Permalänk
Skrivet av hubbe88:

@DellCare

Kommer man ha lite mer frihet med konfigurationen när det gäller era nya xps-datorer som släpps nu? Jag vill ha en FHD XPS 13 med 16 GB RAM och 256 GB SSD, på den amerikanska hemsidan verkar det som att 16 GB ram bara kan fås med en QHD+ skärm. Kommer man att kunna välja 16 GB ram med endast FHD-skärm? Och kommer ni släppa en developer edition av den nya XPS 13?

@hubbe88

Jeg har nu fået bekræftelse på, at der også kommer en Developer Edition af de nye XPS 13 modeller. Dog har vi endnu ikke en forventet dato for hvornår dette sker.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell Nordic Social Media Support Specialist
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem

@DellCare:
Vet ni något om specifikationerna på developer-modellen?
Tack så mycket för ditt svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DellCare:

Hi again

I have unfortunately just received info that the launch of XPS 15 in Sweden has been moved to mid november. The good news are that it will be available with Windows 10 pre-installed at this point.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell Nordic Social Media Support Specialist
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

@DellCare

Ohh, that is to bad =( Need the computer when the new courses start 1st of November. I know how things work and that the decision to delay Swedish release is probably taken from HQ in US due to not being able to manufacture enough in time, for the whole world. Sweden usually ends up quite a bit down the line in that priority order. But...

How does it work if I would buy it from an other EU country, eg U.K? Will i be able to turn to Dell Sweden for service and warranty claims in the same way as I would if it been bought from a Swedish retailer, like Dustin. Or would I have have to contact Dell U.K for that?

If not, in what manner would it differ? For example, would any of the following differ: Warranty period, how the service is handled, service cost, where to send for service etc?

Kind regards

Permalänk
Skrivet av hubbe88:

@DellCare:
Vet ni något om specifikationerna på developer-modellen?
Tack så mycket för ditt svar.

Vi har desværre endnu ikke nogen information omkring specs på den kommende Developer model, da dette kan ændre sig frem til lanceringen.

Beklager.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell Nordic Social Media Support Specialist
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Skrivet av Chrisism8:

@DellCare

Ohh, that is to bad =( Need the computer when the new courses start 1st of November. I know how things work and that the decision to delay Swedish release is probably taken from HQ in US due to not being able to manufacture enough in time, for the whole world. Sweden usually ends up quite a bit down the line in that priority order. But...

How does it work if I would buy it from an other EU country, eg U.K? Will i be able to turn to Dell Sweden for service and warranty claims in the same way as I would if it been bought from a Swedish retailer, like Dustin. Or would I have have to contact Dell U.K for that?

If not, in what manner would it differ? For example, would any of the following differ: Warranty period, how the service is handled, service cost, where to send for service etc?

Kind regards

@Chrisism8

If you have a delivery address you can use in another country, you would be able to buy from eg. UK. You are able to get service during the warranty period in Sweden, as we offer international guarantee. Only in a few cases we are not able to fullfil this, if for example the system is not in the european sortiment, but this should not be the case on XPS 13. Statuary warranty will also unfortunately not count outside of the country of origin, but that can be fixed by making sure you purchase warranty for the amount of years the statuary warranty run (3 years).

In case you choose this solution, I highly recommend that you fill out a tag transfer online, to make sure we always have the correct data in our system. You can fill out the form here: http://dell.to/1GFdhkJ.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell Nordic Social Media Support Specialist
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem

Tjabba Karina!

Såg på Dell.com att dom har fått in nya m18x, är det planerat att denna ska komma till Sverige?

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Skrivet av Tazadar:

Tjabba Karina!

Såg på Dell.com att dom har fått in nya m18x, är det planerat att denna ska komma till Sverige?

@Tazadar

Jeg har desværre ingen info om hvorvidt den nye Alienware 18 forventes at komme til Sverige, men vil naturligvis undersøge det med det samme. Jeg vender tilbage til dig snarest muligt.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell Nordic Social Media Support Specialist
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk

@Tazadar

Jeg er desværre blevet informeret om, at der på nuværende tidspunkt ikke er planer om at lancere en ny Alienware 18 på det svenske marked. Den kommer muligvis tilbage en dag, men ikke indenfor nærmeste fremtid, som det ser ud lige nu.

Beklager.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell Nordic Social Media Support Specialist
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem

@DellCare

Hej Karina, jag är intresserad av era företagsmodeller, specifikt latitude 7000-serien, jag är dock student och ser inte att ni erbjuder någon som helst rabatt till studenter på dessa modeller via t.ex. mecenat.

Går det att ordna via er online-butik?

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk

Hej @xtQ

Vi tilbyder desværre kun studierabat på vores konsument modeller, og det er dermed beklageligvis ikke muligt for mig at hjælpe med rabat på Latitude serien.

Beklager.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell Nordic Social Media Support Specialist
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DellCare:

@anon76929:

Jeg har nu fået svar fra vores produkt-afdeling, og vi har desværre ikke testet funktionaliteten for XPS 13 med NVMe diske.

Udfra den begrænsede info vi har fra Intel omkring de 5. generations Intel Core-i processorer vi brugte til denne model, ser det beklageligvis ud som om, at disse kun understøtter AHCI PCIe diske. Når det så er sagt, er det ikke noget vi selv har testet, og vi kan derfor ikke sige 100% at det ikke vil virke.

På de nye modeller der skulle komme i midten af November, skulle der være NVMe PCIe diske i mange af konfigurationerne.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell Nordic Social Media Support Specialist
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Svar från Dell forum General Hardware:
Samsung 950 Pro work and boot fine on XPS 9343 just make sure that you install Windows 10 in GPT partition for UEFI not MBR. The problem is XPS 9343 only supported PCI-E x2 not x4 max read speed is around 800Mb/s and write around 700Mb/s on ATTO.

Både bra och dåliga nyheter...

Permalänk
Medlem

@DellCare

Hej Karina!

Jag funderar på att köpa den nya bärbara datorn Alienware 15. Går det fortfarande att få studentrabatt på era Alienware datorer?

Permalänk

Hej @Shivaji

Vi tilbyder 10% rabat til alle studerende i Sverige, og alt du skal gøre for at kunne tage del i dette, er at sende mig et billede af dit studiekort i en privat besked. Så snart jeg har dette, sørger jeg for at du får en rabatkode til vores webshop.

På forhånd tak

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell Nordic Social Media Support Specialist
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Hjälpsam

@DellCare:

Hej!

Har ni kopplat in pinne 20 på en del av era kablar?
Som det är nu verkar många inte fungera.

Problem med Dells kabel.
#16575806

Problemen löstes genom att använda en kabel från Deltaco i stället.
#16577897

edit pinne 20 skall alltså inte vara inkopplad.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

Hej @Ratatosk

Jeg har ikke hørt om dette tidligere, men jeg skal med det samme sørge for at informationen videregives til den korrekte afdeling, så de kan se nærmere på sagen, og eventuelt foretage ændringer for fremtiden.

Ha en fin dag.

Med venlig hilsen / Kind regards
 
Karina Hansen
Nordic Social Media Support Specialist
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Hjälpsam

@DellCare:

Hej Karina!

Tack för det.
Ha en fin dag du också.

Med vänlig hälsning.
Ratatosk.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Inaktiv

@DellCare.
När kommer nästa generation av XPS13 ut i handeln? Är det jan-feb -18?

Permalänk
Skrivet av anon76929:

@DellCare.
När kommer nästa generation av XPS13 ut i handeln? Är det jan-feb -18?

Hej @anon76929

Jeg har desværre endnu ingen nærmere info omkring hvornår næste generation af XPS modellerne forventes at blive tilgængelige. Normalt opgraderes modellerne ca. 1 gang årligt, og da den seneste generation er fra begyndelsen af i år, vil jeg dog mene at vi nok ser de nye modeller i begyndelsen af næste år.

Med venlig hilsen / Kind regards
 
Karina Hansen
Nordic Social Media Support Specialist
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Inaktiv

OK.
Tack för info.
Får hålla koll på er hemsida

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Skrivet av anon76929:

Hej @anon76929

Sidste info jeg har, er at vi forventer at kunne tilbyde den opgraderede XPS 13 i Europa omkring September/Oktober. Jeg har endnu ikke modtaget nogen info om hvornår vi forventer at kunne lancere den nye Inspiron 7000 2-i-1. Jeg vil prøve at undersøge dette nærmere med den produktansvarlige, og kommer tilbage til dig snarest muligt.

Med venlig hilsen / Kind regards
 
Karina Hansen
Nordic Social Media Support Specialist
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk

Hej @anon76929

Så har jeg fået info om de nye Inspiron modeller. Inspiron 17 7000 2-i-1 skulle blive tilgængelig i morgen, og Inspiron 13 7000 2-i-1 skulle komme engang i januar næste år.

Med venlig hilsen / Kind regards
 
Karina Hansen
Nordic Social Media Support Specialist
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem

Hej @DellCare!

Nu har uppgraderingen (8:e gen. Core) av XPS 13 släppts på er svenska hemsida. Vet du om det kommer någon modell med 16GB RAM och 512GB SSD? Just nu kan jag bara se 8/256-modeller.

Tacksam för svar!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Hej @planders

Der har været lidt udfordringer med hjemmesiden under lanceringen af de nye konfigurationer. Der skulle derfor komme modeller med 16GB i løbet af ugen. Jeg ved ikke noget om SSD muligheder, beklager.

Med venlig hilsen / Kind regards
 
Karina Hansen
Nordic Social Media Support Specialist
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem

Hej Dell,

Kommer det komma nya XPS 13 (8th gen) med Ubuntu som alternativ?

Permalänk

@DellCare Hej Hej. Jag kikade på er hemsida idag och ville köpa en Inspiron AIO 7000 27 för erbjudandepriset 13988kr. Men det gick inte att beställa, försökte få tag i supporten men utan att lyckas, fick bara att alla var upptagna. Är det något fel hos er och kan du hjälpa mig att beställa?

Visa signatur

[Bärbar1]: Steam Deck | SteamOS
[Bärbar2]: Macbook Air | M2 | Sonoma
[Stationär1]: i5 4590s | RTX3060 | Win10
[Stationär2]: MacMini | M1 | Sonoma
[Foto]: FreakyLeo on Flickr

Permalänk
Skrivet av FreakyLeo:

@DellCare Hej Hej. Jag kikade på er hemsida idag och ville köpa en Inspiron AIO 7000 27 för erbjudandepriset 13988kr. Men det gick inte att beställa, försökte få tag i supporten men utan att lyckas, fick bara att alla var upptagna. Är det något fel hos er och kan du hjälpa mig att beställa?

Hej @FreakyLeo

Er det problemer med prisen du tænker på?

Jeg har nemlig været i kontakt med marketing-afdelingen, og der er desværre tale om en fejl i prisen på alle produkt-sider. Det virker som om at momsen ved en fejl er trukket fra, og først lægges til i kassen. Den korrekte pris er den du ser når du går til kassen.

Vi arbejder på at få det rettet hurtigst muligt.

Beklager fejlen.

Med venlig hilsen / Kind regards
 
Karina Hansen
Nordic Social Media Support Specialist
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk

@DellCare: Ja då blev det ju ett helt annat pris.

Hittar ingen information om hur många 2,5tums platser det finns i Inspiron 27 7000. Är det 1 eller 2st?

Visa signatur

[Bärbar1]: Steam Deck | SteamOS
[Bärbar2]: Macbook Air | M2 | Sonoma
[Stationär1]: i5 4590s | RTX3060 | Win10
[Stationär2]: MacMini | M1 | Sonoma
[Foto]: FreakyLeo on Flickr

Permalänk
Skrivet av FreakyLeo:

@DellCare: Ja då blev det ju ett helt annat pris.

Hittar ingen information om hur många 2,5tums platser det finns i Inspiron 27 7000. Är det 1 eller 2st?

Jeg undersøger sagen, og vender tilbage til dig

Med venlig hilsen / Kind regards
 
Karina Hansen
Nordic Social Media Support Specialist
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DellCare:

Hej @planders

Der har været lidt udfordringer med hjemmesiden under lanceringen af de nye konfigurationer. Der skulle derfor komme modeller med 16GB i løbet af ugen. Jeg ved ikke noget om SSD muligheder, beklager.

Med venlig hilsen / Kind regards
 
Karina Hansen
Nordic Social Media Support Specialist
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Hej igen, tack för snabbt svar!

Nu har alla nya modeller försvunnit helt från er hemsida. Har du någon uppfattning om när de kan tänkas dyka upp igen? (Med ovanstående konfigurering.)

Skickades från m.sweclockers.com