Darkfall Unholy Wars

Permalänk
Skrivet av Köpråd:

Vet fortfarande inte vilken roll man ska välja. Kul att springa omkring i rustning och hugga folk med svärd eller hålla på och pricka folk med pilar och ösa runt i 220 med skrimen.

Testade båda skirmisher och warrior och hade väl roligast på bågskytten eftersom den är såå jvla rörlig, men att spela melee pusher är inte heller så tråkigt..
Man kan inte ha infernal som skirm heller...
Hmmmm

Är ju i praktiken inget problem.... då du kan byta klass hela tiden. Tanken är att du tex ska kunna köra warrior när ni attackerar tex en hamlet för att sedan vid försvar av er egen stad köra på en ranged klass uppe från murarna tex.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Är ju i praktiken inget problem.... då du kan byta klass hela tiden. Tanken är att du tex ska kunna köra warrior när ni attackerar tex en hamlet för att sedan vid försvar av er egen stad köra på en ranged klass uppe från murarna tex.

Lite drygt att köpa skillsen dubbelt dock kommer det inte att dröja ett tag innan man har grindat gubben så man kan köra dubbelt och switcha? Ska man skilla från början och anpassa gubben efter både ranged och melee?

Visa signatur

Asus VI Hero ::: 4670K @4.4 8 gig Corsair Vengeance 2133 MHZ :::Asus GTX 780 ti

Permalänk
Skrivet av Köpråd:

Lite drygt att köpa skillsen dubbelt dock kommer det inte att dröja ett tag innan man har grindat gubben så man kan köra dubbelt och switcha? Ska man skilla från början och anpassa gubben efter både ranged och melee?

Det är ju iofs en smaksak. Tror man måste se Darkfall långsiktigt. Alla har så bråttom att bli "viable". Jag tänker den här vändan fokusera mer på spelet snarare än karaktären. Skills och stats kommer att gå upp snart nog ändå. Begriper mig inte länger på de som tokgrindar.... sen när dom "maxat" ägnar dom dagarna åt att hänga vid banken och gnälla på forumet att det inte finns något "content".

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk

Gillar nya lobbyn, känns lite proffsig, första låten i lobbyn är inget annat en epic.

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Det är ju iofs en smaksak. Tror man måste se Darkfall långsiktigt. Alla har så bråttom att bli "viable". Jag tänker den här vändan fokusera mer på spelet snarare än karaktären. Skills och stats kommer att gå upp snart nog ändå. Begriper mig inte länger på de som tokgrindar.... sen när dom "maxat" ägnar dom dagarna åt att hänga vid banken och gnälla på forumet att det inte finns något "content".

Haha så sant.

Men snart så gäller det. Lycka till på Darkfall: UW.

Permalänk
Medlem

Vilken tid ska dom öppna servrarna? har för mig jag läst 1pm gmt och det borde väll vara nu ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zombz:

Vilken tid ska dom öppna servrarna? har för mig jag läst 1pm gmt och det borde väll vara nu ?

ETA är om 15min

Permalänk
Medlem

Härligt!! hoppas dom håller tiden. Bara koka lite kaffe och tagga till då. Lycka till alla som ska testa spelet ses kanske ingame.

Permalänk

man kommer någ få räkna men någon timme delay

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem
Skrivet av wingman92:

man kommer någ få räkna men någon timme delay

Troligen.

Permalänk

It's looking good so far, other than the fact that we need a couple more hours from the original ETA to get everything up and ready, so the launch ETA is now between 3pm and 4pm GMT. Sorry about the delay. We'll keep you updated as needed.

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk

Jag vill gå från jobbet nu

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk

Haha. Launchern packade ihop och slutade patcha och forumet ligger nere. Aventurine är sig lika

Förhoppningsvis ordnar det upp sig under veckan så vi kan spela lite i helgen.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk

Wooooho! Fem timmar senare har jag nu lyckats ladda hem, installera och patcha. I morgon kväll blir det att logga in och skapa sin "char". Gonatt.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Fick mitt nerladdat 15min efter servern gick up så det var okey. Själva spelet laggade i början men troligen pågrund av all nerladdning osv. Väl efter allt det så har spelet rullat på nästan perfekt. 1-2 krashar då jag alt-tabbar som en tok. En bra launch enligt mig!

Permalänk

Loggade in som hastigast i morse. Flöt på bra under den korta stund jag var inne. Låg på runt 100 fps i starterområdet. Pingen var dock högre än i betan drygt 90 jämfört med 40. Detta kan iofs bero på att det var typ 50 pers i byn och säkert ännu fler i närheten.

PS Om någon SG från Aesir läser detta så gå in och godkänn min ansökan.... så jag är med i guilden när jag loggar in i kväll DS

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Ser ingen skillnad på Ping/FPS här. Alltid haft okej på den fronten. Vissa hade problem med krashar i starten. En bug som krashade klienten om man försökte använda en tom quickslot. Bör varat fixat nu dock.

Antar att de flesta på SweC har gått med I Aesir? Hoppade in i Daneslaw för release, bra lirare men det la ner precis innan launch så de flesta av oss gick med i Lux Arcana. Tagit Angfrost som första holding.

Permalänk
Skrivet av Ike32:

Ser ingen skillnad på Ping/FPS här. Alltid haft okej på den fronten. Vissa hade problem med krashar i starten. En bug som krashade klienten om man försökte använda en tom quickslot. Bör varat fixat nu dock.

Antar att de flesta på SweC har gått med I Aesir? Hoppade in i Daneslaw för release, bra lirare men det la ner precis innan launch så de flesta av oss gick med i Lux Arcana. Tagit Angfrost som första holding.

De jag hade kontakt med i Lux under DF1.0 var alltid schysta. Jag lirade mest i ork-mahirim klaner då. Vad är det för sammansättning? Nationaliteter?

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asus VI Hero ::: 4670K @4.4 8 gig Corsair Vengeance 2133 MHZ :::Asus GTX 780 ti

Permalänk
Medlem

Främling varför lämna du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

De jag hade kontakt med i Lux under DF1.0 var alltid schysta. Jag lirade mest i ork-mahirim klaner då. Vad är det för sammansättning? Nationaliteter?

Japp. Det är en av anledningar jag gick med i LA. Har bara hört bra saker om LA och av det jag såg in-game på Betan så stämde det. En bra stämning i clanet osv. Alla sitter på mumble och snackar, schysta snubbar. Har folk från hela Europa.

Här är en länk till application sidan om nån är intresserad.

http://www.luxarcana.org/forums/darkfall-recruitment/new-appl...

Permalänk
Skrivet av Sundbe:

Främling varför lämna du?

Va?
Oh! gjorde ju en mirdain.... men det kändes fel... inser att den enda rasen med värdighet är Ork. Rerollar så fort jag får tid.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk

är också med i lux arcana, heter Eagleglow Theswede

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk

Första "bannade" spelaren...

http://www.unholybanhammer.com/BH/

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

fan DF hade jag ingen koll på, råkade springa på nyheten att det släpptes igår på FZ.se. Får riktigt sköna vibbar från Horizons (Istaria). Spelet verkar ju riktigt kul, djupt och så gillar jag hela sandlåda med alla skillsets. Precis inhandlat en kopia, det här ska testas!
Tyvärr är linan hemma lite i segaste laget, så blir nog inte något spel ikväll, men till helgen

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 Mobo: Asus Prime X470 PRO Ram: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz PSU: Cooler Master 700 W GPU: XFX Radeon RX 5700 XT 8 GB SSD: Samsung EVO 850 500 GB SATA 2.5" HDD: Massa diskar Chassi: Fractal Design Define R3

Permalänk
Skrivet av sesam2k:

fan DF hade jag ingen koll på, råkade springa på nyheten att det släpptes igår på FZ.se. Får riktigt sköna vibbar från Horizons (Istaria). Spelet verkar ju riktigt kul, djupt och så gillar jag hela sandlåda med alla skillsets. Precis inhandlat en kopia, det här ska testas!
Tyvärr är linan hemma lite i segaste laget, så blir nog inte något spel ikväll, men till helgen

Kul! Har lirat darkfall sedan 2009... man blir beroende. Var beredd på lagg i början då starterområdena är smockade såhär i början. Jag ska örsöka lira hela förmiddagen i morgon (lördag) då de flesta gamers sover för att fixa de första 500-100 prowess points i och omkring starterzonen innan jag ger mig iväg mot "klanlivet".
Tänk på att spelet bygger på klanaktiviteter. De feats (är som quests) du gör är för att få prowess point som du sen spenderar för att utveckla din karaktär.
Själva spelet går sedan ut på att i en grupp eller i en klan göra pve & pvp aktiviteter.
Jaga stora mobs som kräver kanske 15 man för att få ner som drakar eller kraken. Att gå in i dungeons (instancer som andra kan gå in i när ni är där så det kan sluta i pvp) för att jaga mobs som ger riktigt bra loot. Att anordna events inom och mellan klaner såsom skattjakter och dueller.

PvP i form av att raida fiendehamlets eller rent av utlysa en "siege" mot någon annan klan för att försöka ta deras stad eller hamlet. Att ge sig in i fiendeland för att tömma deras gruvor på ädla metaller. Att snacka skit på mumble medans man fiskar från en flotte (se upp för kraken).
att rida omkring i ödemarken och hoppas stöta på några att ha ihjäl för att loota deras surt förvärvade gear.

Att samla ovanligt material för att av klanens crafters beställa finfin rustning.... eller själv crafta dessa.
Att delta i serverevents när Aventurines personal styr fartygen eller mobsen (ofta är dom usla på det haha).

Att logga in en kort stund en vardagskväll och bara rida en sväng.... se solnedgången.
Eller i vid panik till fots försöka ta sig hem genom fiendeland... duckandes bakom varje sten... ha volymen på max för att hoppas snappa upp fiendens tramp innan han hör dina... för att bli attackerad bara någon minut från säkerheten..... eller bli räddad av några "clannies" som kommer till undsättning efter att man ropat på hjälp.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

LOL vissa in min klan springer redan runt med 10-12 k PP och det var igår kväll..

Är också med i LUX ) var med i DF1 och nu UW. Sköna lirare.

Visa signatur

Asus VI Hero ::: 4670K @4.4 8 gig Corsair Vengeance 2133 MHZ :::Asus GTX 780 ti

Permalänk
Skrivet av Köpråd:

LOL vissa in min klan springer redan runt med 10-12 k PP och det var igår kväll..

Är också med i LUX ) var med i DF1 och nu UW. Sköna lirare.

Finns tydligen dom med 25k pp. INSANE! Jag har bara precis skapat min char och har 105

Inser att set kommer att ta flera månader för mig att få ihop 25k då jag inte har så mycket tid. Det här kan framöver bli darkfalls stora problem.
I Darkfall 1.0 sålde jag tidigt mounts (farmade steedgrass på mornarna medans jag gjorde annat på surfdatorn) så jag kunde köpa skills.
Nu gäller det att planera sin tid väl för att få max antal pp. Risken bllir att man väljer att inte delta i vissa klanaktiviteter bara för att nöta vissa mobs för pp. På sätt och vis har vi nu samma grind som i DF1.0.... vilket vi hoppades slippa.

Blir man för "underpowered" mot dom som spelar flera timmar varje dag kommer nog inga casual spelare stanna.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Kul! Har lirat darkfall sedan 2009... man blir beroende. Var beredd på lagg i början då starterområdena är smockade såhär i början. Jag ska örsöka lira hela förmiddagen i morgon (lördag) då de flesta gamers sover för att fixa de första 500-100 prowess points i och omkring starterzonen innan jag ger mig iväg mot "klanlivet".
Tänk på att spelet bygger på klanaktiviteter. De feats (är som quests) du gör är för att få prowess point som du sen spenderar för att utveckla din karaktär.
Själva spelet går sedan ut på att i en grupp eller i en klan göra pve & pvp aktiviteter.
Jaga stora mobs som kräver kanske 15 man för att få ner som drakar eller kraken. Att gå in i dungeons (instancer som andra kan gå in i när ni är där så det kan sluta i pvp) för att jaga mobs som ger riktigt bra loot. Att anordna events inom och mellan klaner såsom skattjakter och dueller.

PvP i form av att raida fiendehamlets eller rent av utlysa en "siege" mot någon annan klan för att försöka ta deras stad eller hamlet. Att ge sig in i fiendeland för att tömma deras gruvor på ädla metaller. Att snacka skit på mumble medans man fiskar från en flotte (se upp för kraken).
att rida omkring i ödemarken och hoppas stöta på några att ha ihjäl för att loota deras surt förvärvade gear.

Att samla ovanligt material för att av klanens crafters beställa finfin rustning.... eller själv crafta dessa.
Att delta i serverevents när Aventurines personal styr fartygen eller mobsen (ofta är dom usla på det haha).

Att logga in en kort stund en vardagskväll och bara rida en sväng.... se solnedgången.
Eller i vid panik till fots försöka ta sig hem genom fiendeland... duckandes bakom varje sten... ha volymen på max för att hoppas snappa upp fiendens tramp innan han hör dina... för att bli attackerad bara någon minut från säkerheten..... eller bli räddad av några "clannies" som kommer till undsättning efter att man ropat på hjälp.

sheisse!! låter jävligt nice!
måste köra upp till haparanda imorgon och köpa däck till bilen, sen blir det väl obligatoriskt stopp på IKEA och sprit i finland men framåt kvällen kan jag nog logga in och börja lira lite. Sjukt sugen nu

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 Mobo: Asus Prime X470 PRO Ram: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz PSU: Cooler Master 700 W GPU: XFX Radeon RX 5700 XT 8 GB SSD: Samsung EVO 850 500 GB SATA 2.5" HDD: Massa diskar Chassi: Fractal Design Define R3

Permalänk
Skrivet av Främling:

Kul! Har lirat darkfall sedan 2009... man blir beroende. Var beredd på lagg i början då starterområdena är smockade såhär i början. Jag ska örsöka lira hela förmiddagen i morgon (lördag) då de flesta gamers sover för att fixa de första 500-100 prowess points i och omkring starterzonen innan jag ger mig iväg mot "klanlivet".
Tänk på att spelet bygger på klanaktiviteter. De feats (är som quests) du gör är för att få prowess point som du sen spenderar för att utveckla din karaktär.
Själva spelet går sedan ut på att i en grupp eller i en klan göra pve & pvp aktiviteter.
Jaga stora mobs som kräver kanske 15 man för att få ner som drakar eller kraken. Att gå in i dungeons (instancer som andra kan gå in i när ni är där så det kan sluta i pvp) för att jaga mobs som ger riktigt bra loot. Att anordna events inom och mellan klaner såsom skattjakter och dueller.

PvP i form av att raida fiendehamlets eller rent av utlysa en "siege" mot någon annan klan för att försöka ta deras stad eller hamlet. Att ge sig in i fiendeland för att tömma deras gruvor på ädla metaller. Att snacka skit på mumble medans man fiskar från en flotte (se upp för kraken).
att rida omkring i ödemarken och hoppas stöta på några att ha ihjäl för att loota deras surt förvärvade gear.

Att samla ovanligt material för att av klanens crafters beställa finfin rustning.... eller själv crafta dessa.
Att delta i serverevents när Aventurines personal styr fartygen eller mobsen (ofta är dom usla på det haha).

Att logga in en kort stund en vardagskväll och bara rida en sväng.... se solnedgången.
Eller i vid panik till fots försöka ta sig hem genom fiendeland... duckandes bakom varje sten... ha volymen på max för att hoppas snappa upp fiendens tramp innan han hör dina... för att bli attackerad bara någon minut från säkerheten..... eller bli räddad av några "clannies" som kommer till undsättning efter att man ropat på hjälp.

Blev faktiskt lite sugen på att lira jag med, fick aldrig tummen ur förut. Kanske är dags nu