Darkfall Unholy Wars

Permalänk
Skrivet av astrob0y:

Litar på dig
Ser verkligen fram emot spelet.

Just när det gäller miljöerna och ljuset så som vi hoppades att DF skulle vara. Jag är lite skeptisk till den avsevärt minskade landytan... vad händer om det blir en succe?
Älskar prowess systemet. Tidigare handlade det ju bara om att ha tillräckligt med guld för att köpa skills.

Unholy Wars är (oavsett vad folk skriver på forumfall) ett stort steg framåt.

Hoppas nu bara att Aventurine inte dödat sitt spel helt pga sitt katastrofala sätt att kommunisera med spelarbasen.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Just när det gäller miljöerna och ljuset så som vi hoppades att DF skulle vara. Jag är lite skeptisk till den avsevärt minskade landytan... vad händer om det blir en succe?
Älskar prowess systemet. Tidigare handlade det ju bara om att ha tillräckligt med guld för att köpa skills.

Unholy Wars är (oavsett vad folk skriver på forumfall) ett stort steg framåt.

Hoppas nu bara att Aventurine inte dödat sitt spel helt pga sitt katastrofala sätt att kommunisera med spelarbasen.

Håller med. Jag tycker launch bör vara nära nu. Spelet är otroligt kul. Fattas bara market.

Permalänk
Skrivet av Ike32:

Håller med. Jag tycker launch bör vara nära nu. Spelet är otroligt kul. Fattas bara market.

"Market tälten" ser riktigt coola ut. Undrar vad för NPC som döljer sig bakom skynkena.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Unholy Wars är (oavsett vad folk skriver på forumfall) ett stort steg framåt.

Ohh nej. Spelet är så fruktansvärt mycket sämre nu.

Visa signatur

Fractal Design Define S Svart-Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB-MSI Z170A KRAIT GAMING 3X-Kingston HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz-ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX--1TB Samsung Spinpoint F3-OCZ TL100 240GB-EVGA Supernova G2 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av isorill:

Ohh nej. Spelet är så fruktansvärt mycket sämre nu.

Jämfört med DF1 är UW otroligt mycket bättre på dom flesta punkterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ike32:

Jämfört med DF1 är UW otroligt mycket bättre på dom flesta punkterna.

Som på vilken?
Combaten är sämre på alla sätt.
Raserna ser ut som skit.
Att du måste vara antingen mage, archer eller warrior är inte Darkfall vilket som även det gör combaten sämre.
Kartan har blivit för liten.

Och detta är bara saker jag kom på nu under 1 minut. Inte spelat betan på ett tag nu så kan ha finns garanterat mer skit jag inte kunde komma att tänka på just nu. Är fruktansvärt tråkigt att se AV svika sina fans som spelat sedan dag ett för att göra ett mer casual spel.

Visa signatur

Fractal Design Define S Svart-Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB-MSI Z170A KRAIT GAMING 3X-Kingston HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz-ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX--1TB Samsung Spinpoint F3-OCZ TL100 240GB-EVGA Supernova G2 650W

Permalänk

+ Grafiken
+ Craftingen
+ Prowess
+ Klasserna (faktiskt)
+ UI (dock ej backpack)
+ Holdingsystemet / Hamletssystemet
+ Klansystemet
+ Kommande auktions systemet

- Avatarerna (ge oss 2010 designen vi fick smakprov på)
- Back pack (ge oss den gamla)
- Krympta landområden.
-

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Japp håller med. Combat är helt okej också. Det är inte DF1 combat och kommer aldrig att bli. UW är ett nytt och bättre spel. Desto snabbare folk förstår det desto bättre. Det finns en grupp DF1 veterans som klagar högt och ofta på spelet för det är inte DF1. DF1 failade som ett spel så att göra UW som det skulle vara ett stort misstag för ett spel företag. Darkfall: UW är ett riktigt gött spel just nu och det blir bara bättre. Kommer nog se riktigt mycket mer spelare efter releasen.

Permalänk

Tasos skriver i dag att dom diskuterat fuskare. I Darkfall bannade dom ett par tusen konton
Men dom gav aldrig ut namnen eller kommmenterade offentligt.

Nu har dom beslutat att i DF:UW kommer alla banningar att ske offentligt på en "wall of shame"!
Oavsett vem det är... klanledare eller kinesiska gold farmers.

UNDERBART! Säger jag.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

"Darkfall Unholy Wars will launch on April 16th"

Nu gäller det.

Permalänk
Skrivet av Ike32:

"Darkfall Unholy Wars will launch on April 16th"

Nu gäller det.

OMG, OMG, OMG! Jag kommer inte kunna somna i kväll!

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Vad jag är orolig över är hur dom ska hinna få in Market system innan launch. Det är det enda jag saknar. Men med eller utan market...fan va skoj det ska bli

Permalänk
Skrivet av Ike32:

Vad jag är orolig över är hur dom ska hinna få in Market system innan launch. Det är det enda jag saknar. Men med eller utan market...fan va skoj det ska bli

Jupp. Hmm, undrar om jag kan få semester eller om jag måste sjukskriva mig?

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Nu upplever man väll mig som värsta party poopern men vad fan? Hur kan AV släppa spelet när inte alla 4 schoolsen finns för klasserna? Och att de inte efter 5 månaders beta nu lyckats lägga in så simpla saker som alla schools för alla klasser, stora båtar eller fungerande landtowers. Features som skulle finnas i spelet vid första launch datumet vilket som var den 20e November.

Visa signatur

Fractal Design Define S Svart-Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB-MSI Z170A KRAIT GAMING 3X-Kingston HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz-ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX--1TB Samsung Spinpoint F3-OCZ TL100 240GB-EVGA Supernova G2 650W

Permalänk
Skrivet av isorill:

Nu upplever man väll mig som värsta party poopern men vad fan? Hur kan AV släppa spelet när inte alla 4 schoolsen finns för klasserna? Och att de inte efter 5 månaders beta nu lyckats lägga in så simpla saker som alla schools för alla klasser, stora båtar eller fungerande landtowers. Features som skulle finnas i spelet vid första launch datumet vilket som var den 20e November.

Håller faktiskt med.... men... att alla klasser inte finns gör inget. I Darkfall hade vi inga klasser alls. I Unholy Wars kommer vi att kunna byta klass så ofta vi vill.
Man kommer inte vara bunden på samma sätt som i andra mmo's.
Jag saknade inte "content" i Darkfall och ser heller inte något stort problem i Unholy Wars. Hade jag velat ha theme park hade jag valt ett annat spel.
Jag hoppas inte Aventurine inför för mycket quests och liknande. Basen måste vara klanlivet med kamp om teritorium.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk

NDA är lyft.

Länk till en spelgenomgång: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=x_1H2N...!

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Håller faktiskt med.... men... att alla klasser inte finns gör inget. I Darkfall hade vi inga klasser alls. I Unholy Wars kommer vi att kunna byta klass så ofta vi vill.
Man kommer inte vara bunden på samma sätt som i andra mmo's.
Jag saknade inte "content" i Darkfall och ser heller inte något stort problem i Unholy Wars. Hade jag velat ha theme park hade jag valt ett annat spel.
Jag hoppas inte Aventurine inför för mycket quests och liknande. Basen måste vara klanlivet med kamp om teritorium.

Förstår inte riktigt hur du kan tycka att det är ok att alla delar av klasserna inte finns i spelet? Detta gör ju att 50% av alla klass spells som ska finnas i spelet saknas... Och att du kan byta klass hur ofta du vill spelar väll ingen roll i just det läget? Jag saknade inte heller content i Darkfall men det är bevisligen mindre content i Darkfall Unholy Wars än vad det var i Darkfall. Sen är även Unholy Wars långt mycket närmare ett theme park än vad Darkfall var. Unholy Wars är inte redo för launch i som det ser ut just nu. Förstår inte varför AV ska trycka ut spelet nu när de ändå svek sin community två gånger i rad med att inte hålla sitt lauch date, då tycker man att det minsta AV kan göra är att släppa ett spel som är redo.

Visa signatur

Fractal Design Define S Svart-Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB-MSI Z170A KRAIT GAMING 3X-Kingston HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz-ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX--1TB Samsung Spinpoint F3-OCZ TL100 240GB-EVGA Supernova G2 650W

Permalänk

Här har ni ett DF UW montage http://www.youtube.com/watch?v=yLpYetYdAbs&feature=youtu.be var ganska bra, måste säga är skönt att folk börjar posta df videos, var ett tag sen man kolla på dom

OBS: det hära sikt systemet kommer dom att byta ut denna vecka mot ett mindre random. håller du in 1-2 sec så får du inget wobble.

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem
Skrivet av wingman92:

http://www.youtube.com/watch?v=yLpYetYdAbs&feature=youtu.be
Här har ni ett DF UW montage http://www.youtube.com/watch?v=yLpYetYdAbs&feature=youtu.be var ganska bra, måste säga är skönt att folk börjar posta df videos, var ett tag sen man kolla på dom

OBS: det hära sikt systemet kommer dom att byta ut denna vecka mot ett mindre random. håller du in 1-2 sec så får du inget wobble.

Riktigt bra video! Fick lite Darkfall sug tillbaka

Visa signatur

Fractal Design Define S Svart-Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB-MSI Z170A KRAIT GAMING 3X-Kingston HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz-ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX--1TB Samsung Spinpoint F3-OCZ TL100 240GB-EVGA Supernova G2 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

haha. tänkte precis posta den, men någon var som vanligt snabbare med df-nyheterna. Spelet ser verkligen spännande ut.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av wingman92:

http://www.youtube.com/watch?v=yLpYetYdAbs&feature=youtu.be
Här har ni ett DF UW montage http://www.youtube.com/watch?v=yLpYetYdAbs&feature=youtu.be var ganska bra, måste säga är skönt att folk börjar posta df videos, var ett tag sen man kolla på dom

OBS: det hära sikt systemet kommer dom att byta ut denna vecka mot ett mindre random. håller du in 1-2 sec så får du inget wobble.

Riktigt bra video!

Permalänk

Här är en Mounted combat video

Tycker att dom har fixat mounted combat mot det bättre än i df 1, där var det shit svårt att träffa, jag körde nästan aldrig mounted i df 1.
I unholy wars så är dom öka ranget lite och höger klick för höger attack och vänster klick för vänster attack, riktigt nice gillar skarpt mounted combat i UW

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk

Harlem shake... Unholy Wars style

http://www.youtube.com/watch?v=gFdnzhED5ew&feature=youtu.be

Och så här ser Kraken hunt ut numera...

http://www.youtube.com/watch?v=aTlDACxYCF0

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Ny patch idag.

Nu får man 50.000 prowess points att lägga ut för att testa sin roll i end-game.

Permalänk

senaste patchen idag.

As we mentioned in yesterday's update, the goal for today's patch is to make the game more fun to play especially at close range. We will monitor the patch feedback and will make any adjustments necessary. We will continue to scrutinize combat and keep making improvements to it on every level. On with the notes:

Changes to all the roles:

Transfer cost reduced by 10%.This will effectively make it closer to 1:1 (93%) transfer at skill level 1. At max skill and wisdom it will cost 45 in a stat to gain 55 in another stat.
Staff Bolt missile speed increased by 44%

Warrior

We felt warrior was too dependent on archery to deal damage. Costs were also reduced in order to use skills more often. With the following changes, a warrior is able to keep up more in melee range and also use his melee skills when he needs them.

Vital stats buffs: +15 Stamina, +30 Mana

Stampede (Redesigned as a close-in skill rather than a charge-into one.)

86% less sprint bonus - in order to have more control over his character’s movement
200% more duration
20% less mana cost
50% less stamina cost
33% less cooldown
Less knockback - so his targets do not completely get out of melee range, like before.

Pulverize (Can now use it more often and buffed in respect with maelstrom)

10% more damage
Better blind visual effect
50% less stamina cost
50% less mana cost
33% longer cooldown

Foebringer

50% less mana cost
40% less stamina cost

Roar

75% less mana cost
50% faster cooldown
15% less casting time
50% less duration
25% less stamina cost

Spellbane

62% less mana cost
34% less casting time
25% less stamina cost

Stinging Riposte

50% less mana cost
50% less stamina cost

Stoic Defense (This is now more reactional rather than a pre-buff)

73% less mana cost
70% less stamina cost
83% less casting time
29% less duration

Maelstrom

36% less stamina cost

Repel (Can now use it more often)

33% faster cooldown
50% more mana cost

Penalty increased for warriors using bows - deemed necessary as his melee damage capacity was buffed significantly:
Increased by 1 radian the randomness of Warrior using a bow. Time to 100% accuracy was left unchanged.

Skirmisher

Skirmisher received a reduction in his abilities’ costs, similar to the warrior but to a lesser degree. Also some of his mobility skills were reduced in conjunction to the changes of the Stampede skill.

Vital stats buffs: +15 Health, +30 Mana

Dash

54% less duration
20% less mana cost
33% less stamina cost

Evade

10% longer cooldown

Heightened Reflexes (More offensive use)

166% more melee speed
66% more range speed
7% less duration
50% less mana cost
42% less stamina cost

Trueshot (More “sniper” like ability)

50% less mana cost
75% less stamina cost
50% more casting time (slower)
30% of magnitude additional stamina damage
50% of magnitude additional mana damage

Salvo

25% less mana cost
27% less stamina cost

Puncture

4% more base magnitude

Exploit Weakness (More debuff time to your target)

82% more duration
33% less mana cost
36% less stamina cost

Elementalist:

More Cannon, less Glass. Air school (close combat) effectively counters any mobility skill. Also a lot of his spell casting times and costs were reduced to result in a faster gameplay and bigger damage output.

Vital stats buffs: +30 Health, +15 Stamina

Attunement to Air (More reactional cast time but less duration and CD)

10% less Cooldown
50% less Casting Time
23% less Duration
10% less Magnitude
33% less Mana Cost

Lightning Bolt (More damage and easier to use)

14% less casting time
10% more base magnitude
20% less mana cost

Thunderbolt

1 class smaller AoE (Harder to damage yourself)
20% less casting time
40% less mana cost
12% less base magnitude
40% less mana cost

Static Field (More DPS, more Radius but less duration)

1 class bigger radius - This will make it easier to hit opponents who are closeby
25% more base magnitude
30% more total magnitude - It will hurt to be inside the AoE.
11% less cooldown
47% less duration
25% less mana cost
25% less stamina cost

Dragonbreath (Easier and more often to use)

17% less cooldown
17% less Casting Time
40% less mana cost

Fireball (More DPS, more AoE)

1 class bigger AoE
27% less casting time
10% less mana cost

Magma Bomb (More DPS, easier to use)

35% less casting time
25% less mana cost

Heat Stroke (Easier to use)

13% less casting time
25% less mana cost

Primalist:

Because of the fact that the damage output has increased for the other roles, the Primalist received several boosts, mainly in his overall survivability and his damage dealing capacity.

Vital stats buffs: +15 Health, +15 Stamina, +15 Mana

Invigoration (More uptime, less need to refresh it and a small boost to its effectiveness)

23% more cooldown
66% more duration
10% more regeneration

Resuscitation (A nerf in the cooldown was needed, due to how powerful this spell can be in combat)

206% more cooldown

Wall of Righteous Force (Easier to use in case you need to cover fast)

33% less casting time

Healing Blast (Easier to use)

25% less casting time

Virtuous Wrath (More overall damage and a small knockback for defensive purposes)

50% less casting time
54% more base magnitude
10% Of magnitude will also damage target’s stamina.
10% Of magnitude will also damage target’s mana.
29% Faster Missile speed
33% less mana cost
20% less stamina cost
Added small knockback

Various other changes and fixes:

Added /roll command. By default it rolls a D6 (It can also be used with a custom dice ranging from 2-100. Using /roll 2 will roll a D2)
Fixed a bug where the Map markers’ positions got changed after restarting the client.
Fixed a bug where the safe zones’ map markers disappeared after a switch to full screen.
Fixed a bug where the fog-of-war would not reveal on some tiles
Fixed a bug where the bag that items were salvaged from would remain locked and couldn’t be moved from, or within, the player’s inventory

Thank you for reading, we depend on your feedback - please post in this thread.

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem

Härlig patch. Rullade Warrior efter den eftersom jag har kört det mesta delen av Betan. Går riktigt bra nu. Tycket inte att Stampede är OP dock som vissa säger. Skirmisher är fortfarande snabbare med Dash + Evade.

Permalänk
Medlem

Nån som har lust att förklara för mig hur detta spel fungerar, är bra sugen. Det jag undrar över är hur prowes fungerar och crafting. Uppskattas!

Permalänk

Gårdagens patch...

Miscellaneous Fixes

•Reduced "load lag"
•Fixed a bug where in some cases a player would not be able to respawn a mount from his quickslot
•Fixed a bug that would calculate a wrong overdue time for house taxes and could lead to loss of house ownership under certain timing conditions.
•"New Feats" filter in the feats menu was renamed to "Unlocked Feats" to better fit the actual filtering.
•Fixed Salvo's "Piercing Damage" icon
•Fixed a problem with first person targeting being a little bit off (more apparent for female characters)

Map Fixes

•Tweaked map panning
•Fixed a bug where the map stopped scrolling after half a second
•Fixed ab bug where sometimes a single click would not be reported on the map

World Fixes
Removed the water from the elevator in Apautan

NU ÄR DET BARA TVÅ DAGAR KVAR!

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Skrivet av Silcan:

Nån som har lust att förklara för mig hur detta spel fungerar, är bra sugen. Det jag undrar över är hur prowes fungerar och crafting. Uppskattas!

Du får prowness från allt du gör, crafting, mobs, gathering, klara av feats "mini quests".
Du använder prowness för att lvl skills, stats, köpa spells/skills, köpa boosters till stats.

Crafting är ganska simpelt och rakt fram, du craftar det sämsta på lvl 1 sen på 25 nästa steg, 50 nästa, 75 nästa, på 100 så måste du köpa mastery i den crafting skillen som kostar prowness så du kan crafta nästa set.
Varje gång du når varje 25 "25, 50, 75" så måste du crafta nästa set för att kunna fortsätta lvla
Du kan ta i sär items som du inte vill ha och få ut mats från det, det är en viss % att man lyckas och oftast är det 30 % du får tillbacka av vad itemet kostade att göra i mats.

Spelet går ut på clan vs clan siege, conquest om men som äger dom bästa städerna, spelet går att spela solo men inget jag recommenderar det är väldigt svårt och tar lång tid att åsta komma saker.
Du lvlar din gubbe i pve med clan members eller solo "med andra är roligare och går fortare", fyller på din bank för att sen hjälpa din clan att åstakomma saker och förlora allt i din bank i samma veva ;D.

Ska du prova spelet recommenderar jag att du hittar en bra clan och joinar dom ganska snarast efter du startat spelet så du får hjälp, så du inte slutar efter en vecka för att det känns tråkigt

Solo i detta spel är typ för folk som spelat mycket av det, har en full bank och vill ha lite utmaning.

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem

Vet fortfarande inte vilken roll man ska välja. Kul att springa omkring i rustning och hugga folk med svärd eller hålla på och pricka folk med pilar och ösa runt i 220 med skrimen.

Testade båda skirmisher och warrior och hade väl roligast på bågskytten eftersom den är såå jvla rörlig, men att spela melee pusher är inte heller så tråkigt..
Man kan inte ha infernal som skirm heller...
Hmmmm

Visa signatur

Asus VI Hero ::: 4670K @4.4 8 gig Corsair Vengeance 2133 MHZ :::Asus GTX 780 ti