Den stora tråden om Black Ops 2

Permalänk
Skrivet av maniak:

Skönt att dom gör någonting "rätt" i alla fall. Hatar verkligen hur bra hipfire är i spelet.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gwaniiz:

Utveckla, vad är det som är så invecklat med perksen?

Hipfire ska förövrigt nerfas på smgs, rekylen kommer dessutom att ökas.

Rekommender att du mutear alla innan matchen!

Personligen vill jag spela ett FPS där min mus och min hjärna är det som bestämmer vem som vinner. Menade egentligen inte att de är invecklade, utan mer att de inte hör hemma i ett FPS-spel. Som det var i mw1 var OK imo. Perks som höjde lite dmg, bullet pentration osv, inget hokus pokus. Känns som karaktären man spelar blir mer och mer än RPG-karaktär.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniak:

Hoppas bara att den kommer till PC snart och gärna att den kommer med en stor banhammer runda samtidigt

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

fan nu måste jag se till att låsa upp diamond cammo på smgs innan patchen har redan launchers och specials och håller på med pistoler nu

Permalänk
Skrivet av krigarkungen:

Personligen vill jag spela ett FPS där min mus och min hjärna är det som bestämmer vem som vinner. Menade egentligen inte att de är invecklade, utan mer att de inte hör hemma i ett FPS-spel. Som det var i mw1 var OK imo. Perks som höjde lite dmg, bullet pentration osv, inget hokus pokus. Känns som karaktären man spelar blir mer och mer än RPG-karaktär.

Perksen är ju knappast så bra att en dålig spelare helt plötsligt får "pro skills". Själv tycker jag att de ändå är ganska balanserade.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Hoppas bara att den kommer till PC snart och gärna att den kommer med en stor banhammer runda samtidigt

Citat:

pcdev ‏@pcdev
We have already permanently banned thousands of cheaters from BlackOps2 PC. Play nice. Don't cheat.

Frågan är om dom verkligen bannat flera tusen redan, han tar nog i lite. Å andra sidan springer man knappt in i några så det kanske stämmer.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

Personligen vill jag spela ett FPS där min mus och min hjärna är det som bestämmer vem som vinner. Menade egentligen inte att de är invecklade, utan mer att de inte hör hemma i ett FPS-spel. Som det var i mw1 var OK imo. Perks som höjde lite dmg, bullet pentration osv, inget hokus pokus. Känns som karaktären man spelar blir mer och mer än RPG-karaktär.

Go play Enemy Territory:

Här är communityn: http://www.crossfire.nu/

De är helt gratis och helt baserat på lagspel å aim.

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

Ursäkta en dum fråga...men jag har letat runt lite bland inställningar...Men hittar inget där man kan ställa in diverse nätverksinställningar? :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Hoppas bara att den kommer till PC snart och gärna att den kommer med en stor banhammer runda samtidigt

För fuskare eller? Är det bar jag som inte stött på en enda fuskare?

Ett tips för folk som inte sett det, tryck "s" när ni är inne på playlisten och välj best, slipper lagg för det mesta då.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Skrivet av dysenteri:

Han förklarade väl hur man skulle få sämre ping? Jag förstår att det verkar fungera på det viset, men att jag inte förstår logiken i hur det kan fungera så.

Enligt mitt tycke ska det väl vara tvärtom, att någon med bättre ping ser någon med fem gånger så hög tidigare och inte tvärtom.

De som har lagg får kompensation som är bättre än att bara ha bättre ping

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniak:

För fuskare eller? Är det bar jag som inte stött på en enda fuskare?

Ett tips för folk som inte sett det, tryck "s" när ni är inne på playlisten och välj best, slipper lagg för det mesta då.

Sett några solklara (som jag anmält) och sedan ett antal som är svårare att avgöra om de är pga lag-compensation eller faktiskt fusk, det är däremot väldigt stor skillnad på när på dygnet man spelar och vilka typer av matcher man kör.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Sett några solklara (som jag anmält) och sedan ett antal som är svårare att avgöra om de är pga lag-compensation eller faktiskt fusk, det är däremot väldigt stor skillnad på när på dygnet man spelar och vilka typer av matcher man kör.

Är det aimbot du menar som är solklart?

En sak som är riktigt irriterande i detta spelet är att folk anklagar en för wallhack hela tiden när man har uppe VSAT......

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gwaniiz:

Är det aimbot du menar som är solklart?

En sak som är riktigt irriterande i detta spelet är att folk anklagar en för wallhack hela tiden när man har uppe VSAT......

Oftast aimbot ja, och ibland annat när man kör med Cold Blooded, Dead Silence och Ghost t.ex. men ändå blir "upptäckt" av folk som omöjligt kan veta vart man är men helt random vänder sig precis emot en när man kommer dock är det mycket vanligare att se folk med aimbot (som även kan göra liknande såklart).

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Jag tycker iaf att det fuskas väldigt lite i Black Ops 2 jmf med BF3.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

Har tänkt köpa BO2 fysikt till PC. Hur köper jag sen DLC i framtiden? Säljs dom fysiskt med eller?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av WinJi:

Har tänkt köpa BO2 fysikt till PC. Hur köper jag sen DLC i framtiden? Säljs dom fysiskt med eller?

köp inte DLC. spelet blir inte bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WinJi:

Har tänkt köpa BO2 fysikt till PC. Hur köper jag sen DLC i framtiden? Säljs dom fysiskt med eller?

DLC köper du samt laddar ner via steam

Skrivet av cinex:

köp inte DLC. spelet blir inte bättre.

Nej men bra mycke roligare när man är urless på banorna...

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

Jag får ingen nätkontakt i Black Ops 2 just nu, står bara "Connecting to Online Service". Någon annan som har problem?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Jag tycker iaf att det fuskas väldigt lite i Black Ops 2 jmf med BF3.

Inte kört BF3 online men så illa är det faktiskt inte med fusken, dock känns det som att det sakta ökar men så länge jag (som inte direkt är en super spelare) kan hamna i toppen så är det troligen ingen som fuskar i matchen eller så är de så dåliga att det inte hjälper ^^

Skrivet av fantomsmurfen:

Jag får ingen nätkontakt i Black Ops 2 just nu, står bara "Connecting to Online Service". Någon annan som har problem?

Samma här, kan vara att server-nätverket är nere, kan ju alltid hoppas på att det är för att de lägger in nya patchen som kom till PS3 förut.

edit: Fast enligt deras status ska det inte vara något problem eller att servers är nere

Edit2:
Problemet är worldwide verkar det som, många olika ställen har problem
http://steamcommunity.com/app/202990/discussions/0/8289246725...

Edit3:
Kom in när jag bara lät den stå och vänta även fast den sa att de inte gick, dock är det typ max 500pers online på hela nätverket ^^

Edit4:
Verkar varit en banhammer run med

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av snozan:

DLC köper du samt laddar ner via steam

Men om jag köper spelet fysiskt, funkar det ändå ifall jag laddar hem DLC via steam?
Dvs. Är spelet connectad till steam, även ifall man köper det fysiskt?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av WinJi:

Men om jag köper spelet fysiskt, funkar det ändå ifall jag laddar hem DLC via steam?
Dvs. Är spelet connectad till steam, även ifall man köper det fysiskt?

Ja du kan slå in din serial så ska det funka

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av WinJi:

Men om jag köper spelet fysiskt, funkar det ändå ifall jag laddar hem DLC via steam?
Dvs. Är spelet connectad till steam, även ifall man köper det fysiskt?

Ja spelet ska kopplas till ett steamkonto oavsett hur du köper det.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Hur många kartor kan det handla om i 4 DLC-pack, som man får om man köper season pass?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Hur många kartor kan det handla om i 4 DLC-pack, som man får om man köper season pass?

Skulle gissa att varje pack borde innehålla 2-4 maps, det brukar vara standard så kanske handlar om 10-14 maps eller så totalt.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk

Är det någon som är intresserad av att spela PCW i BO2?

Permalänk
Medlem

Så nu har man spelat igenom campain läget som vanligt inte det roligaste . men man måste ju har spelat igenom dom andra så lika bra

Visa signatur

Msi b250m mortar|I7 7700k|Asus GeForce RTX 2070 ROG Strix Gaming OC|Corsair Vengeance RGB PRO 16GB|Corsair RM750X V2 750W|Samsung 960 Evo 500gb M2|Cooler Master ML240L V2 RGB|Nzxt H400i|ASUS ROG Strix XG49VQ 49" Super Ultra-Wide HDR
Hemmbio:
Epson EH-LS500B|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Skummaste saken ever i detta spelat, spelade just cargo, fick pisk av snipers, men dödade en i det lilla rummet på ovan våningen, bara för att se mig själv bli last kill på andra sidan av kartan?, lag compensation har jag o det grövsta, tack fibret..., men liksom va?, någon annan med konstiga betesler?

Visa signatur

MerLox

Permalänk
Medlem
Skrivet av MerLox:

Skummaste saken ever i detta spelat, spelade just cargo, fick pisk av snipers, men dödade en i det lilla rummet på ovan våningen, bara för att se mig själv bli last kill på andra sidan av kartan?, lag compensation har jag o det grövsta, tack fibret..., men liksom va?, någon annan med konstiga betesler?

Kan du inte lägga upp klipp?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

kollade på det själv, makes no sense..., enligt theatre så var sista killen på ett tredje ställe, och involverade inte mig på något vis, lagom frispel.. aja, börjar tröttna, har 40 någonting spelade timmar med tråkiga nätverksproblem och alla dessa smgs..

Visa signatur

MerLox

Permalänk
Medlem
Skrivet av MerLox:

kollade på det själv, makes no sense..., enligt theatre så var sista killen på ett tredje ställe, och involverade inte mig på något vis, lagom frispel.. aja, börjar tröttna, har 40 någonting spelade timmar med tråkiga nätverksproblem och alla dessa smgs..

SMGs kommer patchas en del och det har varit strul med servrarna senaste dagarna, vet inte varför exakt.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood