Officiellt: Diablo III släpps den 15 maj

Permalänk
Medlem

It is f-n ON! Har spelat lite av betan, tänkte försöka pröva flera karaktärer snart. Tror detta blir riktigt bra!

Lite udda bara att det blir dyrare att köpa en digital kopia via deras hemsida än att förhandsboka en ett fysiskt ex ifrån valfri butik på nätet...

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av belga:

Så dvd-dokumentär, artbook och usb-minne är det enda som skall skila col-edt från vanliga åt?

Och...

HELL YEAH!

Nej det är en fet skalle också Den prydnaden blir fin på mitt skrivbord på jobbet.

http://us.battle.net/d3/en/services/collectors-edition/

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

1000kr för collectors edition? antingen har du för mycket pengar or you sir, are an idiot.

Spelar du 3 timmar om dagen i ett år så blir det 1 krona i timman.

Jämfört med:

ca 30kr i timman för hyrfilm
ca 80kr i timman för bio
ca 200kr i timman för en krog kväll
ca 500kr i timman för gokart

Jag har mycket MYCKET svårt att se hur någon skulle kunna argumentera att Diablo 3 är ett dyrt nöje eller slöseri med pengar om man kommer spela det mycket (galenskaper på RMAH undantaget).

Däremot skulle jag vilja kalla dig för idiot om du någon gång slösat 80ggr så mycket pengar per timma för att gå på bio!

Permalänk
Skrivet av toxicstone:

1000kr för collectors edition? antingen har du för mycket pengar or you sir, are an idiot.

Ganska så smart ändå, han kan ju sälja det om några år och få ut det dubbla. Om han nu inte packar upp det givetvis.

Permalänk
Medlem

Du har gratis ström eller?

Permalänk
Medlem

Ohhh, vill ha min CE version nu

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Nej det är en fet skalle också Den prydnaden blir fin på mitt skrivbord på jobbet.

http://us.battle.net/d3/en/services/collectors-edition/

Det är ju en collectable! Att du bara vågar!

http://www.youtube.com/watch?v=1ZB-89fRImI

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Nej det är en fet skalle också Den prydnaden blir fin på mitt skrivbord på jobbet.

http://us.battle.net/d3/en/services/collectors-edition/

Och helt plötsligt mådde jag mycket bättre gällande att jag redan bokat CE

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

YAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAY "har inget mer att säga"

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Examensarbetet ska alltså vara klart dagen innan

Haha fan mitt är på 10 veckor => avslut 25 Maj... fan.

Permalänk
Medlem

Förhandsbokade mitt redan i september 2008

Visa signatur

FRACTAL DESIGN R3|| GIGABYTE GA- Z68X-UD3H|| INTEL 2500K ||GIGABYTE R9 290 WF||OCZ PRO 700W|| CORSAIR H60|| CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600MHZ || SAMSUNG spintpoint f3 || CORSAIR SSD 120gb || SAMSUNG dvd || OS win7|| DELL U2311H"
MEDIADATOR:INTEL I3 540|| ASUS P7H55-M LX P55 || HD5450 || DDR3 2GB || FINLUX 47"

Permalänk
Skrivet av GaMeR2K5:

Dock är det väl inte tillräckligt få utgivna exemplar av CE för att den ska kunna öka något nämnvärt i värde inom en överskådlig framtid?

Många som köper en CE box öppnar den och börjar lira. En del köper en CE för att inte packa upp den just för "ha begäret", ska se fint ut i hyllan eller just för att man sitter på en oöppnad CE box. Många har inte ens tanken på att sälja det.

En del köper 2 eller fler för att senare sälja det för det kommer finnas en marknad för alla köper inte CE boxen. Kanske för att dom inte har pengarna just då i livet eller så ångrar dom sig och blir värsta samlarna. Men visst det kommer ta några år. Men just att den är oöppnad kan öka priset ganska rejält.

Var det inte någon oöppnad WOW CE box som gick för 1000 dollar eller något för ett tag sen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Du har gratis ström eller?

Nej förlåt jag glömde. 400W = 0.4kW = ca 40öre per timma för att ha igång datorn.

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Någon som vågar gissa hur står den diablo skallen är i CE? Tycker den såg cool. USB minnet är tyvärr för litet för att ha användning av. Men det ser ju dock lite coolt ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pixelpojken:

Och Ivybridge och Kepler i april. Kommer vara grymt förberedd inför D3 om man nu bara får tag på grejerna!

Håller med!! äntligen ny dator efter 10 år för mig!

Permalänk
Konsolgrävare

alltså en bild säger mer än 1000 ord! fy in i helvete vad taggad man är!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eriksson(X):

perfekt men tråkiga är att man lär köpa digitala utgåvan om man vill lira på release natten fått bekräftat från både webhallen och cdon att man ska ha spelet på releasedagen om posten sköter sig, och där förlora dom båda förmodligen ett par kunder iaf...

Webhallen brukar väll ha event att de har öppet på natten samma kväll som spelet släpps, vore konstigt om de inte hade de för fysiska utgåvan som de haft för alla andra WOW expansioner osv...

Permalänk
Medlem

Det var ju fan på tiden!

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem

Jag måste ju ändå vara först att boka skiten?!

Dold text
Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Lokso:

Jag måste ju ändå vara först att boka skiten?!

SKITEN! säger ännu en gång....SKITEN! hur vågar du använde ordet ''skiten'' när det handlar om Diablo 3
HOW DARE YOU!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inanimate:

Och i vanlig ordning kostar spelet ca 150-200:- mer om man köper en digital kopia via Battlenet, än en fysisk kopia som ska tillverkas, tryckas, packeteras och transporteras. Tragiskt, men oavsett, glada nyheter om release.

Ja, det här är så sjukt dåligt.

Permalänk
Medlem

Kommer det vara gratis att spela över nätet?

Visa signatur

Datamaskin: ///// P166 MMX//// s3virge//// tvkort/// Moderkort noname

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kadjoopplo:

Det är ju en collectable! Att du bara vågar!
http://www.youtube.com/watch?v=1ZB-89fRImI

Fast de gör hur många som helst av CE numera, så samlar-värdet är inte så högt. En gång i tidigen var CE numrerade i begränsade utgåvor, som t.ex. Diablo 2 CE.

Skrivet av Dimuman:

Kommer det vara gratis att spela över nätet?

Ja. Du kan till och med sälja bra grejer du hittar på RMAH för riktiga pengar och gå plus.

Permalänk
Medlem

Då var det bokat

Visa signatur

MAIN:   | 4770k | r9 290 tri-x OC | 16GB | Be Quiet Shadow Rock 2 | Corsair 350D | EVGA Supernova G2 850w |
HTPC:   | 4360 | 8GB | Scythe Shuriken Rev. B | Cooler Master Elite 120 |
Laptop: HP spectre x360

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicklaz:

Men lol, du vet ju inte ett skit om hur pass casual det är efter att spelat act1 på normal i trean... Det har ju alltid varit sjukt lätt där.

Damn vill ha nu.. Har också en tenta den 25e, dags att plugga nu så man är hyfsat redo då.

Skojar du eller? Spelet är idotsäkert: Respec, auto stats, skills är bundna kategorier som i sin tur är bundna till hotkeys (CONSOLETARDS)
Orkar inte raljera ut allt skit man blivit besviken på det senaste året men jag spelade D1 och D2 och visst är D3 bra men det kommer inte ha någon hög livstid. Ingen riktig PVP och ingen mening med att någonsin göra mer än 1 av varje klass gör att RMAH blir endgame.

Too little, too late.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av scienta:

It is f-n ON! Har spelat lite av betan, tänkte försöka pröva flera karaktärer snart. Tror detta blir riktigt bra!

Lite udda bara att det blir dyrare att köpa en digital kopia via deras hemsida än att förhandsboka en ett fysiskt ex ifrån valfri butik på nätet...

Varför är det så konstigt? Inte precis som att de är unika ... Logitech etc.

Permalänk
Skrivet av Knuppe:

Skojar du eller? Spelet är idotsäkert: Respec, auto stats, skills är bundna kategorier som i sin tur är bundna till hotkeys (CONSOLETARDS)
Orkar inte raljera ut allt skit man blivit besviken på det senaste året men jag spelade D1 och D2 och visst är D3 bra men det kommer inte ha någon hög livstid. Ingen riktig PVP och ingen mening med att någonsin göra mer än 1 av varje klass gör att RMAH blir endgame.

Too little, too late.

PvP är ju inte annonserat hur det kommer vara.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Skrivet av Knuppe:

Skojar du eller? Spelet är idotsäkert: Respec, auto stats, skills är bundna kategorier som i sin tur är bundna till hotkeys (CONSOLETARDS)
Orkar inte raljera ut allt skit man blivit besviken på det senaste året men jag spelade D1 och D2 och visst är D3 bra men det kommer inte ha någon hög livstid. Ingen riktig PVP och ingen mening med att någonsin göra mer än 1 av varje klass gör att RMAH blir endgame.

Too little, too late.

Respec känns skönt att det kommer finnas. Alla mina gubbar i Diablo 2 har varit riktigt dåliga pga. dåliga val av mig. Utom min senaste, en necromancer som jag följde en guide när jag levlade. Tackar vet jag Diablo 1 där man slapp bry sig om skills!

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Skrivet av BareHipster:

Allt handlar om prioriteringar

Nää, prioriteringar i sig men kommer aldrig förstå varför man ska ha collectors edition och jag är endå en förståelig kille

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk

hell yeah.. efterlängtat spel så in i bomben.. i maj fyller en år oxå. så en fin present te mig ^^

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.