kunde inte låta bli.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av s3ng:

Ja men det här ser man ju fram emot enormt mycket....

No lan.
No character customization.
No offline-play.
No skill trees.
No attribute points.
No pvp.
RealMoneyAuctionHouse.
WoW armor clones.
4 players per game.
5 years of delayed release.

Detta gjorde mig betydligt mindre tagg på Diablo 3, även om det är ett givet köp iallafall.
Framförallt avsaknaden av LAN, ren Single Player samt skills stör mig.

Sålänge hardcore-mode finns kvar, och Hell är riktigt jävla svårt, så kommer dock spelet ha ett syfte och ett underhållningsvärde för mig, som är så jävla dum och envis och endast spelar hardcore.

Hur kommer edit-scenen se ut må en tro? Kommer det finnas fuskare och editors och liknande som i gamla Open Battlenet? Måste säga att det var väldigt roligt ändå, ett trevligt break från allt grindande, och dessutom ett väldigt bra sätt att testa teoretiska builds.

Skrivet av heatm:

Dom viktigaste skillsen var typ "jump" med barbaren och "teleport" eller något med wizarden... Utan dom tog det sjukt lång tid att göra Mephisto runs, vilket i stort sätt var det jag gjorde 50% av min tid i Diablo II. För masslakt var det amazon som gällde, men bara efter man hittat ett av de två bästa vapnen... Vad dom nu hette...

Jag hoppas det fortfarande går att nöta och nöta i jakt på dom fetaste prylarna. Bara det finns en djävla massa mer feta prylar och olika kombinationer man kan göra med rustningar and shit... Sen älskar ju jag spel där du måste planera gubben från början, läsa igenom alla skills och fundera över vilka som kan vara en nice kombo.

Det är ju det som verkar bli det tråkiga med Diablo, att planeringen man i D2 behövde för att komma någonvart behövs inte på samma sätt. Innan behövde man planera varje skillpoint noggrannt, nu kommer man kunna respecca och grejer vid behov.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Haha, samma här fast jag skrek av glädje när jag fick reda på nyheten och hon visade en deprimerande min!

Skrivet av astrob0y:

smsade tjejen följande "15e maj <3"
hon blev inte glad när hon fick veta vad det innebar

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Har inte sagt att de säljer något digitalt, men både Blizzard och Logitech har högre priser i sina webbshoppar än vad återförsäljarna har på samma produkter.

Jo, visst men det är en taskig jämförelse då det som sagt handlar om fysiskt material som är billigare än enbart några ettor och nollor. Att logitechs egen shop är dyrare går väl att tänka ut, men att Blizzard skulle ta mer betalt för en nedladdning tkr jag bara ser girigt ut.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Collectors Edition

Jaha! Då får man se om man får Collectors Edition i tid då... Brukar dock få den någon dag i förväg, som typ Starcraft och WoW.

Längtar! Men två månader är fan liiiite för länge skulle jag säga...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av toxicstone:

Nää, prioriteringar i sig men kommer aldrig förstå varför man ska ha collectors edition och jag är endå en förståelig kille

Haha att du fortsätter mala på, du kan inte se logiken för du är förmodligen 15 bast och är van vid allt är gratis då du laddat ner sen barnsben och är bara redo att punga ut 300kr för ett spel.

Snälla, låt folk spendera deras pengar på vadfan dom vill.

Permalänk
Medlem

Så här kan det se ut när folk fick veta att Diablo 3 släpps 15 Maj !

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Leifson:

Detta gjorde mig betydligt mindre tagg på Diablo 3, även om det är ett givet köp iallafall.
Framförallt avsaknaden av LAN, ren Single Player samt skills stör mig.

Sålänge hardcore-mode finns kvar, och Hell är riktigt jävla svårt, så kommer dock spelet ha ett syfte och ett underhållningsvärde för mig, som är så jävla dum och envis och endast spelar hardcore.

Hur kommer edit-scenen se ut må en tro? Kommer det finnas fuskare och editors och liknande som i gamla Open Battlenet? Måste säga att det var väldigt roligt ändå, ett trevligt break från allt grindande, och dessutom ett väldigt bra sätt att testa teoretiska builds.

Det är ju det som verkar bli det tråkiga med Diablo, att planeringen man i D2 behövde för att komma någonvart behövs inte på samma sätt. Innan behövde man planera varje skillpoint noggrannt, nu kommer man kunna respecca och grejer vid behov.

Håller med till en viss del, håller inte med blizzard om att det inte fanns möjlighet tills customization i Diablo 2, då vissa builds var optimala för det dom skulle göra ( Blizz sorc som MFare ) så betydde det inte att man kunde leka runt med skillsen.. fanns ju hur mkt som helst i pvp . Psn nec,bow ama, auradin, ww assa, wolf dud, ele dudu osv osv osv osv

listan var ju oändlig, om man visste vad man pysslade med.

Permalänk
Medlem

Jag var ganska taggad när jag fick min betanyckel. Men ack, så besviken jag blev. Inga som helst valmöjligheter, trist spelkänsla, värdelösa röstskådisar och tråkig grafik.

Åh level! Vad har jag nu för roligt att välja på? Men oj, det var visst inget. Jag kunde bara ta en sak. Aja, det kanske blir bättre nästa level... nehe, inte nu heller. Nästa kanske! Nehe... Och inte nu... och inte nu...

Är fullversionen i närheten av betan så blir jag förvånad om det inte floppar. Man måste nog vara en rejäl fanboy för att se förbi alla brister.

Permalänk
Medlem
Skrivet av s3ng:

Ja men det här ser man ju fram emot enormt mycket....

No lan.
No character customization.
No offline-play.
No skill trees.
No attribute points.
No pvp.
RealMoneyAuctionHouse.
WoW armor clones.
4 players per game.
5 years of delayed release.

Rofl :D. Som sagt, fanboysen kommer dö av besvikelse.

Visa signatur

Playstation 4 + Nintendo Switch
R7 5800x3d - MSI B450 - RTX 3080 TUF - EVGA 650w G3 - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av DoZu3:

Så här kan det se ut när folk fick veta att Diablo 3 släpps 15 Maj !
http://www.youtube.com/watch?v=M_W2pI_9nzY&feature=related

Haha

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=eRQzo1HizXM

Ehum. D2 är ju mycket snyggare... Kolla t.ex. skillen Blizzard, imponerar inte. Resten av skillsen är inte mycket bättre heller. Ljudet verkar vara bra dock :P.

Visa signatur

Playstation 4 + Nintendo Switch
R7 5800x3d - MSI B450 - RTX 3080 TUF - EVGA 650w G3 - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av andchi:

Jag var ganska taggad när jag fick min betanyckel. Men ack, så besviken jag blev. Inga som helst valmöjligheter, trist spelkänsla, värdelösa röstskådisar och tråkig grafik.

Åh level! Vad har jag nu för roligt att välja på? Men oj, det var visst inget. Jag kunde bara ta en sak. Aja, det kanske blir bättre nästa level... nehe, inte nu heller. Nästa kanske! Nehe... Och inte nu... och inte nu...

Är fullversionen i närheten av betan så blir jag förvånad om det inte floppar. Man måste nog vara en rejäl fanboy för att se förbi alla brister.

Du vet väl att du måste sätta på (Elective Mode) för att kunna välja skills vart du vill ha de när du lvlar ?

Annars skulle jag gärna vilja köra lite D3 beta fall du inte tycker om det och är villig å låter mig testa

Permalänk

Bokades 2009-01-15 på webhallen. 60 kvar.. sen jävlar!

Visa signatur

Citera för lättare svar!
Main: Core i7 3820 3,6GHz @ Corsair H50 - Asus P9X79 - Corsair Vengance 4x4GB 1600mhz -
80GB Intel X25-M G2 - 240GB Corsair Force GS - 3TB HGST HDD - Corsair HX 1000W - Sapphire Radeon R9 290x Tri-X
NAS: Lagring: 6TB RaidZ - Backup: 3TB Raid 1 - FreeNAS 9.3 Uplink: Telia Fiber 100/100

Permalänk
Skrivet av KKay:

Tråkigt att dom gjorde diablo 3 så idiotsäkert, spelet sköter allt själv.
Men trots det så är jag riktigt taggad!

Skickades från m.sweclockers.com

Hur då menar du?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

smsade tjejen följande "15e maj <3"
hon blev inte glad när hon fick veta vad det innebar

Samma reaktion som sms historen:

Tjejen: Älskling vart är du?
Killen: Minns du juvelaffären med diamanthalsbandet som du tyckte så mycket om?
Tjejen: jaaaa <3
Killen: Jag är på puben brevid
Tjejen: Du kan dra åt helvete

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Skrivet av Sephirot:

Finns systemkraven utgivna ännu?
Jag är ska köpa en bärbar dator i veckan och det vore bra om jag även kunde spela D3 när det kommer om två månader.

http://www.dustinhome.se/hp-probook-4535s-amd-a4-19-4gb-320-1...
eller
http://www.dustinhome.se/asus-k73tk-amd-a6-15-8gb-320-hd7670-...

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Jaja. Känns som man väntat för länge på detta lir, som att intresset svalnat. Blir väl ett köp, men inte direkt köa som man gjorde för 2:an....

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk

hoppas det slutliga spelet kommer vara bättre än betan vilket var en ganska stor besvikelse:/

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diablo_Lino:

hoppas det slutliga spelet kommer vara bättre än betan vilket var en ganska stor besvikelse:/

Det kommer vara nästan 100% exakt som betan.

Förutom att det förstås är betydligt mer att spela igenom, eftersom betan bara är en del av akt 1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bakemonster:

Jag förstår verkligen inte hypen, bara för 2an var ok måste det ju inte betyda att 3an är bra? För mig var 2an roligt för det inte fanns mycket bättre då, sen man spelade dom har ju spelen utvecklats rätt mycket.

Nä, om man kan få tag på en billig rysk nyckel eller så, så kan man nog installera det, men inte några ockerpriser.

2:an är fortfarande bra (~10 år senare) få spel håller så länge, därav hypen.

Visa signatur

Kan de inte bara funka...

Permalänk
Medlem

Det var då på tiden!

Tera släpps 2 veckor innan och sen kommer diablo 3... hmmm

Trevligt iaf!

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Skrivet av andchi:

Jag var ganska taggad när jag fick min betanyckel. Men ack, så besviken jag blev. Inga som helst valmöjligheter, trist spelkänsla, värdelösa röstskådisar och tråkig grafik.

Åh level! Vad har jag nu för roligt att välja på? Men oj, det var visst inget. Jag kunde bara ta en sak. Aja, det kanske blir bättre nästa level... nehe, inte nu heller. Nästa kanske! Nehe... Och inte nu... och inte nu...

Är fullversionen i närheten av betan så blir jag förvånad om det inte floppar. Man måste nog vara en rejäl fanboy för att se förbi alla brister.

Till skillnad mot 2;an där man fick något nytt var 6; lvl eller vad var det?:p

Förstår vad du menar. Men det var ju i princip likadant i D2.

Skickades från m.sweclockers.com