Crysis 3 dyker upp i banner och på Origin

Permalänk
Medlem

Hajar inte hetsen mot Crysis 2. Det var ett gött actionlir som man spelade när man bara kände för att bli underhållen.
Som att se valfri Stallone-film (Rambo: First Blood och Rocky I ej inräknade)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Nestor:

Hajar inte hetsen mot Crysis 2. Det var ett gött actionlir som man spelade när man bara kände för att bli underhållen.
Som att se valfri Stallone-film (Rambo: First Blood och Rocky I ej inräknade)

Crysis 2 är ett konsollifierat spel. DVS Linjärt som helvete.. Tror inte de finns något FPS som är som crysis 1 på någon konsoll.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem

Så här bra var dx11/tessellation i Crysis 2: http://techreport.com/articles.x/21404/1

Man får hoppas att de lägger ner mer jobb på det denna gång så man inte bara får mer grafik utan faktiskt bättre.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Pil och båge i ett modernt krig P12 spel....

När går en pil i genom en kevlarväst?

Ja, det är väl någon jäkla nanopil skjuten från en nanokompositbåge spänd av en supersoldat som fått sin styrka superförhöjd av en nanodräkt.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7700X // MB: ASRock X670E PG Lightning (AM5) // Chassi: Fractal Design Define S // PSU: Antec Truepower 650W // CPU-kylning: Noctua NH-U12A // GPU: ASUS Radeon RX 6800 XT TUF OC // RAM: Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL40 FURY Be // SSD: Intel 660p 1TB, Samsung 840 Evo 120GB // HDD: Seagate Barracuda 3TB // Monitor: Svive Pyx 34C801

Permalänk
Entusiast
Skrivet av dkd:

Så här bra var dx11/tessellation i Crysis 2: http://techreport.com/articles.x/21404/1

Man får hoppas att de lägger ner mer jobb på det denna gång så man inte bara får mer grafik utan faktiskt bättre.

Fick mig att tänka på det här klippet:

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av gurkburk92:

Crysis 2 är ett konsollifierat spel. DVS Linjärt som helvete.. Tror inte de finns något FPS som är som crysis 1 på någon konsoll.

Haha, du anar inte hur fel du har.
FYI så finns Crysis 1 till Xbox 360 https://secure.mycrysis.com/gallery/trailers/crysis-1-on-cons... xD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Foqnax:

Ja, det är väl någon jäkla nanopil skjuten från en nanokompositbåge spänd av en supersoldat som fått sin styrka superförhöjd av en nanodräkt.

Haha, jo sant Skulle inte förvåna mig ett dugg...

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

Ja Crysis 2 var ju en MW2 klon, Black Ops har väll ett armborst, om jag inte tar fel...?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av SideWinder86:

Ljuddämpare på en L85 är 100x bättre än båge

Kan skjuta igenom en 20cm betongvägg eller tegelmur med IR-sikte så man kan se fienderna bakom objektet..

Bitch please.. Oldschool ska det vara!

Permalänk
Medlem

Multiplayern i Crysis2 måste varit den sämsta jag någonsin varit med om (Om man bortser från Wolfenstein till x360). Det fanns ingen tanke ALLS bakom det! "Äsch, vi slänger ihop något som de gjorde på CoD, det blir väl bra!"

1. Man hade matchmaking på PC. Skandal att man inte fick välja sin egen server
2. Levelsystemet sög
3. Obalanserat. De hade inte tänkt till alls med hur krafterna påverkar multiplayer-läget
4. Små skitbanor, värdelöst!
5. Max 16 spelare/server, även på PC

Värdelöst!!

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem

Visst Crysis har alltid haft sina brister. men jag ska allt ge 3an en chans!
Man kan inte annat än hoppas på det bästa som sagt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tcntad:

Bitch please.. Oldschool ska det vara!

Stone age?

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Multiplayern i Crysis2 måste varit den sämsta jag någonsin varit med om (Om man bortser från Wolfenstein till x360). Det fanns ingen tanke ALLS bakom det! "Äsch, vi slänger ihop något som de gjorde på CoD, det blir väl bra!"

1. Man hade matchmaking på PC. Skandal att man inte fick välja sin egen server
2. Levelsystemet sög
3. Obalanserat. De hade inte tänkt till alls med hur krafterna påverkar multiplayer-läget
4. Små skitbanor, värdelöst!
5. Max 16 spelare/server, även på PC

Värdelöst!!

SPelade inte multiplayer i tvåan så mycket, men i ettan var det jävligt roligt. Och banorna där var ju minst sagt enorma

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av SideWinder86:

Stone age?

Självklart med katapulter 'n shit..

Nejdå pilbåge är sjysst men kanske lite mer modernt behövs

Permalänk
Medlem
Skrivet av VictorY23:

Haha, du anar inte hur fel du har.
FYI så finns Crysis 1 till Xbox 360 https://secure.mycrysis.com/gallery/trailers/crysis-1-on-cons... xD

Men för att göra det så har dom bara lagt in low graphics.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Men för att göra det så har dom bara lagt in low graphics.

Inte bara det, hälften av jungeln fattas...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Avstängd

Av bilden att döma så kommer även detta spel utspela sig i stadsmiljö.. SUCK!

Saknar de djupa skogarna med exotiskt paradisklimat, spelet som gav mig en form av lugnande effekt.. Älskar sådant klimat när det kommer till spel.

Farcry 3 ser okej ut, blir spännande att se om grafiken är nåt för oss PC-entusiaster.. Utöver vad man har sett i dessa förhandsvisningar så kan jag inte påstå att jag är särskilt imponerad... Dessa är förstås anpassade till konsoler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Inte bara det, hälften av jungeln fattas...

HAHA! XD

Då är det ju linjärt ändå..

återgår till mitt första statement, finns inget spel som crysis 1 på någon konsoll.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Ozzed:

Äh, blir säkert ytterligare ett DX9-spel. Orka.

Crysis 2 har ju dock DX11 med extremt höga grafiska inställningar till PC som konsol inte fick alls.. Så ser inte varför detta inte skulle få det med

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk

Lägg ner skiten säger jag. Crysis 2 var det mest usla spel jag någonsin spelat. Stängde av efter 20 minuter och har inte spelat sedan dess :\

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Cryengine 3 ser riktigt trevlig ut så varför inte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Or0s:

Cryengine 3 ser riktigt trevlig ut så varför inte?

grafik är ju inte allt men visst kanske blir fint ögon godis

Visa signatur

(PC): i7 4790k 8gb ram Asus380x 256gb ssd
(Laptop): Dell xps 13 i7-8550u 8Gb

Permalänk
Medlem

Om det nu kommer till PC hoppas jag verkligen att det inte blir en lika pinsamt URUSEL portning som Crysis 2 var.

Jag menar:

"Press start to begin"
samt
"Adjust gamma on your TV screen"

var ju det första som mötte en.
Jävligt seriöst.

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem
Skrivet av davyp3:

Om det nu kommer till PC hoppas jag verkligen att det inte blir en lika pinsamt URUSEL portning som Crysis 2 var.

Jag menar:

"Press start to begin"
samt
"Adjust gamma on your TV screen"

var ju det första som mötte en.
Jävligt seriöst.

Det var ju bara på betan och inget annat.

Annars är det ett ett jävligt kul spel, med väldigt snygg grafik. Dock ganska tråkig mp och att det ser sämre ut än ettan sänker väl betyget lite!

Längtar då både crysis 1 och 2 är ett par av världens roligaste fps :). Vet inget fps förutom half life som har en bättre singleplayer kampanj.

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmberg:

Inte spelat något av crysis-spelen. Kanske skulle prova?

Köp Crysis Warhead! testa det först klart det bästa av de tre

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av DAoG:

Det var ju bara på betan och inget annat.

Annars är det ett ett jävligt kul spel, med väldigt snygg grafik. Dock ganska tråkig mp och att det ser sämre ut än ettan sänker väl betyget lite!

Längtar då både crysis 1 och 2 är ett par av världens roligaste fps :). Vet inget fps förutom half life som har en bättre singleplayer kampanj.

Jag tycker som dig att MP på crysis 2 var helt värdelöst.. Men singleplayer var väldigt underhållande.
Men enligt mig kan det inte mäta sig med crysis 1 och warhead :/

Älskade verkligen frihetskänslan man fick på de spelen! Var inga specifika "banor" att följa!

Och multiplayern var väldigt speciell med (lite före sin tid om man tittar på BF3 osv idag)

Skulle definitivt köpa Crysis 3 med!

Visa signatur

|Chassi: Phanteks P400S | CPU: i9 9900k, Corsair H90 | GPU: 2x GTX 980 @ 1450/8000MHz | RAM: 16GB Corsair LPX @ 2400mhz | PSU: Corsair AX850 med MDPC-X sleeve | Mobo: Asus Z390-F | SSD: Samsung 840 Pro 256GB, Samsung 860 EVO 500GB| HDD: Samsung F1 640GB, WD Blue 1TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejhej231:

Hm, pilbåge?
Njae...

Visst, jag må inte ha spelat nått av Crysis spelen.
Men just att dem vill lägga till en pilbåge ökar inte chanserna precis.

Har du inte testat att spela Crysis serien, och lägger ner tanken på att spela serien, för att det finns en båge med i 3:an! Så ska du nog inte testa!

Skrivet av SideWinder86:

Pil och båge i ett modernt krig P12 spel....

När går en pil i genom en kevlarväst?

Man kunde skjuta bedövningspilar i Crysis redan från start, man sköt en pil (eller flera, På flera) på vaktposten, smög förbi, och kom förbi helvetet oskadd!
Så jag ser inget negativt, däremot kan jag som spelat Crysis sedan start, känna att att det kan bli väldigt roligt med båge! Och vadå kevlarväst? Ska du ha kevlarhuva med

Skrivet av LinusNeuman:

Bågskytte <3

Hade du spelat Crysis så hade du fattat poängen med bågen! Och nä!! Det kvittar vad du skriver. jag tror inte du spelat Crysis! Men det är vad jag tror, jag kan ha fel. Min känsla, min åsikt!

Skrivet av holmberg:

Inte spelat något av crysis-spelen. Kanske skulle prova?

Testa!! Det är ett väldigt roligt spel!

Skrivet av SideWinder86:

Ljuddämpare på en L85 är 100x bättre än båge

Kan skjuta igenom en 20cm betongvägg eller tegelmur med IR-sikte så man kan se fienderna bakom objektet..

Men herregud!! Hur kan du bara skriva så? Vilken jämförelse.

Det är som om jag skulle skulle jämföra en handgranat mot atombomben på ett väldigt dumt viss. Båda har sitt syfte o gör sitt jobb som dom ska! Väldigt bra! Men att klassa ner o jämföra. Nja......

Edit/ Spelade bara singleplayerläget, helt enkelt för att det var så lätt att fastna i det, och man ville komma vidare Ni som lirat vet vad jag menar.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skog1s:

Har du inte testat att spela Crysis serien, och lägger ner tanken på att spela serien, för att det finns en båge med i 3:an! Så ska du nog inte testa!

Man kunde skjuta bedövningspilar i Crysis redan från start, man sköt en pil (eller flera, På flera) på vaktposten, smög förbi, och kom förbi helvetet oskadd!
Så jag ser inget negativt, däremot kan jag som spelat Crysis sedan start, känna att att det kan bli väldigt roligt med båge! Och vadå kevlarväst? Ska du ha kevlarhuva med

Hade du spelat Crysis så hade du fattat poängen med bågen! Och nä!! Det kvittar vad du skriver. jag tror inte du spelat Crysis! Men det är vad jag tror, jag kan ha fel. Min känsla, min åsikt!

Testa!! Det är ett väldigt roligt spel!

Men herregud!! Hur kan du bara skriva så? Vilken jämförelse.

Det är som om jag skulle skulle jämföra en handgranat mot atombomben på ett väldigt dumt viss. Båda har sitt syfte o gör sitt jobb som dom ska! Väldigt bra! Men att klassa ner o jämföra. Nja......

Svårt att träffa litet rörligt mål med båge från avstånd typ max 50m flyger en pil om man lobbar den ca 100m..

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DAoG:

Det var ju bara på betan och inget annat.

Annars är det ett ett jävligt kul spel, med väldigt snygg grafik. Dock ganska tråkig mp och att det ser sämre ut än ettan sänker väl betyget lite!

Längtar då både crysis 1 och 2 är ett par av världens roligaste fps :). Vet inget fps förutom half life som har en bättre singleplayer kampanj.

Nä, det var så i skarpa släppet, men det fixades i första patchen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem

De gör bäst i att ha stöd för DX11 och DX10/10.1 från början denhär gången...Rimligare användning av tessellering skulle också uppskattas
´
Förstår inte varför de skippade DX10/10.1 i Crysis 2, DX11 API:t ska ju i princip stödja DX10/10.1 också, dock utan de hårdvaruspecifika funktionerna