HBO börjar strömma tv-serier till svenska tittare i oktober

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fluff3n:

yourself

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Blir antagligen NetFlix istället. Varför binda sig till en specifik tv-station...

Permalänk
Medlem

Kostar det en 100:- i månaden blir det att skaffa ett konto direkt dom har många bra serier.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk

Brace yourelves

Permalänk
Avstängd

Dom kommer säkert streama i skitkvalité.

Får vi 1080p HD?

Permalänk
Medlem

Är det svensk text med så är detta guld. Dessvärre har HBO ingen av serierna jag följer. Får glatt hoppas fler tar efter så man får sina favoritserier lagligt, snabbt, med svensk text.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rådström:

... va? Hur kan det möjligtvis vara bättre att hoppa in i en random serie S02E11 istället för att börja från början i sin egen takt?

Som tillägg till on demand förstås. On demand och en kanal som är som den amerikanska typ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantern1337:

Är det svensk text med så är detta guld. Dessvärre har HBO ingen av serierna jag följer. Får glatt hoppas fler tar efter så man får sina favoritserier lagligt, snabbt, med svensk text.

Aldrig för sent att börja kolla, de har grymt bra serier och du kan ju börja se från första säsongerna så:D

Fan dig, lite avis på dig som har deras serier osedda, du har mycket skoj framför dig:(

Permalänk
Medlem

winter is coming

Permalänk
Medlem

Åh, "Real Time With Bill Maher"! Finns ingen bättre talk show.

Permalänk
Medlem

Är busenkelt att få ner alla dessa program från HBO. Men trots att man kan se dom "gratis" så kommer jag betala för en tjänst som denna.

Så till alla dom stofiler som inte ännu förstått hur vi konsumenter vill se media år 2012, wake up or go dig your own grave.

När jag fick tillgång till spotify slutade jag "låna" från andra.
När mina favorit TV kanaler blev tillgängliga online, avslutade jag satelit abonnemang.

Fler borde även direkt streama sina tv kanaler samtidigt som VOD.
Sluta upp med onödigt lång fördröjning av serier/filmer till olika kontinenter/länder
Vet att det är en stor markand av försäljning av serier bolag/länder emellan. Men undra om inte vinsten skulle bli större om man sålde allt globalt till alla som har en internetanslutning.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av redruM:

Blir antagligen NetFlix istället. Varför binda sig till en specifik tv-station...

För att Netflix inte har hbo och hbo är ruggigt bra?

Det sägs också att även serier från Starz och Showtime kommer ingå, dock har jag inte hittat något ställe där hbo nordic säger detta, tills dess tar jag det med en stor nypa salt.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

för dyrt för en enda kanal

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Dom kommer säkert streama i skitkvalité.

Får vi 1080p HD?

tv produceras inte i 1080p så nej. 1080i max isf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Dom kommer säkert streama i skitkvalité.

Får vi 1080p HD?

Det ska tydligen vara "1080" enligt HBO Nordic (Ingen aning om de menar 1080i eller 1080P).

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

tv produceras inte i 1080p så nej. 1080i max isf.

Moderna TV-serier spelas in med högre upplösningar än 1080p (rätt mycket högre). Sedan så sänder de kanske inte ut 1080p ut till TV-apparaterna, men det betyder väl inte att de måste göra samma sak när det strömmas över Internet?

Går t.ex. att ladda ner flera TV-serier i 1080p genom iTunes.

Permalänk
Medlem

http://www.teliasonera.com/sv/newsroom/pressmeddelanden/9591/...

Om jag kan få det till min Telia digital-TV box så kommer jag definitivt nappa på detta!

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem

så HBO go för under 10 euro ingen cabel sub behöves och det släpps inom 24 timmar av usa visning med undertext det är ett galet bra erbudande här. behöver bara så jag kan se simpsons, familiy guy etc. lagligt och jag är fan set med tv serier i combination med netflix

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spleak:

Moderna TV-serier spelas in med högre upplösningar än 1080p (rätt mycket högre). Sedan så sänder de kanske inte ut 1080p ut till TV-apparaterna, men det betyder väl inte att de måste göra samma sak när det strömmas över Internet?

Går t.ex. att ladda ner flera TV-serier i 1080p genom iTunes.

Jo förvisso har dock hellre 720p strömmat med hög bitrate än 1080p i låg bitrate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Till skillnad mot tv licensen.

finns det folk i sverige som fortfarande betalar TV-license?
Weird.

Visa signatur

Mobil > SE Z5 DualSim Surfplatta > Nexus 9 Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring | Kopplad till 60" FullHD LED Sharp Aquos

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ozo64:

tv produceras inte i 1080p så nej. 1080i max isf.

Men det här ska streamas över webben.
Då kan man ju ha DVD och Blu-ray kvalité istället för PAL / NTSC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Operatören:

finns det folk i sverige som fortfarande betalar TV-license?
Weird.

Ja ca 90% av hushållen betalar licensen. Den lär bli skattefinansierad 2014 så då slipper ingen undan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Men det här ska streamas över webben.
Då kan man ju ha DVD och Blu-ray kvalité istället för PAL / NTSC.

Nej ngn bluraykvalitet får du knappast. De kommer inte strömma i 50Mbit.

Permalänk

This day, I thanked God for giving us HBO Nordic, a day of days, and I prayed that I would make i through HBO plus 1. I also promised that if some way I could get to stop my own pirate HBO-producktion, I would find a nice peaceful village and spend the rest of my life in HBO-heaven.

<cheesy som fan men med alla GoT-referenser måste man ja dra till med en moddad BoB!>

Edit: Ja, HBO kommer till Finland också! \o/

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Avstängd

Det kommer säkert vara;
* Sämre kvalité än sånt som finns på piratsajter
* DRM
* Watermarking
* HBO logga i hörnet
* Kräva att man installerar något tredje-parts program
* Kräver att man har Flash, Java eller Silverlight eller liknande skräp
* Reklam
* Säkert få massa spam, erbjudande, massutskick, reklamkampanjer, etc

Permalänk
Medlem

Brace yourselves

HBO streaming to sweden

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av rektor:

Det kommer säkert vara;
* Sämre kvalité än sånt som finns på piratsajter
* DRM
* Watermarking
* HBO logga i hörnet
* Kräva att man installerar något tredje-parts program
* Kräver att man har Flash, Java eller Silverlight eller liknande skräp
* Reklam
* Säkert få massa spam, erbjudande, massutskick, reklamkampanjer, etc

..men helt lagligt, samtidigt som man betalar en ganska blygsam summa för en uppsjö material som faktiskt är bra och välproducerat. Jag vet vilken sida av staket jag väljer i alla fall, förstår inte den negativa inställningen. Den här typen av satsningar är i mina ögon precis vad vi väntat på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

För att Netflix inte har hbo och hbo är ruggigt bra?

Det sägs också att även serier från Starz och Showtime kommer ingå, dock har jag inte hittat något ställe där hbo nordic säger detta, tills dess tar jag det med en stor nypa salt.

På dagens presskonferens från IFA (streamades live på HBO Nordics facebooksida) pratade VDn en hel del om serier från andra än HBO. Han nämnde dock bara kommande serier som jag inte kände igen Inget om Mad Men, Breaking Bad etc som hade varit perfekt.

Än så länge har HBO gått above and beyond alla förväntningar jag hade, så jag tror nog att sändningarna blir av bra kvalitet också. Definitivt ingen produktreklam förutom reklam för andra serier på kanalen.

5.1-ljud ska det också bli: https://twitter.com/HBO_se/status/241509496680230913

Nu är det bara att säga upp film- och seriepaketet från Canal+ och skaffa HBO så spar jag en 140 kr/månad!

Permalänk
Medlem

Pure Win toppat med Awesomesauce!

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

@nicksak Bildkvalitén kommer vara upp till 1080 och surround 5.1 via distributörerna.

också ett sätt att svara med nånting som betyder ungefär ingenting..?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint