Crysis 3 dyker upp i banner och på Origin

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Svårt att träffa litet rörligt mål med båge från avstånd typ max 50m flyger en pil om man lobbar den ca 100m..

Det är du som tar upp termen "avstånd" kom ihåg det!! Jag skulle lika bra kunna skriva "jag ska kniva dig" Det handlar inte alltid om avstånd

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Ja Crysis 2 var ju en MW2 klon, Black Ops har väll ett armborst, om jag inte tar fel...?

James bond night fire hade armborst^^

Skrivet av SideWinder86:

Svårt att träffa litet rörligt mål med båge från avstånd typ max 50m flyger en pil om man lobbar den ca 100m..

Här är en jänkare som sjuter compund ca219m http://www.youtube.com/watch?v=UCOn2HkJJt8&feature=related

tänk på compund bågar kan mycket väll slunga iväg en pil i 100ms^-1 (http://hem.passagen.se/merlin3/abk.htm) såvitt jag kommer ihåg tävlar man upp till hundra meter på tavla och typ 150 på "jakt" (skjuter plastdjur)

*edit* kan tillägga att man alltid "lobbar" men det gör man med skjutvapen också (men mindre)

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

nice med båge ! Ett vapen som iallafall i mp kräver lite färdighet!

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenixdisciple:

Crysis 2 har ju dock DX11 med extremt höga grafiska inställningar till PC som konsol inte fick alls.. Så ser inte varför detta inte skulle få det med

Det har det väl väl inte? Har för mig att allt är dx9 men man kommer inte åt "ultra"-läget om man inte har dx11 för att.. Ja, det vet i fan, något med att de är trötta på att folk kör xp kanske.

Dessutom har väl fredagspanelen snackat om att crysis 2 bara är DX9 någon gång?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det har det väl väl inte? Har för mig att allt är dx9 men man kommer inte åt "ultra"-läget om man inte har dx11 för att.. Ja, det vet i fan, något med att de är trötta på att folk kör xp kanske.

Dessutom har väl fredagspanelen snackat om att crysis 2 bara är DX9 någon gång?

Finns ett texturepack och ett dx11 pack.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Det jag vill se i detta spelet är typ, Nomad åker tillbaka till ön för att avsluta problemet vid källan, ön har växt till sig mer terräng sjuk grafik en bra story och spelet får ett värdigt avslut. Vill inte ha mer liniär stadsmiljö. Ön var helt fantastisk.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det har det väl väl inte? Har för mig att allt är dx9 men man kommer inte åt "ultra"-läget om man inte har dx11 för att.. Ja, det vet i fan, något med att de är trötta på att folk kör xp kanske.

Dessutom har väl fredagspanelen snackat om att crysis 2 bara är DX9 någon gång?

Snacka inte om du inte har koll. Crysis 2 är ett riktigt snyggt spel med DX11 och High res textures.
Crysis 1 behövde man dx10 för ultra i däremot.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Svårt att träffa litet rörligt mål med båge från avstånd typ max 50m flyger en pil om man lobbar den ca 100m..

Lägg till en båge gjort i gud vet vad och sedan övermänsklig styrka och poff ska du allt se att de kommer fungera fint.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Multiplayern i Crysis2 måste varit den sämsta jag någonsin varit med om (Om man bortser från Wolfenstein till x360). Det fanns ingen tanke ALLS bakom det! "Äsch, vi slänger ihop något som de gjorde på CoD, det blir väl bra!"

1. Man hade matchmaking på PC. Skandal att man inte fick välja sin egen server
2. Levelsystemet sög
3. Obalanserat. De hade inte tänkt till alls med hur krafterna påverkar multiplayer-läget
4. Små skitbanor, värdelöst!
5. Max 16 spelare/server, även på PC

Värdelöst!!

1. Fel, det gick jätte bra att välja server själv
2. Hurså?
3. Nej
4. Kanske det
5. Och?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Antar att det finns fler än jag som tycker crysis 2 va väldigt snyggt, fast väldigt tråkigt med stads miljö tycker jag men ändå.

http://wolfsgamingblog.files.wordpress.com/2011/04/tactical.j...

http://wiredreviewers.com/wp-content/uploads/2011/12/PEWP.jpg

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

1. Fel, det gick jätte bra att välja server själv
2. Hurså?
3. Nej
4. Kanske det
5. Och?

1. Stämmer, men praktiskt var det ej.
2. Segt level system.
3. Jo, mycket.
4. Defenitivt.
5. Vad då och?! Vi spelar inte CoD.

Vissa delar av Crysis ser jättebra ut, andra ser helt katastrofalt dåliga ut. Exempel: Högupplösta texturer (Maldo's HD pack) får spelet att glänsa, medans saker så som träden och blod/explosioner seg gräsliga ut.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Pil och båge i ett modernt krig P12 spel....

När går en pil i genom en kevlarväst?

Du är uppenbarligen inte så insatt i bilbågar, han råkar hålla i vad som ser ut att vara en compund båge, sådana skjuter med en extrem kraft vid rätt inställning och punkterar förmodligen lätt en kevlarväst på rätt avstånd. Dom används även vid jakt serru

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Skrivet av SellahiR:

Du är uppenbarligen inte så insatt i bilbågar, han råkar hålla i vad som ser ut att vara en compund båge, sådana skjuter med en extrem kraft vid rätt inställning och punkterar förmodligen lätt en kevlarväst på rätt avstånd. Dom används även vid jakt serru

Det är svårt att vara insatt i bilbågar. Källa på att bilbågarna skjuter igenom kevlar?

/S

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk
Medlem

Crysis 2 multiplayer lägge var så fullt med OP vapen och så fullt med FUSKARE så det var inte lönt att spela till slut..

Sen så var spelet så likt mw-serien att jag skämdes över att spela det.. som tur var fanns CTf(capture the relay).

Hoppas på ett spel som liknar crysis 1 mer i multiplayern... Större banor!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sampabowie:

Det är svårt att vara insatt i bilbågar. Källa på att bilbågarna skjuter igenom kevlar?

/S

Du får komma ihåg att vi snackar inte en pilbåge som är byggt av en trälist men ett snöre som man knutit i varje ände. Man kan skjuta över 240 yards men en fin pilbåge. De har alltså en enorm kraft när de pangar iväg.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

Du får komma ihåg att vi snackar inte en pilbåge som är byggt av en trälist men ett snöre som man knutit i varje ände. Man kan skjuta över 240 yards men en fin pilbåge. De har alltså en enorm kraft när de pangar iväg.

Här i Europa använder vi meter!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sampabowie:

Det är svårt att vara insatt i bilbågar. Källa på att bilbågarna skjuter igenom kevlar?

/S

Jag är inte mer insatt i pilbågar än att jag älskar att se Legolas äga orcher hahaha! men jag hade en compound båge hemma förr, vi bor på landet, spände den på halv styrka och sköt med den. Pilen flög över hela åkern (ca 200m) och därefter rakt igenom laduväggen visserligen trä, men långt ifrån multen och den hade susat och tappat fart i ca 200m. Och då var den amatör spännd, med tanke på att en kevlar inte stoppar upp en kula om avståndet är för kort, så är jag övertygad om att en compound båge gör samma resultat men nej, jag har inget bevis hehe Rambo använder dock en compound i senaste filmen, då MÅSTE det ju vara sant för inte skulle självaste RAMBO välja fel vapen? och alla vet vi ju att det som är på film är verklighet annars skulle dom ju inte filma ;D

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

1. Stämmer, men praktiskt var det ej.
2. Segt level system.
3. Jo, mycket.
4. Defenitivt.
5. Vad då och?! Vi spelar inte CoD.

Vissa delar av Crysis ser jättebra ut, andra ser helt katastrofalt dåliga ut. Exempel: Högupplösta texturer (Maldo's HD pack) får spelet att glänsa, medans saker så som träden och blod/explosioner seg gräsliga ut.

Praktiskt? Det vara samma system som det är i många andra spel.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Äh, blir säkert ytterligare ett DX9-spel. Orka.

Du menar jämfört med alla DX11-spel som redan finns på konsol...? Eh, klart det blir DX9 till konsol. Och givetvis blir det DX11 till PC eftersom det är färdigimplementerat vid det här laget.

Permalänk
Medlem

Crysis, spelen som aldrig går att maxa alldeles oavsett kraften på ens superdator

Dåligt kodat måste det vara!

Men snygg grafik i alla fall!

Skulle inte förvåna mig om de lägger ner en massa tid och kraft på att visa den fina grynigheten i färgen som pilspetsen är målad med

Sen att få till fysiken bakom aerodynamiken under luftfärden blir väl mindre viktig!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sampabowie:

Det är svårt att vara insatt i bilbågar. Källa på att bilbågarna skjuter igenom kevlar?

/S

Kevlar har massa små porer som fungerar som ett nät tydligen, de skyddar därför mot runda saker som kulor, men inte mot smala spetsiga saker som knivar, pilar m.m.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ballistic_vest

"Vests designed for bullets offer little protection against blows from sharp implements, such as knives, arrows or ice picks, or from bullets manufactured of non-deformable materials, i.e., those containing a steel core instead of lead. This is because the impact force of these objects stays concentrated in a relatively small area, allowing them to puncture the fiber layers of most bullet-resistant fabrics."

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Snacka inte om du inte har koll. Crysis 2 är ett riktigt snyggt spel med DX11 och High res textures.
Crysis 1 behövde man dx10 för ultra i däremot.

Nu har jag gjort en faktakoll. Spelet var faktiskt DX9 från början men efter mycket gnäll gav de med sig och släppte en patch som "uppgraderade" spelet till DX11. Jag har inte spelat det själv utan bara läst om det, och jag glömde bort patchen, men helt fel hade jag ju inte eftersom DX11 kom först efter en patch.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av lolflakes:

Multiplayern i Crysis2 måste varit den sämsta jag någonsin varit med om (Om man bortser från Wolfenstein till x360). Det fanns ingen tanke ALLS bakom det! "Äsch, vi slänger ihop något som de gjorde på CoD, det blir väl bra!"

1. Man hade matchmaking på PC. Skandal att man inte fick välja sin egen server
2. Levelsystemet sög
3. Obalanserat. De hade inte tänkt till alls med hur krafterna påverkar multiplayer-läget
4. Små skitbanor, värdelöst!
5. Max 16 spelare/server, även på PC

Värdelöst!!

6.de ska ju inte va som på bf3 det suger ju apa

tycker att 16 spelare är rätt ok

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk
Medlem

Crysis 2 var ett rejält misslyckande. Hade förväntat mig att man skulle fortsätta där ettan slutade. Vad hände med Nomad, ingen som vet? Cryris 3 är no, no för mig. http://www.youtube.com/watch?v=ruGZi8M3R6M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Här i Europa använder vi meter!

A royal with cheese..

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Tjitt, compound båge! Måste köpa, bara för den..

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

Jag hade höga förväntningar på 2an.. blev inte alls imponerad. Visst tycker jag att det är ett kul spel och snygg grafik, men... Crysis ska inte bara va snyggt, det ska va SNYGGT och i framkant vad gäller grafik! Crysis 1 släpptes ju 2007 men är fortfarande ett av de snyggaste spelen (enligt mig).
Hoppas de fokuserar mer på att göra spelet bra för pc spelare den gär gången och inte anpassar spelen till uråldriga konsoller!
Lyckas dom med det är det ju ett givet köp! även om datorn vill begå självmord när man startar spelet xD

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Jag är inte mer insatt i pilbågar än att jag älskar att se Legolas äga orcher hahaha! men jag hade en compound båge hemma förr, vi bor på landet, spände den på halv styrka och sköt med den. Pilen flög över hela åkern (ca 200m) och därefter rakt igenom laduväggen visserligen trä, men långt ifrån multen och den hade susat och tappat fart i ca 200m. Och då var den amatör spännd, med tanke på att en kevlar inte stoppar upp en kula om avståndet är för kort, så är jag övertygad om att en compound båge gör samma resultat men nej, jag har inget bevis hehe Rambo använder dock en compound i senaste filmen, då MÅSTE det ju vara sant för inte skulle självaste RAMBO välja fel vapen? och alla vet vi ju att det som är på film är verklighet annars skulle dom ju inte filma ;D

Glöm inte bort att Rambo hade pilar med små nukes också.. Dom innehöll nog 1g plutonium och kunde spränga bepansrade helikoptrar och tunga stridsvagnar i luften, det var inga problem att radera en hel grupp på 10 pers med en välriktad spräng-pil!

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk

Vilket gnäll över vapnet.
En pistol med ljuddämpare är inte helt tyst, ju större kaliber ju mer låter det.. Plus att dämparen tar bort lite av balastiska kraften.
En p12 skulle välja bazooka medan en expert skulle döda en elefant med en grillpinne medans han peta ut veckans pausfågel ur näsan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Jag är enbart intresserad om det blir en ORDENTLIG sequel till första spelet och Warhead. Storyn i 2:an kändes mer som en buisnesseftertanke hos EA än en ordentlig uppföljare. Prophet kändes helt out of place då han trots allt åkte tillbaka till ön i ettan.