"I'm a hacker, and I have some information for the community."

Permalänk
Medlem

Spelutvecklare borde skaffa ett virus. Så den som fuskar sönder spelet får ett virus på datorn som gör så att datorn blir så jävla het och och pajar, sen att dom är permanent bannade från det nätverket. Den kan dom jävlarna suga på! Alternativt att dom blir stämda och får leva på gatan.

Det tycker jag om fuskare... usch

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

And you post this bullshit so we'll have more hackers and cheaters?

Thanks for ruining the game just abit more.

älskar att du har fått 20 gillningar när det inte äns är han som har skrivit detta i SC, han har quotat hela hans text...om du vill skriva det där, gå till "OPs OP" och skriv det lol...

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av ATRmayo:

älskar att du har fått 20 gillningar när det inte äns är han som har skrivit detta i SC, han har quotat hela hans text...om du vill skriva det där, gå till "OPs OP" och skriv det lol...

Jag vet mycket väl att han citerade en annan, men eftersom han sprider det vidare lär fler börja fuska och utnyttja detta rätt fort. Nästan lika illa det

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Beacuse the first post is in english? Even though the creator of this thread might be Swedish the post is in English. I was framed:)

Nej, han skriver på svenska högst upp i sitt inlägg. Resten är inklistrat.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Jag undrar hur stor del av fuskarna som nöjer sig med mindre uppenbara fusk som norecoil/nospread?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Sjukt "tråkig" läsning då man inser, tillsammans med lite filmer man har sett, hur lätt det är att fuska...får se om jag fortsätter med bf3 eller ej

Visa signatur

Intel Core i7 13700K | ASUS PRIME Z790-P | 32gb DDR5 5600mhz | Asus Strix RTX3080 10gb | CORSAIR 850W Gold | Samsung m2x2 | NZXT H5 Flow Matte Black | Logitech G Pro X Superlight | Razer Huntsman v2 TKL | LG 27'' UltraGear QHD Nano IPS 180 Hz + 2x27" 1440p | Corsair iCUE H115i ELITE CAPELLIX

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Jag vet mycket väl att han citerade en annan, men eftersom han sprider det vidare lär fler börja fuska och utnyttja detta rätt fort. Nästan lika illa det

Sprider vidare vad? Att det finns fusk!?

Tycker det var skitbra att killen på reddit uttalade sig. Gjorde att jag har mer förståelse hur fusk fungerar. Är svårt annars om man själv inte köper fusket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Det gnälldes så in i helvete på att hitreg var server side i BC2 så ja.. tack.

Pest eller kolera?

Bli skjuten bakom skydd och låta fuskarna springa lös eller enstaka hitreg fails? Jag vet iaf vad jag skulle välja. Själv skonades jag för det mesta från det ökända BC2 hitreggen då jag valde servrarna försiktigt. High pingers och massa server plugins kunde verkligen orsaka massa trubbel på servrarna så om man främst höll sig till servrar med pingkickers och utan massa lull-lull "X knifed Y" plugins så var det mycket bättre än BF3 i vissa fall.

Dessutom så är det inte server sidiga hitregen det vart fel på, utan hela nätkoden. Serversidigt är det som gäller, kolla bara på CS och alla andra icke konsolport till shooters...

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem

Det är ett stort + för konsoler att man inte kan fuska där ''typ''. Så ska det vara på PC. Kan inte alla fuskare ta och skaffa sig ett jävla liv? Istället för att förstöra spel för att dom suger på det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Vad kan de göra? De har ett anticheat inplanterat i spelet. Problemet är att kodskaparna för populära fusk (privata) oftast är ett eller två snäpp före.

Varför ha ett anitcheat alls om det tjänar sitt syfte? Skulle du nöja dig med en bil med ratt av frigolit och motiveringen att den har ju ratt? Det handlar inte om att dom inte kan, det handlar om att det är billigare att börja jobba på nästa inkomstbringande titel i serien än att underhålla befintliga spel. Det finns ju många spel där det inte fuskas lika mycket så jag förstår inte uppmaningen att att det är omöjligt och att man ska nöja sig med vad dom ger oss?
Konsumentmakt är ju anledningen till att vi har företag som driver frammåt, om vi inte klagade och nöjde oss med att köra Tetris skulle vi varit många år efter i utvecklingen.

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FknDemo:

Spelutvecklare borde skaffa ett virus. Så den som fuskar sönder spelet får ett virus på datorn som gör så att datorn blir så jävla het och och pajar, sen att dom är permanent bannade från det nätverket. Den kan dom jävlarna suga på! Alternativt att dom blir stämda och får leva på gatan.

Det tycker jag om fuskare... usch

Jag önskar att alla möss och tangentbord hade lite dynamot i sig, så att när man fuskade exploderade dem på fingrarna och lite i ansiktet. På så sätt kunde jag se vilka som fuskar och kan skratta dem i ansiktet för att de är fula och samtidigt dåliga människor.

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem

måste fortfarande säga att jag är i lägret som inte märker av fuskare i bf särskilt mycket.

tänk på att all info denna kille här är från själva fuskprogrammet.

om det säger att någon aimar på dig "100%", behöver det inte nödvändigtvis stämma.
Men visst finns det fuskare, och varenda en av dem bör avrättas.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

måste fortfarande säga att jag är i lägret som inte märker av fuskare i bf särskilt mycket.

tänk på att all info denna kille här är från själva fuskprogrammet.

om det säger att någon aimar på dig "100%", behöver det inte nödvändigtvis stämma.
Men visst finns det fuskare, och varenda en av dem bör avrättas.

Det handlade väll om hur länge de höll 100% och hur snabbt de kom upp i 100%

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

Det handlade väll om hur länge de höll 100% och hur snabbt de kom upp i 100%

jopp, och den informationen kommer som sagt ifrån fusket.
vilket betyder att det inte nödvändigtvis behöver vara trovärdiga uppgifter.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Dom gjorde det så för att även folk med hög ping ska ha en chans

Är det sant? Korrekta hitboxar verkar mera troligt annars. ( bf2 )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

jopp, och den informationen kommer som sagt ifrån fusket.
vilket betyder att det inte nödvändigtvis behöver vara trovärdiga uppgifter.

nej, men det verkade ju fugnera för honom i övrigt. Jag kan ju säga att det är ytterst sällan jag håller siktet på någon en längre tid.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Syche:

Till dom som känner kallet, titta på hur hacket distribueras av siten för om det är en launcher som hacket körs igenom så borde man kunna finna deras .exe som hookar mot bf3, det man gör sen är att logga dom och hålla koll på loggarna och banna därefter.

Kan funka.. dock problemet är inte att PB inte hittar fusket. Problemet är att så fort en blir bannad så uppdateras fusket med ny kod och då är man där igen. Det är inget publichack som blir "detected" en gång och slutar sedan att uppdateras utan folk betalar för fusket och då jobbar kodarna för fullt tills det är fixat och "undected" igen.

Skrivet av KKay:

Men man borde väl kunna göra ett spel som svårare att fuska i iaf?

Hur då? Det enda jag kan tänka mig är att lägga exakt allt serverside men då uppkommer ju nya problem.

Skrivet av FknDemo:

Spelutvecklare borde skaffa ett virus. Så den som fuskar sönder spelet får ett virus på datorn som gör så att datorn blir så jävla het och och pajar, sen att dom är permanent bannade från det nätverket. Den kan dom jävlarna suga på! Alternativt att dom blir stämda och får leva på gatan.

Det tycker jag om fuskare... usch

Det min vän, är förstörande av annans egendom och straffbart enligt lag. Hackare må vara idioter men att förstöra deras dator bara för att man blir sur för att de hellre fuskar än att faktiskt bli bra i spelet, är ju inte direkt produktivt. Disconnecta från servern och hitta en ny om det är en fuskare på servern alt. ta kontakt med serveradmin och få han kickad och Dice för att få han bannad.

Skrivet av Englund!:

Det jobbiga är ju att ens det ska behövas diverse olika program som ska köras för att rentvå och möjliggöra rättvist spelande. För mig känns det lite som att en stor mängd människor inte kan skilja på "ditt" och "mitt". Spelen i sig kostar på tok för lite så ett normalt barnbidrag räcker till alldeles för många kopior i månaden, för jag kan inte föreställa mig att en vuxen individ sitter och fördriver dagarna med att förpesta andras speltid.

Visst det är ett spel, men har man avsatt åtta timmar på jobb eller studier, utfört resterande dagliga "måstesysslor" blir det tröttsamt när man sätter sig ner och dom finns precis överallt, även på detta forum finns det förmodligen åtskilliga....

Oftast kostar själva fusken mer än spelen de fuskar i.

Skrivet av fantomsmurfen:

Jag undrar hur stor del av fuskarna som nöjer sig med mindre uppenbara fusk som norecoil/nospread?

Frågan är ju om det verkligen finns kodare som bara kodar ihop ett antirecoil.. Oftast brukar AR vara i bundle med WH/Aimbot.

Skrivet av Boss302:

Är det sant? Korrekta hitboxar verkar mera troligt annars. ( bf2 )

Korrekta hitboxar? I BF2? Var nästan tvungen att skratta där.. i BF2 kunde du skjuta ett skott en halv meter bakom honom och ändå träffa. Eller när han gick ner i phrone och du sköt där hans huvud var en halv sekund innan och fick ett HS?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av cracko:

Risken är att den som tar dataspel på för stort allvar blir den som får leva på gatan om någon.

Jag vågar påstå att han har mer rätt än dig i detta fallet. Har man har ingen respekt för regler, lagar och ordning så löper man nog en större risk att hamna på gatan än en som engagerar sig så mycket i datorspel.
Beroende på hur lite EULAN betyder för en svensk och vad straffsatsen är enligt kontraktet så tycker jag rimligtvis att lämpligheten för bla. körkort kan diskuteras för dessa märkliga individer som tycker att det är okej att använda produkter som de inte har rätt att använda.

Permalänk
Medlem

Ja detta har jag sagt länge, även skrivit om fusket i fråga på EAs forum där det blev en enorm tråd. Dock väldigt många som fortfarande tror att det bara är de som instakillar från spawn som fuskar. Men smygfuskarna lär vara hur många som helst. Tråkigt för oss som spenderat tid på att bli hyffsat duktiga på spelet. Är väl en lite över medel spelare själv och älskar BF3, men lägger av mer och mer med spelet. Dices bristande engagemang i sin titel är nerbrytande.

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem
Citat:

Korrekta hitboxar? I BF2? Var nästan tvungen att skratta där.. i BF2 kunde du skjuta ett skott en halv meter bakom honom och ändå träffa. Eller när han gick ner i phrone och du sköt där hans huvud var en halv sekund innan och fick ett HS?

Läs igen istället. Eller menar du med ditt dryga svar att bf2 också skulle ha/haft clientside hitdetection? Så att det kan inte vara en anledning till att de valt det i bf3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

nej, men det verkade ju fugnera för honom i övrigt. Jag kan ju säga att det är ytterst sällan jag håller siktet på någon en längre tid.

vad menar du med att det har "fungerat" för honom?

jag instämmer med dig.
hålla siktet på någon som inte springer i en perfekt rak linje eller så är en konst.

men det jag säger är att all info han får om att folk siktar på honom kommer ifrån fusket, i verkligheten kanske någon exempelvis siktar 40 % på honom när fusket säger 100%.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk

Självklart går det att ta fast dem som fuskar, men då måste dem lägga sina pengar och resurser på det och sänka resurserna för reklam osv. Tror ni dem kommer göra det?
Om dem anställer folk med rätt kunskaper så kan dem lyckas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Risken är att den som tar dataspel på för stort allvar blir den som får leva på gatan om någon.

Denna diskussion har vi redan haft uppe i en tidigare tråd. Att du som redan erkänt att du fuskar i bf3 inte ser så allvarligt på saken vet vi redan. Vi andra som aldrig fuskat o får spelet förstört p.g.a "er" blir självklart förbannade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

vad menar du med att det har "fungerat" för honom?

jag instämmer med dig.
hålla siktet på någon som inte springer i en perfekt rak linje eller så är en konst.

men det jag säger är att all info han får om att folk siktar på honom kommer ifrån fusket, i verkligheten kanske någon exempelvis siktar 40 % på honom när fusket säger 100%.

Fungerat i den bemärkelse att alla andra delar av fuskter som radar och vad mer det nu var verkar ha gjort vad det skulle.

Du har rätt i att vi självklart bör vara kritiska men det är inte som att vi har någon data som tyder på att han har fel eller ljuger. Han lär ju ha haft en rätt stor del som siktade "sämre" iom att det var fuskarna som siktade snabbast. Antar han utgick från att de 90%+ som siktade sämre inte var fuskare.

Detta med att sikta på någon. Man kollar position och riktning på folk sen bestämmer jag om det är lönt att skjuta. har man sniper så börjar man ju kompensera för bullet drop osv så det är väldigt lite jag siktar rakt på någon utan att skjuta dem på en gång eller sikta bort. (antar 100% är när de siktar rakt på en kroppsdel)

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Boss302:

Denna diskussion har vi redan haft uppe i en tidigare tråd. Att du som redan erkänt att du fuskar i bf3 inte ser så allvarligt på saken vet vi redan. Vi andra som aldrig fuskat o får spelet förstört p.g.a "er" blir självklart förbannade.

This.

Måste känna sig riktigt stolt över att inte kunna döda någonting utan ett fusk, lol.
Illa, cracko - riktigt illa.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

Fungerat i den bemärkelse att alla andra delar av fuskter som radar och vad mer det nu var verkar ha gjort vad det skulle.

Du har rätt i att vi självklart bör vara kritiska men det är inte som att vi har någon data som tyder på att han har fel eller ljuger. Han lär ju ha haft en rätt stor del som siktade "sämre" iom att det var fuskarna som siktade snabbast. Antar han utgick från att de 90%+ som siktade sämre inte var fuskare.

Detta med att sikta på någon. Man kollar position och riktning på folk sen bestämmer jag om det är lönt att skjuta. har man sniper så börjar man ju kompensera för bullet drop osv så det är väldigt lite jag siktar rakt på någon utan att skjuta dem på en gång eller sikta bort. (antar 100% är när de siktar rakt på en kroppsdel)

jo precis en aimbot är ju väldigt konventionell och rätt lätt att verifiera som fungerande, det är ju bara att se om personen kan träffa folk i huvet ofta.

men den här aim detection eller vad man ska kalla den, är i alla fall inget jag har hört talas om tidigare.
och definitivt svårare att verifiera som pålitlig då man i princip skulle behöva ett officiellt uttalande från dice om saken.

när den här personen t.ex. säger att 50% av alla med 700 spm+ fuskar så har han ju inte frågat dem och fått ett glasklart svar, han har ju bara gjort en personlig bedömning.

visst, ser man någon hsa 20 personer i rad inom loppet av en sekund så kan man ju strunta i att fråga, men annars är det inte så säkra uppgifter, imo.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

* If you are over 700 SPM, you are probably (50-60% of the time) hacking.

Kanske taget utan kontext, men detta stämmer ju knappast?

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Noctua NH-U14S | MSI Z97-S02 | GTX 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon146897:

Sedan gnäller folk på att blizzard vill ha diablo 3 på server-side.

Ingen har gnällt på det. Vad vi gnäller på är att du inte kan spela singleplayer eller lan med 3-4 polare offline då Diablo är ett singleplayer/lan spel och offilespel i botten.

När det inte påverkar någon annan förutom dig själv ser jag ingen som helst anledning till att de skulle behöva oroa sig för fuskande för singleplayer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

jo precis en aimbot är ju väldigt konventionell och rätt lätt att verifiera som fungerande, det är ju bara att se om personen kan träffa folk i huvet ofta.

men den här aim detection eller vad man ska kalla den, är i alla fall inget jag har hört talas om tidigare.
och definitivt svårare att verifiera som pålitlig då man i princip skulle behöva ett officiellt uttalande från dice om saken.

när den här personen t.ex. säger att 50% av alla med 700 spm+ fuskar så har han ju inte frågat dem och fått ett glasklart svar, han har ju bara gjort en personlig bedömning.

visst, ser man någon hsa 20 personer i rad inom loppet av en sekund så kan man ju strunta i att fråga, men annars är det inte så säkra uppgifter, imo.

mm mycket lustigt påstående iom att att han inte presenterar någon data för icke-fuskare med 700+ spm. Men att fskare skulle ha hög spm är ju inte direkt konstigt. Han skulle behöva utveckla sina metoder för trovärdighet.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Osian:

Det här visste jag redan. Min clan mötte en hacker clan i national electronic sports league. I bf3 nightcups för riktiga pengar. dom kallar sig för first klass assasins (wKa). dom live streamade matchen, där dom pratade om fusk, snackade skit om esl adminen som såg på livestreamen. i början sket dom totalt i våra positioner på grand bazaar och på något vis completely spawntrappade oss, drog oss alla i huvudet genom rök. En clanmedlem som ej spelade med oss såg hela livestreamen och såg att dom hade no spread och gjorde mkt prefire. Dessutom, flera av dom hade inte på esl anti cheat "esl wire" som var ett krav. Och jag har fått höra att 15 av deras 20 spelare hade hack. Från det jag fick uppleva den matchen var att dom hade, no spread och spot hack.

alltså... jag dödar folk genom rök jätte ofta, hur kan ni va så säkra på att t.ex. en sniper inte sprang bakom er längs mapkanten och var bakom er, tog en bra position och spottade allihopa? sen ser de ju genom röken att ni är spottade och skjuter?
jag och mina 3 polare brukar köra denna taktik nämligen, vi kör med rökgranater med FLIT, en springer och gömmer sig någonstans LÅNGT ÅT HELVETE och zoomar in, spottar allihopa och vi dödar

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7