Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Kommer inte ihåg exakt nu.. och det står ju inte i orderbekräftelsen heller vad de kostade styck, utan bara totalsumman.
Den blev i alla fall 7789kr inkl. frakt på 300kr, för projektor och ljud.

NAS:en och USB-minnet gick på 1699kr inkl. frakt på 99kr.

Oj det var rätt bra nedsatt pris då gissar jag. Är själv lite sugen på projektorn, är dock rädd att jag kommer tycka tvn är för liten sen dock Så det var kanske lika bra att jag missade rean x) försöker intala mig själv det iaf hah

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mulle:

http://i.imgur.com/npvbn.png
Det här kan ju inte vara lagligt? Visst, Komplett är knappast ensamma när det gäller sån här skit, men det gör mig lika förbannad varje gång jag ser det.

http://www.konsumentverket.se/sv/omkonsumentverket/KO/Sa-gor-...
gör en anmälan där, posta med bilden och skriv en liten historia, bättre ju fler som gör det. Det här är ren bullshit de håller på med.

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem

har nämligen beställt en dator skärm, 3d vision 2 kit och headset och massa andra saker men det är endast 1 grej som inte fanns inne och allt ska skickas ihop men kan jag ändra detta så spelet skickas när dem får in det?

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziggy_:

har nämligen beställt en dator skärm, 3d vision 2 kit och headset och massa andra saker men det är endast 1 grej som inte fanns inne och allt ska skickas ihop men kan jag ändra detta så spelet skickas när dem får in det?

När du betalade så kunde du välja på delad frakt eller att allt skulle skickas samtidigt...

Om du valde att allt skulle skickas samtidigt, så kan du ju alltid slå en signal till dem imorgon och höra efter om det går..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

jepp!

Skrivet av DaBone:

När du betalade så kunde du välja på delad frakt eller att allt skulle skickas samtidigt...

Om du valde att allt skulle skickas samtidigt, så kan du ju alltid slå en signal till dem imorgon och höra efter om det går..

jo jag ska nog göra det kändes onödigt att få allt i delar ist för ett enda paket men efter beställningen så såg jag att själva spelet inte fanns inne och 1 av 5 prylar känns jobbigt att vänta på vill koppla up min skärm dirr :D. ett dator spel borde dem kunna skicka i ett större brev utan större kostnad, blir att ringa dem imorgon

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

När du betalade så kunde du välja på delad frakt eller att allt skulle skickas samtidigt...

Om du valde att allt skulle skickas samtidigt, så kan du ju alltid slå en signal till dem imorgon och höra efter om det går..

btw borde man inte få fri frakt om man har handlat för mer än 5000 ? ^^ har inte sweclockers medlemmar något liknande som inet's fri frakt efter 500kr ?

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

Tror inte Komplett har något sådant tyvärr...

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

hm det sög ju :/ man tycker iaf det borde finnas då man köper för tusenlappar ^^

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziggy_:

hm det sög ju :/ man tycker iaf det borde finnas då man köper för tusenlappar ^^

Det ligger ju ändå inbakat i prislappen i så fall

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relel:

http://www.konsumentverket.se/sv/omkonsumentverket/KO/Sa-gor-...
gör en anmälan där, posta med bilden och skriv en liten historia, bättre ju fler som gör det. Det här är ren bullshit de håller på med.

Hade tänkt köpa min nästa dator hos komplett, men efter en sån där jävla fuling så vänder jag mig hellre till Inet, även om de är lite dyrare.
Prioriterar ärlighet, moral och bra kundbemötande framför absolut lägsta pris.

Nej, Komplett. Nu har ni tappat en kund för livet.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

I mina ögon kan man inte kalla detta en super rea. Ok, Z77 moderkortet hade ett bra pris och några få udda grejer. Annars var det väldigt dåliga rabatter. Att sätta upp ordinarie pris, för att rabatten ska se bättre ut, är skitdåligt av Komplett (jo, jag vet att andra gör detta också!).

Jag hade gärna köpt 2500K uppgraderingssatsen i sista chansen. Men med bara 5% rabatt, kan jag köpa dom grejerna nån annanstans och utan "super rea" få det billigare!

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Mulle:

http://i.imgur.com/npvbn.png
Det här kan ju inte vara lagligt? Visst, Komplett är knappast ensamma när det gäller sån här skit, men det gör mig lika förbannad varje gång jag ser det.

Det är svårt att ge ett exakt svar i just det här fallet men när sådant här händer är det oftast så att vi har ett ordinarie pris på 5 995 kr, varpå vi har haft en kampanj på 3 990 kr. Kampanjen tog slut den 23:e och därmed gick priset upp igen men eftersom det är en populär produkt tog vi med den i live-rean. Vi skulle aldrig höja priset på en produkt någon dag innan för att sen sänka den. Vi arbetar helt enkelt inte så (plus att sådant syns i prisjakt så det skulle komma fram direkt). Du kan ju själv se på produktsidan att ordinarie pris är 5 995 och det är vad den kostar just nu.

Vi kunde så klart låtit bli att ha med den i live-rean helt och hållet, men det hade väl knappast varit bättre?

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Det är svårt att ge ett exakt svar i just det här fallet men när sådant här händer är det oftast så att vi har ett ordinarie pris på 5 995 kr, varpå vi har haft en kampanj på 3 990 kr. Kampanjen tog slut den 23:e och därmed gick priset upp igen men eftersom det är en populär produkt tog vi med den i live-rean. Vi skulle aldrig höja priset på en produkt någon dag innan för att sen sänka den. Vi arbetar helt enkelt inte så (plus att sådant syns i prisjakt så det skulle komma fram direkt). Du kan ju själv se på produktsidan att ordinarie pris är 5 995 och det är vad den kostar just nu.

Vi kunde så klart låtit bli att ha med den i live-rean helt och hållet, men det hade väl knappast varit bättre?

Var går gränsen då anser ni? Säg att ni har "kampanj" på en produkt i 4 månader, är det kampanj eller ordinarie pris det rör sig om då? I detta fall är det nästan 2 månader.

Permalänk
Medlem

Dustin kör med samma stil, kampanjpris som visar sig vara högre än normalpris hos andra handlare, jo tjena....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Likvid:

Dustin kör med samma stil, kampanjpris som visar sig vara högre än normalpris hos andra handlare, jo tjena....

Två fel ger ju inte ett rätt

Permalänk
Medlem

På tal om dustin så har dem superrea imorgon. Alltså är det alltid såhär mycket reor överallt?
Först var det cdon som det mesta är slut på, sen komplett och nu dustin och jag har bara intresserat mig för datakomponenter i mindre än en vecka.

Shit alltså, såhär var det inte på den gamla goda tiden, nu gäller det att vara snabb i svängarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohrstrom:

Nu har du chansen igen, lycka till.

Blev inget, tycker de är lite väl otympliga. Men tack

Visa signatur

i5 760 @ 3.9GHz | SLI GTX 560 TI | Xonar STX | Intel 320 120GB | Corsair HX850 | NZXT Phantom | MSI Trinergy | H50 | 8GB Corsair 1.6GHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicklaz:

På tal om dustin så har dem superrea imorgon. Alltså är det alltid såhär mycket reor överallt?
Först var det cdon som det mesta är slut på, sen komplett och nu dustin och jag har bara intresserat mig för datakomponenter i mindre än en vecka.

Shit alltså, såhär var det inte på den gamla goda tiden, nu gäller det att vara snabb i svängarna.

Ptja gäller väl att tömma folks fickor innan krogarna gör det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludde551:

Blev inget, tycker de är lite väl otympliga. Men tack

Aha, jag har ju själv konverterat så jag förstår hur du menar, samsungs nya ultrabook (9-serien) ser ju faktiskt ruggigt snygg ut iaf, men då får man kompromissa med prestandan lite för mycket, inte riktigt sugen på det. (sen kostar den väl lite mer än du var ute efter kanske)

Visa signatur

Ohrstrom @ Macbook Pro 15,4" 2.2 GHz Intel I7, 8 GB 1333 MHz DDR3

Permalänk
Medlem

ni som köpte Intono K5a, har ni haft dem tillräckligt länge för att kunna ge ett omdöme?:)
skriv gärna också om ni har bytt upp er från ett par, vi kan säga, logitech högtalare!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dauit:

ni som köpte Intono K5a, har ni haft dem tillräckligt länge för att kunna ge ett omdöme?:)
skriv gärna också om ni har bytt upp er från ett par, vi kan säga, logitech högtalare!

jag hade ett par creative inspire t3030 innan, som kostade 499kr för en sådär 5 år sen eller nåt xD
http://aaryaninfocom.com/peripherals/speakers/Creative%20spea...
och fick mina k5a igår, har spelat försiktigt med dem i ett par timmar och kan säga att de va en REJÄL förbättring ljudmässigt, hela registret e så mycke klarare och basen låter mycke bättre, fast va hade man förvänta sig? xD
jag har aldrig haft några "hi-fi" klassade högtalare innan så vet inte riktigt va man ska förvänta sig av aktiva högtalare, visst att de kanske inte e lika "kraftfull" bas som andra 2.1 högtalare som typ bara e byggda för att vibbrera, men tycker endå basen e tillräcklig endå, ja än så länge iaf :P.. sen går de ju o koppla in en aktiv sub i dem också om man skulle velat.

jag är helt klart nöjd förutom en, rätt irriterande grej (vet inte om de e nå fel på dem?) men när jag hade stängt av högtalarna på on/off switchen där bak, och oavsätt om datorn va igång eller avstängt, så ungefär var 5-10 min eller nåt så startas/stängs dem av snabbt.... fick dra ur strömsladden så jag kunde sova.... och detta e ju en relativt stor deal iom att jag kommer ha dem som datorhögtalare, och inte vill sitta o dra ur kontakter och/eller ha en strömdosa med knapp på golvet för att få tyst på dem..... (har mailat komplett om detta "fenomen")

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

Mer omdömen om dessa hittar ni här: http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=296387

Personligen skulle jag kolla efter annat. De verkar inte ens prisvärda för halva priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Var går gränsen då anser ni? Säg att ni har "kampanj" på en produkt i 4 månader, är det kampanj eller ordinarie pris det rör sig om då? I detta fall är det nästan 2 månader.

Det är ganska vanligt. Butiker som i princip "alltid" har rea bara för att det ser bättre ut.

Permalänk
Medlem

Har ett par Intono på väntan i Kompletts pcik up point. Eftersom dem inte verkar vara något vidare, efter recensionerna, så tror jag att dem får leta sig tillbaka till Komplett för otroligt dryga 250 spänn. Seegt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zebrra3:

Har ett par Intono på väntan i Kompletts pcik up point. Eftersom dem inte verkar vara något vidare, efter recensionerna, så tror jag att dem får leta sig tillbaka till Komplett för otroligt dryga 250 spänn. Seegt!

Hämta ut dom och "ångra köpet" (ångerrätt) direkt eller maila dom så kanske du slipper att ens åka dit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zebrra3:

Har ett par Intono på väntan i Kompletts pcik up point. Eftersom dem inte verkar vara något vidare, efter recensionerna, så tror jag att dem får leta sig tillbaka till Komplett för otroligt dryga 250 spänn. Seegt!

Jag har hämtat ut dem på pickuppoint. Har beställt retur på deras sida. De kan omöjligtvis ta ut någon avgift om man åker dit med dem själv. Det låter vettigt att maila dem innan du hämtar ut dem, i värsta fall åker du på en avgift på 39kr. Dock tror jag inte de vill besvära varken dig eller sig själva med att debitera en sån struntsumma.

Permalänk

När Komplett kör sina "rea race" hamnar priserna som de andra tar för liknande produkter och sen så åker man på en rejäl "komplettFrakt", förstår inte hur de tänker.

Visa signatur

Asus 560ti 448 Core @ 950/1900/4400Mhz @ 1.30V , Intel 2500K, Noctua SE2, ASRock Z68 Extreme3, 8GB Vengance 1600MHz, 550 Silencio, 650W 80+ CM, 500GB WD 7200RPM. BenQ 2220HD.

Konsol: Xbox 360 @ 32" 720P Samsung.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Johanness:

När Komplett kör sina "rea race" hamnar priserna som de andra tar för liknande produkter och sen så åker man på en rejäl "komplettFrakt", förstår inte hur de tänker.

Det kan säkert vara så på enstaka produkter, men generellt sätt ligger vi billigast när vi kör reor.

Vi har också sen början av året sänkt våra frakter och ligger nu på samma nivå som de andra i branschen.

mvh
Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Komplett:

Det kan säkert vara så på enstaka produkter, men generellt sätt ligger vi billigast när vi kör reor.

Vi har också sen början av året sänkt våra frakter och ligger nu på samma nivå som de andra i branschen.

mvh
Mikael

Det vore bättre om ni kunde göra så att alla ordrar över t.ex. 500kr blir fraktfria.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Alle22:

Det vore bättre om ni kunde göra så att alla ordrar över t.ex. 500kr blir fraktfria.

Det skulle man kunna göra, men i så fall skulle vi behöva höja våra ordinariepriser för att finansiera det. Vi tycker det är mer rättvist att man betalar för sin egen frakt än att slå ut kostnaden på högre produktpriser. Som man säger: det finns ingen gratis lunch.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram