Fungerar detta moderkort till mitt intel core 2 duo E6750?

Permalänk
Avstängd

Fungerar detta moderkort till mitt intel core 2 duo E6750?

Som rubriken lyder kan min proccesor fungera med detta moderkort http://www.tradera.com/moderkort-asus-commando-socket-775-auk...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Pro:

Som rubriken lyder kan min proccesor fungera med detta moderkort http://www.tradera.com/moderkort-asus-commando-socket-775-auk...

ja

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Visa signatur

Fractal Design Arc | MSI Z87-G43 Gaming | Intel Core i5-4670K | AMD Powercolor R9 280X | Kingston HyperX 4x2 GB|Kingston SSDNow V300 120GB + 2 X 500GB HDD | Phanteks PH-TC14PE | Fractal Design Newton R2 650W

Permalänk
Skrivet av Palme_570:

... med bios 1404 så får man beta stöd.

Permalänk

Måste säga att namnet och frågan tillsammans gör en komiskt mix

Permalänk
Avstängd

Tack för hjälpen:D

Permalänk
Avstängd

Min dator har blivit seg pga att jag har bytt grafikkort så tror problemet beror på moderkortet, därför köper jag ett nytt moderkort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Pro:

Min dator har blivit seg pga att jag har bytt grafikkort så tror problemet beror på moderkortet, därför köper jag ett nytt moderkort

bytte du vendor utan o rensa drivers riktigt/formatera systemet?

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Pro:

Min dator har blivit seg pga att jag har bytt grafikkort så tror problemet beror på moderkortet, därför köper jag ett nytt moderkort

ett moderkort i sig påverkar vanligtvis inte prestandan mer än en halv procent.
pengar i sjön blire skulle jag tro.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av E_maN:

bytte du vendor utan o rensa drivers riktigt/formatera systemet?

Tro det Vad bör jag göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Pro:

Tro det Vad bör jag göra?

prova köra någon form av drivercleaner och ta bort alla drivrutiner från den gamla tillverkaren, kanske även nya, och installera om nya. Annars prova installera om windows, om du orkar

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Pro:

Min dator har blivit seg pga att jag har bytt grafikkort så tror problemet beror på moderkortet, därför köper jag ett nytt moderkort

Säg gärna vad du har bytt från/till också

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ashzala:

Säg gärna vad du har bytt från/till också

Jag bytte från Xfx 5770 till Gtx 550 ti jag vet inte så mycket om grafikkort jag bara stängde av datorn böt graffe satte på den laddade ner drivers så blev den seg och jag försökte byta nätagg men det var en skruv som inte kom ut så jag vände på den men de ramla inte ut så jag gav upp. Så nu är den seg som ja vad ska man säga Hoppas den blir snabb igen

Permalänk
Medlem

Gör som E_maN säger så kommer de att ordna sig.

Visa signatur

Win 10: Ryzen 5800X | Ek Supreme, EK SE 240,Corsair XR5 360, Laing DDc2 m. Petras tech top | ASROCK RX 6900 XT Phantom Gaming OC @2710/2100 | HyperX Fury Black 3600MHz 32Gb | Gigabyte X570 Aorus Elite
Win 98: Celeron 533MHz@800MHz | ASUS CUSL-2 | Voodoo 3 3000@186MHz | 384Mb PC100 | Creative CT4810
DOS: Compaq Presario 433: Intel DX2 66MHz | 4Mb ram | Sound Blaster 16 | 200 Mb HDD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mr.Pro:

Jag bytte från Xfx 5770 till Gtx 550 ti jag vet inte så mycket om grafikkort jag bara stängde av datorn böt graffe satte på den laddade ner drivers så blev den seg och jag försökte byta nätagg men det var en skruv som inte kom ut så jag vände på den men de ramla inte ut så jag gav upp. Så nu är den seg som ja vad ska man säga Hoppas den blir snabb igen

Jag vände på datorn ursäkta slarvet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av E_maN:

prova köra någon form av drivercleaner och ta bort alla drivrutiner från den gamla tillverkaren, kanske även nya, och installera om nya. Annars prova installera om windows, om du orkar

Skulle precis ladda ner nya drivers men det står att den inte hittar grafikkortet LoL... Vad tror du det beror på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Pro:

Skulle precis ladda ner nya drivers men det står att den inte hittar grafikkortet LoL... Vad tror du det beror på?

dunno, leta fram rätt drivrutiner själv annars, finns en manuell drivrutinsväljhare precis under den automagiska ;D

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)