Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem

Orkar någon lägga upp updateringen till: 059Q9H4?

//Alexander

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hobbydiktatorn:

Jahap. Köpte en 920a idag. Den hänger sig precis hela tiden. Går inte att använda den i över 2 minuter utan att den hänger sig. Finns det något hopp eller är det bara att reklamera på en gång?

återställning utav mobil, alternativt uppdatering till amber. Om inget funkar så reklamera å få en ny. Väldigt få som har sådana problem, ibland är det bara en bugg som försvinner efter en soft-reset, ibland krävs hard-reset men sen kan det även vara mer fel vilket innebär reklamation

sicken otur att du fick en problem lur då :(!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fiskskit:

Så där uppdaterat och klart, tackar

Använde du filen som Returburk laddade upp?
Står att jag idag har 059Q9H3 kan jag använda ovan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av djaxxo:

söker ni efter ny uppdatering på mobilen eller via retail programmet?

amber finns endast tillgängligt via retailprogrammet, kommer OTA snart antar jag(1-2veckor)

är en länk för "Nokia Software Updater For Retail"

http://d-h.st/g9y

detta program är löjligt enkel att installera och använda. Installerar alla nödvändiga drivrutiner osv om man inte har det sen tidigare.

Skickades från m.sweclockers.com

Via Nokia Software Updater For Retail

Visa signatur

D600 | D7200
8mm Fisheye | 10-24mm | 24-70mm | 35mm | 70-200mm | 150-600mm |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Returburk:

Nu heter det HERE Drive+.
Inget beta längre

Versionen av Here Drive + är exakt samma i 0017 som i Amber, version 3.0.4087.0, karta 8.050.116, och den är visst en beta. Det ser du om du går in i Lumia Pusher, då hittar du den under Beta. Det man kan trösta sig med är att tilen inte har Beta i sig, och att den inte heter det, men man lurar sig själv om man tror man fått en ny version, för det har man inte. Det lustiga var väl att nya versioner utlovades.

Personligen så diggar jag datasense (grym funktion att den visar på en karta vart det finns öppna trådlösa nätverk så man ska minimera sina utgifter, den hjälper verkligen till på alla sätt ), haha det finns ett väldigt nära mig och där måste jag bara ladda ner nån gång, och har man väl anslutit en gång så loggar den upp sedan automatiskt. Grymt när man inte är hemma, men behöver göra något som kräver WIFI. Underbart omtänksam app! Gillar även Dubbel-tap för att väcka, klockan på skärmen och radion, synd bara att man måste lyssna med kabelanslutna lurar, då de funkar som antenn, annars går det inte. Trådlöst hade ju givetvis varit att föredra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fiskskit:

Så där uppdaterat och klart, tackar

Hur uppdatera ni med en fil?

Visa signatur

Born too late to explore the earth, born too early to explore the stars, born just in time to see AMD rise back to rule the world.

Permalänk
Medlem
Skrivet av caprice666:

Jag söker med NSU, eller rättare sagt programmet säger att det enda som finns är min nuvarande programvara.

Hur löste du det?

Permalänk
Medlem

Någon lirare som kan förklara detta: Ansluter en lur till datorn, luren (batteriet) börjar laddas, men den dyker inte upp i utforskaren, och datorn plingar inte till som om man pluggat in något. Då tänker jag, aha, det är fel på USB-sladden, men efter att testat 97685 olika sladdar så känns det som att det kan uteslutas. Nästa tanke blir, jaha, det är fel på USB-ingången, men det bör det nog inte vara då andra lurar går att plugga in plus att denna luren ändå får ström via ingången? Därför blir min tredje tanke, jaha, det är fel på usb-ingången i luren, men då undrar jag varför den går att ladda?

Den som löser detta är en kung, jag måste lösa det för nu när jag bekantat mig med Amber så vill jag lägga in det på en till.

Permalänk
Medlem

har laddat hem filen via länken som postades här, det är ju en RAR fil. men hur får jag NSU att uppdatera via den?

Visa signatur

Born too late to explore the earth, born too early to explore the stars, born just in time to see AMD rise back to rule the world.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rickie:

har laddat hem filen via länken som postades här, det är ju en RAR fil. men hur får jag NSU att uppdatera via den?

Packa upp den till:

- Your firmware should be stored in the C:\ProgramData\Nokia\Packages\Products folder of your hard drive.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rickie:

har laddat hem filen via länken som postades här, det är ju en RAR fil. men hur får jag NSU att uppdatera via den?

Någon som har tips?
Packade upp dem i "C:\ProgramData\Nokia\Packages" så kan se dem i NSU i nedladdade filer men NSU hänvisar fortfarande till 0017.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jmkbiker:

Någon som har tips?
Packade upp dem i "C:\ProgramData\Nokia\Packages" så kan se dem i NSU i nedladdade filer men NSU hänvisar fortfarande till 0017.

Såg NSU nu, trodde det stod NCS, har druckit några pilsner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jmkbiker:

Någon som har tips?
Packade upp dem i "C:\ProgramData\Nokia\Packages" så kan se dem i NSU i nedladdade filer men NSU hänvisar fortfarande till 0017.

Du måste välja open product i ncs först sen hittar han filen i katalogen

Permalänk
Medlem

Hmm, är ncs ett annat program? De jag har är Nokia Software Updater for Retail 3.0.8, hittar inte valet open product.

Edit: provar att ta hem ncs istället..

Måste produktkod överrensstämma? Har idag 059Q9H3 och den jag laddade ner har 059Q9H5.

Permalänk
Medlem

Får upp senaste som .0017.
Om någon har Amber för 059Q9H3 så skulle jag vara tacksam ifall ni kunde skicka den till mig.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jmkbiker:

Hmm, är ncs ett annat program? De jag har är Nokia Software Updater for Retail 3.0.8, hittar inte valet open product.

Edit: provar att ta hem ncs istället..

Starta inte eländet innan du har bytat .cfg fil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Returburk:

Packa upp den till:

- Your firmware should be stored in the C:\ProgramData\Nokia\Packages\Products folder of your hard drive.

använder NFU, kanske det som är problemet.. Inte samma typ av fil?

Visa signatur

Born too late to explore the earth, born too early to explore the stars, born just in time to see AMD rise back to rule the world.

Permalänk
Avstängd

Märker att det är en del användare av wp8 som precis som jag har varit medlemmar i +10år.

Märkligt, vi ska ju ha en ultraflashad bootloader halväten fete linux smartphone...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Returburk:

Märker att det är en del användare av wp8 som precis som jag har varit medlemmar i +10år.

Märkligt, vi ska ju ha en ultraflashad bootloader halväten fete linux smartphone...

Gammal och vis?

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Skrivet av Telepati:

Hur löste du det?

Jag har inte löst det. Hittar ingen uppdatering till min lur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Någon lirare som kan förklara detta: Ansluter en lur till datorn, luren (batteriet) börjar laddas, men den dyker inte upp i utforskaren, och datorn plingar inte till som om man pluggat in något. Då tänker jag, aha, det är fel på USB-sladden, men efter att testat 97685 olika sladdar så känns det som att det kan uteslutas. Nästa tanke blir, jaha, det är fel på USB-ingången, men det bör det nog inte vara då andra lurar går att plugga in plus att denna luren ändå får ström via ingången? Därför blir min tredje tanke, jaha, det är fel på usb-ingången i luren, men då undrar jag varför den går att ladda?

Den som löser detta är en kung, jag måste lösa det för nu när jag bekantat mig med Amber så vill jag lägga in det på en till.

det verkar låta som en bugg i mjukvaran starta om både mobil å dator sedan koppla in i datorn. Testa installera om drivare ?
Även om det känns som ett långskott faktiskt så kanske det är värt att prova.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av rickie:

använder NFU, kanske det som är problemet.. Inte samma typ av fil?

Nokia care suite skall användas om har laddat ned filer för flashning. Då behövs nog ock en specifik version om jag inte är helt fel ute. Borde gå å googla på det

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk

Har samma problem som många andra här, NSU hittar bara samma version som jag redan har. Får man ladda ner och flasha manuellt isåfall eller? Har 059Q9H3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Predator123:

Har samma problem som många andra här, NSU hittar bara samma version som jag redan har. Får man ladda ner och flasha manuellt isåfall eller? Har 059Q9H3.

Samma som mig. Bingat lite och som jag har förstått det är produktkoden för Svensk Röd Lumia 920 och att det ska gå att flasha manuellt med fil som länkas tidigare tråden som är till Svensk svart 920. Jag har dock inte gjort det än då jag har inte fått helt klart om det kan bli problem med framtida uppdateringar mm. Det som retar mig är att 059Q9H3 tydligen fanns igår men numera är bortplockad, varför Nokia har gjort det vet jag inte..

Permalänk
Medlem
Skrivet av jmkbiker:

Samma som mig. Bingat lite och som jag har förstått det är produktkoden för Svensk Röd Lumia 920 och att det ska gå att flasha manuellt med fil som länkas tidigare tråden som är till Svensk svart 920. Jag har dock inte gjort det än då jag har inte fått helt klart om det kan bli problem med framtida uppdateringar mm. Det som retar mig är att 059Q9H3 tydligen fanns igår men numera är bortplockad, varför Nokia har gjort det vet jag inte..

kanske därför folk inte kan uppdatera mha retail programmet!

Nokia gjorde ett misstag å lägga ut dom för tidigt måste ju vara en förklaring ?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem

Tog mig mod att flasha med den "svarta" fw som lades upp här till min vita lumia. Varningarna ignorerade jag och allt gick bra så här långt

Permalänk
Medlem
Skrivet av djaxxo:

det verkar låta som en bugg i mjukvaran starta om både mobil å dator sedan koppla in i datorn. Testa installera om drivare ?
Även om det känns som ett långskott faktiskt så kanske det är värt att prova.

Skickades från m.sweclockers.com

Det var så simpelt som att starta om luren.

Men, snopen som jag blev så fick även jag denna gång meddelandet att det fanns 0017 tillgänglig, både i NCS och NSU.

Igår gick det med min röda men idag gick det inte med min svarta. Om jag inte läste fel så skrev någon att röd låg ute igår men inte idag?

Hur gör man om man vill hämta det med rar-filen, någon som testat?

Lite nöjd över att ena luren är Amber, men jag brukar använda den svarta så den röda fick agera försökskanin igår. Perkele.

Skrivet av sodnik:

Tog mig mod att flasha med den "svarta" fw som lades upp här till min vita lumia. Varningarna ignorerade jag och allt gick bra så här långt

Hur gjorde du för att få in den filen till programmet el till luren? Menar du rar-filen? Du får gärna berätta.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sodnik:

Tog mig mod att flasha med den "svarta" fw som lades upp här till min vita lumia. Varningarna ignorerade jag och allt gick bra så här långt

All heder åt dig.

Friskt vågat hälften brunnet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Returburk:

All heder åt dig.

Friskt vågat hälften brunnet...

När jag extraherat filen, hur ska jag sedan få in fanskapet i luren?

Kan du säga exakt vilken av de extraherade filerna jag ska ta, eller ska programmet leta upp det själv? Hur får jag det att plocka upp filen?

Permalänk
Avstängd

- Your firmware should be stored in the C:\ProgramData\Nokia\Packages\Products folder of your hard drive.

Sen hur du får in den har jag svårt att säga....