"I'm a hacker, and I have some information for the community."

Permalänk
Medlem

att dem inte kann banna folk måste ju handla om att spelet är över halvåret gammalt och de sitter och kämpar med dyngan ännu för att försöka få ett spel av det dem har nog inte tid att söka efter fuskare! eller så är det nog inte ja tror dem skitit i det från första början.. den bannar ju friskt däremot på originforumet för lite svordomar synd de inte kan hålla den standrarden i spelet :/

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

And you post this bullshit so we'll have more hackers and cheaters?

Thanks for ruining the game just abit more.

Why are you posting in a Swedish forum if you are English???

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Skrivet av berra200:

Min teori är att stats spelar stor roll. Tänk dig ett kompisgäng som lirar mycket tillsammans och en av dom har dåliga stats. Då kanske han börjar fuska för att kunna vinna respekt den vägen.

Jag spelar för att ha kul och inte för att kolla när min dator dödar allt på banan!

Skulle bli lite pinsamt om de skulle lana eller sticka till ett internet café någon gång...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

Men vafan man spelar för det är kul! Fattar inta nöjet med att fuska? Var är det roliga i det :/ Dom måste njuta av att jävlas med folk, så det är därför dom gör det..

64 spelare på metro rush med aimbot, det är roligt

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem

Varför får skitungarna för sig att det alltid handlar om l33t h4cks när det gäller simpla fusk som för eller senare leder till en avstängning från spelet?
Gör det med stil och träna 10 timmar per dag som jag själv gjorde med bla. counterstrike och wow och se vem som är bäst på riktigt.

Visa signatur

Uncoachable

Permalänk
Medlem
Skrivet av FaatIII:

Varför får skitungarna för sig att det alltid handlar om l33t h4cks när det gäller simpla fusk som för eller senare leder till en avstängning från spelet?
Gör det med stil och träna 10 timmar per dag som jag själv gjorde med bla. counterstrike och wow och se vem som är bäst på riktigt.

Vissa är helt enkelt talanglösa gissar jag på

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Intressant läsning.

Satt och tänkte på att hacket skulle teoretiskt sätt kunna uppdateras inom 30 minuter efter en "fix" mot hacket släpps, och enligt många så är detta ett argument mot att Dice inte kan göra något.

Men nu är det faktiskt så att Dice har anställda som får betalt, borde de inte, teoretiskt kunna göra EXAKT likadant som de som utvecklar hackat? Dvs släppa en fix varje 30 minut mot det. Efter några veckor lär hacker gruppen förlorat de mesta pengarna för att ingen köper produkten längre och Dice har då vunnit.

*Dice måste då kunna uploada fix utan en stor patch, kanske via någon background som sker medans man spelar*

Permalänk

Som Reyintaz sa, men sedan så borde Dice även banna alla som fuskar så att dom måste köpa ett nytt spel om du vill fortsätta att spela. Då kommer fuskarna inte att ha råd med att fuska. Då kommer vi att bli av med många fuskare.

Permalänk
Medlem

Vet inte ens om jag vill kommentera men ändå gör jag det.

Jag blir inte förvånad, men arg. Förmodligen det hackare är ute efter. Ja, ni vann. Nu blev jag arg. Jag ser syftet och jag förstår varför; betyder det per automatik att man måste genomföra hacket då?

Killen i posten kanske hade möjligtvis ''goda'' avsikter, men det hjälper inte mig. Det var kanske inte meningen.

Konstig värld vi lever i, där vissa små grupper lever för att förstöra för andra.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Bra länk! Har sedan jag tog upp BF3-spelandet igen förvånats gång på gång hur många som fuskar och att ingen blir automatiskt bannad, utan att det måste finnas en närvarande admin som själv ser alla orimliga kills som bannar spelaren. Så på sätt och vis känns det bra att veta lite mer varför detta sker. Jag tycker att, har Dice byggt spelet på ett sådant sätt att de inte kan upptäcka den här sortens fusk med Punkbuster och/eller andra lösningar, så är de fan skyldiga att göra som någon annan skrev - att ständigt lägga in uppdateringar i spelet varje timme för att försvåra fuskandet så gott det går. Visst, det kostar pengar att sätta in resurser på detta, men säljer man ett sånt här spel till folk ingår det i ens åtagande att se till att ens produkt fungerar som folk förväntar sig - och folk förväntar sig inte att vissa individer ska kunna fuska, framför allt inte utan att bli upptäckta och sedan bannad.

Näe, det här känns inte bra. Jag får känslan av att Dice & EA i stor grad bara vill lansera de kommande expansionerna för att mjölka ur mer pengar ur folk. Visst, de har släppt patchar som fixat mycket i spelet, men i samband med dessa kommer det ju alltid in nya allvarliga buggar (t.ex M26 Mass) i varje patch. Precis som det var under BF2-tiden som några av er säkert har erfarenheter av.

Som någon annan också tog upp i tråden; vad fan hände med stödet för Esport? Kommer ihåg att det pratades mycket månaderna innan launch att BF3 skulle bli ett av de stora Esport-spelen ihop med t.ex. SC2 och LOL.

Visa signatur

Desktop: i7 3770 @4,2ghz, H100 | Maximus V Gene | Vengeance LP 16GB 1600MHz | Asus GTX 970 Strix | Corsair HX750

Permalänk
Entusiast

Från Quake 3 /Counter Strike -tiden, var det oerhört populärt att skapa scripts (primitiva hacks) och andra varianter av aimbots, och det fanns (finns fortfarande) en hel "underground" med folk som tävlade i vem som kunde skapa den bästa aimbotten, utan att bli upptäckt. Målet var att aimbotten skulle vara extremt bra, och samtidigt extremt svårupptäckt.
Det fanns (finns?) till och med tävlingar där man kunde (kan?) vinna en oerhört stor summa prispengar.

Detta är säkerligen mycket vanligt än idag, fast nu under Battlefield/Call of Duty -serierna

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Reyintaz:

Intressant läsning.

Satt och tänkte på att hacket skulle teoretiskt sätt kunna uppdateras inom 30 minuter efter en "fix" mot hacket släpps, och enligt många så är detta ett argument mot att Dice inte kan göra något.

Men nu är det faktiskt så att Dice har anställda som får betalt, borde de inte, teoretiskt kunna göra EXAKT likadant som de som utvecklar hackat? Dvs släppa en fix varje 30 minut mot det. Efter några veckor lär hacker gruppen förlorat de mesta pengarna för att ingen köper produkten längre och Dice har då vunnit.

*Dice måste då kunna uploada fix utan en stor patch, kanske via någon background som sker medans man spelar*

Nu är det väl så att bara Dices ansvar att banna hackare utan det överlåter de till Evenbalance. Sedan så måste man ha tillgång till koden för att få fast fuskare. Inte så svårt när det kommer till public hacks men privata som tex x22 är betydligt svårare att värna mot. Evenbalance försöker och för att vara riktigt ärlig så är Punkbuster antagligen det anticheat som uppdaterar mest av alla dock räcker det helt enkelt inte till.

Skrivet av hanou:

Bra länk! Har sedan jag tog upp BF3-spelandet igen förvånats gång på gång hur många som fuskar och att ingen blir automatiskt bannad, utan att det måste finnas en närvarande admin som själv ser alla orimliga kills som bannar spelaren. Så på sätt och vis känns det bra att veta lite mer varför detta sker. Jag tycker att, har Dice byggt spelet på ett sådant sätt att de inte kan upptäcka den här sortens fusk med Punkbuster och/eller andra lösningar, så är de fan skyldiga att göra som någon annan skrev - att ständigt lägga in uppdateringar i spelet varje timme för att försvåra fuskandet så gott det går. Visst, det kostar pengar att sätta in resurser på detta, men säljer man ett sånt här spel till folk ingår det i ens åtagande att se till att ens produkt fungerar som folk förväntar sig - och folk förväntar sig inte att vissa individer ska kunna fuska, framför allt inte utan att bli upptäckta och sedan bannad.

Näe, det här känns inte bra. Jag får känslan av att Dice & EA i stor grad bara vill lansera de kommande expansionerna för att mjölka ur mer pengar ur folk. Visst, de har släppt patchar som fixat mycket i spelet, men i samband med dessa kommer det ju alltid in nya allvarliga buggar (t.ex M26 Mass) i varje patch. Precis som det var under BF2-tiden som några av er säkert har erfarenheter av.

Som någon annan också tog upp i tråden; vad fan hände med stödet för Esport? Kommer ihåg att det pratades mycket månaderna innan launch att BF3 skulle bli ett av de stora Esport-spelen ihop med t.ex. SC2 och LOL.

Än en gång så är det inte Dice hela ansvar att få bort fuskare utan det är Evenbalance ansvar. Sedan så verkar vissa här inne underskatta problemen med att fixa varenda bug som finns i spelet. Det finns inte ett spel idag som är bugfritt. Ibland uppkommer bugar pga. att man har fixat ett annat bug. Sedan hur ska man automatiskt bli bannad? PB autobannar inte folk utan de kickar och sedan går Evenbalance anställda in och informerar Dice. PB bannar bara folk globalt som använder någon form av PBhack. Sedan denna "ständiga" uppdateringar skulle inte fungera eftersom dessa kodare faktiskt bara ändrar ett par saker i koden sedan funkar fusket igen. Det tar garanterat mindre tid att fixa till fusket än att faktiskt uppdatera spelet. För att inte snacka om lagget som skulle uppkomma om flera hundratusentals personer tvingas ladda ner spelfiler varje gång man ska spela. men säljer man ett sånt här spel till folk ingår det i ens åtagande att se till att ens produkt fungerar Ursäkta mig men spelet fungerar eller hur? Att det finns fuskare är bara en bieffekt att folk faktiskt väljer genvägar. Finns inom all form av tävlingar.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Ni ska ju inte vara förvånade iallafall, BF3 är inte direkt ett bra spel, det är ett casual mp spel, inget mer.

DICE gör inget för att lyfta spelet, tog dom ett halvår för att släppa spelet på riktigt efter release, vi har ännu inte fått något E-Sport stöd även fast dom i princip lovade det innan spelet hade släppts, även nu känns det lite som en Beta fortfarande, självklart så för dom in nya buggar också såsom M26 Mass buggen som förstörde spelet totalt, det bröt hela multiplayer.

http://cdn.gamerant.com/wp-content/uploads/DICE-bans-Battlefi...

National esl, 1000$ nightcups. Man munde vinna 100$ per match, tyvärr så förstörde en hacker clan den cupen...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av phreec:

Ja tacka DICE för client sidig hitreg vetja....

Det gnälldes så in i helvete på att hitreg var server side i BC2 så ja.. tack.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av xpanterx:

Why are you posting in a Swedish forum if you are English???

Beacuse the first post is in english? Even though the creator of this thread might be Swedish the post is in English. I was framed:)

Permalänk
Medlem

Så tråkigt om man inte vill lära sig att spela spelet bra ge fan i att spela det alls då va är det för mening att slänga ut massvis med pengar för att sitta o kolla på när datorn gör allt åt dig? :S

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem

Inte alls förvånad, precis som zhrooms säger. BF3 är ett casual spel, finns inget vetting anti-cheat ingen spectator eller battlerecorder. Väldigt tråkigt, gissar att det är såhär det ska se ut om EA får bestämma.

Att folk smygfuskar är jag inte förvånad över, folk blir förbannade för att de blir ägda så de köper ett fusk. Har själv blivit fuskanklagad många gånger, vissa förstår inte hur viktigt map-controll är och inte heller hur ett bra headset hjälper dig lista ut var fienden är. Bara att hoppas att DICE kan ge oss ett vettigt, egenutvecklat anti-cheat snarast, det behövs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Or0s:

Inte alls förvånad, precis som zhrooms säger. BF3 är ett casual spel, finns inget vetting anti-cheat ingen spectator eller battlerecorder. Väldigt tråkigt, gissar att det är såhär det ska se ut om EA får bestämma.

Att folk smygfuskar är jag inte förvånad över, folk blir förbannade för att de blir ägda så de köper ett fusk. Har själv blivit fuskanklagad många gånger, vissa förstår inte hur viktigt map-controll är och inte heller hur ett bra headset hjälper dig lista ut var fienden är. Bara att hoppas att DICE kan ge oss ett vettigt, egenutvecklat anti-cheat snarast, det behövs.

jooo... det är ju EA's fel...

Permalänk
Medlem

Well, skapar man ett spel där man för det första lägger nätkoden client-side och sedan använder sig av ett "anti-cheat" som vilken treåring som helst kan komma runt, vad väntade man sig?

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk

Händer dock till som tätt att jag själv (som förövrigt inte alls är bra, har nog en avg K/D på 0.6 ller nåt) blir anklagad för fusk. Det där med hur många % av tiden du fuskar om du är så och så bra är ju bara bullshit imo. Varför skulle man inte kunna bli bra utan att fuska?

Permalänk
Medlem

Fyfan för fuskare.

Hårdare regler ska det vara!

Permalänk
Medlem

Värsta som finns är fuskare, jag har slutat att spela FPS på datorn helt...
Spelade Modern Warfare när det kom och det var riktigt roligt! fick med 2an när jag köpte nytt grafikkort och det var så jäääääkla många fuskare som spelade så det var helt otroligt, jag lade ner det efter första veckan.

Vem vill betala 500kr+ för ett spel som alla fuskar på?

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

DICE söker 2 stycken "Software Engineer - Anit Cheat" om ni känner kallet
http://se.linkedin.com/jobs/jobs-Software-Engineer--2636148

Visa signatur

System: Team Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simonsky:

DICE söker 2 stycken "Software Engineer - Anit Cheat" om ni känner kallet
http://se.linkedin.com/jobs/jobs-Software-Engineer--2636148

Till dom som känner kallet, titta på hur hacket distribueras av siten för om det är en launcher som hacket körs igenom så borde man kunna finna deras .exe som hookar mot bf3, det man gör sen är att logga dom och hålla koll på loggarna och banna därefter.

Permalänk

Men snälla what a shocker det finns fusk/ hack i ALLA onlinespel.
Frågan är om man vill använda det?. Upp till var och en.

Permalänk
Inaktiv


Finally, I can kill the entire other team with a touch of a button.

Jupps den har jag råkat ut för, sen skapade jag en flametråd och slutade lira BF3.
Dåligt av Dice att inte trycka på mer, om dom nu kan?

Dåligt som faaaaan av alla lamers att dom måste fuska, här har vi väl copyrightintrång om något, speciellt för oss kunder som redan betalat, jaga sånt som fan nu EA!

Madmoremax: Det borde inte alls vara upp till var och en då en fuskare förstör för massor med människor.

Permalänk
Medlem

Detta har man misstänkt rätt länge och då har jag aldrig anklagat _någon_ för att fuska.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Det är väll helt omöjligt för DICE att stoppa fuskare, likaså för alla programutvecklare att stoppa datavirus. Går väl aldrig att stoppa i förebyggande syfte eller?
Stoppar dom ett så finns det 2st till som bara väntar. Så länge program är uppbygda av ettor o nollor så kan man alltid hitta en genväg, må så vara att i bland tar det längre tid, men bakdörren finns alltid.

Det bästa fusket/viruset är alltid det som inte är uppfunnet ännu
Så vill man spela onlinespel så kommer det alltid att finnas fusk till det.

Själv är jag emot allt fusk, även om jag verkligen skulle behöva det i BF3

Visa signatur

Jag dricker öl med sugrör, och litar inte på betong

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kristerj:

Det är väll helt omöjligt för DICE att stoppa fuskare, likaså för alla programutvecklare att stoppa datavirus. Går väl aldrig att stoppa i förebyggande syfte eller?
Stoppar dom ett så finns det 2st till som bara väntar. Så länge program är uppbygda av ettor o nollor så kan man alltid hitta en genväg, må så vara att i bland tar det längre tid, men bakdörren finns alltid.

Det bästa fusket/viruset är alltid det som inte är uppfunnet ännu
Så vill man spela onlinespel så kommer det alltid att finnas fusk till det.

Själv är jag emot allt fusk, även om jag verkligen skulle behöva det i BF3

Men man borde väl kunna göra ett spel som svårare att fuska i iaf?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Det jobbiga är ju att ens det ska behövas diverse olika program som ska köras för att rentvå och möjliggöra rättvist spelande. För mig känns det lite som att en stor mängd människor inte kan skilja på "ditt" och "mitt". Spelen i sig kostar på tok för lite så ett normalt barnbidrag räcker till alldeles för många kopior i månaden, för jag kan inte föreställa mig att en vuxen individ sitter och fördriver dagarna med att förpesta andras speltid.

Visst det är ett spel, men har man avsatt åtta timmar på jobb eller studier, utfört resterande dagliga "måstesysslor" blir det tröttsamt när man sätter sig ner och dom finns precis överallt, även på detta forum finns det förmodligen åtskilliga....