HBO börjar strömma tv-serier till svenska tittare i oktober

Permalänk
Medlem

Följer man bara Game of thrones t.ex så är mindre än 10 euro i månaden mycket. Vad kan ett singel avsnitt kosta? Att hyra film kostar ju 40 sek så halva det?

Visa signatur

//The Mighty Spawn Of Lille Skutt

Permalänk
Medlem
Citat:

720p? Kostar eller reklampauser?

Skrivet av SideWinder86:

Både och..

Säker på det? Har inte sett någon info om att det skulle vara reklamfinansierat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FL3JM:

720p? Kostar eller reklampauser?

1080p, kostar och ingen reklam (de är ju kända för att inte ha reklam i alla fall).

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpiritual:

1080p, kostar och ingen reklam (de är ju kända för att inte ha reklam i alla fall).

1080p!? AAAAAAaaaaAAW YEAAAAAAAAAAAAAAAAAA!

Permalänk
Medlem

HBO är inte dumma. "Piratnästet" Sverige är helt rätt ställe för denna tjänst. Jag hoppas verkligen att detta faller väl ut så att alla andra aktörer fattar att tittarna vill se serierna direkt, i HD, och utan reklamavbrott. Går det sen att streama in detta i min boxee så blir det ännu bättre.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av schkutt:

Följer man bara Game of thrones t.ex så är mindre än 10 euro i månaden mycket. Vad kan ett singel avsnitt kosta? Att hyra film kostar ju 40 sek så halva det?

Du kan ju köpa enskilda avsnitt.

Skulle vara nice om man kunde köpa enskilda serier också, tex Game of Thrones för 4euro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snudge_B:

HBO är inte dumma. "Piratnästet" Sverige är helt rätt ställe för denna tjänst. Jag hoppas verkligen att detta faller väl ut så att alla andra aktörer fattar att tittarna vill se serierna direkt, i HD, och utan reklamavbrott. Går det sen att streama in detta i min boxee så blir det ännu bättre.

Finns länder är mycket värre än Sverige vad gäller procentuellt hur många som piratkopierar. .

Men visst är det nice!:)

Permalänk
Medlem

Så jävla bra Fredagsnyhet, Älskar HBO, älskar Er på SweC som levererar alla nyheter om allt AND God Save America!

Visa signatur

Stationära Primära: Intel 3570K, STRIX GTX 1070 8gb, Maximus V Gene,Samsung 820 250gb, Intel 520 120gb, 16gb ram, CM Silent Pro 600w, WDGreen 1,5TB, WDGreen 3TB, SS TJ08B-E
Övrigt/Kringutrustning: Zowie FK1, Logitech G240 , AudioTechnica ATH-m50x , SS 6gv2, OnePlus 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av RockoW:

Låter mycket trevligt, hoppas att det kommer att gå stream 24/7 som en vanlig TV-kanal och inte bara finnas avsnitt on demand.

... va? Hur kan det möjligtvis vara bättre att hoppa in i en random serie S02E11 istället för att börja från början i sin egen takt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av niddan:

Så jävla bra Fredagsnyhet, Älskar HBO, älskar Er på SweC som levererar alla nyheter om allt AND God Save America!

Haha härlig wibe jag fick av ditt inlägg Mycket kärlek till roliga och bra saker!

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Inaktiv

Riktigt roligt att höra! Skulle dock vara roligt med en HBO kanal till Tvn, men man ska inte vara kräsen. Det här och en fredagspanel så är det perfekt!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nice. Hoppas fler hoppar fler företag på streaming i norden nu. Är ju på tiden. Sen ipv6 så är jag nöjd.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av krigarkungen:

Äntligen slipper man känna sig som en tjuv när man vill kolla på serier!

Fildelning är inte stöld men men ^^ inget som ska disskuteras här

Carry on!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

"Svenska tittare kan ta del av avsnitten på hbonordic.com inom 24 timmar från sändningen i USA" Härligt, blir ett köp för mig

Permalänk
Medlem

Äntligen:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Fildelning är inte stöld men men ^^ inget som ska disskuteras här

Carry on!

Haha men du var ändå tvungen att markera det...

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Källa på 1080p?

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Under 100-ingen i månaden, givet "köp" HBO gör, i mina ögon, mkt godis.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem

Ett år senare kommer SVT med "senaste" serien av GoT som alla som är intresserade redan sett.

Visa signatur

Inte sänt från min Sony Ericsson K530i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse.L:

Källa på 1080p?

De skrev en kommentar på deras facebooksida HBO Nordic där de skrev "vi kommer att erbjuda kvalitet upp till 1080".

Tydligen ska de ha både en on demand och en vanlig "TV" tjänst på internet.

http://www.facebook.com/HBOnordic

Permalänk
Medlem

även om ja är en fattig student så kommer jag defenetivt nappa på detta

Visa signatur

Mobo: Asus sabertooth Z77 CPU:3770K RAM:Kingston HyperX Genesis 16gb 1600mhz GFX: gigabyte GTX 580 3gb HDD:1xWD green2TB 1xWD black 1TB SSD 1x INTELv2 1x Random Kingston

Permalänk
Medlem

Enligt Telia kommer det gå att teckna ett HBO-abonnemang via dem, kostnaden är f.n. 79 kr/månad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

De skrev en kommentar på deras facebooksida HBO Nordic där de skrev "vi kommer att erbjuda kvalitet upp till 1080".

Tydligen ska de ha både en on demand och en vanlig "TV" tjänst på internet.

http://www.facebook.com/HBOnordic

Det jag hittar är bara: "Formaten är anpassade till alla plattformar från 480x320 (mobil) och uppåt."

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Det är ju värsta julklappen, i Oktober, bara att abbonera inte mycket snack! Spotify visade vägen och nu kommer de alla på en och samma gång

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse.L:

Det jag hittar är bara: "Formaten är anpassade till alla plattformar från 480x320 (mobil) och uppåt."

Läs två rader upp på samma kommentar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse.L:

Det jag hittar är bara: "Formaten är anpassade till alla plattformar från 480x320 (mobil) och uppåt."

Kommentaren de skrev på den svenska posten om att HBO lanseras i Sverige (Läs hela kommentaren):

Citat:

HBO Nordic: Ja Christian och Staffan, vi kommer att erbjuda kvalitet upp till 1080 och paketet kommer att innefatta både en TV och VOD tjänst som du kan titta med när du vill.

Formaten är anpassade till alla plattformar från 480x320 (mobil) och uppåt.

Permalänk
Medlem

Äntligen! Nog kommer det fortfarande tankas ner, men de serier som sänds på HBO kmr jag kolla på! 10 Euro/månad betalar jag gärna, inte dyrt direkt, och om det blir tillräckligt populärt så kommer troligen fler kanaler streama osv hit till sverige!:)

Visa signatur

LULE HOCKEY
PC: Gigabyte G1.Sniper 2, Intel i7 2600K@4.5, Noctua NH-D14, ASUS GTX580 DirectCUII@925/1850/2100, OCZ Agility SSD + 1Tb HDD, G.Skill Sniper 8Gb 1866Mhz. Allt sitter i ett HAF X Chassi. Sennheiser PC360, Qpad 5k samt 6Gv2
Piguah @battlelog (CliQue.bf3 8v8, 5v5: Mix)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Kommentaren de skrev på den svenska posten om att HBO lanseras i Sverige (Läs hela kommentaren):

Ops..

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Najs, en app i Boxee boxen eller i telia boxen så är jag nöjd, 100 kr i månad är det helt klart värt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FL3JM:

1080p!? AAAAAAaaaaAAW YEAAAAAAAAAAAAAAAAAA!

5.1? nohoooooo...

Skrivet av Snudge_B:

HBO är inte dumma. "Piratnästet" Sverige är helt rätt ställe för denna tjänst. Jag hoppas verkligen att detta faller väl ut så att alla andra aktörer fattar att tittarna vill se serierna direkt, i HD, och utan reklamavbrott. Går det sen att streama in detta i min boxee så blir det ännu bättre.

ärligt talat blir väll enda skillnaden med det här att "översättarna" på "scenen" nu kan koncentrera sig helt på Hollywood istället..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint