Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Note 2 vs. Lumia 920 - vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

Jag hade valt Lumian men mest för att jag tycker att 5,5" e för stort, håller mig hellre runt 4-4,5". Sen e jag väldigt intresserad av wp8 vilket också bidrar till att jag skulle valt Lumian.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phyxii:

Jag kan ju ge min input på Note 2. Innan jag skaffade Note 2, så hade jag en iPhone 4. Just bytet mellan iOS och Android var inte helt smärtfritt då det inte fanns samma utvecklare på båda plattformarna. så man var tvungen att leta efter ersättningsappar. I efterhand tänkte jag, hurfan har jag låtit mig själv vara såhär låst, som jag varit i iOS. i Android kan jag sitta på bussen, tanka hem serier/film/musik genom torrentklient, öppna det i en videospelare och spela upp skiten på plats istället för att gå via datorn och behöva ändra filformat osv.

Största anledningen till att jag bytte var för iphone 5 hade för liten skärm, jag ville ha stort. så Note 2 blev själva valet. och batteritiden är grym! Men det negativa med Note2 är KAMERAN. min iphone 4 var mycket bättre med ljusinsläpp och kornighet fanns inte om man jämför med Note 2:ans kamera. den är enligt mig under all kritik. i bra ljus (dagsljus), ja då är den riktigt bra. men inomhus i lite svagare ljus så är den betydligt sämre än iphone4.

men fyfan va gött det är att kunna sätta in en class10 64gb microsd och kunna ta kort, filma, och samla på sig massa filer och appar utan att behöva tänka på att diskutrymmet är påväg att ta slut. så förutom kameran är Note 2:an riktigt grym. rapp som fan med 1.6ghz quad core och 2 gig ram. fina krejer.

Måste bara kommentera eftersom jag gjort exakt samma byte och haft exakt samma erfarenheter, hade dock nästan inga problem med att ersätta appar (förutom en, app som varnar för trafik kameror). Kameran är dock kanske inte riktit så dålig ändå, den är trots allt lite bättre än den på sg3 (även om den torde vara väldigt lik den på sg3) och jag har en liten känsla att ljusintaget skulle kunna förbättras genom mjukvaran (hoppas de iaf ) . Annars har jag haft totalt samma erfarenheter, jäklit nöjd med den. Rekomenderar annars Atom Launcher, snygg och lätt launcher.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av phyxii:

kornighet fanns inte om man jämför med Note 2:ans kamera. den är enligt mig under all kritik.

jag tippar på att den överexponerar innomhus och då kör med ett högre ISO värde med mer brus som följd.
testa manuell ISO och sätt den lågt

sen kan du skicka ett exempel på kornig bild innomhus så ska jag visa hur man fixar till dom.
brusreducering är ett måste,det är det även på fullformats DSLR kameror.

jag har inte köpt Note2n än men är på gång

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

jag tippar på att den överexponerar innomhus och då kör med ett högre ISO värde med mer brus som följd.
testa manuell ISO och sätt den lågt

sen kan du skicka ett exempel på kornig bild innomhus så ska jag visa hur man fixar till dom.
brusreducering är ett måste,det är det även på fullformats DSLR kameror.

jag har inte köpt Note2n än men är på gång

Problemet ligger i att linsen på något sätt tar in alldelles för lite ljus. därför måste den överexponera med ISO. min iphone 4:a tog in betydligt mer ljus och gav en mycket mer verklighetstrogen bild i lite mörkare ljus. medan note2 blir jättemörk med manuel (max ISO inställning) eller korning med auto. Och de DSLR kameror jag använt har absolut inte behövt fixa till pga brus när jag fotat i sådan miljö.

kanske ska tillägga att jag fotar RAW med DSLR kamera. men visst, jag gör ju alltid efterbehandling med dem.

Visa signatur

GPU: RTX 3060 Ti || MB: ASUS TUF A520M-PLUS WIFI || CPU: Ryzen 5 5600X 4,6Ghz ---> Cooler Master Hyper 212 Black Edition || RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB || Chassi: Svive Halo S650 || PSU: Corsair TX650M 650W || OS: Win11 || SSD: Kingston A2000 1TB NVMe M.2 SSD || Mus: Logitech PRO X SUPERLIGHT || Tangentbord: Razer Huntsman Mini || Musmatta: Steelseries QcK+ || Monitor: MSI 27" Optix 165hz

Permalänk
Medlem

Har inte läst hela tråden, men anledningen att alla wp8 använder duel-core för att när dom har suttit och designat telefoner och system så har dom hela tiden tänkt att ha duel-core på 1,5 GHz. Så när Quad-core kom så stödde deras system detta. Men dom brydde sig inte och fortsatte på sitt spår. För folk som köper WP8 telefoner vet att det flyter på ändå + att dom är ute efter OSet inte benchmarks.

Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av cruZZade:

Det är bara jag som får köpa den gula 920, ni får köpa någon annan färg!

Jag köpte röd, gul är för skrikigt enligt mig

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

…på meddelanden som inte tillför diskussionen något annat än svårigheter att hitta information i bruset.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.