Vad gillar du bäst med guild wars 2 ?

Permalänk
Medlem

Vad gillar du bäst med guild wars 2 ?

För min del är det en väldigt liten detalj, att man inte behöver slåss om resurser i världen som grönsaker,ore och trä, så skönt att man kan mina samma ställe utan att behöva slåss mot en mob bara för att se någon annan ta din kära resurs

Permalänk
Medlem

Inget spec, tröttnade på spelet efter 10 timmar i betan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiano:

Inget spec, tröttnade på spelet efter 10 timmar i betan

haha wuut, vad fick dig att tröttna så mycket när man fick testa en så liten del av ett stort satans spel ? xD

Permalänk

- Intressantare raser
- Roligare klasser
- Ingen exponentiell leveling
- Mindre grind
- Ingen Spawncamp för bossar eller fiender som ger bra loot
- Inte lika stort fokus på tank och healer
- ...

Permalänk
Medlem

- Combat
- Event
- Ingen grind
- Teamplay

Och mycket mer.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Ingen som vet hur man ändrar District? Eller funkar det inte än?

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Avstängd

Skapa gubbar. Bara det jag kunnat göra på åtta timmar iof...

Permalänk
Medlem

restservers som man hamnar på när det är fullt kan man än så länge bara lämna när en liten ruta poppar upp å frågar om man vill byta

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillyme:

haha wuut, vad fick dig att tröttna så mycket när man fick testa en så liten del av ett stort satans spel ? xD

Lackar på alla MMOs som använder sig av instanser, Man får aldrig känslan av att man spelar i en riktig värld då. Ta tex Lineage 2 där en server bestod av en värld och inga instanser. Där lärde man känna folk även fast det var tusentals spelare på en server, det gick inte att gömma sig i olika typer av instanser om man var i krig med en annan klan vilket gjorde spelet lite mer "verkligt".

Sen känns det som man har gjort allt redan som finns i GW2, crafta, questa, pvpa osv. Det enda saken jag tycker var rolig och lite nytänkande var läget där man glider runt och tar över slott, men allt kändes väldigt rörigt och opolerat.

Permalänk
Skrivet av Xiano:

Lackar på alla MMOs som använder sig av instanser, Man får aldrig känslan av att man spelar i en riktig värld då. Ta tex Lineage 2 där en server bestod av en värld och inga instanser. Där lärde man känna folk även fast det var tusentals spelare på en server, det gick inte att gömma sig i olika typer av instanser om man var i krig med en annan klan vilket gjorde spelet lite mer "verkligt".

Sen känns det som man har gjort allt redan som finns i GW2, crafta, questa, pvpa osv. Det enda saken jag tycker var rolig och lite nytänkande var läget där man glider runt och tar över slott, men allt kändes väldigt rörigt och opolerat.

Håller med, älskade Lineage II. När en stor och viktig boss som Bauim var uppe/på väg upp var det masspvp (400+ pers) i 4-6 timmar i STRÄCK. Sjukt grymt. Har aldrig ens rört WoW, men mina polare lirade det, och jag tyckte alltid det var konstigt att instanser var mer 'fredliga' jämfört med L2 där man fick slita i timmar bara för en chans att få komma in till bossen Har letat efter ett spel som ska ersätta L2 sen dess. AION dög inte, men har stora förhoppningar på GW2

Visa signatur

Chassi: Antec 300 | CPU: AMD Phenom II 940 3.7Ghz | Kylning: OCZ Vendetta 2 | Minnen: A-Data 8192MB PC8500 | Moderkort: Gigabyte MA-790GP-DS4H | Grafikkort: MSI GTX 580 | Nätaggregat: Antec NEO 620W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiano:

Lackar på alla MMOs som använder sig av instanser, Man får aldrig känslan av att man spelar i en riktig värld då. Ta tex Lineage 2 där en server bestod av en värld och inga instanser. Där lärde man känna folk även fast det var tusentals spelare på en server, det gick inte att gömma sig i olika typer av instanser om man var i krig med en annan klan vilket gjorde spelet lite mer "verkligt".

Sen känns det som man har gjort allt redan som finns i GW2, crafta, questa, pvpa osv. Det enda saken jag tycker var rolig och lite nytänkande var läget där man glider runt och tar över slott, men allt kändes väldigt rörigt och opolerat.

Vad bra då att det inte finns instanser i guild wars 2.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triffid:

Vad bra då att det inte finns instanser i guild wars 2.

Jo, det gör det visst. Det är det som alltid gjort Guild Wars så bra. Nu finns det visserligen inte instanser på det sättet som det finns i Guild Wars 1. Där är ALLT instanser förutom i städer (Diablo 2-stil)

Permalänk
Medlem

Finns så mycket jag gillar med gw2 att det blir lättare att lista de saker jag saknar.
- Mounts (Går att teleportera sig men det kostar en summa varje gång och för WvWvW så skulle det vara skönt med mounts för det kan bli långa sträckor att jogga ibland)

- Man kan inte trada med en spelare direkt utan man måste maila av någon anledning. Kan bli lite störande om en snubbe lovar att skicka dig en bra pistol om han får din yxa och när man väl mailat sin item åt han så loggar han av istället för att mail dig din picka.

- Att finna lite uddare craftingmats som trophys är en pina när man försöker levla sina professions.

Utöver detta är allt helt awsome och jag stortrivs verkligen i precis allt.. hur combat funkar.. att det faktiskt är utmanande istället för buslätt, levelingsystemet med events och xp för att utforska mapsen osv är med helt kanon.. Nej detta blir nog en mega wall of text om jag ska ta upp allt jag gillar så ger mig här.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Skrivet av Xiano:

Lackar på alla MMOs som använder sig av instanser, Man får aldrig känslan av att man spelar i en riktig värld då. Ta tex Lineage 2 där en server bestod av en värld och inga instanser. Där lärde man känna folk även fast det var tusentals spelare på en server, det gick inte att gömma sig i olika typer av instanser om man var i krig med en annan klan vilket gjorde spelet lite mer "verkligt".

Sen känns det som man har gjort allt redan som finns i GW2, crafta, questa, pvpa osv. Det enda saken jag tycker var rolig och lite nytänkande var läget där man glider runt och tar över slott, men allt kändes väldigt rörigt och opolerat.

Www är ju en zerg-fest endast. Allt som finns i Gw2 är ju redan gjort, nytänket alla pratar om. Är det dodge, ist för bättre armor får du bara snyggare, events(som är likadana).
Är de det som ska hålla man kvar?? Avinstallera efter lvl 30+, prövat och kryssat!

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Medlem

Väldigt lite nertid.
Alla klasser har någon form självhelning under strid, snabb återhämtning utanför strid och dör du och det finns spelare i närheten så kan de återuppliva dig oavsett vilken klass de har - vilket de oftast gör. Eftersom det är realm vs realm finns all anledning i världen att vara vänlig mot sina medspelare. Det är de andra servrarnas spelare som ska ha spö!
>:)

Nytt och fräscht färdighetsystem som jag bara har skrapat på ytan på. Tyckte Swtor var alldeles för likt WoW i det avseendet, m.a.o. blev snabbt uttråkad. GW2 å andra sidan - det ser enkelt ut vid en första anblick, och det tycks som att man har fått se allt när man låst upp de förmågor som låsta till specifika vapen och vapenkombinationer - vilket går mycket snabbare än att lvla karaktären. Men så har vi Helnings + 3 Utility + Elite förmågor utöver det och de förmågor som hör till F-tangenterna.

Val av ras begränsar inte vilka yrken man kan välja på, men ger trots det en helt annan spelupplevelse från ras till ras. Bra röstskådisar och det är raserna har extremt olika... ehm "attityd" Charr är krigiska så in i h-e, Norn är "heroiska" så in i h-e, Sylvari är ena riktiga drömmare både bildligt och bokstavligt. Asura är helkul. De vanliga människorna är till skillnad från de flesta andra liknande spel något av underdogs, man får ganska mycket "belägringskänsla" från deras startområde.

Och då har jag ändå inte kommit in på rasförmågor: http://wiki.guildwars2.com/wiki/Racial_skill

Enorm värld, att bara utforska rasernas huvudstäder tar sin tid.

Det är gjort med PvP som grundtanke - striderna är inte hopplösa pga av att den andre spelare har Epics och du har det inte. Jag gillade Rifts PvE men spelen kan inte jämföras när det kommer till PvP.

Ingen månadsavgift.

Visa signatur

AMD Ryzen R7 3800x, XFX rx 480 4 Gb, AX370-Gaming K3, 16 Gb Corsair DDR4 3000M, Seasonic Prime 750W Platinum, Seagate Barracuda 7200.12, Fractal Design Core 3500: OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Finns nog inte bara en grej.

Världen: Den känns levande om man bara stannar upp och lyssnar, tittar och utforskar. Man kommer stöta på väldigt roliga dialoger från NPC och upptäcka mycket annat kul.

Enda jag kan sakna är fler hus man kan gå in i och mer hus som NPc faktiskt bor i. Vissa byar har bara 4-5 små hus för 30+ NPC:s

Engagerande strider: Att turnerings PVP är rättvist, finns ingen med supergear som kan facerolla äga en i PVP. PVP sker på lika villkor. Dodge systemet och positionering spelar så stor roll.

Klasserna: Den heliga trenigheten är död. Inga healers, DPS eller tanks. Alla kan göra allt nästan.

Grafiken: Snyggaste MMO:t där ute och går bra även på sämre datorer. Och den grafiska stilen passa mig perfekt, blandningen mellan västerlänskt och asiatiskt passa väldigt bra i detta spel.

mm.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

Menar du allvar att de funkar på sämre datorer? I vad 5fps? Folk har ju problem med spelet på datorer som ska klara high utan problem.

Världen? Man hoppar mellan waypoints 24/7, vem har tid springa in i ett hus och lyssna på en NPC säga "Hello, there!".

Pvp med lika gear är bra, dock tycker jag combatsystemet är så segt.. Och downstate typ fuckar ju hela pvpn.

Att alla kan göra allt, är de verkligen bra? Känner mer att jag skulle vilja ha att vissa är en särskild klass med särskild specc för att klara av vissa moment. Springa runt 5dps å bara ösa, dra egen heal och "ressa" varann när nån ligger i downstate känns inte kul.

Grafiken är bra om man har dator som pallar det ja.

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Medlem

Har en fråga, finns det "zoner" på detta som det finns i ettan?

Permalänk
Medlem

Jag tröttnade tyvärr.
Tyckte spelet var väldigt polerat och fint, men det var ändå något som saknas.
Gillar förövrigt inte spells som inte har någon funktion.
Jag tycker att varje spell ska göra något, och göra det bra. varför ska man annars ha den?

Jag tyckte wow balanserade detta bra. Men jag spelar inte det heller idag för
att det är för dåligt nu ^^

Permalänk
Skrivet av Gurrasson:

Menar du allvar att de funkar på sämre datorer? I vad 5fps? Folk har ju problem med spelet på datorer som ska klara high utan problem.

Världen? Man hoppar mellan waypoints 24/7, vem har tid springa in i ett hus och lyssna på en NPC säga "Hello, there!".

Pvp med lika gear är bra, dock tycker jag combatsystemet är så segt.. Och downstate typ fuckar ju hela pvpn.

Att alla kan göra allt, är de verkligen bra? Känner mer att jag skulle vilja ha att vissa är en särskild klass med särskild specc för att klara av vissa moment. Springa runt 5dps å bara ösa, dra egen heal och "ressa" varann när nån ligger i downstate känns inte kul.

Grafiken är bra om man har dator som pallar det ja.

OT: Jag har en dator med ett 9600GT, där flyter GW2 på med 60-100 fps. Visserligen i låga inställningar, men det är ändå bra!

Det jag gillar med GW2 är som någon redan nämnt, hur spelet liksom LEVER om man ägnar lite tid åt att utforska. Utforska med spelets ljud och inte musiken från spotify gör extrem skillnad.

Jag har bara kommit till lvl 23, så vad vet jag? But, so far so good....

Visa signatur

Min E-penis:Chassi: Prodigy | CPU: I5-3570K | Grafikkort: Gigabyte 670 OC | MOBO: MSI Z77IA-E53 mITX | Nätagg: HX650 | Lagring:1x 840 256GB, 1x 520 120GB | RAM: G.skill 8GB 1866Mhz |Kylning: H100i, 230mm Bitfenix spectre, 1X 140 Fractal, 2x 120 Noctua |

Permalänk
Avstängd

Verkar som att majoriteten av de som ogillar GW2 är såna som jagat bättre gear 6år i sträck på WoW för att utmärka sig. Klart det saknas något när det enda som är intressant är att ha de bästa grejerna.

Men horrni, spana in legendaries

Håller med om att Downed state är kuksugar jobbig i sPvP där theives går invis sekunden innnan man dödar dem 5 gånger i rad.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrasson:

Menar du allvar att de funkar på sämre datorer? I vad 5fps? Folk har ju problem med spelet på datorer som ska klara high utan problem.

Världen? Man hoppar mellan waypoints 24/7, vem har tid springa in i ett hus och lyssna på en NPC säga "Hello, there!".

Pvp med lika gear är bra, dock tycker jag combatsystemet är så segt.. Och downstate typ fuckar ju hela pvpn.

Att alla kan göra allt, är de verkligen bra? Känner mer att jag skulle vilja ha att vissa är en särskild klass med särskild specc för att klara av vissa moment. Springa runt 5dps å bara ösa, dra egen heal och "ressa" varann när nån ligger i downstate känns inte kul.

Grafiken är bra om man har dator som pallar det ja.

Jag har tid.

Det är ett spel, jag tar mig väl tid.
Det är ju inte direkt så att man har bråttom till något.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.