Hantols felmärkta nätaggregat innehåller fejkad spole av cement

Permalänk
Medlem
Skrivet av webbshoppen.se:

Hej Kunzite

Jag undrar på vilket sätt vi är välkända skojare?

Hantols nätaggregat är bortplockade från vår sida sedan denna artikeln uppmärksammades. Har inte funnit så länge och vi har lyckligtvis inte sålt några.

Mvh

Jimmy
Webbshoppen.se

Kan bara säga att om ni nu tagit bort denna produkt (och tillverkaren överhuvudtaget!) anser jag att ni gjort ett bra steg till att få folk här att kanske isåfall tycka lite annorlunda. Jag har personligen aldrig handlat från er men bra att veta att ni gör något åt saken när ni ser såna här nyheter.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Jag tror Hantol har cementerat sitt rykte som skojare nu

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kunzite:

Alla dom 3 butikerna som säljer Hantol är ju välkända skojare, det är väl ingen seriös som kommer handla där ändå?

Det kvittar, det finns människor som inte är så intresserade som medlemmarna här är. Ett nätagg skall vara säkert oavsett.

Permalänk

Fan vilket lustigt påhitt.

Visa signatur

Razer Blade Pro 17 | RTX 2070 Max-Q

Permalänk
Medlem

Komiskt illa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingsX:

Lite OT kanske men Kina leder produktionen i världen när det gäller cement...
http://sv.wikipedia.org/wiki/Cement

Man tager vad man haver

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chourou:

Nån som tagit kontakt med de svenska återförsäljarna och bett dem öppna och kollat sina produkter ?

Mejlat clickok.se och proshop men inte webshoppen då jag inte kunde hitta hantol-aggen längre.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem
Skrivet av mooseslayer:

ny teknik från kina?

Hehe verkligen

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Haha, så går det när man åker på inköpsresor till Kina och gör "klipp".

Ska vi gissa att företaget redan har upphört? Någon på inköpsavdelningen får skämmas lite...

Nej de har till och med en hemsida http://www.hantol.cn/

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk

Hahah fantastiskt! Ger även fler argument för varför man bör hålla sig till de etablerade seriösa webaffärerna

Permalänk
Medlem

Hantol Silent ATX 700w, nu även med cement certifiering

Visa signatur

Grafikkort: GeForce RTX 2080 Ti || Processor: Intel® Core™ i9-9900K@5Ghz || Moderkort: Gigabyte Z390 AORUS ||

Permalänk

Jag vill se Ace of Sweden vs Hantol i testlabbet =D

Permalänk
Medlem
Permalänk

enkärnig men stenhård ! ^^

Permalänk
Medlem

Du förgyllde min dag

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av benghan:

Klumpen är av betong och inte enbart cement. Cement är bindemedlet som tillsammans med vatten och ballast bildar betong

Dom flesta vet nog det redan, men helt klart bra att du upplyser dom som inte vet!

Skrivet av Perrablerra:

Hade varit trevligt om dessa butiker själva lade in en kommentar i tråden om hur de tänkte när produkterna lades till i deras sortiment och om dessa nu har tagits bort.

Kolla/läs hela tråden och du ska få ditt svar! Facit kan jag ge dig så du slipper Webshoppen.se har dragit bort alla HantolAgg!

Skrivet av Ultra94:

ganska så fult gjort men jag ser inget olagligt i att tillvärka en spole av cement. inget jag skulle köpa däremot

Skojar du eller är du bara ironisk! För inte kan man väl skriva ett sådant inlägg och vara seriös?

Skrivet av Mr.Borka:

Det är fullkomligt skitsnack.
I princip alla textilprodukter tillverkas i Kina så skulle Kina representera någon lägre standard över lag så hade det även märks på produkter konsumenter i väst villigt betalat för mycket för. Alla stora klädmärken köper sina grejer från samma sweatshop-fabriker i Kina och andra låglöneländer som alla andra.

Med det sagt självfallet finns det olika grad av noggrannhet. Kina är ett land med enorm export således är utbudet också stort, men att dra parallellen mellan Kina och skräp eller lägre kvalitet finns ingen sanning i.

Det är exakt det du skriver "olika grad av noggrannhet" som är parallellen i det hela! Är det ett "Kinalurendrejeriföretag" eller ett seriöst kinaföretag som har regler och en vis standard att följa, med utbildad personal!

Så kvittar det det om båda lägren har "sweatshop-fabriker" Kalle Anka företaget vill lura pengar av folk!

Och det seriösa företaget vill göra bra produkter!

Och dom seriösa " sweatshop-fabrikerna" har oftast ett stort företag i ryggen som backar dom, då det är deras namn som får bära hundhuvet om något går snett!

Alla Kinesiska "jag ska lura dig företag" är väldigt organiserade! Och när en sak spricker, då kör dom på nästa etc etc!

Skrivet av light44:

Som vi ser säljer inte några av de stora butikerna dessa agg längre... Är nog säkert bara en tidsfråga innan Proshop, Webshoppen och ClickOK också tar bort denna/dessa ur sitt sortiment.

Webshoppen tog bort sina direkt

Skrivet av Snubb1:

Jag har varit i Kina och köpt in produkter samt förlagt produktion i Kina så jag vet hur det fungerar.
Om du vet hur det fungerar i Kina så vet du att jag har rätt.
Klart att du inte kan göra affärer med många företag för att dom inte är seriösa, men då är det du som inte gjort din "hemläxa" samt inte haft rätt kommunikation med företaget.

Om tre st återförsäljare här i sverige kan ha oturen att gå på "Kinabluffen" när dom inte hade en aning om det. Så kan jag inte skriva att du har rätt, för det skulle kunna hända dig med! Hur mycket du än hade gjort hemläxa!! !!

Skrivet av Ykalon:

Mejlat clickok.se och proshop men inte webshoppen då jag inte kunde hitta hantol-aggen längre.

webshoppen drog bort aggen direkt! Och dom andra kommer att hänga på rätt snart, när dom får reda på sanningen. Tror jag.

Men att skriva som några gjort, att det är skit företag, för att dom gått på en nit som dom med största sannolikhet inte visste om, är rena sandlådan, tycker jag!!

Bra av dig att maila och påpeka bristen i det hela! Cred till dig!! !!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd

*Epic Fail*

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Medlem

80+ Concrete

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av InZ-Audio:

Hahahah! alltså det var fan det bästa jag har vart med om. sen att dom 3 svenska butikerna inte har kollat upp aggen tidigare gör att jag tappat förtroendet för dom. Att dom inte sluta direkt när dom fick reda på att dom var fejk märkta med 80+. Tror fan att dom kommer fortsätta sälja skiten nu oxå. säger som e föregående talare, Generealagenten ska fan ha koll på sånt här innan skiten kommer ut i butikerna.

MVH

Är nog inte så lätt att hålla reda på alla 35000 olika produkter webhallen har i sitt sortiment...

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Medlem

Haha är faktiskt inte förvånad, har sett värre bluffar från kineserna.

Permalänk
Medlem

80+ kanske stämmer.
80+ cement that is

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KingsX:

Lite OT kanske men Kina leder produktionen i världen när det gäller cement...
http://sv.wikipedia.org/wiki/Cement

...och nu har vi en råd tråd...

Edit: trevliga specs.

*Trasig länk*

Fimpade en länk som var död men dirigerade om trafik till vuxeninnehåll /Mod
Permalänk
Medlem

haha, det är så genomruttet att det nästan är genialiskt!

(jag hade nog inte tyckt det var lika kul om jag hade köpt en...)

Permalänk
Medlem

Jag skulle garva ihjäl mig om hantol.cn sen länkade till http://www.youtube.com/watch?v=oHg5SJYRHA0 också.

Permalänk

Vad försämras om spolen är i betong?

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem

fick mig direkt att tänka på cement i valnötter scammen från kina

http://www.ministryoftofu.com/2012/02/picture-of-the-day-waln...

Permalänk
Medlem

Smart så länge det varade
Nejmen fyfan vilken skam!

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Om tre st återförsäljare här i sverige kan ha oturen att gå på "Kinabluffen" när dom inte hade en aning om det. Så kan jag inte skriva att du har rätt, för det skulle kunna hända dig med! Hur mycket du än hade gjort hemläxa!! !!

Nej det hade aldrig hänt mig då jag alltid kontrollerar produkterna.

Jag vet inte om vi kan kalla det för otur.
Om du inhandlar elektronik i Kina och är seriös så har du kontrollerat produkten samt att det verkligen uppfyller gällande lagar och regler för marknaden där du säljer produkten.
Om du inte kontrollerat detta och sedan säljer produkten på en annan marknad så är det inte otur när liknande uppstår utan tyvärr så är det slarv/okunskap av den som köper in produkten samt eventuellt ett lagbrott.
För att marknadsföra och sälja en elektronisk produkt i Sverige så är du skyldig att kontrollera att den uppfyller gällande lagar och regler samt verkligen innehar gällande dokumentation och certifieringar.
Att någon importerar produkter utan kontroll och kanske endast letar fram produkter direkt på nätet som sedan inte kontrolleras ordentligt måste tyvärr i räknas som oseriöst.
Om du ska inhandla elektroniska produkter från Kina så är du skyldig att göra denna kontrollen innan du säljer produkten.

Från elsäkerhetsverkets hemsida angående CE märkning:
När tillverkaren har säkerställt att produkten uppfyller kraven i de relevanta direktiven samt upprättat en teknisk dokumentation och en EG-försäkran kan produkten CE-märkas.
CE-märkningen ska styrkas av en EG-försäkran om överensstämmelse och en teknisk dokumentation innan produkten sätts på marknaden.

Denna dokumentationen skall du givetvis ha kontrollerat om du är seriös.

Från elsäkerhetsverkets hemsida angående EG-försäkran:
Importören
Om varken tillverkaren eller någon som representerar denne finns inom EU, är importören till EU ansvarig för att en produkts EU-försäkran finns inom EU. I dessa fall är det även importörens ansvar att se till att EG-försäkran finns tillgänglig tio år efter att tillverkningen upphört.

Återförsäljaren
Återförsäljare och distributörer ska ha grundläggande kunskaper om lagstiftning om produktsäkerhet, till exempel vilka produkter som ska vara CE-märkta, hur produkter ska vara märkta och vilken information bruksanvisningarna måste innehålla. På begäran från en marknadskontrollerande myndighet ska de kunna överlämna en produkts EG-försäkran.

Så som du ser så är det inte tal om "otur" utan en som är oseriös och fuskar med lagliga kontroller och säljer dessa i Sverige.
Det enda ditt svar egentligen gjorde var att den bekräftade att du inte vet vad som gäller och hur man ska gå till väga om man importerar elektronik från Kina.
Rekommenderar även att den som säljer importerad elektronik läser pdf filen Ditt ansvar på elsäkerhetsverket.
Som jag tidigare nämnde så har jag tidigare importerat samt förlagt produktion i Kina och vet vad som gäller samt hur det fungerar i Kina.
Så vem är egentligen mest oseriös den som tillverkar en skitprodukt för en marknad utan speciella krav eller den som importerar och/eller säljer produkten i Sverige utan att genomföra lagstadgade kontroller?

Permalänk
Medlem

Jag är ju inte direkt förvånad, hela Kinas exportindustri är ju uppbyggd runt förfalskningar och skräp.

Visa signatur

Att läsa Aftonbladet för att få information om världen är som att titta i fiskinälvor efter fotbollsresultaten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snubb1:

Nej det hade aldrig hänt mig då jag alltid kontrollerar produkterna.

Det är inte helt ovanligt med att tillverkare gör sin första batch enligt alla specificationer och sedan väljer att börja "spara" lite här och där när senare batcher tillverkas. Även papper och certifikat i Kina är rätt värdelösa då det är lätt att kopiera eller göra ett själv. Har sett hundratals certificat som både ser korrekta ut samt de som ser ut som en bäbis skrivit ihop. I Kina är allt möjligt och man har inte alltid tid att verifiera varenda papper.

Men själv tycker jag att kreativiteten med cement låter som en dålig kopia på SSD diskarna med flash och skruvmuttrar i. Fast dåliga kopior är ju just vad Kina gör bäst Väntar på sleevekablar med nudlar i...

Visa signatur

It is possible to reduce the noise of a resistor
by reducing T, B, or R but it is NOT possible
to reduce k because Boltzmann is dead.