Hantols felmärkta nätaggregat innehåller fejkad spole av cement

Permalänk
Medlem
Skrivet av webbshoppen.se:

Hej

Som många påpekat så är det svårt att kontrollera varenda produkt som kommer ut på marknaden. Tidigare har det varit kritik mot tex ACE. Kollar vi bakåt så ser man återkallningar av produkter från alla stora och små tillverkare lite då och då. Tex Rusta sålde en kokplatta som satte på sig själv när det blev för kallt i stugan. Gå in på IKEA så ser du återkallningar lite då och då sitta på ett plakat vid kassan. Det går att göra listan lång om man letar lite.

Vi litar givetvis på våra samarbetspartners. I detta fallet har ett företag tagit in produkten till europa och därefter sålt vidare till olika distributörer.

Vår distributör (en av nordens största) har tagit bort produkten och kommer antagligen aldrig mer lagerhålla någon typ av produkter från Hantol.

Det är importören som har det yttersta ansvaret för att dessa lagar efterlevs. Det är omöjligt för oss som återförsäljare att öppna alla produkter och kontrollera så att alla komponenter är vad de utlovas. En CE-märkning är en stämpel och enkel att förfalska. Likaså ett dokument är enkelt att förfalska.

Det är ytterst beklagligt att denna produkt visats på vår sida. Dock så har ingen sålts vilket är bra.

Mvh

Jimmy

Creds för öppna svar :). Sådant omtycks av forumspopulationen, även om ett fåtal gnällspikar kan ge intrycket av tjuriga småbarn.

Personligen tycker jag att man bör vara lite försiktig när man plockar in nya leverantörer och kanske kontrollera produkterna extra noga. Men jag tror säkert att företag som säljer dessa produkter lär sig de läxor som krävs. I annat fall gäller ju sedvanlig garanti.

Hoppas lagerhållna Hantol-produkter åkte direkt ner i sopcontainern ;).

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Ser ut som även Proshop har plockat bort sina Hantol nätdelar.

Bara ClickOK som återstår med att fortfarande sälja Hantol skit aggen..

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Skrivet av sj6:

Är du seriös eller?

Varför ska jag vara oseriös?
Saker som inte intresserar mig besitter jag väldigt lite kunskap om, saker som intresserar mig eller är en del av intresset besitter jag betydligt högre kunskap än majoriteten så du behöver inte spela cool för att du kan lite om elektricitet.

Eller du ska påstå att du besitter kunskap om allt? du skapade 4 kontroller en TV där du trodde att man kunde koppla 4 trådlösa xbox handkontroller till laptopen utan mottagare hur fan det nu skulle gå till.

Och svarade i denna Låta datorn stå utomhus vid paketöppning pga flamskyddningsmedel?
http://www.idg.se/2.1085/1.89714/din-dator-r-en-fara-fr-dig-s...

Och skrattade åt trådskaparen när det han säger var sant, hans "mor" har fått reda på det sedan innan och inte mer än rätt att berätta det, bättre vara på den säkra sidan.

Det är riktigt roligt att se någon dissar sig själv utan att dem är medvetna om det.

Kan länka mer men väljer att avsluta.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Skrivet av hunden:

Hela grejen är att de inte är en spole utan en betongklump som bara ser ut som en spole. Faskompensering används för att minska den oönskade reaktiva effekten i elnätet.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Faskompensering

Tackar, kunde söka själv men sökte ett enklare svar därav frågan

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*
Tog bort rätt så många inlägg som handlade om "ras"diskussion.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Hoppas att ingen stackare köpt nätagget. Dessutom har återförsäljaren ett ansvar, och kan bli stämda av kunder inom EU. Denna produkt bryter emot alla säkerhetsregler som finns för elektronikprodukter. Riktigt sinnes.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlueEyes:

Hur tänkte du rubricera polisanmälan som ?

"Olaga cement försäljning" ?

Kanske fungerar bättre att anmäla för bedrägeri... Om jag hade köpt ett sådant agg hade jag nog anmält.

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

Varför ska jag vara oseriös?
Saker som inte intresserar mig besitter jag väldigt lite kunskap om, saker som intresserar mig eller är en del av intresset besitter jag betydligt högre kunskap än majoriteten så du behöver inte spela cool för att du kan lite om elektricitet.

Eller du ska påstå att du besitter kunskap om allt? du skapade 4 kontroller en TV där du trodde att man kunde koppla 4 trådlösa xbox handkontroller till laptopen utan mottagare hur fan det nu skulle gå till.

Och svarade i denna Låta datorn stå utomhus vid paketöppning pga flamskyddningsmedel?
http://www.idg.se/2.1085/1.89714/din-dator-r-en-fara-fr-dig-s...

Och skrattade åt trådskaparen när det han säger var sant, hans "mor" har fått reda på det sedan innan och inte mer än rätt att berätta det, bättre vara på den säkra sidan.

Det är riktigt roligt att se någon dissar sig själv utan att dem är medvetna om det.

Kan länka mer men väljer att avsluta.

Ehmm.. Nej jag undrade om man behövde EN eller FYRA mottagare.

Ang flamskyddet så skrattade jag åt hela grejen. Kommer du ihåg att det var en artikel för några år sedan att man kunde få cancer av chips? Hela grejen var alltså humoristisk.

Sen så ang betongklumpen så förtäljer väl namnet SPOLE att en klump inte kan göra samma sak. Det faller sig naturligt för mig.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Entusiast
Skrivet av BlueEyes:

Hur tänkte du rubricera polisanmälan som ?

"Olaga cement försäljning" ?

Man behöver inte rubricera brottet själv. Det räcker med att anmäla så sköter polisen det sen.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Bara at köra en gangsteravrättning här... sätt fötterna på dom i ett nätagg och släng dom i sjön.

Permalänk
Medlem

Jag ser att den industriella revolutionen i Kina tuffar fortfarande på.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Jag ser att den industriella revolutionen i Kina tuffar fortfarande på.

Ha! Guldkommentaren!

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Skrivet av Solaris:

Jag ser att den industriella revolutionen i Kina tuffar fortfarande på.

Ha ha! Klockren kommentar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Jag ser att den industriella revolutionen i Kina tuffar fortfarande på.

Skrattar bäst som skrattar sist och det blir garanterat Kina som får det sista skrattet. Kina har många välbyggda produkter och fortsätter att växa som supermakt medan väst kommer att falla ihop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sumarum:

Skrattar bäst som skrattar sist och det blir garanterat Kina som får det sista skrattet. Kina har många välbyggda produkter och fortsätter att växa som supermakt medan väst kommer att falla ihop.

Men vägen dit är lååååång

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk

Dom som snålar får bita i det sura.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sumarum:

Skrattar bäst som skrattar sist och det blir garanterat Kina som får det sista skrattet. Kina har många välbyggda produkter och fortsätter att växa som supermakt medan väst kommer att falla ihop.

Det är så de tar över världen. Behåller alla välbyggda produkter själva, och skickar resten utomlands.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Xake:

Det är så de tar över världen. Behåller alla välbyggda produkter själva, och skickar resten utomlands.

Antar att du aldrig varit i kina.
Det var ett riktigt äventyr att försöka leta reda på en äkta iphone när jag var där

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Antar att du aldrig varit i kina.
Det var ett riktigt äventyr att försöka leta reda på en äkta iphone när jag var där

Skickades från m.sweclockers.com

Verkligen! Till och med Walmart sålde iPhone-kopior där
Om det nu var en äkta Walmartbutik

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Webbshoppen

Ce-certifikat

Här är Hantols ce-certifikat.

Varför det får detta har jag ingen aning om eller om det är legitimt.

Permalänk
Skrivet av webbshoppen.se:

Här är Hantols ce-certifikat.

Varför det får detta har jag ingen aning om eller om det är legitimt.

https://secure.webmercs.com/img2/di1.ashx/88/36360

Jag tror produkten faller under kategorin electromagnetic compability compliance av CE och då är det självcertifiering som gäller.
Företaget kollar sin produkt mot CE och bedömer om den uppfyller kraven. Om man tycker den gör det CE-märker man den och skickar ett dokument (Declaration of Conformity) till CE där man intygar att produkten uppfyller kraven. Någon kontroll av att produkten verkligen uppfyller kraven sker alltså aldrig.

Visa signatur

Stationär: Gigabyte P55A-UD3 | Core i5 750 | Crucial BallistiX 1600 CL8 4x2GB | Asus GTX 560 Ti DCII | Intel SSD 330 120GB + WD Black 1TB
Bärbar: Fujitsu Amilo PI 3560 | Core2Duo P8400 | 4GB RAM | GeForce GT240M

Permalänk
Medlem
Skrivet av webbshoppen.se:

Här är Hantols ce-certifikat.

Varför det får detta har jag ingen aning om eller om det är legitimt.

https://secure.webmercs.com/img2/di1.ashx/88/36360

Släng ut märket från butiken, tror du får problem med trovärdigheten annars. På sweclockers inte minst.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Nu har äntligen ClickOk plockat bort skräpet från sitt sortiment.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Inaktiv
Permalänk

Nu har fanimej skiten hamnat på tradera med. Var kanske iofs inte oväntat.

http://www.tradera.com/wow-helt-ny-nattagg-hantol-power-supply-800w-80-43--auktion_341048_156112688

Har anmält annonsen, men tyvärr har ju tradera tidigare visat att man får ljuga hur mycket man vill i annonserna om både kvalitet och 80+ märkning när det gäller nätagg där. Kan åtminstone hoppas för någon stackares skull att de bryr sig om att agget är olagligt i eu.

Permalänk

Det är dessvärre inte BARA på Tradera som Hantol's nätaggregat finns kvar. För nu har de dykt upp på prisjakt.nu ! IGEN !!! Efter att ClickOK tog bort dem så var det tomt på Hantol-aggregat på prisjakt.nu , men de nu aktuella butikerna är DataPryl.se och GHdata. Jag har inte kollat pricerunner.se ännu, men skall nog göra det också. Hur ska vi slutgiltigt få bort de här nätaggregaten från den svenska nyprylsmarknaden ?? Tradera är en annan sak, där får vi nog aldrig bort dem.

Permalänk

Jag hittar åtminstone inga sådana här nätaggregat på pricerunner.se , när jag skriver in "Hantol" i deras sökmotor. Angående aggen på Prisjakt, så har varken GHdata eller DataPryl.se egna länkar från sajten prisjakt.nu . Det bör betyda att det inte är fråga om så pass stora återförsäljare, de betalar ju inte för att få länkat direkt till sig från Prisjakt.

Permalänk

Nu är dessa nätaggregat ÄNTLIGEN borta från www.prisjakt.nu ! Men de finns dock kvar till försäljning hos GHdata och DataPryl.se . Tyvärr! Men hoppas att de slutar att sälja dem, och att ingen har hunnit köpa något sådant nätagg. Hoppas också att dessa nätagg inte dyker upp på PrisJakt.nu några fler gånger.

Permalänk
Medlem

http://www.elsakerhetsverket.se/sv/Produktsakerhet/Forsaljnin...

Såg detta och tänkte på denna tråd, och visst var det samma nätagg!

Visa signatur

Corsair 800D
CPU 2600k@4.5GHz + H100 GPU 2 x EVGA GTX580 SLi MOBO Asus ROG Maximus Extreme IV B3
MEM 4x4GB Corsair Vengence SSD OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB + Corsair F40 PSU Corsair AX1200