Hantols felmärkta nätaggregat innehåller fejkad spole av cement

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Min flickvän är från Kina och hon håller bara med... dem som bor där vet mycket väl att de flesta kinesiska märkena på saker där är totalt skit och de flesta köper det inte om dom har råd med fina grejer.
De mesta dem köper av kina märke brukar vara kläder då det är så billigt även fast de kanske inte är lika hållbara som andra märken.

Det är fullkomligt skitsnack.
I princip alla textilprodukter tillverkas i Kina så skulle Kina representera någon lägre standard över lag så hade det även märks på produkter konsumenter i väst villigt betalat för mycket för. Alla stora klädmärken köper sina grejer från samma sweatshop-fabriker i Kina och andra låglöneländer som alla andra.

Med det sagt självfallet finns det olika grad av noggrannhet. Kina är ett land med enorm export således är utbudet också stort, men att dra parallellen mellan Kina och skräp eller lägre kvalitet finns ingen sanning i.

Permalänk
Medlem

haha Kinesisk kvalitet!

Permalänk
Medlem

Stackars kunder som köper sånt här skräp! Skulle inte förvåna mig om dessa kommer skapa bränder.

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ultra94:

ganska så fult gjort men jag ser inget olagligt i att tillvärka en spole av cement. inget jag skulle köpa däremot

"Som om inte bedrägeriet vore illa nog är det dessutom olagligt att sälja nätaggregat utan faskorrigering i EU"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ultra94:

ganska så fult gjort men jag ser inget olagligt i att tillvärka en spole av cement. inget jag skulle köpa däremot

Förutom att det är falsk marknadsföring är det även brott mot ellagen. Cement är inte en acceptabel faskompenseringsteknik (nätaggregat >75W måste vara faskompenserade).

Permalänk
Medlem

är det bara jag som inte är förvånad över vilka siter som säljer detta skit?

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Skrivet av Blain:

+1!

Av de 67 fabriker som ligger i mitt företags leverantörsreskontra så har företaget aldrig råkat ut för så mycket "skit" och dolda & medvetna fel som från de kinesiska leverantörerna. Det finns självfallet undantag men uttrycket HK/Kina-skit har en del substans. Det är inte rasism.

Det kan vara för att typ 60% av världens företag har något med Kina att göra?
Men det är sant också det du säger...

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk

Ja men dem är ju inte ensamma Windows gjorde ju också ett cement OS

Permalänk
Medlem

Det som är deprimerande är att det är den komponent i datorn som verkligen kan bränna ut hela datorns hårdvara samt vara ett hot mot liv och hälsa igenom brand- och elchoksrisk som det verkar fuskas mest med.

Visa signatur

Intel 2600K @ stock | Asus P8P67 Pro | 8 GB Corsair Vengeance | MSI GTX 560 Ti | Intel 510 SSD | 2 TB HDD | Define R3 | Prolimatech Genesis

Permalänk
Medlem

Som vi ser säljer inte några av de stora butikerna dessa agg längre... Är nog säkert bara en tidsfråga innan Proshop, Webshoppen och ClickOK också tar bort denna/dessa ur sitt sortiment.

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk

80+ organisationen borde stämma företaget i Europa och USA, vidare borde hela märket få säljförbud. Om någon köpt ett sådant nätagg så skicka tillbaka det/gå tillbaka med det och kräv pengarna tillbaka då dem som sålt det begått ett lagbrott (sålt ett nätagg utan aktiv PFC)

Visa signatur

Någon som vet något bra att skriva här?

Permalänk
Medlem

Borde passa bra till en burk som kör Windows CeMeNT http://www.youtube.com/watch?v=-6FnE6y9JIM

Permalänk
Medlem

Köper man från de organisationerna så borde man ju skämmas, dumsnålare kan ingen bli.

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk
Medlem

Köp CE märkt och slipp problem!

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schumplan:

80+ organisationen borde stämma företaget i Europa och USA, vidare borde hela märket få säljförbud. Om någon köpt ett sådant nätagg så skicka tillbaka det/gå tillbaka med det och kräv pengarna tillbaka då dem som sålt det begått ett lagbrott (sålt ett nätagg utan aktiv PFC)

Aldrig att ett Kinesiskt företag blir stämt. Kina äger ju halva världen nu i princip. När till och med USAs president börjar krypa och fjäska för Kina har det gått rätt långt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defeat^:

Aldrig att ett Kinesiskt företag blir stämt. Kina äger ju halva världen nu i princip. När till och med USAs president börjar krypa och fjäska för Kina har det gått rätt långt.

Nu ska jag inte yttra mig alltför mycket om världspolitik, men.... Det är ju en rätt stor skillnad på Kinas regering och ett företag som tillverkar rent farliga nätaggregat.

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Inaktiv

Alla dom 3 butikerna som säljer Hantol är ju välkända skojare, det är väl ingen seriös som kommer handla där ändå?

Permalänk
Medlem

Det roliga är att det här bygger antagligen på en sak i deras kultur som Svenskar aldrig kan förstå. I Asien över lag är kontraktet och specifikationer lag. Om du beställer ett nätagg från en Indisk eller Kinesisk fabrik med en luddig specifikation som att den "ska uppfylla kraven för Europeiska marknaden" så får man något sådanthär om man inte specifikt specificerar att den ska innehålla denna spolen specifikt. Detta helt enkelt för att åtminstone i Indien använder man affärerna för att mäta vem som är smartast. Den som lyckas luras mest är helt enkelt den snillrikaste, och därför får man lära sig nya knep till nästa gång man ska göra affärer med den människan.
Så det är en kultursak. Ungefär som att dricker man inte vodkan i bastun eller bjuder ett ryskt ministerie eller två på middag kan man glömma att få göra något i affärsväg i Moskva.

Så effekten är att som de ser det fuskar de inte så mycket, helt enkelt för att de för det mesta faktiskt håller sig inom vad specifikationerna och kontrakten sa att de kom undan med.

Permalänk
Medlem

Många som klagar på Kina kvalitet, men Kina tillverkar mycket elektronik som säljs av välkända företag som kvalitetsprodukter.
Det har inte att göra med att det är tillverkat i Kina utan snarare av någon som är oseriös.
Kina är duktiga och deras elektroindustrier är stora.
Så klaga inte på Kina utan snarare på oseriösa företag som vill lura köpare.

Permalänk
Medlem

*Asgarv** Helt otroligt kan detta uppfattas, men inte alls förvånande. Och inte alls så otroligt, när man tänker tillbaka på:

Kinesiska hårddiskar som tömts, och inuti fanns det ett USB-Minne och en ....... blyklump

Skrivet av Snubb1:

Många som klagar på Kina kvalitet, men Kina tillverkar mycket elektronik som säljs av välkända företag som kvalitetsprodukter.
Det har inte att göra med att det är tillverkat i Kina utan snarare av någon som är oseriös.
Kina är duktiga och deras elektroindustrier är stora.
Så klaga inte på Kina utan snarare på oseriösa företag som vill lura köpare.

Edit/ Klart att det bara är oseriösa företag i Kina som gör så, men vilket annat företag i ett annat land (?) skulle bara komma på tanken!!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

Om ni tittar på prisjakt så ser ni att alla dem 3 butikerna är rekommenderad av 2st av företag.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xburk:

Nu ska jag inte yttra mig alltför mycket om världspolitik, men.... Det är ju en rätt stor skillnad på Kinas regering och ett företag som tillverkar rent farliga nätaggregat.

Många företag i Kina är statliga, och dessutom kan jag väl tänka mig att Kina backar upp sina företag. Hur som helst kommer dessa nätagg fortfarande säljas i Kina, det kan jag lova

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Klart att det bara är oseriösa företag i Kina som gör så, men vilket annat företag i ett annat land (?) skulle bara komma på tanken!!

Det finns överallt i världen.
Jag har sett folk bli lurade i Sverige med, och dom som säljer detta skräpet i Sverige är precis lika oseriösa.
När jag tidigare jobbade som installatör av svagströmsanläggningar så såg jag ofta stora lådor med knappt något i som inte alls var vad kunden hade inhandlat så det är inget specifikt Kina problem.
Men handlar du från Kina så måste du ha en enorm kontroll av produkterna och dess komponenter samt att dom verkligen uppfyller gällande normer.
Det är därför man oftast utvecklar produkterna i Västvärlden och sedan tillverkar dessa i t.ex. Kina.

Permalänk
Medlem

När kan vi vänta oss ett Hantol nätagg i testlabbet?

Permalänk
Medlem

Kolla dessa, PFC 1.0

Visa signatur

ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD Phenom2 X6 1055T|GB GF GTX 460 | Corsair 4GB | SSD 40GB Intel X25-M | HD500GB Seagate ST3500418AS | |HD2TB Seagate ST2000DL003 | Corsair TX 650W PSU | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snubb1:

Det finns överallt i världen.
Jag har sett folk bli lurade i Sverige med, och dom som säljer detta skräpet i Sverige är precis lika oseriösa.
När jag tidigare jobbade som installatör av svagströmsanläggningar så såg jag ofta stora lådor med knappt något i som inte alls var vad kunden hade inhandlat så det är inget specifikt Kina problem.
Men handlar du från Kina så måste du ha en enorm kontroll av produkterna och dess komponenter samt att dom verkligen uppfyller gällande normer.
Det är därför man oftast utvecklar produkterna i Västvärlden och sedan tillverkar dessa i t.ex. Kina.

Det du skriver "enorm kontroll av produkterna och dess komponenter samt att dom verkligen uppfyller gällande normer" stämmer ju inte alls.

Det kvittar hur mycket kontroll du har/gör när det handlar om oseriösa företag från Kina (eller kalla det en kriminell verksamhet/rörelse/grupp/ligor för det är exakt vad det är)

För deras ända syfte är att blåsa folk på pengar! Och det kryllar av oseriösa företag från Kina som bara vill en sak, ta efter, göra en lurendrajeriprodukt, och sen håva in cash!!

Klart man kan bli lurad av företag i Sverige med, men, på en helt annan nivå! Kinas nivå, är ren lekskolenivå!!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av toxicstone:

Ingen ras

Deras filosofi är säkerligen att enkelt är bra, man kan få liknande resultat på ett enklare sett men då är det med lägre kvalite och inte samma prestanda.

Handlar själv enormt från kina och har kontakter i sverige där man vissar ibland upp roliga innehåll på produkterna

Nej, det har inget med att de är kineser o göra. Det är som ngn sa tidigare - kulturen. Men jag tvivlar som sagt på att Kina är sämre än andra när det gäller kvalitet. Bara att Kina har hamnat i rampljuset pga att nästintill allt kommer därifrån. Kollar man på procenten vilka som fuskar osv är Kina nog jämnt med andra länder i tredje världen. Eller Industriländerna för den delen...

Visa signatur

Intel Core i7-3930K | Asus P9X79WS | 8GB DDR3 | GeForce GTX460 | Lian Li PC-A71FB
/se mitt (framtida) galleri: http://
PSU OEM's | DDR3 IC's | Windows 8 ÄR sämre än färdigskivat bröd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Det du skriver "enorm kontroll av produkterna och dess komponenter samt att dom verkligen uppfyller gällande normer" stämmer ju inte alls.

Det kvittar hur mycket kontroll du har/gör när det handlar om oseriösa företag från Kina (eller kalla det en kriminell verksamhet/rörelse/grupp/ligor för det är exakt vad det är)

För deras ända syfte är att blåsa folk på pengar! Och det kryllar av oseriösa företag från Kina som bara vill en sak, ta efter, göra en lurendrajeriprodukt, och sen håva in cash!!

Klart man kan bli lurad av företag i Sverige med, men, på en helt annan nivå! Kinas nivå, är ren lekskolenivå!!

Jag har varit i Kina och köpt in produkter samt förlagt produktion i Kina så jag vet hur det fungerar.
Om du vet hur det fungerar i Kina så vet du att jag har rätt.
Klart att du inte kan göra affärer med många företag för att dom inte är seriösa, men då är det du som inte gjort din "hemläxa" samt inte haft rätt kommunikation med företaget.

Permalänk
Avstängd

Jag hoppas att någon får fängelse för det här!

Permalänk
Webbshoppen

undran

Hej Kunzite

Jag undrar på vilket sätt vi är välkända skojare?

Hantols nätaggregat är bortplockade från vår sida sedan denna artikeln uppmärksammades. Har inte funnit så länge och vi har lyckligtvis inte sålt några.

Mvh

Jimmy
Webbshoppen.se

Skrivet av Kunzite:

Alla dom 3 butikerna som säljer Hantol är ju välkända skojare, det är väl ingen seriös som kommer handla där ändå?