HBO börjar strömma tv-serier till svenska tittare i oktober

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Det kommer säkert vara;
* Sämre kvalité än sånt som finns på piratsajter
* DRM
* Watermarking
* HBO logga i hörnet
* Kräva att man installerar något tredje-parts program
* Kräver att man har Flash, Java eller Silverlight eller liknande skräp
* Reklam
* Säkert få massa spam, erbjudande, massutskick, reklamkampanjer, etc

Det kommer inte vara sämre kvalitet än vad som finns på piratsajter. De avsnitt som läggs upp på internet är inspelade från HBOs TV-kanal, och blir då max 720P och har en HBO logga vid flera tillfällen. Programmen på internetsidan ska vara upp till 1080P i upplösning.

Vad är det för fel med flash?

Reklam kommer det definitivt inte vara, de har inte ens reklam på deras TV-kanal.

Ditt enda argument som håller är möjligtvis DRM, vilket dock inte spelar någon roll alls då man ändå bara kommer titta på serierna streamande via en webbläsare, alltså att man inte laddar ner avsnitt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deodot:

Åh, "Real Time With Bill Maher"! Finns ingen bättre talk show.

Det var inte illa pinkat av HBO att dela med sig av Real Time With Bill Maher, nä d blir både intressant & kul.

Och på tal om d, kolla in det här intressanta samtalet "Nobelpristagaren joseph Stiglitz är d som nämner det... http://www.youtube.com/watch?v=X1CmKuyhmQE&feature=plcp

Visa signatur

Ju mera digitaliserad & högteknologiskt vår omgivning blir,
desto mera önskar man sig något handfast & jordnära.

Permalänk
Medlem

Jag kan bara inte undvika att skriva jag med...

Äntligen något förtag som fattar vad vi vill ha! Enkelt, snabbt, bra kvalitet och ingen jobbig fysisk undermålig kopia. Med andra ord något som faktiskt kan konkurrera mot piratkopiering.

Om HBO också släpper in andra aktörer (något som andra här nämnde kanske var fallet) så kanske HBO kan bli filmernas motsvarighet till Valve/Steam och Spotify. Håll tummarna!

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte haft något mot reklam om det var amerikansk reklam riktad till den amerikanska marknaden.
Svensk reklam är nog bland det sämsta som finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Jag skulle inte haft något mot reklam om det var amerikansk reklam riktad till den amerikanska marknaden.
Svensk reklam är nog bland det sämsta som finns.

Ja, reklam skulle döda det för mig, speciellt svensk dylik.

...... I annat fall kommer jag definitivt att prenumerera.

Permalänk

Bra hoppas fler kanaler tar över, vilket de säkerligen en dag måste göra.
Bortsett från Bill Maher så vet jag dock inget från HBO som jag vill se, men nu är jag heller inte vidare uppdaterad på vad HBO är för kanal.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk

Äntligen med på pappret lovande features. Skönt med konkurrans mot Viaplay och resterande aktörer. Netflix lär komma med intressanta erbjudanden men detta är klart mest intressant hittils.

shutupandtakemymoney.bmp

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Det kommer säkert vara;
* Sämre kvalité än sånt som finns på piratsajter
* DRM
* Watermarking
* HBO logga i hörnet
* Kräva att man installerar något tredje-parts program
* Kräver att man har Flash, Java eller Silverlight eller liknande skräp
* Reklam
* Säkert få massa spam, erbjudande, massutskick, reklamkampanjer, etc

Du söker bortförklaringar till att pirata, så jävla tydligt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marcusk:

Vad är det för fel med flash?

Flash stöds bara på Windows och Mac.
Adobe Flash stöds inte på Linus, iOS, Android, mfl.

Alla hatar Flash för Flash suger. Apple vill inte ha Flash. HTML5 är framtiden.

Skrivet av Wully:

Du söker bortförklaringar till att pirata, så jävla tydligt

Nej. Som om jag skulle pirata TV-serier? Haha! Vilket slöseri med tid!
Jag kollar aldrig på TV serier, med undantag för The Simpsons och Family Guy som jag kollar på ibland men ändå sällan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Flash stöds bara på Windows och Mac.
Adobe Flash stöds inte på Linus, iOS, Android, mfl.

Alla hatar Flash för Flash suger. Apple vill inte ha Flash. HTML5 är framtiden.

Nej. Som om jag skulle pirata TV-serier? Haha! Vilket slöseri med tid!
Jag kollar aldrig på TV serier, med undantag för The Simpsons och Family Guy som jag kollar på ibland men ändå sällan.

Flash fungerar fortfarande på Android, jag har flash på min androidmobil...
Bara det att den inte finns på play store längre.

Skrivet av rektor:

Det kommer säkert vara;
* Sämre kvalité än sånt som finns på piratsajter
* DRM
* Watermarking
* HBO logga i hörnet
* Kräva att man installerar något tredje-parts program
* Kräver att man har Flash, Java eller Silverlight eller liknande skräp
* Reklam
* Säkert få massa spam, erbjudande, massutskick, reklamkampanjer, etc

Det är endast taget ur luften, hur tänker du? :s

Kanal-logga har jag sett på min TV i alla år, varför jobbigt först nu?!
Finns alltid en länk i mail som lyder något sånär: "Vill du inte ha mail från oss?"

Förresten, du som aldrig ser på serier. Varför är du inne här och tjötar egentligen? Du gör ju bort dig själv människa..

Permalänk
Medlem

Det blir alltså HBO Nordica när de börjar sända här?... (Lågt skämt)
OnT: Verkar trevligt.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av J Sporre:

På dagens presskonferens från IFA (streamades live på HBO Nordics facebooksida) pratade VDn en hel del om serier från andra än HBO. Han nämnde dock bara kommande serier som jag inte kände igen Inget om Mad Men, Breaking Bad etc som hade varit perfekt.

Än så länge har HBO gått above and beyond alla förväntningar jag hade, så jag tror nog att sändningarna blir av bra kvalitet också. Definitivt ingen produktreklam förutom reklam för andra serier på kanalen.

5.1-ljud ska det också bli: https://twitter.com/HBO_se/status/241509496680230913

Nu är det bara att säga upp film- och seriepaketet från Canal+ och skaffa HBO så spar jag en 140 kr/månad!

Mad Men sänds väl inte av HBO?

Visa signatur

CPU:Intel Core i7 7700K 4.2 GHz 8MB Moderkort:MSI Z270 GAMING PRO CARBON GPU:MSI Radeon RX 480 8GB Gaming X Minne: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3000MHz Hdd: WD Black 2TB 7200rpm 64MB Chassi:Phanteks Enthoo Luxe Tempered Glass Svart OS:Windows 10 PRO Monitor:AOC G2770PF 27" PSU:Corsair RM750x 750W Mus:Corsair Gaming Scimitar PRO RGB Svart Keyboard:Corsair Gaming K95 RGB Platinum MX Speed DVD/Blu-ray:ASUS Intern BW-16D1HT Headset:Creative Fatal1ty Gaming SSD:Samsung 960 PRO 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av GERO:

Mad Men sänds väl inte av HBO?

Exakt. Han pratade alltså om serier som inte producerats av HBO men som de ändå ska visa på HBO Nordic. Vore smutt om Mad Men och Breaking Bad inkluderades i den skaran.

Permalänk
Medlem

Hoppas de inkluderar HBO Sports oxå

Visa signatur

CPU:Intel Core i7 7700K 4.2 GHz 8MB Moderkort:MSI Z270 GAMING PRO CARBON GPU:MSI Radeon RX 480 8GB Gaming X Minne: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3000MHz Hdd: WD Black 2TB 7200rpm 64MB Chassi:Phanteks Enthoo Luxe Tempered Glass Svart OS:Windows 10 PRO Monitor:AOC G2770PF 27" PSU:Corsair RM750x 750W Mus:Corsair Gaming Scimitar PRO RGB Svart Keyboard:Corsair Gaming K95 RGB Platinum MX Speed DVD/Blu-ray:ASUS Intern BW-16D1HT Headset:Creative Fatal1ty Gaming SSD:Samsung 960 PRO 512GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Anzen:

Flash fungerar fortfarande på Android, jag har flash på min androidmobil...
Bara det att den inte finns på play store längre.

Flash finns till Android men Adobe har upphört att stödja Android.
Det kommer inga nya versioner av Flash till Android.

Skrivet av Anzen:

Kanal-logga har jag sett på min TV i alla år, varför jobbigt först nu?!
Finns alltid en länk i mail som lyder något sånär: "Vill du inte ha mail från oss?"

Jag antar att kanal-logga inte finns när man piratar saker?
Jag vet inte hur det är på serier, men filmerna brukar iaf inte ha det.

När man piratar grejer, så behöver man aldrig klicka i nåt "Vill du inte ha mail från oss" knapp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Flash finns till Android men Adobe har upphört att stödja Android.
Det kommer inga nya versioner av Flash till Android.

Jag antar att kanal-logga inte finns när man piratar saker?
Jag vet inte hur det är på serier, men filmerna brukar iaf inte ha det.

När man piratar grejer, så behöver man aldrig klicka i nåt "Vill du inte ha mail från oss" knapp.

Loggan finns självklart fortfarande på serier. De får ju klippet från tv eller streaming, inte från mastertapet eller vad man kallar det. Anledningen till att filmer inte har det är för att de rippar direkt från blu-ray/dvd. Här får du avsnittet för en mindre summa max 24h efter att det visat på tv. Då kanske det är en logga kvar, dock är det 100 % säkert att loggan kommer vara på piratbukten också.

Sen får vi väl förutsätta att det finns en app för att se på android. Att streama från hemsidor brukar fungera oerhört värdelöst på mobiler och är ingen hållbar lösning, därför är flash ett värdelöst argument här.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Flash finns till Android men Adobe har upphört att stödja Android.
Det kommer inga nya versioner av Flash till Android.

Jag antar att kanal-logga inte finns när man piratar saker?
Jag vet inte hur det är på serier, men filmerna brukar iaf inte ha det.

När man piratar grejer, så behöver man aldrig klicka i nåt "Vill du inte ha mail från oss" knapp.

Vet mycket väl hur det är med Flash på Android.
Uppenbarligen kommer det inte nya versioner om de tagit bort programmet från Play store.

Om du inte trollar, vilket du förmodligen gör, så är du en av de snålaste personerna jag stött på.

Permalänk
Medlem

Flash funkar inte på Jelly Bean,om man inte kör med root.

Visa signatur

CPU:Intel Core i7 7700K 4.2 GHz 8MB Moderkort:MSI Z270 GAMING PRO CARBON GPU:MSI Radeon RX 480 8GB Gaming X Minne: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3000MHz Hdd: WD Black 2TB 7200rpm 64MB Chassi:Phanteks Enthoo Luxe Tempered Glass Svart OS:Windows 10 PRO Monitor:AOC G2770PF 27" PSU:Corsair RM750x 750W Mus:Corsair Gaming Scimitar PRO RGB Svart Keyboard:Corsair Gaming K95 RGB Platinum MX Speed DVD/Blu-ray:ASUS Intern BW-16D1HT Headset:Creative Fatal1ty Gaming SSD:Samsung 960 PRO 512GB

Permalänk
Skrivet av rektor:

Det kommer säkert vara;
* Kräver att man har Flash, Java eller Silverlight eller liknande skräp

Så du har inget av dessa i dag? Internet bli ganska begränsat då...

Och tredjepartsprogram, räknas inte µTorrent?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk

Artikeln uttrycker att det även kommer via nätet. Med andra ord kan man gå via parabol också?
Jag vill ju gärna skona nätet från tvprogram, och låta parabolen tjänstgöra för detta.
Blir det dyrare, vinner jag mer bildkvalité eller nåt sådant?
Hur många kanaler rör det sig om eller är HBO bara en kanal i sig men med lockande program?

(är ju farligt att läsa sig till fakta på egenhand)

Permalänk
Medlem

Som sades i artikeln kommer Samsung i alla fall utveckla appar som passar deras nätanvändande enheter. Något som inte skrevs i artikeln men som sades på presskonferensen är att de som köper en Galaxy Tab 2 eller en Note 10,1 från "mitten av september" kommer få en voucher för 6 månader tillgång till HBO.

Permalänk
Medlem

Trevligt att de erbjuder både flat-rate och pay-per-view (för sådana som jag som inte är storkonsumenter av HBO-serier). Gillas!

Semi-off:

Helst hade jag förstås sett en samlingssite som kunde streama material från ALLA producenter. Inte så värst smidigt att ha fyrtioelva olika play-tjänster (av varierande dålig kvalité) att snubbla omkring på, när det kunde vara bara en. Det var vad jag hoppades att Google TV skulle innebära... men det är väl en utopi.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Jahapp o jag som precis köpt nya sas kontrollrar för 16 disk till i min filserver. Då kan ja snart slänga ut dem då

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeltaMelta:

Artikeln uttrycker att det även kommer via nätet. Med andra ord kan man gå via parabol också?
Jag vill ju gärna skona nätet från tvprogram, och låta parabolen tjänstgöra för detta.
Blir det dyrare, vinner jag mer bildkvalité eller nåt sådant?
Hur många kanaler rör det sig om eller är HBO bara en kanal i sig men med lockande program?

(är ju farligt att läsa sig till fakta på egenhand)

En traditionell kanal ska det bli.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeltaMelta:

Hur många kanaler rör det sig om eller är HBO bara en kanal i sig men med lockande program?

http://www.hbo.com/#/schedule

Visa signatur

CPU:Intel Core i7 7700K 4.2 GHz 8MB Moderkort:MSI Z270 GAMING PRO CARBON GPU:MSI Radeon RX 480 8GB Gaming X Minne: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3000MHz Hdd: WD Black 2TB 7200rpm 64MB Chassi:Phanteks Enthoo Luxe Tempered Glass Svart OS:Windows 10 PRO Monitor:AOC G2770PF 27" PSU:Corsair RM750x 750W Mus:Corsair Gaming Scimitar PRO RGB Svart Keyboard:Corsair Gaming K95 RGB Platinum MX Speed DVD/Blu-ray:ASUS Intern BW-16D1HT Headset:Creative Fatal1ty Gaming SSD:Samsung 960 PRO 512GB

Permalänk
Medlem

Helt klart värt en hundring i månaden

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk

Fantastiskt att det blir textat på svenska med.. Står här att det blir så... http://www.teliasonera.com/sv/newsroom/pressmeddelanden/9591/...

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk

Efter att ha googlat runt lite och läst hur HBO har försökt sig in på marknaden förut men att tv4 gav högre bud.
Och antar att de inte har rättigheter för satellitsänt och att detta bara rör sig om internetsändningar.. =/
(eller?)

Är ju sådär lagom kul med slö-bredband..

Permalänk

Följer många av deras serier och återser gärna Sopranos som jag missade avsnitt av, framförallt sista säsongen.
Återstår att får se hur detaljerna blir, men som det låter så kommer jag att slå till på månadskostnaden.

Permalänk
Medlem

Enda HBO-serien jag egentligen följer är Game of Thrones. Så.. prenumererar kanske under våren då.. Tre månader, 300kr. Typ. Eller kanske köpa avsnitten blir billigare.

Vill se xmbc-implementation.

Ett stort steg i rätt riktning, definitivt. Men jag hoppas inte på att varje amerikanskt TV-nätverk i slutändan kommer ha sin egen 100kr/månad-tjänst för när man följer ett par serier från varje så blir det ganska dyrt i så fall

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 16GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980