diablo 3 lagg. med 680 live stream.

Permalänk
Medlem

diablo 3 lagg. med 680 live stream.

tjenare, streamar live med xsplit, men jag laggar lite gran i diablo 3 när jag streamar, fpsen varierar som fan runt 120 - kan droppa till 40-60 ibland på stora packs. annars har jag i5 2500k 3,3ghz 8g ram 580 nätagg. 680 asus ... vad kan det vara som är fel? flaskar inte cpun iaf.. help

mvh makke

Permalänk

Att streama drar mycket på en CPU, dom flesta som ska köra 720p måste ha en i7 med hyperthreading för att det inte ska droppa vid större fighter, testa att överklocka din i5 ( GPU arbetar väldigt lite i stream)
Lagget du får även vid hög fps går nog inte att komma undan, när jag streama lite LoL och även vid hög FPS kände jag lite fördröjning och seghet

Permalänk
Medlem
Skrivet av raubtier:):

Att streama drar mycket på en CPU, dom flesta som ska köra 720p måste ha en i7 med hyperthreading för att det inte ska droppa vid större fighter, testa att överklocka din i5 ( GPU arbetar väldigt lite i stream)
Lagget du får även vid hög fps går nog inte att komma undan, när jag streama lite LoL och även vid hög FPS kände jag lite fördröjning och seghet

ah okej. jo precis jag kände samma, när jag hade 100+ fps var det ändå något som delayade in, små laggigt inte smooth liksom. kan jag köra på mindre upplösning på streamen så det inte laggar?

Permalänk
Medlem

Bara att testa med typ 480p på streamen, det bör minska processoranvändningen markant skulle jag tro.
Btw testa med olika "bitrate" också om det är möjligt i xsplit.

Permalänk
Medlem

köp streamkort(capturecard)

Permalänk

Pröva med gamesource alternativet i xsplit(om du har betalversionen), jag kan får ut en schysst 720p stream med min laptop i sig.
har mellan 30-120 fps beroende på packs och hur stort mitt party är.

Men som alla säger, streaming pushar processorn så hårt det typ går, den enklaste fixen för fps är att spela i 720p(om du streamar i 720p) Det är inte lika vackert men hjälper ingame fps och streamen märks inget på

Visa signatur

Asus ROG Strix B550-F Gaming WIFI, AMD Ryzen 7 5700x, MSI Ventus 3080 OC

Permalänk
Medlem

Det hjälpte för mig att ställa in channel manuellt istället för att använda de färdiga.
För twitch/justintv använder man rtmp://live-lhr.justin.tv/app och sin nyckel (kan hittas på justintv) som stream name.
FMLE 3.0
och sen pilla med kvaliteten.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Överclocka CPUn om du inte gjort det.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av bongt123:

tjenare, streamar live med xsplit, men jag laggar lite gran i diablo 3 när jag streamar, fpsen varierar som fan runt 120 - kan droppa till 40-60 ibland på stora packs. annars har jag i5 2500k 3,3ghz 8g ram 580 nätagg. 680 asus ... vad kan det vara som är fel? flaskar inte cpun iaf.. help

mvh makke

Hur får du fram din fps på skärmen under spelets gång?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Kör inte 720P då?

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Hur får du fram din fps på skärmen under spelets gång?

Ctrl + R om jag kommer ihåg rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Hur får du fram din fps på skärmen under spelets gång?

ctrl + R om jag inte minns fel

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F