Skalet till Apple Iphone 5 dyker upp på bild

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Varför skulle det vara det? Du får gärna en släppa en mobil helt utan anslutningsmöjligheter alls.

har för mig jag läste det innan

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av rumpnisse:

cant wait

faktiskt, väntar med iver!

Permalänk
Avstängd

but will it blend?

Visa signatur

En varm och go Haswell @ 4.3 GHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av samus.fl:

but will it blend?

Kan väl alltid prova... Tror dock de kommer få det svårare om bakstycket är av aluminium denna gången.

Permalänk

Hade velat se en mobil helt i aluminium/metall, med baksidan halvt i metall såg den ganska ful ut imo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

EU införde en lag förra året att alla mobiler ska använda micro-usb för laddning, dock kom apple runt det genom att släppa en adapter till sin egen kontakt.

Det är ingen EU lag, utan en frivillig uppgörelse mellan eu och tillverkarna!

Permalänk
Medlem

Är hittills riktigt nöjd med min 4S och beroende på när femman kommer lär jag införskaffa den eller möjligtvis 5S, om det nu kommer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av matte70:

Det är ingen EU lag, utan en frivillig uppgörelse mellan eu och tillverkarna!

Jo med Apple har skrivit under avtalet.

Citat ifrån länken:
As a result, world leading mobile phone producers committed themselves to ensure compatibility of data-enabled mobile phones, expected to be predominant in the market within two years, on the basis of the Micro-USB connector. The agreement was established in June 2009 and signed by Apple, Emblaze Mobile, Huawei Technologies, LGE, Motorola Mobility, NEC, Nokia, Qualcomm, Research In Motion (RIM), Samsung, Sony Ericsson, TCT Mobile (ALCATEL), Texas Instruments and Atmel

Permalänk
Medlem

En iPhone med S2 design. Usch!

Visa signatur

Richard aka inkui

Permalänk
Medlem

Sitter kvar på min uråldriga 3gs.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Avstängd
Skrivet av m0rk:

Kan väl alltid prova... Tror dock de kommer få det svårare om bakstycket är av aluminium denna gången.

Nja......http://www.youtube.com/watch?v=lAl28d6tbko

Visa signatur

En varm och go Haswell @ 4.3 GHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjonss13:

har för mig jag läste det innan

http://www.sweclockers.com/nyhet/13270-eu-standard-for-mobilt...

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morkul:

Jo med Apple har skrivit under avtalet.

Citat ifrån länken:
As a result, world leading mobile phone producers committed themselves to ensure compatibility of data-enabled mobile phones, expected to be predominant in the market within two years, on the basis of the Micro-USB connector. The agreement was established in June 2009 and signed by Apple, Emblaze Mobile, Huawei Technologies, LGE, Motorola Mobility, NEC, Nokia, Qualcomm, Research In Motion (RIM), Samsung, Sony Ericsson, TCT Mobile (ALCATEL), Texas Instruments and Atmel

Citat:

dock kom apple runt det genom att släppa en adapter till sin egen kontakt.

^

Permalänk
Medlem

De är ju fusk att knäcka den först Vill btw ha den blendern...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av m0rk:

De är ju fusk att knäcka den först Vill btw ha den blendern...

Ha ha, jo den skulle man ju vilja ha.

Visa signatur

En varm och go Haswell @ 4.3 GHz

Permalänk

Tror inte den kommer se ut så som skalet visar. Finns en massa olika gissningar på nätet har sett minst 5 olika. Hur som helst så väntar jag med spänning på den. Blir lagom med ny iphone när mitt abb går ut i början på sept.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av wankeer:

Sitter kvar på min uråldriga 3gs.

Förstår inte hur folk kan säga så här. Jag har inte råd en smartphone har istället en mer än dubbelt så gammal Sony Ericsson.

Visa signatur

CPU: i7 2600k RAM: Corsair Vengeance 16GB CL9 1600MHz Grafik: GTX 570 CPU Kylare: CM Hyper 212 Plus Moderkort: ASUS P8P67 Pro B3.1 Chassi: CM HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sacrum:

Iphone 6*

Kallar du 4s för iPhone 5 också eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte70:

Det är ingen EU lag, utan en frivillig uppgörelse mellan eu och tillverkarna!

Det drevs inte till en lag eftersom det just blev en frivillig överenskommelse.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Jobs var högst delaktig i designen dock, och han skulle godkänna alla designer innan de användes.

Skrivet av Leifson:

Kommer antagligen släppas adaptrar.

Ganska korkat av dem att ändra den dock (om det stämmer), så utbredd som den standarden ändå är på högtalare, i bilar, etc etc.

Skrivet av Leifson:

Varför skulle det vara det? Du får gärna en släppa en mobil helt utan anslutningsmöjligheter alls.

Jag förstår hur du fått ihop 4000+ inlägg om du skriver 3 inlägg efter varandra. Använd "citera flera"-funktionen...

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Verkar fake. Många saker som inte stämmer.

1. Bytt dockningskontakt. Helt urbota dumt om de gör detta med tanke på alla som köpt stereos osv som inte längre går att docka.
2. 16:9-skärm. Det går helt mot apples tanke om en uniform miljö. Helt plötsligt skulle alla appar behöva designas om för att passa två skärmstorlekar till iPhone. Sist gjorde de inte om skärmen förrän det gick att fyrdubbla den gamla upplösningen just pga detta. Det finns miljoner appar som helt plötsligt skulle behöva designa om sitt gränssnitt. 16:9 är ett tv-format, och iphone kommer inte designas om enbart för att ge mindre svarta kanter på film och tv.
3. Skärmstorleken. De har återigen lagt mycket tanke bakom den gamla skärmstorleken, som är lagom stor så man fortfarande når med tummen till andra sidan om man håller telefonen i en hand. Det skulle snarare vara mer apples grej att krympa ner skalet för att få bort kanterna på nuvarande skärmstorlek och ha en mindre och smidigare mobil i slutändan.

Om det inte är fake är det synd, då jag tycker dessa tre punkter har varit ett plus för Apple fram tills nu.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Nioreh83: Tror du har helt rätt där.

Permalänk
Medlem

De har ju bara tagit en 4s och sträckt ut skärmen en bit... Säljer väll som smör vad de än gör så vad spelar det för roll. Trött på Apple och deras tråkiga designer, VÅGA lite mera, sluta köra på samma koncept om och om igen, det tröttar bara ut folk. I alla fall mig :/

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk

Ser ju nästan precis ut som Iphone 4. Jag som hade hoppats på något helt nytt. Hoppas bara att bilderna är oäkta.

Visa signatur

Dator:
Antec P280 | I7 6700K | GTX 980 Ti | 16 GB 2133Mhz DDR4
Skärm: LG UM95 34UM95
Ljud: Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Arginj:

Jag förstår hur du fått ihop 4000+ inlägg om du skriver 3 inlägg efter varandra. Använd "citera flera"-funktionen...

Du har rätt, den enda anledningen till att jag skriver på detta forumet är för att samla postcount. Eller inte.

Jag borde naturligtvis redigerat ihop dem, men jag ansåg det inte spela särskilt stor roll, det hade tagit i stort sett samma plats iallafall.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Skäggig legend

Brb, måste byta mina kalsonger pga. hårdvaruporr.

Tillbaka! Jag säger nom nom, iPhone är i mitt tycke den snyggaste telefonen av alla, om denna skulle vara den "riktiga" så skulle det inte alls vara så dåligt! Gillar verkligen de runda hålen för mikrofonen/högtalaren och ser väldigt clean ut.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Fail på baksidan typ mittenpartiet av metall och sen vita kanter, isåfall ska hela baksidan vara av metall!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av hinkik:

Förstår inte hur folk kan säga så här. Jag har inte råd en smartphone har istället en mer än dubbelt så gammal Sony Ericsson.

Inte råd med smartphone? Du har ju inte direkt billig hårdvara i signaturen så att spara till en smartphone bör inte va så svårt om du nu vill ha en. Sen får du en helt okej smartphone för 999kr och billigare än så om du kan tänka dig begagnat.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

EU införde en lag förra året att alla mobiler ska använda micro-usb för laddning, dock kom apple runt det genom att släppa en adapter till sin egen kontakt.

Lite offtopic kanske men fan vilken onödig lag. Har de inget bättre för sig än att bestämma hur mobiler ska laddas?

På tiden att apple också börjar köra på lite större skärmar och utnyttjar ytan lite bättre. 4an känns extremt stor och klumpig för att bara ha en 3.5" skärm.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk

Ventilationshål...