Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Angående DELL-erbjudandet:

Citat:

Ingen prisinformation tillgänglig
Du kan tyvärr inte köpa det här på webbplatsen. Chatta direkt med en Dell-expert om du vill ha information om hur du beställer eller vill ta reda på mer om alternativa produkter.

Någon som vet varför jag ej kan se prisinformation på sajten och hänvisas till chatten?

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtQ:

Angående DELL-erbjudandet:

Någon som vet varför jag ej kan se prisinformation på sajten och hänvisas till chatten?

Med tanke på att jag såg pris där tidigare och inte nu skulle jag gissa på "slutsåld".

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtQ:

Angående DELL-erbjudandet:

Någon som vet varför jag ej kan se prisinformation på sajten och hänvisas till chatten?

Det är ju en utgående modell och skulle gissa på att dom har sålt slut på det lager dom ville bli av med. Men vill du ha ett säkert svar så kan det nog vara en bra idé att prata med dom i chatten.

Visa signatur

EPoX 8RDA+, XP2500+, 2x256Mb PC3200 (DualCh), Club3D 9800PRO, Seagate 7200.7 160Gb 8Mb Limited edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtQ:

Angående DELL-erbjudandet:

Någon som vet varför jag ej kan se prisinformation på sajten och hänvisas till chatten?

Verkar inte finnas kvar på deras hemsida längre, så förmodligen slutsåld.
Ingen förlust då Windows RT är en flopp enligt många.
Nu har du istället chansen att vänta lite med ditt köp och beställa en sån här.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2279495

Pröva chatten annars...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fourbyfour:

Med tanke på att jag såg pris där tidigare och inte nu skulle jag gissa på "slutsåld".

Du har förmodligen rätt.. Mycket tråkigt att man missat ett sådant klipp, speciellt då man länge varit ute efter en windows platta.

Permalänk
Medlem

Dell XPS 10

Skrivet av pelof:

Pratade med chatten, tangentbord ingår i erbjudandet från Dell.
Ville vara säker.

Hej pelof,

Jag la också en order på denna och vill berätta min story (har en känsla av att fler kommer att ha samma "problem" inom kort).

Såg priset, kunde inte tro mina ögon. Då jag dessutom har 15% rabatt på Dell via jobbet så skulle jag få den för 1440:- inkl. moms och frakt. Dubbelkollade ifall dockan ingick, vilket den gjorde då dels du hade chattat med Dell och dels att det stod följande text på beställningsidan; Smidig och elegant surfplatta som är utrustad med Windows RT och en stor HD-pekskärm samt . Dockningsstation med tangentbord ingår!

La ordern, fick följande bekräftelse på sidan;

Din beställning har skickats!.
Tack! Vi har tagit emot din beställning.
Ditt Internet-kvittonummer (IRN-nummer) är: SE0134-xxxx-xxxxx.

Gött! Tänkte jag.

Men så refreshade jag sidan igen (http://www.dell.com/se/p/XPS-10-tablet/pd?oc=cnx1005&model_id...). Då hade den ursprungliga texten där docka ingick ersatts med följande text istället; Den har lång batteritid och en tangentbordsdocka som tillval.

Illa. Så jag ringde Dell och förklarade att jag lagt ordern men att jag kände mig lite lurad om inte dockan ingick nu när det stod det när jag la ordern. Gav henne mitt ordernummer, hon kollade och bekräftade att det stod docka ingår i min order. Men det var inte löst där ändå, för inga pengar har dragits från mitt konto, trots att jag har bekräftat att det fanns tillräckligt med pengar både före och efter ordern lades. Hon sa att pengarna var inte problemet utan att de enligt tekniska problem hade haft kunder som tidigare haft problem att lägga ordern på just denna produkten. Jag frågade om hon kunde garantera att dockan ingick men det kunde hon inte. De tog mina uppgifter och lovade att återkomma.

I mitt ordererkännande som jag fick till min mail efter jag la ordern så står följande;

Bas Surfplattan XPS 10
Operativsystem Windows RT
Tangentbord Mobil dockningsstation med tangentbord för XPS 10 – nordisk
Kablar 1 meter nätsladd, 250 V, C5 – europeisk och dansk

Tyvärr känns det som att dockan inte kommer att ingå, då den går loss för 2298,75 kr enligt http://accessories.euro.dell.com/sna/products/Tillbeh%C3%B6r_...

Ifall de går med på detta så kommer det enbart att vara ren goodwill och inget annat.

Kan uppdatera er när jag får besked ifall någon är intresserad.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk

Jag köpte en på precis samma sätt som du Murvel, efter att ha läst ditt inlägg så chattade jag med Dell för att försäkra mig om att tangentbordet ingår, sa t.o.m att jag inte är intresserad av att köpa den utan tangentbord. Representanten jag chattade med svarade direkt att "tangentbordet ingår". Således borde det inte vara något problem men det är oroväckande att vi får olika bud beroende på vem man talar med..

Hursomhelst, nu är den slutsåld och det är bara att avvakta tills leverans antar jag. Det är en förhållandevis klen platta men till det priset så är det en kanondeal tycker jag, bara licensen för w8 och office kostar ju nästan lika mycket:)

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Tog bort ett inlägg och citering till inlägget som inte driver diskussionen framåt.

Mvh,
Jacob Hugosson

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Skrivet av nacud:

Kameran i sig är otrolig kompetent. Synd med AF! Har själv en Canon 60D så ett köp av eos M va tveksamt. Hade dom bjudit med en ef-konverter hade jag slagit till då jag kan använda mina linser!

EOS M är en lysande kamera och Elgigantens pris igår var fantasktiskt bra. Objektiven håller hög klass. Färghanteringen är bra. Funkar fint att plåta med i dåligt ljus. Och så är den så smidig. Jag upplever inte alls Autofokusen som störigt långsam. Så de som skriver ner kameran har antagligen aldrig ägt någon, utan bara läst recensioner. Jag är helnöjd med min. Tycker synd om er som tvekade och inte slog till igår. Detta var årets kamerafynd enligt mig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pelof:

Verkar inte finnas kvar på deras hemsida längre, så förmodligen slutsåld.
Ingen förlust då Windows RT är en flopp enligt många.
Nu har du istället chansen att vänta lite med ditt köp och beställa en sån här.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2279495

Pröva chatten annars...

fast den där asus är inte så mycket bättre (byggkvalite mässigt) men ändå bättre än windows rt då man kan installera .exe

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Skrivet av trollhattan:

Detta är ju ett riktigt fynd, dock i den (mycket) högre prisklassen

Sharp 90" 3D Smart LED-TV
79 990kr
http://www.electroworld.se/product/ljud-bild/tv/LC90LE757E/sh...

första seriösa butik tar 129 900kr
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2049138

Tog 2. Hoppas att det finns fler till er andra!

Permalänk
Avstängd

Köp 1 till och kör eyefinity

Skrivet av Kygen:

Loopia säljer .eu-domännamn för 19:- per styck. Gäller till och med 2014-01-31.

Den domänen jag ville ha var upptagen, någon som sett om någon har erbjudande på .nu domäner ?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JoffaJaffer:

Tog 2. Hoppas att det finns fler till er andra!

lmao att folk ens lägger upp såna "fynd"

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem

Sapphire 290x för 3901, frifrakt måste ju vara ett schysst pris ändå? Fan ska man slå till?
Tänkte ju först köpa ett 290 men dom ligger ju runt ~3300:- känns som att det kan vara värt 500 extra.

Visst de är ref kort men eftermarknads korten verkar få ett fint prispåslag, eller kommer de droppa snabbt när volymerna kommer?
Kommer nog köpa till en arctic kylare senare också, eftermarknads korten verkar ju har ref PCB också vilket gjort att jag tittar mer åt ref korten igen.

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murvel:

Hej pelof,

Jag la också en order på denna och vill berätta min story (har en känsla av att fler kommer att ha samma "problem" inom kort).

Såg priset, kunde inte tro mina ögon. Då jag dessutom har 15% rabatt på Dell via jobbet så skulle jag få den för 1440:- inkl. moms och frakt. Dubbelkollade ifall dockan ingick, vilket den gjorde då dels du hade chattat med Dell och dels att det stod följande text på beställningsidan; Smidig och elegant surfplatta som är utrustad med Windows RT och en stor HD-pekskärm samt . Dockningsstation med tangentbord ingår!

La ordern, fick följande bekräftelse på sidan;

Din beställning har skickats!.
Tack! Vi har tagit emot din beställning.
Ditt Internet-kvittonummer (IRN-nummer) är: SE0134-xxxx-xxxxx.

Gött! Tänkte jag.

Men så refreshade jag sidan igen (http://www.dell.com/se/p/XPS-10-tablet/pd?oc=cnx1005&model_id...). Då hade den ursprungliga texten där docka ingick ersatts med följande text istället; Den har lång batteritid och en tangentbordsdocka som tillval.

Illa. Så jag ringde Dell och förklarade att jag lagt ordern men att jag kände mig lite lurad om inte dockan ingick nu när det stod det när jag la ordern. Gav henne mitt ordernummer, hon kollade och bekräftade att det stod docka ingår i min order. Men det var inte löst där ändå, för inga pengar har dragits från mitt konto, trots att jag har bekräftat att det fanns tillräckligt med pengar både före och efter ordern lades. Hon sa att pengarna var inte problemet utan att de enligt tekniska problem hade haft kunder som tidigare haft problem att lägga ordern på just denna produkten. Jag frågade om hon kunde garantera att dockan ingick men det kunde hon inte. De tog mina uppgifter och lovade att återkomma.

I mitt ordererkännande som jag fick till min mail efter jag la ordern så står följande;

Bas Surfplattan XPS 10
Operativsystem Windows RT
Tangentbord Mobil dockningsstation med tangentbord för XPS 10 – nordisk
Kablar 1 meter nätsladd, 250 V, C5 – europeisk och dansk

Tyvärr känns det som att dockan inte kommer att ingå, då den går loss för 2298,75 kr enligt http://accessories.euro.dell.com/sna/products/Tillbeh%C3%B6r_...

Ifall de går med på detta så kommer det enbart att vara ren goodwill och inget annat.

Kan uppdatera er när jag får besked ifall någon är intresserad.

Fick orderbekräftelse på min nu. Och där är dockan inkluderad. Beräknad leverans 22 Jan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Dell XPS 10 + tangentbordsdocka för 1440:-

Fått en orderbekräftelse nu och pengarna är dragna!

Oavsett vad man tycker om RT så är det sjukt prisvärt med 1440:- inkl. moms och frakt för en surfplatta, docka, win8 & office licens mm. Kommer att passa perfekt för vad jag ska ha den till. Med dockan så är det upp till 18-timmars batteritid vilket känns väldigt trevligt.

Detta är en bekräftelse på er nya order hos Dell.
Den beräknade leveransdagen för Er order är senast 2014-01-22

SEK
Sub-total 1.152,60
Frakt 0,00
Moms 288,15
Total 1.440,75

Beskrivning Antal Pris per enhet Total Moms
XPS 10 Tablet 1 1.152,60 1.152,60 SR
CNX1005 1 SR
Qualcomm Snapdragon S4 1.5GHz DC processor with 32GB Flash Storage 1 SR
10.1in HD Display (1366x768) with multi-touch 1 SR
Configuration Label 32G-WIFI TK 1 SR
Packaging : Direct Ship CMPL 1 SR
XPS 10 and Mobile Keyboard Dock Documentation 1 SR
XPS 10 System Documentation 1 SR
System Software (WiFi) XPS 10 - Nordic 1 SR
Power Cord : PowerCord 250V 1M C5 - Danish 1 SR
Power Cord : PowerCord 250V 1M C5 - European 1 SR
POD Label 1 SR
XPS 10 Mobile Keyboard Dock - Nordic 1 SR
Windows RT 1 SR
Office Home and Student 2013 RT 1 SR
Cable : XPS 10 MicroUSB to USB Cable 1 SR
Base Warranty 1 SR
1Yr Collect and Return 1 SR
No Accidental Damage Protection 1 SR
Dell Order 1 SR
XPS 10 Tablet Shipping Material 1 SR
Thank You for Choosing Dell 1 SR

Dold text
Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem

Härligt! Satt och skrev på mitt svar samtidigt.

Skrivet av Trackmaster:

Fick orderbekräftelse på min nu. Och där är dockan inkluderad. Beräknad leverans 22 Jan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av jafjaf:

Vid köp över 100 kr på CDON, använd kod: 4TJgeqX15 för 50 kr's avdrag (funkar ENDAST EN gång, födelsedagspresent från CDON) giltig fram tills 2014-01-31.

Tack, men den verkar inte fungera, personlig? "Ogiltig rabattkod"

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Skrivet av XTRO:

Tack, men den verkar inte fungera, personlig? "Ogiltig rabattkod"

Någon har använt den redan.
Tänkte precis använda den (fungerade att lägga till den m.m.) men när jag tryckte Bekräfta köp så fick jag server error, uppdaterade kundvagnen och då var koden borta.
Så jag sökte på google och hittade den här koden: xY4jKJzZ som ger 55kr rabatt vid köp på minst 100kr.

Köpte en fläkt för 80kr, fri frakt dessutom, brukar ju vara 50kr frakt på datorkomponenter/fläktar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murvel:

Härligt! Satt och skrev på mitt svar samtidigt.

Typiskt att man missade...

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtQ:

Kingston SSDNow V300 120GB 2.5" OEM
SATA3.0, 7mm, 450MB/450MB/s read/write, SandForce®
599:- hos Komplett med fri frakt.

http://www.komplett.se/kingston-ssdnow-v300-120gb-25-oem/7735...

Komplett har även "Superweekend" med andra erbjudanden på: http://www.komplett.se/k/kcf.aspx?id=8314

Blev en sån. Någon som har erfarenhet med nämnda SSD?

Permalänk
Medlem
Skrivet av crille631:

Någon har använt den redan.
Tänkte precis använda den (fungerade att lägga till den m.m.) men när jag tryckte Bekräfta köp så fick jag server error, uppdaterade kundvagnen och då var koden borta.
Så jag sökte på google och hittade den här koden: xY4jKJzZ som ger 55kr rabatt vid köp på minst 100kr.

Köpte en fläkt för 80kr, fri frakt dessutom, brukar ju vara 50kr frakt på datorkomponenter/fläktar.

Tackar så mkt! Köpte en likadan fläkt! Synd att det bara funkar en gång per person! hade velat ha 1 till!

Permalänk
Medlem

La upp ett ganska bra erbjudande där man kan, om man är lite sneaky - fixa 3G i hela året för typ ~100kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemurenSwe:

La upp ett ganska bra erbjudande där man kan, om man är lite sneaky - fixa 3G i hela året för typ ~100kr.

Låter ju som ett riktigt bra erbjudande :).. Men står ju att det endast är för "happy pancake" medlemmar? Kan de kontrollera detta på nåt sätt?

Permalänk
Medlem

Njet, ingen kontroll. Om inte hela släkten nätdejtar?

Bara att beställa.

Permalänk
Avstängd

Funkar inte med telenor kontantkortet får det här felmeddelandet

Fel skedde vid orderläggning

Ett fel skedde vid läggning av din order. Kontakta kundtjänst för mera information.

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

Funkar inte med telenor kontantkortet får det här felmeddelandet

Fel skedde vid orderläggning

Ett fel skedde vid läggning av din order. Kontakta kundtjänst för mera information.

Samma här.. Eller så kommer man så långt som till godkännande av avtal, men efter man godkänt kommer jag till startsidan istället för betalningssidan.

Permalänk
Skrivet av tulor:

Signa upp och du får ett SIM-kort med 1 GB surf/mån gratis. Du kan surfa i bl.a. Norge och UK och fler länder är på gång. Går dock ej att ringa eller SMS:a.

http://www.foggmobile.com/

Skriva upp sig vart? Hittar inget formulär att fylla i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crille631:

Skriva upp sig vart? Hittar inget formulär att fylla i.

Tror det är på twitter, FB typ. Men jag gissar bara https://twitter.com/Foggmobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndyX:

Samma här.. Eller så kommer man så långt som till godkännande av avtal, men efter man godkänt kommer jag till startsidan istället för betalningssidan.

Fungerande för senast 30 min sedan, så det är väl överbelastning just nu antar jag.