Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Testa detta:

Nu har jag gjort på ett annat sätt, och det blev genast betydligt bättre. Jag uppdaterade via Nokia Software Updater, ett för mig nytt program, som är jäkligt mycket smidigare än NCS, och framför allt så blir uppdateringen det då ni/man slipper en guide och massa plotter, denna variant visar vad man ska klicka och den är minst sagt smidig och enkel, sedan får man se vilken data som riskerar att försvinna innan man klickar på¨'accepterar'.

Sedan märker jag att om man har säkerhetskopierat det viktigaste, kontakter och kalender, sms, etc, så förlorar ni ingenting vad jag har märkt. Alla appar återladdas också, vilket jag inte trodde. Överallt står det att ALL DATA försvinner, men så behöver inte vara fallet, vilket är oerhört tacksamt.

Det som sker är att efter den uppdaterat och startat om, så loggar ni in, sedan trillar det in massa godsaker. Ni får valet att välja en säkerhetskopia eller att inte återställa, och jag vet vad jag valde

Här i denna länken http://wmpoweruser.com/nokia-lumia-6...ia-care-suite/

finns en länk där ni kan ladda ner Nokia Software Updater, ruskigt bra måste jag säga. NCS känns föråldrat om man jämför, och det kommer ni märka.

När ni väl laddat ner NSU, så ber den er sätta in luren i datorn, sedan är det hur enkelt som helst. Allt på Svenska dessutom.

Nokia har själva lagt med datasense så alla med Nokia får den om de gör rätt. Den är inte OP-bunden.

EDIT: hur vet man om man fått radio? Är det när man kan lyssna på Sveriges radio? För det kan jag, men det kanske inte är det?

Fixa länken plz

edit: hittade här: http://wmpoweruser.com/nokia-lumia-620-amber-updates-now-also-on-nokia-care-suite/

Permalänk
Skrivet av Telepati:

Nokia har själva lagt med datasense så alla med Nokia får den om de gör rätt. Den är inte OP-bunden.

EDIT: hur vet man om man fått radio? Är det när man kan lyssna på Sveriges radio? För det kan jag, men det kanske inte är det?

Nu kanske jag svammlar in på något som ni redan känner till men MS har väl gjort så nu med operativsuppdateringarna att de först skapar uppdateringen sen skickar ut den till tillverkarna som sedan bundlar den med sina egna appar. Så en uppdatering från HTC kommer inte vara likadan som en till en Nokia, i slutändan.

MS har gjort så för att tidigare så kunde appuppdateringarna från tillverkaren komma tidigare ut till mobilen än operativsuppdateringen från MS, vilket ställde till frågor och bekymmer från användarna. Så opertivsuppdateringarna kommer något senare numera men ska istället inte ställa till med undran från användarna.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonymous FTW:

Nu kanske jag svammlar in på något som ni redan känner till men MS har väl gjort så nu med operativsuppdateringarna att de först skapar uppdateringen sen skickar ut den till tillverkarna som sedan bundlar den med sina egna appar. Så en uppdatering från HTC kommer inte vara likadan som en till en Nokia, i slutändan.

.

Det har väl snarare att göra med att de olika bolagen inte har samma möjligheter att påverka.

Nokia är den enda som får modifiera i mjukvaran. Uppdateringen heter Amber och inte GDR2, hos Nokia. Möjligt att de andra inom WP kallar den för något de med.

För att fortsätta med att samla ihop Amber:

Förbättrad batteritid
*Bluetooth: (japp, ser även skillnad på olika hörlurar med samma märke,. som jag innan döpt om, men det syntes bara i ljud, nu syns det i BT-synken-guld. )
*Kamera och Foto förbättringar tillåter snabbare foto fånga och bättre översyn upplevelse. (japp)
*Allmänna Förbättringar programmet Kartor. (hur märker man det?)
*Olika SMS och MMS förbättringar (vilka?, jag ser en mick bredvid bifoga fil ocvh skicka, den är ny, nu ska den tydligen kunna läsa messen också Grymt att man ligger i sängen med hörlurar, får ett mess men orkar inte läsa det, så läser den upp det.)
*Datasense Yes
* Flip to silence (yes)
*dubbeltap (yes)
* FM-radio (ja)
* Kunna lägga in specialnummer som alltid går att nå om luren skulle låsa sig. (ja)

Jag väntar på att hitta appen/inställningen som gör det möjligt att hantera inkommande samtal och mess.

Permalänk
Medlem

Nu har jag även installerat Nokia Software Updater. Den säger "Du kan uppdatera enhetens programvara till version 1232.5957.1208.0017. Dvs exakt samma som jag har på telefonen, för er som uppdateringen har fungerat på hittade NSU programmet en uppdatering direkt eller hur bar ni er åt?

Permalänk
Avstängd

Yeah! Flip-to-silent äntligen!

men vart hittar jag det i inställningarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hink:

Nu har jag även installerat Nokia Software Updater. Den säger "Du kan uppdatera enhetens programvara till version 1232.5957.1208.0017. Dvs exakt samma som jag har på telefonen, för er som uppdateringen har fungerat på hittade NSU programmet en uppdatering direkt eller hur bar ni er åt?

Märkligt, den visade den nya versionen direkt.

Skrivet av Returburk:

Yeah! Flip-to-silent äntligen!

men vart hittar jag det i inställningarna?

Under ljud långt ner, alltså inte under ljud och ringsignaler utan länge ner.

Har du fått de andra, datasense?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Telepati:

Märkligt, den visade den nya versionen direkt.

Under ljud långt ner, alltså inte under ljud och ringsignaler utan länge ner.

Har du fått de andra, datasense?

Hittade det! Nu är min lumia riktigt älskvärd, datasense är ju kanon.

Även trevligt att klockan på skärmen blir röd på natten.

Blir bara nöjdare med min lumia hela tiden.

Man får hoppas man inte blir en manisk fanboy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hink:

Nu har jag även installerat Nokia Software Updater. Den säger "Du kan uppdatera enhetens programvara till version 1232.5957.1208.0017. Dvs exakt samma som jag har på telefonen, för er som uppdateringen har fungerat på hittade NSU programmet en uppdatering direkt eller hur bar ni er åt?

Fungerar inte för mig heller , har samma fw som du. "Uppdateringspaket hittades inte på servern" var beskedet jag fick.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sodnik:

Fungerar inte för mig heller , har samma fw som du. "Uppdateringspaket hittades inte på servern" var beskedet jag fick.

Ni som får detta beskedet får gärna testa igen, för nu när jag tänker på det så minns jag att jag också fick ett felmeddelande mitt uppe i nedladdningen, att den skulle avbrytas pga problem med kontakt med servern, jag chansade och tryckte på fortsätt och den fortsatte att ladda ner resten.

Inte helt otänkbart att den servern har en viss belastning då alla tankar ifrån världens alla hörn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Ni som får detta beskedet får gärna testa igen, för nu när jag tänker på det så minns jag att jag också fick ett felmeddelande mitt uppe i nedladdningen, att den skulle avbrytas pga problem med kontakt med servern, jag chansade och tryckte på fortsätt och den fortsatte att ladda ner resten.

Inte helt otänkbart att den servern har en viss belastning då alla tankar ifrån världens alla hörn.

Jag har försökt flera gånger, både med NCS och med NSU, båda säger samma sak,
Men eftersom min telefon inte hittar några uppdateringar i Store så kör jag på och uppdaterar med samma programvara och med en massa tur så hittar den kanske en ny efter det, men det känns avlägset

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hink:

Jag har försökt flera gånger, både med NCS och med NSU, båda säger samma sak,
Men eftersom min telefon inte hittar några uppdateringar i Store så kör jag på och uppdaterar med samma programvara och med en massa tur så hittar den kanske en ny efter det, men det känns avlägset

NCS sa att det inte fanns någon, och sedan när det väl funkade så blev det inte hälften så bra som med NSU.

Kör med NSU, om du ska köra, det verkar vara där uppdateringen blivit komplett.

Trist att den inte känner av det.

En tanke som slog mig är väl att man kan bakdatera? Tänkte ifall man kunde nå den den vägen. Men det kan vara lite för risky.

Nu är det mitt på dagen för många (där WP är som störst dessutom), det kan vara en viss överbelastning. Jag hade testat senare.

Permalänk

NSU hittar bara min nuvarande programvara.
Får väl testa senare i kväll om det dyker upp något...

Permalänk
Medlem

Kom ihåg! Om ni inte har rätt "version" på mobilen så flasha tillbaka till orginal innan ni försöker igen. Säg att ni har en norsk variant, elgiganten mobil. Flashat till svenska portico, då bör man flasha tillbaka innan man försöker leta efter amber i nya retail programmet. Annars ser den ej uppdateringen, eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk

Har en norsk, men har 0002 som sista siffror. Det är väl den norska?
Blir nog bara att vänta.

Permalänk
Medlem

Jag har återställt telefonen och försökt att hitta ny programvara efter det men det gick inte, så det är bara att vänta och se
alt försöka hitta uppdateringen manuellt och flasha den så istället

Permalänk
Medlem

Snabb fråga. Kan man kontrollera vilka appar som kan använda datatrafik? Tex inte tillåta något annat än drive+ använd datatrafik.
Eller finns det några andra speciella funktioner för detta i telefonen?

Permalänk
Avstängd

Fick precis 11 uppdateringar.

Nu heter det HERE Drive+.
Inget beta längre.

Var några andra också som jag ska kolla in.

Permalänk
Medlem

Har samma problem som vissa andra här.

Det vill säga att jag har Software Version 1232.5957.1308.0017 i min norska lumia 920 och jag hittar ingen ny update varken i NCS eller NSU.

Vet inte vad mer man ska göra

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av caprice666:

Har en norsk, men har 0002 som sista siffror. Det är väl den norska?
Blir nog bara att vänta.

ja det skall vara den norska. Jag var iaf tvungen att flasha från 0017(svenska) till 0002(norska) så jag kunde se uppdateringen. Detta pga jag hade flashat till svenska portico för ett tag sen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem

Jag hittar inte heller någon ny programvara, endast 1232.5957.1308.0001

Visa signatur

D600 | D7200
8mm Fisheye | 10-24mm | 24-70mm | 35mm | 70-200mm | 150-600mm |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atenza:

Jag hittar inte heller någon ny programvara, endast 1232.5957.1308.0001

söker ni efter ny uppdatering på mobilen eller via retail programmet?

amber finns endast tillgängligt via retailprogrammet, kommer OTA snart antar jag(1-2veckor)

är en länk för "Nokia Software Updater For Retail"

http://d-h.st/g9y

detta program är löjligt enkel att installera och använda. Installerar alla nödvändiga drivrutiner osv om man inte har det sen tidigare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk

Jahap. Köpte en 920a idag. Den hänger sig precis hela tiden. Går inte att använda den i över 2 minuter utan att den hänger sig. Finns det något hopp eller är det bara att reklamera på en gång?

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hobbydiktatorn:

Jahap. Köpte en 920a idag. Den hänger sig precis hela tiden. Går inte att använda den i över 2 minuter utan att den hänger sig. Finns det något hopp eller är det bara att reklamera på en gång?

Testa fabriksåterställning men jag skulle nog reklamera risken är ju att det är något lurt med hårdvaran.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Har testat både NCS och Nokia software updater, ingen hittar nån fw nyare än 1308.0017.

Ingen som kan dela med sig FW till 059Q9H5

Permalänk
Skrivet av djaxxo:

söker ni efter ny uppdatering på mobilen eller via retail programmet?

amber finns endast tillgängligt via retailprogrammet, kommer OTA snart antar jag(1-2veckor)

är en länk för "Nokia Software Updater For Retail"

http://d-h.st/g9y

detta program är löjligt enkel att installera och använda. Installerar alla nödvändiga drivrutiner osv om man inte har det sen tidigare.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag söker med NSU, eller rättare sagt programmet säger att det enda som finns är min nuvarande programvara.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fiskskit:

Har testat både NCS och Nokia software updater, ingen hittar nån fw nyare än 1308.0017.

Ingen som kan dela med sig FW till 059Q9H5

PM:a din mailadress så skickar jag en länk.

EDIT: Laddar upp det på http://www.2shared.com/ nu.
EDIT 2: Fungerade inte, för stor fil.

Permalänk
Medlem

Testa denna tjänst: https://mega.co.nz/

Permalänk
Permalänk
Medlem

Så där uppdaterat och klart, tackar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fiskskit:

Så där uppdaterat och klart, tackar

Flip-to-silent, datasense och röd nattklocka är helrätt!