Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem

Ladda ned rar filen
Lägg den i C:\ProgramData\Nokia\Packages\Products (32bitars Win7)
Packa upp den
Starta NCS
Öppna product support tool
Sign in
File/open product/Rm-821/open
Programming/Recovery/Update list
Koppla ur telefonen,stäng av den, tryck på start i programmet
Då dyker en ruta upp vid namn "recovery" med en bild på en telefon som visar att kontakten med telefonen saknas
Koppla i telefonen och håll ljudknappen intryckt neråt....och tryck snabbt på "retry" i recoveryrutan
Sedan dyker något felmeddelande upp att du har fel fw......välj att du uppdatera ändå
Skärmen blir röd och uppdateringen startar
Kom ihåg att logga in på ditt microsoftkonto när allt är klart så den får lägga in säkerhetskopian.

Rörigt att förklara och alla gör det på egen risk
Det som försvann för mig var alla foton då jag inte valt att synka dem med skydrive. Appar och mail, sms fanns kvar.
Lycka till......

Edit: Btw, Returburk tack för den uppladdade fw

Permalänk
Medlem
Skrivet av Returburk:

- Your firmware should be stored in the C:\ProgramData\Nokia\Packages\Products folder of your hard drive.

Sen hur du får in den har jag svårt att säga....

Tydligen klarar en del det galant, se bara nedan.

Skrivet av sodnik:

Ladda ned rar filen
Lägg den i C:\ProgramData\Nokia\Packages\Products (32bitars Win7)
Packa upp den
Starta NCS
Öppna product support tool
Sign in
File/open product/Rm-821/open
Programming/Recovery/Update list
Koppla ur telefonen,stäng av den, tryck på start i programmet
Då dyker en ruta upp vid namn "recovery" med en bild på en telefon som visar att kontakten med telefonen saknas
Koppla i telefonen och håll ljudknappen intryckt neråt....och tryck snabbt på "retry" i recoveryrutan
Sedan dyker något felmeddelande upp att du har fel fw......välj att du uppdatera ändå
Skärmen blir röd och uppdateringen startar
Kom ihåg att logga in på ditt microsoftkonto när allt är klart så den får lägga in säkerhetskopian.

Rörigt att förklara och alla gör det på egen risk
Det som försvann för mig var alla foton då jag inte valt att synka dem med skydrive. Appar och mail, sms fanns kvar.
Lycka till......

Klockrent, tack så mycket.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Telepati:

Tydligen klarar en del det galant, se bara nedan.

Klockrent, tack så mycket.

Hehe, det bara funkade för mig.
Har inte behövt ändra produktkod osv. ville bara hjälpa till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sodnik:

Skärmen blir röd och uppdateringen startar
Kom ihåg att logga in på ditt microsoftkonto när allt är klart så den får lägga in säkerhetskopian.

Där är jag nu, blå stapel på röd skärm. Men jag fick aldrig det där felmeddelandet då den var till svart.

Det var detta jag behövde veta. "Programming/Recovery/Update list
Koppla ur telefonen,stäng av den, tryck på start i programmet
Då dyker en ruta upp vid namn "recovery" med en bild på en telefon som visar att kontakten med telefonen saknas"

Tror jag, hursomhelst så uppdaterar den nu tack vare din smidiga guide.

EDIT: som igår så kan man välja att återställa eller ej, även via denna vägen, så det behövs inte förlora någon data.

Permalänk
Medlem

nån som vet om även den officiella "svenska" uppdateringen kommer att innebära en formatering av telefonen (återställning)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexis_A:

nån som vet om även den officiella "svenska" uppdateringen kommer att innebära en formatering av telefonen (återställning)?

så som jag har fattat det skall det inte behövas om det kommer OTA, men varför inte bara ha synkning igång till skydrive ?:) förlorar man inget. Kanske hur man har "designat" sitt skrivbord men allt annat skall vara som innan efter en återställning OM det nu behövs på en OTA uppdatering. Aldrig testat OTA själv.

offtopic:
extra utrymme (50gb) på skydrive köpte jag på något erbjudande för länge sen för 49kr/år! 8)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av djaxxo:

men varför inte bara ha synkning igång till skydrive ?:)

Precis, det är ju där skon klämmer. Har man ställt in backup/synk så får man tillbaka allt.

Citat:

Kanske hur man har "designat" sitt skrivbord men allt annat skall vara som innan efter en återställning

Det är det enda man behöver göra om, vilket går på ca 5-10 minuter.

Citat:

offtopic:
extra utrymme (50gb) på skydrive köpte jag på något erbjudande för länge sen för 49kr/år! 8)

Fy fan vilket bra pris. Kommer också utöka mitt utrymme på Skydrive, är så jävla nöjd med den synken, bästa jag haft,. helt otroligt smidigt. Blir ju så bra när man även kör W8 på datorn, som t.om kan synka Skydrive offline. Fan vilket dunderpris du fick. Hoppas de kommer med liknande erbjudande igen.

EDIT: X-box-music är bättre nu också, någon som vet ett sätt att få in spellistor där? Går ju knappt i PC-klienten heller, iaf inte de listor man vill. Får man in spellistor så att det blir smidigt så kan den kanske bli ett alternativ till Spotify. Tycker den är snyggare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexis_A:

nån som vet om även den officiella "svenska" uppdateringen kommer att innebära en formatering av telefonen (återställning)?

nej, när den kommer officiellt till telefonen kommer en formatering inte nödvändigt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Här http://www.windowsblogitalia.com/2013/08/guida-per-installare...

finns en guide på Italienska som visar hur man kan installera Pro Cam, den på 1020, även på 925 och 920. Även apparna Nokia Video Trimmer och Nokia Video Upload ska gå. Lite klurigt bra, då man inte förstår eller vet om översättningen är identisk. För den verkar lite småklurig. Hade dock varit kul att krydda upp det med framförallt Pro Cam.

Permalänk
Medlem

Nu har man Amber uppdateringen och det tack vare Returburk som la upp filerna.

Allt funkar som det ska och de nya funktionerna gillar jag.

Det ända som jag inte har lyckats hitta är FM Radio. Vart hittar man den?

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Canson:

Nu har man Amber uppdateringen och det tack vare Returburk som la upp filerna.

Allt funkar som det ska och de nya funktionerna gillar jag.

Det ända som jag inte har lyckats hitta är FM Radio. Vart hittar man den?

Ska väl finnas under Music+Video. Har du tittat där?

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av Canson:

Det ända som jag inte har lyckats hitta är FM Radio. Vart hittar man den?

Som, ovan sa så ser du det i music-appen med hörlurar, alltså x-box-music. Där kan du scrolla in vilka kanaler du gillar och sedan spara dessa som favoriter, så får du en lista med dessa så behöver du aldrig scrolla mer, utan bara klicka. Det enda negativa är att det krävs hörlurar med kabel, då dessa agerar antenn. Man kan även lyssna i högtalarfunktion. Visst, inte ett jätteproblem att lyssna med kabel, men då man är så van med trådlösa så blev det lite ovant.

Men självklart kommer det inom snar framtid att funka även trådlöst. De kan inte ge en alla godbitar på en gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Ska väl finnas under Music+Video. Har du tittat där?

Tack så mycket. Har hittat nu:)

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk

Kan jag som har modellnr: 059R2B3 använda filerna som Returburk lade upp utan att det blir strul med framtida uppdateringar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av caprice666:

Kan jag som har modellnr: 059R2B3 använda filerna som Returburk lade upp utan att det blir strul med framtida uppdateringar?

Min första tanke var att jag aldrig sett den kombon innan, var har du köpt luren?

De som laddade hans fil hade ju snarlika nummer, detta var väldigt annorlunda, sedan om det spelar roll vet jag inte.

Permalänk
Skrivet av Telepati:

Min första tanke var att jag aldrig sett den kombon innan, var har du köpt luren?

De som laddade hans fil hade ju snarlika nummer, detta var väldigt annorlunda, sedan om det spelar roll vet jag inte.

Köptes begagnad på tradera i januari. Verkar var norsk. Får upp infon "Scandic No_se".

Permalänk
Medlem
Skrivet av caprice666:

Köptes begagnad på tradera i januari. Verkar var norsk. Får upp infon "Scandic No_se".

Då tror jag du kan köra. Failar det kan du ju alltid gå tillbaka. Kör på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av caprice666:

Kan jag som har modellnr: 059R2B3 använda filerna som Returburk lade upp utan att det blir strul med framtida uppdateringar?

Ska inte vara några problem.

Jag har norsk variant med en annan modellnr och filerna från Returburk funkar för mig.

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk
Medlem

Nu kan man installera Nokia Pro Cam som finns i Lumia 1020!

Har precis installerat i min Lumia 920 och kan säga att det funkar hur bra som helst:)

Så här ska ni göra om ni vill installera den: (Hittat guiden från Windows Phone Central)

1. Install fiddler
2. Go to tools, fiddler options then connection then allow remote connection
3. Press ok then restart fiddler
4. Then open fiddler ctrl +r, it will open the notepad app
5. Ctrl +f then paste static function OnBeforeRequest(oSession: Session) {
6. At the next line paste this code
if(oSession.uriContains("RM-821_eu_euro1_425"))
{
oSession.url = oSession.url.Replace("RM-821_eu_euro1_425","RM-877_nam_att_205");
}
7. replace the RM-821_eu_euro1_425 with your lumia found in extra+info
8. go to your phones wifi setting, connected to the same wifi network as your computer. Click on the network you connected or hold it until edit option pop out. Proxy switch to ON and Server/url is your computer's IP address, and the Port is 8888 and save
9. here is the qr code http://imgur.com/a/Zs3O1

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk
Skrivet av Canson:

Ska inte vara några problem.

Jag har norsk variant med en annan modellnr och filerna från Returburk funkar för mig.

Då var det klart. Har inte hunnit testa så mycket än. Luren håller på att återställa alla appar och dyl.

Fråga. Kommer kamerabilderna att hamna där de ska vara eller måste jag hämta dem från skydrive?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Canson:

Nu kan man installera Nokia Pro Cam som finns i Lumia 1020!

Har precis installerat i min Lumia 920 och kan säga att det funkar hur bra som helst:)

Så här ska ni göra om ni vill installera den: (Hittat guiden från Windows Phone Central)

1. Install fiddler
2. Go to tools, fiddler options then connection then allow remote connection
3. Press ok then restart fiddler
4. Then open fiddler ctrl +r, it will open the notepad app
5. Ctrl +f then paste static function OnBeforeRequest(oSession: Session) {
6. At the next line paste this code
if(oSession.uriContains("RM-821_eu_euro1_425"))
{
oSession.url = oSession.url.Replace("RM-821_eu_euro1_425","RM-877_nam_att_205");
}
7. replace the RM-821_eu_euro1_425 with your lumia found in extra+info
8. go to your phones wifi setting, connected to the same wifi network as your computer. Click on the network you connected or hold it until edit option pop out. Proxy switch to ON and Server/url is your computer's IP address, and the Port is 8888 and save
9. here is the qr code http://imgur.com/a/Zs3O1

Jo, jag skrev det för några inlägg sedan. Du kan ju testa själv och se om du får det att funka?

Skrivet av Telepati:

Här http://www.windowsblogitalia.com/2013/08/guida-per-installare...

finns en guide på Italienska som visar hur man kan installera Pro Cam, den på 1020, även på 925 och 920. Även apparna Nokia Video Trimmer och Nokia Video Upload ska gå. Lite klurigt bra, då man inte förstår eller vet om översättningen är identisk. För den verkar lite småklurig. Hade dock varit kul att krydda upp det med framförallt Pro Cam.

Skrivet av caprice666:

Fråga. Kommer kamerabilderna att hamna där de ska vara eller måste jag hämta dem från skydrive?

Hade du backupen på, så kommer alla bilder tillbaka. Man kan ju ställa in det i inställningar i foton.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sodnik:

Ladda ned rar filen
Beskrivning..

Rörigt att förklara och alla gör det på egen risk
Det som försvann för mig var alla foton då jag inte valt att synka dem med skydrive. Appar och mail, sms fanns kvar.
Lycka till......

Edit: Btw, Returburk tack för den uppladdade fw

Efter att du la in och det verkade ok så tänkte jag skitsamma och körde på också, har fungerat klockrent hela dagen.

Passar på att också tacka Returburk för fw!

Permalänk
Skrivet av Telepati:

.

För att fortsätta med att samla ihop Amber:

Förbättrad batteritid
*Bluetooth: (japp, ser även skillnad på olika hörlurar med samma märke,. som jag innan döpt om, men det syntes bara i ljud, nu syns det i BT-synken-guld. )
*Kamera och Foto förbättringar tillåter snabbare foto fånga och bättre översyn upplevelse. (japp)
*Allmänna Förbättringar programmet Kartor. (hur märker man det?)
*Olika SMS och MMS förbättringar (vilka?, jag ser en mick bredvid bifoga fil ocvh skicka, den är ny, nu ska den tydligen kunna läsa messen också Grymt att man ligger i sängen med hörlurar, får ett mess men orkar inte läsa det, så läser den upp det.)
*Datasense Yes
* Flip to silence (yes)
*dubbeltap (yes)
* FM-radio (ja)
* Kunna lägga in specialnummer som alltid går att nå om luren skulle låsa sig. (ja)

Jag väntar på att hitta appen/inställningen som gör det möjligt att hantera inkommande samtal och mess.

Jag verkar bara ha fått ett fåtal av dessa uppdateringar...
Typ bara Datasense, flip to cilence och fm radio.
Kommer resterande att dyka upp? eller ska jag göra om?

Permalänk
Medlem
Skrivet av caprice666:

Jag verkar bara ha fått ett fåtal av dessa uppdateringar...
Typ bara Datasense, flip to cilence och fm radio.
Kommer resterande att dyka upp? eller ska jag göra om?

Har du kollat inställningar-skärm+pekfunktion-pekläge, om du har dubbel-tap där?
Har du klickat på telefonappen-inställningar-och kollat om du har en slide som är till för 'fasta uppringningsnummer'?
Har du kollat i sms-appen-inställningar och kollat om du har en ny slide som kopierar chatt? (den fick jag bara på min ena)

Du kan ju börja med det?

Permalänk
Skrivet av Telepati:

Har du kollat inställningar-skärm+pekfunktion-pekläge, om du har dubbel-tap där?
Har du klickat på telefonappen-inställningar-och kollat om du har en slide som är till för 'fasta uppringningsnummer'?
Har du kollat i sms-appen-inställningar och kollat om du har en ny slide som kopierar chatt? (den fick jag bara på min ena)

Du kan ju börja med det?

Haha. Dubbel-tap och fasta uppringningsnr fanns visst.
Stort tack för vägledningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av caprice666:

Haha. Dubbel-tap och fasta uppringningsnr fanns visst.
Stort tack för vägledningen.

Om du kikar i sms-appen och öppnar ett mess, hur många ikoner har du längst ner i fältet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Någon lirare som kan förklara detta: Ansluter en lur till datorn, luren (batteriet) börjar laddas, men den dyker inte upp i utforskaren, och datorn plingar inte till som om man pluggat in något. Då tänker jag, aha, det är fel på USB-sladden, men efter att testat 97685 olika sladdar så känns det som att det kan uteslutas. Nästa tanke blir, jaha, det är fel på USB-ingången, men det bör det nog inte vara då andra lurar går att plugga in plus att denna luren ändå får ström via ingången? Därför blir min tredje tanke, jaha, det är fel på usb-ingången i luren, men då undrar jag varför den går att ladda?

Den som löser detta är en kung, jag måste lösa det för nu när jag bekantat mig med Amber så vill jag lägga in det på en till.

Har du knapplås på telefonen påslaget? Luren dyker upp först EFTER du har låst upp telefonen din...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kirill:

Har du knapplås på telefonen påslaget? Luren dyker upp först EFTER du har låst upp telefonen din...

om den gör så är det en bugg. Så är det iaf inte på min

ni som vill ha systemapparna uppdaterade direkt efter amber uppdateringen är inladdad, ladda ned "lumia pusher" appen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Skrivet av Telepati:

Om du kikar i sms-appen och öppnar ett mess, hur många ikoner har du längst ner i fältet?

Två st. Skicka och bifoga.

Permalänk
Hedersmedlem

Fick min 920 idag. Synnerligen hög kvalitetskänsla, Nokia vet fortfarande hur man bygger telefoner. Nu ska det laddas och sedan får man hoppas på att Amber dyker upp snart via de de vanliga uppdateringarna, vill hemskt gärna ha igång FM.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro