"I'm a hacker, and I have some information for the community."

Permalänk
Medlem

mötte precis min första glasklara fuskare på ett par veckor
han kom in och dödade alla på servern med asval, inklusive mig som satt i ett plan några hundra meter upp i luften

det bästa man kan göra är att komma ihåg deras namn och sedan gå och klicka på reportknappen på deras profil och hoppas på att de blir av med kontot.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Skrivet av dwittenx:

* If you are over 700 SPM, you are probably (50-60% of the time) hacking.

Kanske taget utan kontext, men detta stämmer ju knappast?

nää det har ju tagit ur luften från hans lilla empiriska försök.. men jag skulle iförsig inte bli förvånad om 50% av 700spm++ är folk med fusk. Men har du tex lirat mycket quake/cs och bara kör metro och tdm så kommer du ligga över 700spm++ utan problem.

Någon skrev på reddit hur Blizzard gör med wow fusk. Dem övervakar fusket och fuskarna.. sen när dem fått en klar bild hur det går till och vilka som använder fusket så bannar dem, så dem måste köpa nytt spel. Får inte bort alla fuskarna men en del lär nog lacka när dem behöver köpa nya spel, speciellt om jag gissar att många fuskar är 12 åriga kids.
Var ju en annan fuskar som skrev på reddit tråden, att enda anledningen han pröjsa 25 euro i månaden för fusket var för att han tyckte om att jävlas med folk. Och det som han hatade mest var när folk leavade servern pga att han fuska.

Permalänk
Medlem

Glasklara fuskare är ganska ovanliga. Det stora problemet är alla fuskare som spelar spelet som alla andra.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Skrivet av Nico.v:

alltså... jag dödar folk genom rök jätte ofta, hur kan ni va så säkra på att t.ex. en sniper inte sprang bakom er längs mapkanten och var bakom er, tog en bra position och spottade allihopa? sen ser de ju genom röken att ni är spottade och skjuter?
jag och mina 3 polare brukar köra denna taktik nämligen, vi kör med rökgranater med FLIT, en springer och gömmer sig någonstans LÅNGT ÅT HELVETE och zoomar in, spottar allihopa och vi dödar

Du vet att man kan spotta fiender genom rök? Ni behöver ingen som ligger bakom röken som spottar åt er.

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Du vet att man kan spotta fiender genom rök? Ni behöver ingen som ligger bakom röken som spottar åt er.

istället för peppra q överallt och hoppas på de bästa, han är ju till stor hjälp å spottar :S tänk om de är folk på ett tak, å vi inte siktar dit upp t.ex.

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Jag spelar en hel del och det är sällan jag misstänker någon för fusk. Han säger att det va typ en på varje 64 server.

I såna fall måste fuskarna vara riktigt kassa.

Ett större problem än fuskarna är buggarna som t.ex. m26 Imo.

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Skrivet av oskaaarn:

Jag spelar en hel del och det är sällan jag misstänker någon för fusk. Han säger att det va typ en på varje 64 server.

I såna fall måste fuskarna vara riktigt kassa.

Ett större problem än fuskarna är buggarna som t.ex. m26 Imo.

Eller så är fuskarna riktigt skickliga!
Jo, man kan se att det finns fuskare på nästan varje server om man tittar noggrant. Om man är duktig på att spela BF3 så blir det lättare att upptäcka fuskare.

Permalänk
Skrivet av furuliden:

Eller så är fuskarna riktigt skickliga!
Jo, man kan se att det finns fuskare på nästan varje server om man tittar noggrant. Om man är duktig på att spela BF3 så blir det lättare att upptäcka fuskare.

Här har du helt rätt. Har man spelat en del så vet man nästan hur alla vapen fungerar, deras svagheter och vad som är bra med de. Jag tycker att man ser det lättast på att de som fuskar inte verkar ha någon rekyl heller på vapnen. När man gång på gång blir dödad av en person på andra sidan av mappen och de använder P-90 börjar man undra.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja veta vad det finns för fusk för de som flyger... jag flyger ganska mycket (även om jag inte har jättemånga flygtimmar) och anser mig "medel", i en ärlig dogfight tar det lång tid även för duktiga att få kål på mig.
Men ibland blir man totalt stjärtknullad i dogfights.. trots att man flyger "bra", inser ju att det lixom här finns fusk för att "träffa allt man skjuter".. men de är inte SÅ uppenbart. Finns det typ "konstant" hastighet (så att man alltid har lägsta svängradien) lite "hjälp på traven"? så att man typ träffar om man är "nära"?

EDIT: de borde ha en person anställd som bara sitter och bannar folk som fuskar, hade varit grymt med riktig spectatorview så att man kunde vara säker på att folk fuskade.. filma -> skicka -> den anställda kollar ~1-2minuter -> BAN-HAMMER! tyvärr är det väl alldeles för ineffektivt.. skulle inte bli mer än ~100bans om dagen (en ban var 5:e minut)

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem

Vi har i klanmatcher aldrig råkat ut för en fuskare som vi inte kunnat sätta dit...

Jäkligt trist att det finns fuskare, men enligt min erfarenhet kan man avslöja alla fuskare med hjälp av PB-screenshots, om man aktiverar det på spelservern.
Av den anledning spelar vi alltid minst halva matchen på vår server

Permalänk

Förstår inte detta eviga fuskande? Väx upp för helvete, om du ska fuska...börja spela cs igen!

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Skrivet av Lagom:

Vi har i klanmatcher aldrig råkat ut för en fuskare som vi inte kunnat sätta dit...

Jäkligt trist att det finns fuskare, men enligt min erfarenhet kan man avslöja alla fuskare med hjälp av PB-screenshots, om man aktiverar det på spelservern.
Av den anledning spelar vi alltid minst halva matchen på vår server

Hur vet ni om att det inte finns en fuskare som ni inte upptäckt?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Igår blev jag dödad 4 ggr av en stinger när jag spawnade i mitt Basecamp, om inte det är en fuskare som dödade mig då måste alltså jag antingen vara ett flygplan eller en helicopter.

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Hur vet ni om att det inte finns en fuskare som ni inte upptäckt?

Tja, PB screenshot tar ju det mesta utom möjligtvis aimbot som inte har någon visuell kontakt..
Men klart att de aldrig går att vara säker, fuskar man i klanmatcher måste man ju ha liten penis dock. Och det blir ett sätt att hävda sig trots sina tillkortakommanden. XD

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem

Anledningen till folk fuskar är väl STATS? RIGHT RIGHT? STATS IS EVERYTHING!
Om 100 pers anmäler en profil, blir granskad och nollställd så förlorar ju inte spelaren spelet/nycklen, eller rätten att spela men "får börja om" med sina så värdefulla STATS.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk

Något som låter tråkigt är att det saknas moral och etik bland spelare. Har funderat på hur BF3 skulle vara utan stats? Tänker då på att spela en stund för att det är kul. Har spelat sedan 80talet och online sedan 93 på pc. Det var en helt annan syn på mp spel då ja vet nya tider. Men man undrar ändå varför detta patetiska beteende?
Då vår clan hyrde BF3 server så var min tid som admin i spelet 5 tim var kväll och då gick det ca 4 tim att jaga fuskare och 1 tim för eget spelande som blev sabbat av ständiga fusk anmälningar på spelare på vår server. Det tog ca 5 veckor att få bra spelare att stanna och ha kul men många bannade kom tillbaka efter ha ett ful konto och då bara för att jävlas med mig. Har varit på servrar där admin är vän med fuskarna och bannat mig.
Så ärligt detta är lite som moment 22. En ond cirkel som är svårt att ändra på.
Själv har jag helt slutat med FPS online efter sett för mycket fusk som sabbar för oss som vill ha lite kul en stund.
Det blev så att i3d förlorade en kund då det kändes meningslöst att ha egen server. "I pay so y can play" visst har jag råd att bjuda på MP server men glädjen försvinner när 75-80% går till fusk jagar delen. Skiter i min K/D och rank vill ju bara ha kul en stund men tappar glädjen när jag blir ägd av fuskare..

Permalänk
Medlem

Om man går in på en random 64 server, vilken som helst, så finns det minst en handfull fuskare på den.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Jag kan nästan garantera att detta inte stämmer. Till skillnad från spel som exempelvis CS så finns det så mycket mer som spelar in när du dör. Du kan ha varit spottad, dött bakifrån, nätverkslagg och liknande. Jag tror bara att personen i fråga som skapat tråden är dålig. Jag har (sorgligt) nog över 600 timmar spelade på publicservrar och många många timmar på privata klanservrar. Att det finns en fuskare på varenda 64-spelarsserver kan omöjligt stämma. Om så är fallet så måste dessa fuskare vara totalt värdelösa och inte utmärkt sig på något sätt. Det folk inte förstår är att man faktiskt kan vara bra. Blir du skjuten av någon som kan hantera M16A3 så känns det som att du dör av ett skott, men egentligen är det tre burstar. Du kan även bli revivad - din K/D och stats ser bättre ut än vad den egentligen behövt vara. Det räcker med att du spelar med en duktig revive-kompis och kan hantera ditt vapen så kommer fuskanklagelse att hagla in.

Jag hjälper även till att administrera 20 servrar och antalet fuskare har minskat dramatiskt efter senaste patchen. Det är ganska ovanligt att stöta på en nu för tiden. PB-screens och dylikt hjälper inte, fusken går kring detta. Det enda sättet att vara säker på bortsett från övertydlig statistik är att be spelaren filma. Nödlösning tills/om vi får spectator mode.

Permalänk
Skrivet av _MmattiasS_:

Händer dock till som tätt att jag själv (som förövrigt inte alls är bra, har nog en avg K/D på 0.6 ller nåt) blir anklagad för fusk. Det där med hur många % av tiden du fuskar om du är så och så bra är ju bara bullshit imo. Varför skulle man inte kunna bli bra utan att fuska?

Tror du missuppfattade. Han sa bara hur många av alla över x SPM som hackade, procentuellt enligt hans observationer. Desto högre SPM desto större chans att han är en hackare helt enkelt.

Skrivet av tcntad:

Jag vet mycket väl att han citerade en annan, men eftersom han sprider det vidare lär fler börja fuska och utnyttja detta rätt fort. Nästan lika illa det

Men det kanske får DICE att uppmärksamma problemet istället för att ignorera det.

Kan väl inte säga att jag bryr mig så mycket om det är många som hackar om dom inte gör det uppenbart. Kallar aldrig någon hacker om det inte är solklart att han hackar.

Permalänk
Medlem

Att fusk skulle vara ovanligt stämmer iaf inte. Citerar mig själv.

Citat:

Spelade för en stund sen en runda på en hardcore server (för ovanlihetens skull) som råkade ha mycket aktiva admins. Och nu förstår jag verkligen hur valigt fusk är på normala servrar.

Saker jag la märke till:

- Alla utom en hade helt rimliga Kill Death siffror?
- Sköt man först i en närstrid så vann man den i regel.
- Sprang man eller rörde på sig så var chansen mindre att bli träffad.
- Ingen drog headshots på en halv sekund.
- Om man inte syntes visste fienden inte var man var.
- Det gick att smyga sig på fienden.
- Det gick tom att gömma sig för fienden.

Allt detta jag upplevde förekommer inte om man går in på en random server med förmodligen en massa fuskare.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Att fusk skulle vara ovanligt stämmer iaf inte. Citerar mig själv.

Spelade för en stund sen en runda på en hardcore server (för ovanlihetens skull) som råkade ha mycket aktiva admins. Och nu förstår jag verkligen hur valigt fusk är på normala servrar.

Saker jag la märke till:

Citat:

- Alla utom en hade helt rimliga Kill Death siffror?

ganska subjektivt det där va?

Citat:

- Sköt man först i en närstrid så vann man den i regel.

vad för fusk skulle hjälpa i en närstrid? det krävs ju ingen precision alls, och det är ju inget konstigt att vinna en närstrid även om man inte skjuter först, man kan ju ha en hagelbrakare t.ex.

Citat:

- Sprang man eller rörde på sig så var chansen mindre att bli träffad.

skulle själv påstå att det gäller på alla servrar i min erfarenhet, givetvis beroende på situation.

Citat:

- Ingen drog headshots på en halv sekund.

du kanske inte pratar bokstavligen här, en halv sekund är i all fall ingen ovanlig tid för en hyffsad spelare att fixera sitt mål på.

Citat:

- Om man inte syntes visste fienden inte var man var.
- Det gick att smyga sig på fienden.
- Det gick tom att gömma sig för fienden.

Allt detta jag upplevde förekommer inte om man går in på en random server med förmodligen en massa fuskare.

man kan ju ge ifrån sig ljud och så vidare utöver att vara vissuelt synlig.
låter mer som om du spelat med väldigt simpla spelare som inte riktigt håller måttet för en HC server.
Att det är lättare att gömma sig har nog inget med en till synes fuskfri server att göra, utan snarare att man inte kan se spelare igenom väggar genom att spotta dem på en hardcore server.

jag skulle vilja påstå att om det är nått ställe en enskild spelare verkligen kan glänsa så är det på en HC server.
eftersom man då har mycket högre chans att klara av att oskadliggöra flera spelare på egen hand.

Eftersom de inte har 500 hp, och därför inte hinner reagera när deras vänner dör, dessutom behöver man inte tömma ett halvt magg i en ensam person för att ta kol på denne. ( alltså hamnar man i färre utsatta situationer där man laddar om efter att ha dödat en enskild snubbe )

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Skrivet av Devildoll:

ganska subjektivt det där va?
vad för fusk skulle hjälpa i en närstrid? det krävs ju ingen precision alls, och det är ju inget konstigt att vinna en närstrid även om man inte skjuter först, man kan ju ha en hagelbrakare t.ex.
skulle själv påstå att det gäller på alla servrar i min erfarenhet, givetvis beroende på situation.
du kanske inte pratar bokstavligen här, en halv sekund är i all fall ingen ovanlig tid för en hyffsad spelare att fixera sitt mål på.

man kan ju ge ifrån sig ljud och så vidare utöver att vara vissuelt synlig.
låter mer som om du spelat med väldigt simpla spelare som inte riktigt håller måttet för en HC server.
Att det är lättare att gömma sig har nog inget med en till synes fuskfri server att göra, utan snarare att man inte kan se spelare igenom väggar genom att spotta dem på en hardcore server.

jag skulle vilja påstå att om det är nått ställe en enskild spelare verkligen kan glänsa så är det på en HC server.
eftersom man då har mycket högre chans att klara av att oskadliggöra flera spelare på egen hand.

Eftersom de inte har 500 hp, och därför inte hinner reagera när deras vänner dör, dessutom behöver man inte tömma ett halvt magg i en ensam person för att ta kol på denne. ( alltså hamnar man i färre utsatta situationer där man laddar om efter att ha dödat en enskild snubbe )

Det har du rätt i. Vad det gäller HC servers så är det inga fuskare. Dels så kan man döda någon snabbare , men också för att folk till slut börjar sj skjuta på fuskaren.

Jag har spelat några hardcore servers och aldrig träffat på någon fuskare. Problemet är istället alla jävla noobs som skjuter ihjäl mig eftersom de inte ser skillnaden på mig eller fienden:)

Som killen förklarade innan man kan lätt bli fusk anklagad om man spelar med vänner och man hjälps åt,men det finns ändå ganska många fuskare. M16a3 , visst man kan döda någon på några bursts. En kompis ligger på 3.7 i K/D och har är väldigt duktig. Det kan vara konstigt ibland om man lirar mot han och han skjuter en snabbt som fan, men jag reagerar inte på det. M16a3 är ett snabbt och lätthanterligt vapen. Jag tänker mest på om du träffar på någon som skjuter dig med FAMAS på 30 meter rakt i huvudet. Nu i helgen spelade vi på en server där en kille hade 39 % acc med m60. Tror det finns mer fusk än folk tror och en bra grej är att kanske börja spela på HC server.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Undrar om DICE gör något åt detta? Annars känns det som om BF3 kommer dö ut eller bara spelas av fuskare.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Undrar om DICE gör något åt detta? Annars känns det som om BF3 kommer dö ut eller bara spelas av fuskare.

Jag undrar fortfarande vart du ser alla dessa fuskare någonstans? Jag har fortfarande bara stött på en eller två fuskare sedan senaste patchen in-game och då har jag snart över 630 speltimmar. Något som däremot ökat är fuskankagelser som kastas hej vilt efter senaste patchen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av woicer:

Jag undrar fortfarande vart du ser alla dessa fuskare någonstans? Jag har fortfarande bara stött på en eller två fuskare sedan senaste patchen in-game och då har jag snart över 630 speltimmar. Något som däremot ökat är fuskankagelser som kastas hej vilt efter senaste patchen.

har du ens läst första posten? Uppenbarligen finns det många ej uppenbara fuskare, om man kan lita på han som skrev det 1+ per match.

Permalänk
Medlem

Man måste nog vara lite hjärndöd för att inte märka skillnaden på bra spelare och aimbots. Som tur är har fuskandet , speciellt smygfuskare, sedan igår minskat drastiskt. Det förekommer även nu fuskare men inte lika allmänt som tidigare.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

tack gode gud för att fighting spel finns. det går inte att fuska på det.

Permalänk
Medlem

Aha, det är alltså det som är maphacket som många idioter har påslaget. Man märker när det går jävligt dåligt, man dör hela tiden oavsett var man är / alla vet vart man är. Byter lag, nämeeeeen titta! Alla syns på kartan, inte konstigt att man dör *"#%"#*%

Edit: Har inte spelat BF3 på ett par veckor nu, väntar på Close Quarters (har spelat 685 timmar / 610 spm)

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

TS: du tror inte det är en klassisk nigeria-scam?

Exempel-upplägg: en grupp afrikaner/indier eller liknande som jobbar för 1USD/h får i uppdrag att skicka ut en rejäl hype om något, för att sedan sälja konceptet om att kunna spöa motståndarna. Ett val många dåliga förlorare lätt betalar dyra pengar för.

Alternativt är det helt korrekt och precis som en länkad youtube-video beskrivit, så fungerar det bra. Det kanske är ännu värre än scam-alternativet som faktiskt bara lurar folk (som vill lura andra genom spelfuskande) på pengar. Det i förlängningen blir att alla som köpt spelet eller på annat vis bidrar till spelets glädje har berövats på allt som gjorde spelet bra, alltså spelandet.

Hur som helst så ser jag hellre det går några kronor till nigeria eller liknande istället för att förstöra hela spelet.

** jag är inte på något vis någon gamer eller liknande utan bara en väldigt dålig förlorare som inte alls tycker jag, eller någon annan, förtjänar att bli förnedrad av fuskande kids, eller för den delen feta äldre män som fuskar

Permalänk

inte oväntat någonstanns.
spelade bf3. dock när dom riktiga fuskarna började komma och uppdateringarna på vapnen som gjorde en totalt op. avinstallerade jag ganska omgående.
här säkert raporterat runt 100-150pers för fusk av olika slag, tex wallhack buggen,c4 och instant headshot
( och nej, för er som tror att jag raportat så fort jag blivit headshotad ånej. har alltid raporterat med klara bevis vilket oftast är väldigt uppenbart på tex metro banan när man står ovanför alla och droppar c4... eller blir hsad av någon i andra laget trots att personen står i spawn->spawn)
okej fuskare finns det alltid. kan leva med det. MEN bf3 fusket har gått över styr. ångrar att jag köpte spelet på releasen

Visa signatur

Gigabyte Z87-X OC ,4770K@4.5,Vengance 16GB,Asus 980Ti Strix ,3x Dell Ultrasharp U2412M [5760x1200]