Crysis 3 dyker upp i banner och på Origin

Permalänk
Skrivet av MuLLvaD3n:

Inget Crysis spel kommer att slå Crysis och Crysis Warhead så länge de försöker att göra det till Consol! Jag älskar fortfarande Crysis de första spelet och det är fortfarande lika tungt att få en stabil FPS på :)!

Håller helt med, men de kanske de gör en uppföljare till 1an och inte 2an (?)

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Har ens DirectX 10 patchen för Crysis2 kommit ut än?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 Black Edition | Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 8GB | Gigabyte GA-870A-UD3 | Gigabyte Radeon HD7970 OC 3GB Windforce

Permalänk
Medlem

I was crysis fanboy like you, untill I took an arrow in the knee.

Permalänk
Skrivet av holmberg:

Inte spelat något av crysis-spelen. Kanske skulle prova?

Spela 1an, väldigt underhållande Undvik 2an...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackan3379:

Håller helt med, men de kanske de gör en uppföljare till 1an och inte 2an (?)

Vem vet, Men crysis 2 överlevde på Hype, kommer inte ''Instant köpas'' lika många spel på detta tror jag inte.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Gud vad ni ska vara negativa till det här då. Bara för att det är en pilbåge med så betyder inte det att spelet kommer floppa. Finns ingen info om spelet än sålänge så varför yttra sig negativt? Kanske kommer uppdaterad CryEngine 4 eller liknande..

Permalänk
Medlem

Blir väll en till konsoll portning.

Var inte Crysis grafik en milstolpe förut i PC världen gällande grafik etc då det faktist var ett PC spel.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackan3379:

Spela 1an, väldigt underhållande Undvik 2an...

Warhead är bättre IMO. Visst kortare och sämre story men känns som man har fler tillvägagångssätt, särskilt första banan är grym.

C4 är skitskoj att leka med i båda, har inte kört 2an så kan inte säga något om det

Visa signatur

< i5 2500K @ 4.2GHz | 16 GB A-Data XPG + Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCU2 | Qnix QX2710 2560x1440 @ 96Hz | ASUS Xonar D2 | Samsung 830 128 GB | Crucial M4 240 GB | Samsung Spinpoint F3 1 TB | WD Green 2GB | Fractal Design Define R3 | Be Quiet! Straight Power 580W >

Permalänk

Är det lagligt att nu hoppas på "Welcome to the Jungle", tillbaka till -07 och tiderna med första spelet som fick spelriggar att smälta, och nördars ögon att tindra av grafisk lycka när spelet moddades tills det inte fanns en enda originalfil kvar?

Jag ser fram emot ett jungeldrama i tysk originell tappning, precis som Crysis 1, jag vill inte se konsollfjanterier som de (EA) pressade in sig på, men det kanske är försent nu... Lycka till nu Krytek säger jag!

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Inaktiv

Det ska bli intressant att se om vi får ännu mer detaljer i betongblocken denna gång:

The world's greatest virtual concrete slab

Permalänk
Medlem

Folk ska alltid gnälla... standard. Crysis 2 var bra, kanske inte lika tekniskt före som föregångaren. Men ett bra spel? Absolut.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk

Kommer antagligen inte köpa. Iallafall inte om det är det minsta likt tvåan. Förstörde serien om du frågar mig.

Permalänk
Skrivet av occe94:

Warhead är bättre IMO. Visst kortare och sämre story men känns som man har fler tillvägagångssätt, särskilt första banan är grym.

C4 är skitskoj att leka med i båda, har inte kört 2an så kan inte säga något om det

Mm, warhead var riktigt bra, men jag älskade att spela 1an som ett stealthspel.
Warhead var lite mer run n gun

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Om 3:an är likt 1:an och om de prioterar samma så kommer det nog bli bra.

Om de lyckas göra något i stil med 2:an är jag inte intresserad.

Permalänk
Medlem

Man kanske borde uppgradera till DX11 kort snart

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

1an och Warhead var underbara. 2an var sisådär.... Att stealtha runt i djungeln var hundra gånger roligare än en stad med blockerade väger där man bara kunde gå åt ett håll.

Permalänk
Medlem

Kan spelet hitta tillbaka till sina rötter kanske? vill bli blown away jag blev med vanliga crysis. Man vill ju gärna kunna uppleva thailand utan att behöva punga ut mer pengar än för ett spel ;p

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Skrivet av Hotfuzz08:

Folk ska alltid gnälla... standard. Crysis 2 var bra, kanske inte lika tekniskt före som föregångaren. Men ett bra spel? Absolut.

När jag började med 2an förväntade jag mig en uppföljare till 1an/warhead. Det var det inte, vilket gjorde att jag tröttnade och slutade spela.

Jag uppfattade det som väldigt fördummat och linjäriserat. Och det var snarare tekniskt efter än "inte lika tekniskt före"

I vilken konkurrens är det ett bra spel?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Hoppas dom kör på en förbättrad version Crysis 1 grafikmotorn..

Tycker, som många andra, att crysis 1 grafiken är mycket snyggare att gå runt i än Crysis 2.

OCH JAG HOPPAS FAN I ATT DOM INTE GÖR DE SÅ SATANS LINJÄRT ! Crysis 2 är ett sträck frammåt, inget runtom som i crysis 1.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem

Man blir väldigt ledsen när man kollar på CryEngine 3 och jämför det med crysis 2.
Cryengine 3 är nog den spelmotorn som har den bästa grafiken.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Lite mer sneak, som i ettan, så kan det bli bra. Men för guds skull - inte som tvåan igen.

Permalänk
Medlem

Gamereactor.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tcntad:

Vad är det för fel på pilbåge nudå?

Stämmer allt så kanske man kan knata runt med pilbåge och vara osynlig i staden, trevligt:)

Ljuddämpare på en L85 är 100x bättre än båge

Kan skjuta igenom en 20cm betongvägg eller tegelmur med IR-sikte så man kan se fienderna bakom objektet..

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Avstängd

Känns alldeles för tidigt om ni frågar mig...

Eftersom det nu är tydligt så känns det som om 3:an kommer för tidigt och att de inte tar tid på sig som Valve gör med HL2 å kanske även gör med HL3 just nu...

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av sadjad:

Har ens DirectX 10 patchen för Crysis2 kommit ut än?

http://www.sweclockers.com/nyhet/14162-crysis-2-dx11-ultra-up...

http://www.mycrysis.com/dx11

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Uzor:

Man blir väldigt ledsen när man kollar på CryEngine 3 och jämför det med crysis 2.
Cryengine 3 är nog den spelmotorn som har den bästa grafiken.

Crysis 2 använder Cryengine 3. Crysis 2 med DX11-patchen ser rätt trevlig ut faktiskt.

Far Cry använder Cryengine 1, Crysis Cryengine 2 och Crysis 2 Cryengine 3.

Permalänk
Medlem

Det ser riktigt bra ut med DX11-patchen och high res textures. Att spelet är tråkigare än ettan är en annan sak men rent grafiskt finns det inte mycket att klaga på.

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB

Permalänk
Medlem

Pilbåge är underskattat. Thief, någon?

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Crysis 2 använder Cryengine 3. Crysis 2 med DX11-patchen ser rätt trevlig ut faktiskt.

Far Cry använder Cryengine 1, Crysis Cryengine 2 och Crysis 2 Cryengine 3.

Exakt.

Visst, crysis 2 ser inte kasst ut. Men jag tycker fortfarande att Crysis 1 ser bättre ut.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Crysis 2 använder Cryengine 3. Crysis 2 med DX11-patchen ser rätt trevlig ut faktiskt.

Far Cry använder Cryengine 1, Crysis Cryengine 2 och Crysis 2 Cryengine 3.

Ja men Spelmotorn klarar av mycket mycket mer, de har bara anpassat spelet till konsol vilket gör mig väldigt ledsen.
Dice använde iaf sin motor väldigt mycket till bf3 medan Crysis 2 hade lätt kunnat se bättre ut än vad det gör idag.
High Resolution Textures gjorde helt klart skillnad och det är självklart att crysis 2 ännu idag har väldigt bra grafik.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]