Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael R:

Elgiganten Shock Box (TISDAG)

Dolce Gusto Kapselmaskin 199 :-
http://www.elgiganten.se/product/hem-och-hushall/kaffemaskin-...

Billigaste på prisjakt är 499 (Electroworld), sen kommer Siba, Mediamarkt och Cdon på andra plats med 699 :-
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1641263

OBS, endast tisdag, med andra ord priset ändras IMORGON (21/1).

Var hittade du detta? Står 749 via din länk.

Visa signatur

Gaming: NZXT H440W NE, EVGA SuperNOVA G3 650W, Asus ROG Strix X470-F Gaming, AMD Ryzen 7 2700X, Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse, Samsung 970 EVO 500GB, Corsair Vengeance White RGB LED Pro DDR4 3200MHz 4x8GB, HDD: 4TB, Logitech G915 Lightspeed Tactile, Logitech G502 Lightspeed, Razer Leviathan, Corsair Void Pro RGB Wireless, 2x MSI Optix MAG271CQP.
Server: Fractal Design Arc, Corsair CMPSU-850AX, Asus P8P67 Pro B3, Intel Core i5 2500K, Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB, Samsung 850 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 4x4GB, HDD: 11TB, Logitech G710, SteelSeries Rival 710, 2x Fujitsu SL27T-1 LED.
Laptop: Fujitsu Lifebook UH552, Samsung 840 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 2x4GB.
Mobile: Apple iPhone 11 Pro Gold 256GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrJiM:

Var hittade du detta? Står 749 via din länk.

Står ju tisdag?

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Står ju tisdag?

Damn. Trodde att det va tisdag idag ju.

Visa signatur

Gaming: NZXT H440W NE, EVGA SuperNOVA G3 650W, Asus ROG Strix X470-F Gaming, AMD Ryzen 7 2700X, Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse, Samsung 970 EVO 500GB, Corsair Vengeance White RGB LED Pro DDR4 3200MHz 4x8GB, HDD: 4TB, Logitech G915 Lightspeed Tactile, Logitech G502 Lightspeed, Razer Leviathan, Corsair Void Pro RGB Wireless, 2x MSI Optix MAG271CQP.
Server: Fractal Design Arc, Corsair CMPSU-850AX, Asus P8P67 Pro B3, Intel Core i5 2500K, Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB, Samsung 850 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 4x4GB, HDD: 11TB, Logitech G710, SteelSeries Rival 710, 2x Fujitsu SL27T-1 LED.
Laptop: Fujitsu Lifebook UH552, Samsung 840 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 2x4GB.
Mobile: Apple iPhone 11 Pro Gold 256GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrJiM:

Damn. Trodde att det va tisdag idag ju.

Haha, ingen gillar måndagar ändå!

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtQ:

Fick reda på det lite sent. Beställde totalt 6 kort. Stod dock max 2 per person inledningsvis. Så jag får förmodligen tillbaka pengarna?

vet inte, men själv beställde jag 4st

Permalänk
Medlem

Ni kommer högst troligt få återbetalning på alla kort utöver de två första.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LemurenSwe:

Ni kommer högst troligt få återbetalning på alla kort utöver de två första.

Hur gör man för att få fler? förutom att skriva någon annans namn. Om man byter mail/telefonnummer går det?

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem

Fråga en bekant om du kan beställa hem på dem?

Jag har kört med random skräp-adresser samt påhittade telenr. Däremot skickas korten dit folk är folkbokförda, så det finns ingen chans att du kan beställa i någon annans namn hem till dig, om inte den personen delar bostad med dig villsäga.

Permalänk
Avstängd

Hur mycket kostar kapslarna till den där dolce gusto maskinen?

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av amanito:

Hur mycket kostar kapslarna till den där dolce gusto maskinen?

Räkna på runt 3-4kr per kapsel (ob. Det kan vara värt att kolla om din lokala butik/butiker har dessa i deras sortiment med. Billigaste jag själv sett, förvisso med Tassimo, är 46kr per paket med 16 kapslar (ca 2,9kr/kapsel). Gevalias kapslar på Willys. Kaffekapslen länkades nyligen i fyndtråden och är värd en titt för att se deras priser och sortiment med: http://www.kaffekapslen.se/dolce-gusto-kapslar.html

Sedan bör man också kolla på märkningen av antalet koppar på kartongen. Tar ett exempel med Tassimo då jag själv har mest koll på dessa. Gevalias Cappuchino kommer med 16st kapslar i paketet men två kapslar (en espresso och en mjölkkapsel) går åt till en kopp vilket gör att priset drar iväg på dessa. Jag har för mig att det ska finnas sådanna som använder två kapslar även till Dolce Gusto men hittade ingen vid en snabbtitt.

Inget man förmodligen ersätter kaffebryggaren med men för en snabb kopp är de riktigt trevliga. Själv använder jag mest min på morgonen för att få i mig en kopp kaffe innan jag ska iväg. Det tar för lång tid med bryggaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

Hur mycket kostar kapslarna till den där dolce gusto maskinen?

På Amazon.co.uk har dom riktigt billiga. Typ 100kr för 3-pack av de flesta 16pack. Sen beställer man för över 20 pund så får man även gratis frakt till Sverige(Super saver som brukar ta ett par dagar bara, spårbart med smsavisering).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ugga:

På Amazon.co.uk har dom riktigt billiga. Typ 100kr för 3-pack av de flesta 16pack. Sen beställer man för över 20 pund så får man även gratis frakt till Sverige(Super saver som brukar ta ett par dagar bara, spårbart med smsavisering).

Har du länk till detta erbjudande? Jag vill gärna ha en sådan maskin men kapslarna är så pass dyra att jag faktiskt funderar att skita i det hela. Gärna med så pass mycket smaker som möjligt så man får testa på allt.

Problemet om jag förstått det rätt så är det en kapsel till mjölken och en till kaffet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av amanito:

Har du länk till detta erbjudande? Jag vill gärna ha en sådan maskin men kapslarna är så pass dyra att jag faktiskt funderar att skita i det hela. Gärna med så pass mycket smaker som möjligt så man får testa på allt.

Problemet om jag förstått det rätt så är det en kapsel till mjölken och en till kaffet

Skickades från m.sweclockers.com

På vissa sorter är det 8 kaffe + 8 mjölk, men på de flesta är det 16 kaffe.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Ni skulle ha passat på när Elgiganten sålde Nescafé Dolce Gusto Circolo FS för 499 kr. Denna som säljs för 199 kr saknar avsevärda funktioner som Circolon har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Estanjoni:

Ni skulle ha passat på när Elgiganten sålde Nescafé Dolce Gusto Circolo FS för 499 kr. Denna som säljs för 199 kr saknar avsevärda funktioner som Circolon har.

El-giganten säljer även Mini-mi för 399 :- på deras hemsida idag (och på el-giganten i sisjön) vilken har den automatiska funktionen som circolon har...fick bli en sån för mig istället...vet inte riktigt vad i cicolon har för mer funktioner än mini-me förutom att den lyser också. Tack för tipset om Amazon

Permalänk
Medlem

För er som tycker att det blir lite onödigt dyrt i längden att köpa kaffe+mjölk kapslar;
Köp en mjölkskummare http://www.icahemma.se/mjolkskummare-rostfri-500w-ica-cook--e... så kan ni ordna rätt mängd mjölk (varierar efter eget behov) och få ett mjölkskum som inte "smälter undan" efter 25 sekunder.
Höjer smakupplevelsen från vilken kapselmaskin som helst.
Tycker själv att kapselmjölk är alldeles för söt, samt att skummer försvinner med en gång...

Edit; Har en på jobbet som jag använder till JobMeals (helt ok) espresso, Cappucinon från maskinen är värdelös tack vare mjölkpulvret...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeeJay1:

12% i rabatt på conrad.se

Rabattkod: HC93-VM2A-CBIH-DF6J
Rabattkoden gäller t.o.m. fredag 24/1 2014

Någon som har koll på något som är värt att beställa därifrån? Allt jag har tittat på har varit 12 % dyrare från början

Visa signatur

Låda: Fractal Design Define R3, Nätagg: Fractal Design Newton R3 600W, Moderkort: ASUS ROG Maximus IV Gene-Z, CPU: Intel 2700K @ 4,8GHz, RAM: 8GB Corsair Vengeance LP PC12800, GPU: GB 280X @ 990MHz, SSD: Sandisk Extreme 240GB, HDD: Seagate Barracuda 2TB, Vattenkylning: EK-D5 pump, XSPC RayStorm CPU, Zalman ZM-WB5 GPU, EK-CoolStream RAD XTC 140mm, Alphacool NexXxoS ST30 FC 120mm, Skärm: Dell U2311H

Permalänk
Medlem

finns lite verktyg

Skrivet av thompo:

Någon som har koll på något som är värt att beställa därifrån? Allt jag har tittat på har varit 12 % dyrare från början

Finns alltid lite verktyg att välja på, själv passar jag på att uppdatera till en ny multimeter
dom där %12 kompenserar bra för frakten.

http://www.conrad.se/ws_search.htm?websale8=conrad-swe&tpl=ws...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kacper:

Finns alltid lite verktyg att välja på, själv passar jag på att uppdatera till en ny multimeter
dom där %12 kompenserar bra för frakten.

http://www.conrad.se/ws_search.htm?websale8=conrad-swe&tpl=ws...

Generellt är Conrad dyra från början och lång leveranstid.

Permalänk
Medlem

Nu lekte jag lite på Conrads hemsida! 1 ipod 7:th gen. Ord pris. 1499-1699(beroende på färg WTF???). Låt oss ta den billigaste 1499- 12%=1319kr

Även nu är det dyrare än de flesta svenska aktörerna som siba,elgiganten, mediamarkt och komplett

Permalänk
Medlem
Skrivet av John L:

Vad är det för maxhastighet, 16 Mbit?

Skickades från m.sweclockers.com

Svarar mig själv, detta gällde Telenor-simkorten för 19 kr. Det verkar dessvärre vara max 6 Mbit/s. Eller är det någon som fått ut högre hastighet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

Har du länk till detta erbjudande? Jag vill gärna ha en sådan maskin men kapslarna är så pass dyra att jag faktiskt funderar att skita i det hela. Gärna med så pass mycket smaker som möjligt så man får testa på allt.

Problemet om jag förstått det rätt så är det en kapsel till mjölken och en till kaffet

Skickades från m.sweclockers.com

exemel :
http://www.amazon.co.uk/gp/product/B003BZT45I/ref=s9_simh_gw_...
det blir ca 22£ ca 240kr för 80 st kapslar vilket blir ca 3kr per kapsel.
Ordrar över 25£ blir gratis frakt.

köpte för någon månad sen och va bättre växelkurs då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ollemedo:

12% rabatt på hela Conrads sortiment.

Rabattkod: HC93-VM2A-CBIH-DF6J
Rabattkoden gäller t.o.m. fredag 24/1 2014

www.Conrad.se

Tackar Maxell_79 för detta erbjudande.

Kolla några poster upp i tråden.

Jag förstår att man inte kan kolla igenom hela tråden efter samma fynd, men lite kan man väl ändå begära?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kenti:

exemel :
http://www.amazon.co.uk/gp/product/B003BZT45I/ref=s9_simh_gw_...
det blir ca 22£ ca 240kr för 80 st kapslar vilket blir ca 3kr per kapsel.
Ordrar över 25£ blir gratis frakt.

köpte för någon månad sen och va bättre växelkurs då

Men det där är Tassimo? Funkar dem till nescafe dolce gusto?

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

Men det där är Tassimo? Funkar dem till nescafe dolce gusto?

De är till tassimo. Nescafes capslar finns med för ca samma pris.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Läste att man kunde göra iste med den också, hur? Finns det kapslar till iste?

http://www.amazon.co.uk/Dolce-Gusto-Cappuccino-Capsules-servi...

24 servings, det är väl 24 koppar om jag förstått det rätt? Kunde dock inte hitta något paket som hade flera olika smaker

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem

Apropå kaffekapslar....det här är kanske ett sidospår men är det någon här som sett kommersiella "refill-kapslar" i butik?

Nyfiken som man är skar jag bort skyddsfilmen på en begagnad kapsel, sköljde bort det använda kaffet, fyllde på med nymalt kaffe (espresso Monsun Malabar) och förseglade sedan med papperstejp. Och detta kaffet blev helt lysande gott...men det är som sagt lite pyssligt.

Permalänk
Medlem

Ähum... http://www.youtube.com/watch?v=ouuTb32TngY
El cheapo-kapslar blir det.
Jag har provat och det funkar finfint, så länge man passar in hålet som maskinen gör så kan man återfylla i stort sett hur många gånger som helst. Lite kladd å meck, men vad gör man inte för att snåla in på ~tre spänn per kapsel.

Visa signatur

"Du bist ja wie eine Zwiebel. Wenn Ich Sie sehen, muß Ich heulen"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Moody:

Apropå kaffekapslar....det här är kanske ett sidospår men är det någon här som sett kommersiella "refill-kapslar" i butik?

Nyfiken som man är skar jag bort skyddsfilmen på en begagnad kapsel, sköljde bort det använda kaffet, fyllde på med nymalt kaffe (espresso Monsun Malabar) och förseglade sedan med papperstejp. Och detta kaffet blev helt lysande gott...men det är som sagt lite pyssligt.

Det enda jag sett är http://www.kjell.com/sortiment/hus-halsa-fritid/kokstillbehor... men den fungerar enligt Kjell bara på äldre Nespresso-maskiner. Borde finnas mer men jag har själv hunnit kika alltför mycket på sådanna.

Permalänk
Medlem

Är det bara kaffesnack här?

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro