Darkfall Unholy Wars

Permalänk
Avstängd

skulle inte de förbättra grafiken animationer osv?

Ser fortf 90 tal ut (bortsett från skuggor)

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

skulle inte de förbättra grafiken animationer osv?

Ser fortf 90 tal ut (bortsett från skuggor)

De har förbättrat grafiken, mestadels ligger grafiska förbättringarna i deras shaders och liknande, animationerna har de inte förändrat mkt mer än de nya spellanimationerna som är nerbantade(antar de lärde sig att 100+personer siege inte funkar bra med massa uber animationer)

Visa signatur

Jag gillar datorspel!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hoan:

De har förbättrat grafiken, mestadels ligger grafiska förbättringarna i deras shaders och liknande, animationerna har de inte förändrat mkt mer än de nya spellanimationerna som är nerbantade(antar de lärde sig att 100+personer siege inte funkar bra med massa uber animationer)

Gällande mycket folk + animationer så brukar de ju ha en "animation quality" slider i vissa spel. Fast det är ju dock inte animationerna som är problemet i de flesta fallen.

Tycker spelet ser litegrann ut som Gothic 2

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk

Ny patch i går som löser en hel del problem. Känns dock fortfarande "begränsat" när man spelar vilket iofs nog beror på debug mode.
Oroar mig lite för balanseringen mellan klasserna. Just nu kör de flesta warrior.
DF:UW har helt klart potential att bli det spel vi ville att DF1.0 skulle bli.
Det är snyggare (kör med högsta inställningar och alla skuggor på, 250fps i vildmarken).
Det tvingar folk "ut i världen" mer.
Craftingen verkar bli mer betydelsefull (ger förhoppningsvis en roligare ekonomi).
Feats systemet är det bästa av allt vilket tvingar osss "att göra skaer" när vi spelar. Att vara i en aktiv klan blir ännu viktigare. Systemet med "contracts" mellan klaner verkar lovande och öppnar upp för riktiga pirat/legosoldat klaner.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk

Ny video med lite om vad dom gjort för förändringar av Agon.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=eXVoRq...

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Främling:

Ny video med lite om vad dom gjort för förändringar av Agon.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=eXVoRq...

Ser bra ut där, så länge inga NPCs eller spelare är med i bilden.
Så fort en spelare/NPC kommer in med dess ugly ugly animationer så ser det bara knasigt ut!

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Ser bra ut där, så länge inga NPCs eller spelare är med i bilden.
Så fort en spelare/NPC kommer in med dess ugly ugly animationer så ser det bara knasigt ut!

Håller med. Dom nya figurerna är en katastrof! Inför DF2010 kom det figurer som var mycket snyggare men som av någon anledning nu valts bort.
Alla hoppas att dom så småningom inför dessa eller helt enkelt tar tillbaka designen från DF1.0

Roade mig igår med att rida rakt över Agon (går ju rätt snabbt numera) bara för att stanna då och då och kolla in miljöerna. Det är fantastiskt snyggt när man kör med allt på högsta inställningar och är ensam så man slipper lagg (250fps). Skuggor, ljus mm. Skruvade upp ljudet rejält med.

Det är märkligt hur hemma jag känner mig i Morak (körde ork i DF1 liksom nu i UW) men ändå är allt lite mer "smooth", lite mer glänsande, lite snyggare. Som sägs i nya dev-videon så är faktiskt grafiken rejält uppdaterad.

Den krympta ytan (33%) gör att det aldrig blir enformigt eller tråkigt. Städer och byar är lite mer genomarbetade, lite mer "skruvade". Synad att NPC-erna ser ut som skit.

Är nyfiken på tradingsystemet som ska komma till alla race capitals. Blir väll någon form av auction house i tälten som det står "comming soon" på.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk

Första livstecknet från Tasos och Aventurine på länge i dag på forumet (beta delen).
Betan kommer köras i debug mode ytterligare en tid (orsakar lägre prestanda) för att dom ska kunna lösa buggar snabbt.
Inget datum för launch men han säger att dom har ett internt måldatum som inte ligger så långt bort... vad det innebär vet man aldrig när man har med Aventurine att göra.
De flesta är överens om att det nya bag och bank systemet i ui't inte är bra vilket dom har tagit fasta på och kommer förändra.
I övrigt inga större nyheter tyvärr. Dock så lovar dom en patch denna vecka men skriver inte så mycket om vad den ska innehålla.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk

Hej tråden!
Jag köpte DFUW för ett par dagar sedan. Finns det någon här som ev kunde tipsa om en svensk guild man skulle kunna kontakta? Kanske dyker upp när den officiella releasen är genomförd... Just nu är det ju stendött.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av mansgrisen:

Hej tråden!
Jag köpte DFUW för ett par dagar sedan. Finns det någon här som ev kunde tipsa om en svensk guild man skulle kunna kontakta? Kanske dyker upp när den officiella releasen är genomförd... Just nu är det ju stendött.

Skickades från m.sweclockers.com

Aesir är svaret.

http://www.aoc-gaming.se/site/

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk

Nya patchen installerad.

•Fixed a bug where mobs became unresponsive.
•Added the ability to combine one-handed weapons and shields in the quick item bar: The player can now activate these items simultaneously from the bar.
•Treasure maps (Click on a treasure map to start a treasure hunt! Your minimap will start flashing: Green if you are moving closer to the treasure and red if you are moving away from the treasure. Use a shovel to dig the treasure out once you’ve located it.

Game Balancing:

We reduced base vital stats penalties for roles:

•Warriors gain 15 Stamina, 30 Mana (Total of 45)
•Skirmishers gain 15 Health, 30 Mana (Total of 45)
•Elementalists gain 15 Stamina, 30 Health (Total of 45)

•Increased Bow reticle rest time by 100 milliseconds for Warrior
•Increased Bow reticle rest time by 100 milliseconds for Elementalist
•Reduced Staff reticle rest time by 100 milliseconds for Elementalist
•Increased Bow targeting randomness by 1 radian (run) for Warrior
•Increased Bow targeting randomness by 2 radians (sprint) for Warrior

•Doubled Staff Bolt Mana Cost
•Reduced Staff Bolt area of effect radius
•Increased Staff Bolt Missile Speed by 12.5%

•Added Casting Time Bonus (max 10%) to Attunement to Fire.
•Reduced Duration of Attunement to Fire by 50%
•Reduced Cooldown of Attunement to Fire by 50%

•Reduced Warrior Armor Magic Protections (by 8.3% on average, lightning 6.6% on average)
•Reduced Skirmisher Armor Magic Protections (by 10.1% on average)
•Increased Elementalist Armor Piercing Protections (by 85.4% on average)

•Players will gain from 25 to 35 of each Health, Mana, Stamina when killing a player (not ganking)
•While resting a player will suffer a 50% protection penalty

Agriculture:

•Increased Potato drop rate when digging by 150% and quantity by 33%
•Increased Carrot drop rate when digging by 25% and quantity by 33%
•Increased Onion drop rate when digging by 50% and quantity by 33%
•Increased Fossil drop rate when digging by 100% and quantity by 100%
•Reduced Minimum distance for chance of successful digging to 35m (30% reduction)
•Added new Potato Plants to Agon as a random spawning object.

Added sounds:

•Paperdoll operations
•Skill operations
•drag/drop/delete operations
•Gold
•Bindstone/House Recall

Various Fixes and Additions

•Removed Wisdom prerequisite from Elementalist Robes
•Please Note: In general any dual prerequisite is either or e.g. either STR or DEX for 1h weapons. This is to clarify the misconception that the players need both.

•Fixed a bug in the Radial Options Menu where the text sometimes became overwritten.
•Added double click on clan holding markers on the political map, when a player double-clicks on a Clan Holding marker, the Clan Holding overview window opens.
•Fixed so that only the progress bar is visible when in GUI mode
•Added max character limit of 20 in personal tag editor
•Enlarged the input area in the personal tag editor
•Fixed key bindings problems in the personal tag editor
•Added bindstone and house recall buttons to minimap
•Changed icons for bindstone and house recall buttons
•Changed the icons for safe area protection
•Added progress indicator for safe area protection activation and deactivation.
•Fixed so that non-political map related markers do not appear while in political map mode.
•Fixed so that tracked feats are now persistent.
•Added SFX to revive
•Fixed a bug where sometimes the block animation wouldn’t play.
•Fixed so that a selected skill will not revert to default, when pressing the attack button(LMB) while another skill is running
•Fixed so that if you click and hold the attack button while a spell is in the progress of being cast, you will now be able to cast the next spell by holding down the button: i.e. the attack will not be blocked.
•Fixed a bug that caused the wrong calculation of backpack weight in the GUI
•Fixed an exploit where the player would dismount while backing into the surroundings, causing him to spawn inside geometry.
•Removed monster collision from dead monsters
•Fixed an issue where skills with long cooldown did not update fast enough in the GUI
•No skill ups on mounts (except heal mount skill)
•Mount protection in protected area bug fixes.
•You can now turn around while you are changing your role.
•Added visual effect for Player Summon.
•Summoner will no longer lose the portal shard if target player is in a dungeon.
•Fixed the mount turning glitch.
•Show system messages for unlocked,completed feats.
•Player gets continuous audio and visual notifications while getting environmental damage.
•Players can no longer detach from a moving ship.
•A player can no longer be summoned while on a mount or attached to a ship.
•All boats will get a 10 minute ownership timer after their initial spawning or after a player detaches from them provided the boat is located in a protected area.
•Players will no longer be able to fire a ship cannon while they are in a protected area.
•Some changes in parties in order to fix the lag.
•"Summon friend" cooldown does not reset anymore after player re-logs in game.
•Fixed input binding of window hot keys.
•Fixed video options bug where certain settings were not saved correctly.
•Increased vegetation density and range.
•Minor engine optimizations.
•Updated description for Static Field
•Updated description for Lightning Bolt
•Updated name and description for Herb Spawn Standard
•Updated name and description for Mining Spawn Rock
•Updated name and description for Mining Spawn Metal
•Updated name and description for Logging Spawn Tree
• Updated accessories for Alfari.
•Updated hairstyles for Mercians
•Updated hairstyles for Mahirim
•Updated hairstyles for Tovarr
•Updated Tovarr beard
•Updated Mercian Female fishing animation
•Fixed shovel placement on all races
•Small visual enhancement to the crosshair

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk

Har du inte länkat ditt gamla DF konto till ditt nya DF:UW konto?

Aventurine har släppt en video om hur du går tillväga:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=LFuJqH...

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Väldigt besviken på hur Aventurine har totalt misslyckats med DF:UW. Förstår inte riktigt hur de har lyckats göra UW sämre än orginal Darkfall på nästan alla punkter.

Visa signatur

Fractal Design Define S Svart-Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB-MSI Z170A KRAIT GAMING 3X-Kingston HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz-ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX--1TB Samsung Spinpoint F3-OCZ TL100 240GB-EVGA Supernova G2 650W

Permalänk
Skrivet av isorill:

Väldigt besviken på hur Aventurine har totalt misslyckats med DF:UW. Förstår inte riktigt hur de har lyckats göra UW sämre än orginal Darkfall på nästan alla punkter.

Håller med till viss del.
Vi ville ha att visst klasstänkande (armor o.s.v) och fick en op warrior klass som alla kör med.
Vi ville att det skulle jämnas ut mellan raserna (hit box) och fick fulaste karaktärerna i mmo-världen.
Saknar race alliance systemet. Gav en liten extra dimension om man var intresserad... men man kunde strunta i det om man ville.

Jag gillar dock det nya UI. Behöver lite finputsning och ett nytt backpack system.
Jag gillar nya grafiken och ljuset och ljuden.
Jag gillar de förändringar som gjorts för klanerna.
Jag gillar det nya crafting systemet.
Jag gillar att hamlets knutits till städer.

Precis som med Darkfall (kommer ihåg hur dött det kunde vara i början utan wildlife och annat) så tror och hoppas jag att det kommer bli ett superspel i slutändan.

Om inte.... så kan jag sälja datorn... för något alternativ i klass med Darkfall finns inte på marknaden.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk

Ny video om craftingsystemet. Kan meddela att det jag sett i betan verkar l

http://www.youtube.com/watch?v=2bGr8IL5kl0&list=UUeXzGHiwbo1U...

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk

Ny patch i dag. Nedan notes...

Bugfixes:

Fixed loading screen being removed too early.
Fixed a bug where Siege Notifications would play on top of the loading screen.
Fixed melee default attacks not working when selected skill is disabled and not on cooldown.
Fixed an issue where monsters would play additional animations when dead.
Fixed an issue where sometimes harvesting/teleporting/etc animations would stop prematurely.
Fixed so that the walk animation is played when a player is encumbered.
Fixed an issue where the digging animation would not stop playing on other clients seeing the digger.
Fixed a strafe movement exploit.
Fixed enabling/disabling of house recall minimap button.
Fixed a bug related to treasure maps, where if you opened the map during a treasure hunt, it would cause the flashing to become white.
Fixed a bug where the target opacity option did not work if you set it while targeting a player.
Fixed a bug where if you had a sword and shield in a quickslot, and one of them broke you could not drag a replacement item there.
Fixed a bug where unwanted white pixels would appear on screen when joining a party
Fixed so that players can reassign the auto crouch button to any other button
Fixed a bug where a player could not accept the summoning request after 50% of the timer had passed
Fixed a bug where teleport shards were not consumed after a successful summon request
Fixed a bug where players could loot weapon racks/armor racks immediately after another player had looted them.
Fixed a bug for teleportation chambers where players would sometimes spawn in the center of a portal and get stuck there.
Fixed a bug where the Superior Barbaric Shield would not appear properly when equipped.
Fixed a bug where the incorrect race name would be displayed in the clan recruits list
Fixed a bug where the holding gate control policies were not respected
Fix for clan member assigned as a mayor of a holding being reassigned to the position automatically after being kicked from the clan and then rejoining the same clan.
Fixed a bug where a clan member’s manager icon (the star icon) was not being removed when their management permissions were taken away.
Fix for clan-to-player politics lists not being visible to clan members who do not have permission to edit the lists
Fix for guard-towers incorrectly attacking allied clan members after a server restart.
Fixed a bug where players would not be able to bind at siege-stones placed by their clan
Fix for all clan windows incorrectly closing when a clan member is kicked (they should have just returned to the roster)
Fixed a bug where clan alliance world indicators (the shields) would not be displayed correctly when toggling the display option.
Fix for clan members being kicked from a holding's bind-stone while a structure that gives a bonus to the bind capacity of the holding was disabled for upgrading
Fixed description for Antidote, Clean Slate, Clear Mind, Panacea, Remedy and Suppress Weakness.
Fixed description for Runestone.
Fixed description for The Farm.
Fixed description for Staff Bolt Mastery.
Fixed a bug where Prowess Points and Feats rewards were reversed for Elegant and Extravagant Robes crafting.
Fixed Prowess Point rewards for Shieldcrafting Feats

Additions/Changes:

Water shaders have had Caustics and Refraction effects added to them, while their performance has been drastically improved.
All the shields have been resized
Added confirmation dialog when changing roles without changing the active booster
Changed the background of skill modifiers to black
Added a failsafe for radial menu mode: If, for any reason, the game should get stuck in radial wheel mode, pressing Alt + Left Click will make it go back into game mode.
Added SFX to indicate whether a tombstone is empty or not. (Using a temporary SFX)
Added fade out/fade in for day/night environmental theme transitions
Added random idle animations for players standing still
Added Clan Name and Rank in Clan Alliance chat channel
Added Player Clan Rank in clan chat channel
Added GUI window for player housing management
Added a high resolution map and options for it in Video Options
Removed party buttons from the left bar of the screen (you can right click on the party window and get the options there)
Increased fishing distance, so that players can now fish from small boats or bridges.
Added option to set the opacity of the party window.
Changed spawns and layout of Maghnir.
Removed assignment limits for clan management permissions.
Blocked the clan recruitment list’s accept/reject buttons from being interactive when the viewing clan member does not have permission to accept or reject recruits.
Changed village tax payout values (to owner clan and resource stealers) to be based on built houses and not total amount of houses.
Run Skill minimum stamina has been lowered to 3 (where sprinting ends) and minimum stamina regeneration to 11(where sprinting starts again if you keep the button pressed)

Economy balancing:

After extensive analyzing of the gold output during the beta, there have been various changes to the amounts of gold given by the Treasure Maps and Key Chests. Also, we have changed the gold income from capturing Villages to bring it more in line with the new per tick system rewards.

Treasure chest gold reduced by 2.5%
Chaos chest gold reduced by 50%
Selentine chest gold reduced by 34%
Veilron chest gold reward reduced by 34%
Neithal chest gold reward reduced by 30%
Leenspar chest gold reward reduced by 15%
Theyril chest gold reward reduced by 30%
Reduced gold reward of Small Treasure Map by 74%
Reduced gold reward of Treasure Map by 66%
Reduced gold reward of Large Treasure Map by 50%
Reduced gold reward of Villages by 80%
The highest-end rare materials (Widowsilk, Celestial Soul etc) have been moved to large treasure map rewards from small treasure maps rewards.
Reduced the chance of getting a Small Treasure Map from fishing by 20%

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

notera att varg-människan i artikeln (http://www.blogcdn.com/massively.joystiq.com/media/2013/02/ma...) ser ut såhär egentligen nu i UW http://www.luxarcana.org/darkfall/files/2012/12/Mahirim.jpg *spyr*

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk

Ny patch i går:

Innehåller "salvaging". Dvs man kan bryta ner items så de blir råvaror igen. Dels craftade items men även "broken items" som droppas av mobs.
Utvecklingen av din karaktär bygger nu helt på "prowess points" som du får genom allt du gör (utom crafting). Dessa kan sedan höja dina Slills eller attribut.
Är du i ett "party" delar ni på prowess points.
Svårare mobs ger tex mer prowess points än lättare.
Det krävs fler prowess points för att öka en skill eller ett attribut gu högre den nått.

Jag gillar grundiden med systemet. Kommer ge oss en chans att inte vara "exakt" likadan som alla andra.... man kan satsa efter den splelstil man har.

Kvarstår dock en hel del tweakande för AV för att det ska var riktigt bra.

Primalist klassen dom lovade till denna patch.... var inte med.... kommer inom kort.

Dessutom diverse bugfixar.

Banker har nu placerats nära alla chaos stones!!!!! Som jag saknade det i Darkfall 1.0 dom perioder jag inte var i en klan.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

kostar det här i månaden och är det svårt att komma in i det?

Permalänk
Skrivet av jsf:

kostar det här i månaden och är det svårt att komma in i det?

Du kan förbeställa det så får du tillgång till betan som pågår nu.

Spelet kostar 29,94euro. Då får man spel, beta access och en månads spelöande. Sedan kostar det 14.497månad.

Spelet är lite speciellt.
Du skapar en char (kvittar vilken ras då alla har samma egenskaper) och sen är det en kort tutorial som lär dig allt.

Spelet bygger nästan helt på klanliv. Man försvarar sina städer och byar (hamlets) eller försöker ta andras. Det råder pvp med full loot överallt utom i starterområdena.

De första veckorna i Darkfall 1 var de mest intensiva och adrenalinpumpande speldagarna i mitt liv. Totalt livrädd försökte man "skilla" upp och komma över lite guld och råvaror. Man smög i buskarna och så fort man såg eller hörde någon anna spelare gömde man sig i panik.
Vid ett tidigt tillfälle hade jag en tidig morgon, då området jag var i brukade vara lugnt, slaktat kobolds i över en timme och var rejält överlastad på väg mot närmsta bank, när jag blev överaskad av en liten alfar. Satan vad surt det var att bli gankad och förlora allt

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Det nya skill systemet är riktigt nice. Sitter och hoppas på en release snart.

Permalänk
Skrivet av Ike32:

Det nya skill systemet är riktigt nice. Sitter och hoppas på en release snart.

Jag har varit skeptisk till UW hitintills men håller med dig. Salvaging är bra med, logiskt att kunna nyttja materialet i items.
Hoppas att primalistklassen släpps inom några dagar.
Största felet just nu är dom fula avatarerna. Min Ork är inte som han borde

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Grafik och design är inte så viktigt för mig dock. Det måste vara ett bra spel för att jag ska fastna. Med det nya skill systemet så kom suget tillbaka. Spelar lite nu för att testa den mest effektiva metoden och börja så man är redo på releasen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Du kan förbeställa det så får du tillgång till betan som pågår nu.

Spelet kostar 29,94euro. Då får man spel, beta access och en månads spelöande. Sedan kostar det 14.497månad.

Spelet är lite speciellt.
Du skapar en char (kvittar vilken ras då alla har samma egenskaper) och sen är det en kort tutorial som lär dig allt.

Spelet bygger nästan helt på klanliv. Man försvarar sina städer och byar (hamlets) eller försöker ta andras. Det råder pvp med full loot överallt utom i starterområdena.

De första veckorna i Darkfall 1 var de mest intensiva och adrenalinpumpande speldagarna i mitt liv. Totalt livrädd försökte man "skilla" upp och komma över lite guld och råvaror. Man smög i buskarna och så fort man såg eller hörde någon anna spelare gömde man sig i panik.
Vid ett tidigt tillfälle hade jag en tidig morgon, då området jag var i brukade vara lugnt, slaktat kobolds i över en timme och var rejält överlastad på väg mot närmsta bank, när jag blev överaskad av en liten alfar. Satan vad surt det var att bli gankad och förlora allt

Spelet ser kul ut men vart jag än läser så får dom ganska mycket kritik av alla så jag vet inte =\

Permalänk
Medlem

The nya skill systemet är otroligt roligt. Om ni har köpt spelet men lagt det på hyllan så är nu tillfället att pröva igen!

Permalänk

Patch i dag.

Primalist rollen kan nu testas.

Två olika skolor att välja mellan enligt nedan:

Life School

Exalted Sacrifice: Give of your own health to heal another. You will lose 70% of the health your ally is healed for.

Consecrate: Tap into the very essence of life and consecrate the ground you stand on. Everyone in range will have their health and stamina restored over time.

Resuscitation: Quickly bring an ally back from the brink of death!

Healing Blast: An explosive and powerful burst of rejuvenating life force centered at your target point. This missile of healing energies is affected by gravity.

Spirit Bond (Ultimate): Channel a primal, life-giving bond between yourself and an ally. While you maintain this link, your ally will gain any health he loses directly from your mana-pool. You can maintain this link indefinitely.

Law School:

Virtuous Wrath: With the righteous speed of justice this spell has a small impact and a long range!

Invigoration: Let the forces of righteous law command your wound's to bind and your body to recover quickly.

Bastion: The zeal of your faith creates a palpable aura of protection to all forms of harm for you.

Primal Surge: A ray of righteous energy strengthens your target's resolve. Their maximum health, stamina, and mana pools are increased for its duration.

Wall Of Righteous Force (Ultimate): Your faith is a palpable barrier. Your allies can see enemies through the barrier, but your foes will only see a confusing blur of movement and their projectiles, both magical and mundane, will bounce harmlessly off the barrier.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Någon som orkar ta sig tid att länka en video till hur spelet ser ut i skrivande stund? Jag vet inte om det finns ett NDA då jag har helt glömt bort darkfall uw

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Skrivet av astrob0y:

Någon som orkar ta sig tid att länka en video till hur spelet ser ut i skrivande stund? Jag vet inte om det finns ett NDA då jag har helt glömt bort darkfall uw

Är under NDA fortfarande. Men jag kan berätta att det är skitsnyggt ingame.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Är under NDA fortfarande. Men jag kan berätta att det är skitsnyggt ingame.

Litar på dig
Ser verkligen fram emot spelet.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm