[DayZ] Jag söker någon att spela med (enda tråden)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leleh:

Någon som är sugen på att spela Origins lite då och då? vi är 3 kompisar 20 år gamla som spelar lite då och då och snackar på skype.
Men hade varit roligt och ha 1-3 andra och spela med också!

skriv pm eller citera om ni är sugna

Jag har lirat en hel del origins dom senaste dagarna och har samlat ihop lite grejor på INT001.

Har egen TS-server också

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[TBOC:

Razor;13600705']Jag har lirat en hel del origins dom senaste dagarna och har samlat ihop lite grejor på INT001.

Har egen TS-server också

Kan inte hitta servern, har du ip adressen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leleh:

Kan inte hitta servern, har du ip adressen?

IPn är 87.98.137.148:2302 men den har verkat vara nere hela dagen, iaf sen jag kom hem idag..

Så jag lirar lite på min Tekkit-server istället.

Brukar du/ni spela på någon särskild origins-server ??

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[TBOC:

Razor;13601015']IPn är 87.98.137.148:2302 men den har verkat vara nere hela dagen, iaf sen jag kom hem idag..

Så jag lirar lite på min Tekkit-server istället.

Brukar du/ni spela på någon särskild origins-server ??

Vi brukar lira på en tysk veteran server som de är runt 20-25 på när det är mörkt och 35/40 när de är ljust. 4h ljust och 4h mörkt, restart lite då och då.
Vi har inte byggt några byggnader än så vi kan byta server, men kravet är att där ska va minst 25/30 spelare när det är ljust och hyffsat mycket bilar.

Ipn till den vi kör på är: 37.59.28.48:2322.

hade varit roligt och ha en två till servrar och spela på så man har lite man kan byta mellan för de är inte så roligt och spela solo och råka dö på ens main server

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leleh:

Vi brukar lira på en tysk veteran server som de är runt 20-25 på när det är mörkt och 35/40 när de är ljust. 4h ljust och 4h mörkt, restart lite då och då.
Vi har inte byggt några byggnader än så vi kan byta server, men kravet är att där ska va minst 25/30 spelare när det är ljust och hyffsat mycket bilar.

Ipn till den vi kör på är: 37.59.28.48:2322.

hade varit roligt och ha en två till servrar och spela på så man har lite man kan byta mellan för de är inte så roligt och spela solo och råka dö på ens main server

På INT001 är det mest 10-20 spelare, eftersom jag oftast inte har någon att lira med blir det att man håller sig på low pop servrar.

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[TBOC:

Razor;13604149']På INT001 är det mest 10-20 spelare, eftersom jag oftast inte har någon att lira med blir det att man håller sig på low pop servrar.

Adda skype så kanske vi kan lira lite ikväll om du är ledig! fixa lite bensin, en karta och en båt och dra till Sector B och skaffa massa vapen!

Skype: Leleh1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leleh:

Adda skype så kanske vi kan lira lite ikväll om du är ledig! fixa lite bensin, en karta och en båt och dra till Sector B och skaffa massa vapen!

Skype: Leleh1

Haha jag använder inte ens skype.

Har man egen TeamSpeak-server så behöver man inte skype

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leleh:

Någon som är sugen på att spela Origins lite då och då? vi är 3 kompisar 20 år gamla som spelar lite då och då och snackar på skype.
Men hade varit roligt och ha 1-3 andra och spela med också!

skriv pm eller citera om ni är sugna

citerar mig själv, har fått några som addat mig från sweclockers så vi är nu ca 10 st som spelar, vi är runt 5 som spelar lite mer, och 5 som bara spelar då och då.
skulle va roligt om fler ville va med så man lär sig spela med varandra tills standalone förhoppningsvis kommer ut nu i juli.

Permalänk

27-årig göteborgare här, börjar bli trött på att köra ensam. Är mer inne på överlevnad och utforskning än PvP. Kör mest på Zombies.nu men är rätt sugen på att testa Origins. Skicka ett PM vid intresse.

Permalänk
Medlem

Vi är ett par stycken (4-5) på servern FR001 på DayZ Origins som jobbar på att sparka igång en Stronghold.
Om ni är intresserad av att delta i "clanen" och spela tillsammans med oss, lägg till moggedabaws på Skype så kan vi prata vidare!
MvH Morgan.

Permalänk
Medlem

Någon som är sugen på att spela lite overwatch/origins? pma eller skype: andreekberg

Visa signatur

Stationär: i7-4790k@4.6Ghz | MSI GAMING 5 | Corsair Vengeance 8GB | MSI GTX970 Twin Frozr V | EK Cooled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hadarvy:

Vi är ett par stycken (4-5) på servern FR001 på DayZ Origins som jobbar på att sparka igång en Stronghold.
Om ni är intresserad av att delta i "clanen" och spela tillsammans med oss, lägg till moggedabaws på Skype så kan vi prata vidare!
MvH Morgan.

Ett tag sen någon skrev här!! Håller med om att det tacklat av lite den sista tiden men skulle verkligen vilja spela med andra. Gäller erbjudandet fortfarande??

Var inne på - DayZ Taviana [2.0/103718] alfa4-Gaming by G-Portale.de och där startar man inte med dom vanliga sakerna som fiklampa och bandage.. Utan med ett sniper och ett assault rifel mm.. Inga dåliga saker men det klänns lite overkill..

Skype - nightfredb

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Avstängd

Tjena alla dayz håller på att installera Arma 2 ... vill gärna köra med andra
Tacksam för svar Mvh Panos

Permalänk

Tänkte se om det är någon/några som lirar Epoch, eller DayZ generellt. Vore kul att spela i en gemenskap!

Visa signatur

AMD Phenom II 1090T x6, Asus CrossHair IV Formula, XfX Radeon 5870 1 GB

Permalänk
Medlem

Jag och en polare har börjat köra lite dayz igen med epoch som kommit och vi skulle gärna vara fler!
Vi är 19 år men ålder spelar inte så stor roll!

Visa signatur

GPU: XFX Radeon HD 7870 2GB GDDR5, CPU: AMD FX-8320 X8 3.5GHz Socket AM3, Moderkort: MSI 990FXA-GD65 AMD 990FX 4xDDR3 SLI CrossFireX Socket AM3+ ATX, Chassi: Cooler Master HAF 922 Midi Tower,Kylning: CPU kylare: Cooling-CPU Cooler Master Hyper 412S, 120mm fläkt +orginal fläktar. Nätagg: Chieftec Super Series 650W PSU, Minne: 4x2gb 1333mhz ddr3, Hårddiskar: Samsung 840 Basic Series SATA III 2,5" SSD - 120 GB och 650 gb westerndigital!

Permalänk
Skrivet av Panosz:

Tjena alla dayz håller på att installera Arma 2 ... vill gärna köra med andra
Tacksam för svar Mvh Panos

Skrivet av Lususnaturea:

Tänkte se om det är någon/några som lirar Epoch, eller DayZ generellt. Vore kul att spela i en gemenskap!

Skrivet av Rappee:

Jag och en polare har börjat köra lite dayz igen med epoch som kommit och vi skulle gärna vara fler!
Vi är 19 år men ålder spelar inte så stor roll!

Tjenare! vi är en grupp på 5 man som spelar på EPOCH , håller på att bygga en BAS just nu , vi behöver fler aktiva spelare , känner ni att ni vill vara med , adda Nielsen931 på skype

Permalänk
Skrivet av Nielsen931:

Tjenare! vi är en grupp på 5 man som spelar på EPOCH , håller på att bygga en BAS just nu , vi behöver fler aktiva spelare , känner ni att ni vill vara med , adda Nielsen931 på skype

Låter bra, spelar själv med en grupp 5-6 st vi kanske kan gå ihop o köra tillsammans

Permalänk

Har precis köpt Arma 2 och Operation Arrowhead och är väldigt sugen på att hitta en bra server! Måste man ladda ner något mer för Epoch? Jag har fått DayZ att starta men är fundersam över Epoch då det verkar populärt..

Jag är som sagt nybörjare så om någon ändå vill köra/rekommendera en server så vore det schysst!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bot - Medium:

Har precis köpt Arma 2 och Operation Arrowhead och är väldigt sugen på att hitta en bra server! Måste man ladda ner något mer för Epoch? Jag har fått DayZ att starta men är fundersam över Epoch då det verkar populärt..

Jag är som sagt nybörjare så om någon ändå vill köra/rekommendera en server så vore det schysst!

För att spela epoch måste du ladda ner epoch.

Om du inte har tagit ner dayz commander tycker jag du ska göra de nu. Mycket enkelt att installera gamemods via de och hitta servrar.

Två epoch servrar som jag spelat på

[WLF] Dutch #1 Dayz Epoch
37.130.229.228:3221

Svenskagamers.nu Dayz Epoch (spelar just nu på denna)
46.59.52.175:2302

Permalänk
Medlem

Så vi är två finlandssvenska pöjkar som är 18 och 19 år gamla som skulle behöva lite mer folk att spela med.

Just nu spelar vi på svenskagamers.nu dayz epoch server (46.59.52.175:2302). Vi vill helst inte byta server än eftersom vi har en jävla massa cash.

Vi håller på att bygga en, kanske tillfällig, bas i en lada väst om Stary eftersom det varit lite kaos runt nuvarande basen långt ut i norr.

Någon intresserad?

Permalänk

Jag hänger gärna på om man får?

Ska kolla på det här med dayZ commander för nu när jag försöker connecta står det bara Bad Version hela tiden.. Beta Patch vet jag inte heller vad det är

Permalänk
Medlem

Tjenare.

Är med sugen på att testa DAY Z faktiskt. Aldrig spelat det innan. Vad är det jag behöver. Är det bara ARMA II eller nått mer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av grimh:

Tjenare.

Är med sugen på att testa DAY Z faktiskt. Aldrig spelat det innan. Vad är det jag behöver. Är det bara ARMA II eller nått mer?

Du behöver ha arma 2 och expansionen operation arrowhead. Du kan antingen köpa dom var för sig eller i ett paket som då kallas "ARMA II: Combined Operations".

När du har det och har startat bägge spelen iaf minst en gång så är du klar att installera valfri dayz-mod och börja spela. Installera dayz gör du enklast genom dayz commander.

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[TBOC:

Razor;14144219']Du behöver ha arma 2 och expansionen operation arrowhead. Du kan antingen köpa dom var för sig eller i ett paket som då kallas "ARMA II: Combined Operations".

När du har det och har startat bägge spelen iaf minst en gång så är du klar att installera valfri dayz-mod och börja spela. Installera dayz gör du enklast genom dayz commander.

Tackar för snabbt svar. Då har jag nått att roa mig med ikväll

Permalänk
Medlem
Skrivet av grimh:

Tackar för snabbt svar. Då har jag nått att roa mig med ikväll

Vill du ha lite trögstartshjälp med grejorna så har jag både TS och DayZ epoch-server att tillgå

Ska bara få rätt på en bugg jag fått sen senaste uppdateringen till epoch installerades på servern...

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[TBOC:

Razor;14144232']Vill du ha lite trögstartshjälp med grejorna så har jag både TS och DayZ epoch-server att tillgå

Ska bara få rätt på en bugg jag fått sen senaste uppdateringen till epoch installerades på servern...

Ja de vore tacksamt. Har som sagt ingen erfarenhet av spelet.

Permalänk
Medlem

Söker någon att spela Breaking point(DayZ till Arma3) med.

Försökt att lira själv ett tag, men det går inte pga. trigger-happy russians som kutar runt och dödar allt.

Visa signatur

| AMD R9 3900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Palit Jetstream 2070 Super | 16GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av grimh:

Ja de vore tacksamt. Har som sagt ingen erfarenhet av spelet.

Har förresten fått rätt på den där buggen så servern är klar att spela på

Någon gång i veckan eller framåt nästa helg så ska jag dessutom ha lite "undervisning" med två andra killar som också är nya på dayz. Vore ju ett bra tillfälle att lära sig...

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk

Söker folk att spela DayZ SA med, någon där ute som är intresserad? Voicecom. är ett krav såklart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nizor:

Söker folk att spela DayZ SA med, någon där ute som är intresserad? Voicecom. är ett krav såklart

Gjorde en post i klanforumet, i samma sits som dig helt enkelt.

#14201163