2TB Extern på CDon för 599, någon testat?

Permalänk
Skrivet av stoffeboffe:

Blir inte tjurig, jag misstolkade dig. Varken mer eller mindre. Visst kan det vara gratis, men oftast kostar det mer än vad man tror. Mitt råd är till 99%, köp inte om du inte har råd att casha direkt. Hus, bil osv undantag.

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med dig, men jag tog klarna på cdon när jag köpte resterande delar till datorn för 5 tusen, tog det på 3 månader och betalade av det på 2 månader men för mig spelade det ingen roll för det var inte så att nya saker dök upp direkt och skulle endå ha sakerna, nu blev det bara att jag kunde ha dem 2 månader tidigare.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Skrivet av toxicstone:

Håller med dig, men jag tog klarna på cdon när jag köpte resterande delar till datorn för 5 tusen, tog det på 3 månader och betalade av det på 2 månader men för mig spelade det ingen roll för det var inte så att nya saker dök upp direkt och skulle endå ha sakerna, nu blev det bara att jag kunde ha dem 2 månader tidigare.

Ja man känner sig bäst själv. Det lät ju onekligen smidigt. Men generellt så gäller, enligt mig iaf, köp ej på avbetalning.

OT: Dags för cdon att börja skicka ut diskarna nu!!!

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 32GB DDR4 | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk
Medlem

Sket i det här och avbeställde 6st, orkar inte returnera grejerna efteråt då det visar sig vara USB-connector på HDDn.

Beställde 6st 3,5" 2TB från webhallen istället.

CDON svarade inom ett par minuter (på en lördag!) att ordern är avbeställd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Sket i det här och avbeställde 6st, orkar inte returnera grejerna efteråt då det visar sig vara USB-connector på HDDn.

Beställde 6st 3,5" 2TB från webhallen istället.

CDON svarade inom ett par minuter (på en lördag!) att ordern är avbeställd.

Det är ett autosvar som skickas ut av en dator, därför svarar de så snabbt.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Det är ett autosvar som skickas ut av en dator, därför svarar de så snabbt.

Javisst, jag fick autosvaret, det kommer på en gång. Ett par minuter senare fick jag bekräftelse från CDON att ordern är avbeställd, precis som jag skrev. Annars skulle jag väl inte ha skrivit det?

Permalänk
Skrivet av stoffeboffe:

Ja man känner sig bäst själv. Det lät ju onekligen smidigt. Men generellt så gäller, enligt mig iaf, köp ej på avbetalning.

OT: Dags för cdon att börja skicka ut diskarna nu!!!

Ja börjar bli otålig vafan, men är inte förrens imorgon som kampanjen tar slut, så även om den slutade tidigare så tror jag dem väntar av någon konstig anledning.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Sket i det här och avbeställde 6st, orkar inte returnera grejerna efteråt då det visar sig vara USB-connector på HDDn.

Beställde 6st 3,5" 2TB från webhallen istället.

CDON svarade inom ett par minuter (på en lördag!) att ordern är avbeställd.

Tänk besvikelsen sen när det visar sig vara fullt funktionella diskar som sålts

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

6 st beställda här och cdon är tysta, vad väntar de på?

Permalänk

http://cdon.se/hemelektronik/ocz_vertex_3_60gb_ssd_r:535%252f... Dem fick snabbt in OCZ 60gb, fast till ordinarie pris.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Tänk besvikelsen sen när det visar sig vara fullt funktionella diskar som sålts

Asch, spelar ingen roll, för extra stålarna som 3,5" 2TB kostar så får jag rätt mkt bättre prestanda än vad jag skulle fått med dessa, oavsett USB/SATA-interface.

Handlar inte om pengarna, det har jag gott om. Det var bara en för bra deal för att låta bli.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anden12:

Misstolka med flit, kul.
Avbetalning kan vara gratis, om du inte visste det.

Avbetalning är aldrig gratis och man får betala uppläggningsavgift.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Jaha imorgon ska de börja skicka ut diskarna då. Väntar ivrigt på mina kinderägg.

Permalänk
Medlem

Stod väl mellan den 18e och 26e? Med CDONs för närvarande packningspraxis lär det betyda att det i värsta fall packas den 26e, sedan står det packas i 3-4 dagar innan posten ens ser paketet hos sig.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Skrivet av Ctrl:

Stod väl mellan den 18e och 26e? Med CDONs för närvarande packningspraxis lär det betyda att det i värsta fall packas den 26e, sedan står det packas i 3-4 dagar innan posten ens ser paketet hos sig.

nä, till den 18e var kampanjen och därefter skickas dem ut.

edit: Läste och där stog beräknad leverans 18 till 26 som du sa

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem

Är det 100% bekräftat att det är USB interface? Ingen SATA?

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Är det 100% bekräftat att det är USB interface? Ingen SATA?

Svar JA.
CDON öppna chassit de fått och där visade det sig att det var USB. Har du beställt skulle jag nog ge förslaget att inte avbeställa utan vänta tills någon har öppnat sin efter att de fått hem den och om det är usb där med och du vill ha sata så är det bara att skicka tillbaka då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Avbetalning är aldrig gratis och man får betala uppläggningsavgift.

Där har du fel. Mediamarkt, bland annat, har haft helt ränte- och kostnadsfri avbetalning. Tror elgiganten körde samma, men där är jag osäker.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anden12:

Där har du fel. Mediamarkt, bland annat, har haft helt ränte- och kostnadsfri avbetalning. Tror elgiganten körde samma, men där är jag osäker.

ja elgiganten har exakt samma, min bror köpte en tv o hemmabio för 13k och han kör räntefritt. i 12månader.

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Permalänk
Medlem

Elgiganten.se - Finansiering:

"Den effektiva räntan* vid ett köp på 10 000 kr är 12,77% om du väljer delbetalning i 12 mån till 0% ränta."

"Räntefritt" betyder sällan att det inte kostar extra.

Permalänk
Medlem

Däremot har det förekommit avbetalningar som är gratis på riktigt!
Bla Mediamarkt har kört med kampanjer där man kunde dela upp kostnaden utan avi- eller uppläggningsavgifter.
Gäller att läsa det finstilta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anden12:

Där har du fel. Mediamarkt, bland annat, har haft helt ränte- och kostnadsfri avbetalning. Tror elgiganten körde samma, men där är jag osäker.

Jag syftar inte på räntefritt, det finns och det jag menar är att det tillkommer alltid en upplägningsavgift. Det är där dom tjänar pengar på vid avbetalning vid räntefria avbetalnings avtal. Så det är inte helt gratis vid räntefria avbetalning.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Skrivet av lorgix:

Elgiganten.se - Finansiering:

"Den effektiva räntan* vid ett köp på 10 000 kr är 12,77% om du väljer delbetalning i 12 mån till 0% ränta."

"Räntefritt" betyder sällan att det inte kostar extra.

Nä sant men 195kr på 12 mån är inget att böla över.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Svar JA.
CDON öppna chassit de fått och där visade det sig att det var USB. Har du beställt skulle jag nog ge förslaget att inte avbeställa utan vänta tills någon har öppnat sin efter att de fått hem den och om det är usb där med och du vill ha sata så är det bara att skicka tillbaka då.

Köpte 2st via direktbetalning, första på 14 år jag returnerar en vara isåfall, har ingen användning av dom som USB

Hur går det till med återbetalningen från CDON? Eftersom jag körde direktbetalning via internetbank

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

Nä sant men 195kr på 12 mån är inget att böla över.

Jag vet inte varifrån du fick 195:-. Sedan var det väl aldrig frågan om att böla eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Jag syftar inte på räntefritt, det finns och det jag menar är att det tillkommer alltid en upplägningsavgift. Det är där dom tjänar pengar på vid avbetalning vid räntefria avbetalnings avtal. Så det är inte helt gratis vid räntefria avbetalning.

Inte på mediamarkt eller elgiganten när de hade sådana kampanjer.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem

Allt verkar stå som "sold out" nu, lite försent att beställa en disk för mig alltså

Permalänk
Medlem

Ångrar lite att jag köpte min (tog direktbetalning via internetbank så jag kan inte avbeställa) eftersom det är USB direkt på hårddisken, men jaja! Billig lagring hur som helst. Tveksamt hur mycket användning jag kommer få för den dock.

Permalänk

Du kan avbeställa hur som helst. CDON får helt enkelt skicka tillbaka pengarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Ångrar lite att jag köpte min (tog direktbetalning via internetbank så jag kan inte avbeställa) eftersom det är USB direkt på hårddisken, men jaja! Billig lagring hur som helst. Tveksamt hur mycket användning jag kommer få för den dock.

Läs på lite på lagar om distansköp, du har rätt att skicka tillbaks varan inom 14 dagar ifrån att du får den.

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Skrivet av Troberg:

Svar JA.
CDON öppna chassit de fått och där visade det sig att det var USB. Har du beställt skulle jag nog ge förslaget att inte avbeställa utan vänta tills någon har öppnat sin efter att de fått hem den och om det är usb där med och du vill ha sata så är det bara att skicka tillbaka då.

Nåja...tror inte på det förrän jag själv öppnat och tittat...tror att de lossat skalet och sett usb-kontakten som sitter i kretskortet...och helt enkelt missat att i ändan av kretskortet sitter en SATA-kontakt som går in i hårddisken...
http://www.dealextreme.com/photogallery.dx/sku.51124~seQ.2

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb