Den stora tråden om Black Ops 2

Permalänk
Medlem

Dedikerade servrar my ass att de är!

Många har sagt att shotguns bör fixas till de bättre? De har ju samma precision samt dödlighet som snipers :? Treyarch lärde sej inget av Infintyward. Mw2 = commando + unlimted sprint. Blackops hade oxå samma uber kassa knife sak. Dock kunde man där välja en perk som gjorde att man inte dog direkt...

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Avstängd
Skrivet av snozan:

Dedikerade servrar my ass att de är!

Många har sagt att shotguns bör fixas till de bättre? De har ju samma precision samt dödlighet som snipers :? Treyarch lärde sej inget av Infintyward. Mw2 = commando + unlimted sprint. Blackops hade oxå samma uber kassa knife sak. Dock kunde man där välja en perk som gjorde att man inte dog direkt...

Lol vad dillar du om? Vilken perk i Black Ops gör så att du inte dör direkt av kniven?

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem

Tar tillbaka det jag skrev tidigare idag att servrarna var skit nu igen. Sedan igår när dom fixade matchmaking har servrarna helt enkelt gått till det bättre. Problemet nu är att folk kan komma in med allt från 1 bar till 4, dock märker man inte att dom får någon fördel som tidigare. Hoppas nu det håller i sig så man inte haft tur med folk man mött.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mathwarp:

Tror inte jag är ensam om att störa mig på ett par saker i det här spelet.
1: Lagcompensation är helt oacceptabel, gynnar bönder i typ Ryssland o Polen med 56k modem genom att dra ner alla andra med bra uppkoppling. Som många skriver stämmer killcamen inte 8 av 10 gånger. (man märker enorm skillnad när man hamnar på en vettig server)
2: Den som har högst firerate vinner i princip alltid då alla banor är så jäkla trånga, med andra ord: 80% kör med smg's.
3: Vet inte om det bara är jag som tycker dom skruvat upp tempot ännu mera än tidigare cod-spel, har lirat mwf1 och bo1. Visst, det ska vara högt tempo i cod men det här känns nästan som om det går på ecstasy.

För övrigt gillar jag spelet, alla vapen har skön känsla och verkar balanserade förutom SWAT, som är helt knasig delay på burstfire (oanvändbar enligt mig).
Det som förvånar mig mest är ändå hur bra spelet flyter på, plus att det är snygg grafisk stil på det.

1. Håller med, märker direkt när man kommer in på en server med lagg, ospelbart. Var samma sak som gjorde mw3 värdelöst.
2. Lite tråkigt detta, i mw2 var ändå alla vapentyper viable. Man kunde använda smg, assault rifle, lmg, sniper eller shotgun. I bo2 är det endast smg eller shotgun med laser sight och hipfire som fungerar öht. För små kartor? De känns dock bättre och större än mw3 (spawns funkar också för det mesta), men du har inte en enda karta som kan anses vara en sniperkarta, mw2 hade ett helt gäng.
3. Tempot är närmare quake än något annat cod spel ja.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Skrivet av maniak:

1. Håller med, märker direkt när man kommer in på en server med lagg, ospelbart. Var samma sak som gjorde mw3 värdelöst.
2. Lite tråkigt detta, i mw2 var ändå alla vapentyper viable. Man kunde använda smg, assault rifle, lmg, sniper eller shotgun. I bo2 är det endast smg eller shotgun med laser sight och hipfire som fungerar öht. För små kartor? De känns dock bättre och större än mw3 (spawns funkar också för det mesta), men du har inte en enda karta som kan anses vara en sniperkarta, mw2 hade ett helt gäng.
3. Tempot är närmare quake än något annat cod spel ja.

Har också märkt av det ganska ordentligt nu när jag har spelat på en del riktigt ruttna servrar. Helt värdelöst och något som gör mig riktigt förbannad.

Dom har ju ett tempo i spelet som uppmanar till smg/shotgun-spelande. Även banorna är utformade för snabbt och intensivt spel där man inte skall få stå still i 10 sekunder utan att bli straffad. Kul men trist på samma gång. Dålig blandning utav banor enligt mig (om ens en blandning alls).

Lite fler banor i stil med dom i MW2 säger jag. Även fler med lite öppna ytor.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Avstängd

Överlag tycker jag att spelet är kanonkul dock har jag problem med min "smörkniv" ibland. Alltså att jag knivar folk men inget händer, det är mest påtagligt när man ska kniva nån som ligger prone.

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem

Favoritsetups? Jag gillar denna väldigt mycket
perk 1. Flak jacket, Hardline, Lightweight (Lightweight och hardline skiftar jag emellan, kan inte bestämma mig)
perk 2. toughness
perk 3. tactical mask, dexterity
Vapen:
Vecter med extended, longbarrel. Ibland sätter jag på något annat, men det är i huvudsak detta jag använder
Semtex och stun om jag har plats
Kan dessutom rekomendera an94, enda assault rifflen som jag kan göra bra ifrån mig med.

Vilka är eran favoritsetup?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd

Kan någon förklara en del saker för mig?

1. Varför stannar jag upp efter jag "hoppat och landat" om jag hukar mig samtidigt som jag landra så tar det 5 sekunder innan jag kan börja springa igen.

2. Varför laddar jag inte om när jag lägger mig ner i prone ibland? Händer ibland, inte jätte ofta.

3. Varför fungerar inte "spring knappen" ganska ofta? Jag springer, avbryter, och ska springa igen, men då händer ingeting, kan dröjja upp till 5 sekunder även där innan jag börjar springa.

4. Varför "laggar" gubbarna jag ska skjuta på fram över skärmen? Det händer jätte ofta att jag börjar skjuta på en gubbe som står på en viss punkt, när mina skott kommer ut, så skjuter han mig från en annan punkt, ungefär 1-2 meter bredvid, och jag ser inte när han förflyttar sig.

5. Varför är alla dessa problem BARA i multiplayer? Om jag spelar combat training är allt som det ska, gubbarna står där jag skjuter, alla knappar funkar som dom ska, jag kan hoppa, ducka, sen börja springa direkt när jag trycker på knappen, mm.

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kevve1:

Favoritsetups? Jag gillar denna väldigt mycket
perk 1. Flak jacket, Hardline, Lightweight (Lightweight och hardline skiftar jag emellan, kan inte bestämma mig)
perk 2. toughness
perk 3. tactical mask, dexterity
Vapen:
Vecter med extended, longbarrel. Ibland sätter jag på något annat, men det är i huvudsak detta jag använder
Semtex och stun om jag har plats
Kan dessutom rekomendera an94, enda assault rifflen som jag kan göra bra ifrån mig med.

Vilka är eran favoritsetup?

Favorit assault, lätt FAL, med lite olika attatchments, select fire tex, som gör att man kan skjuta full auto, sen stock och silecer på det kanske, eller utan stock, spelar inte så stor roll, FAL äger även utan auto fire. För smg, vette fan, laser och long barrel, men jag gillar silencer, men det verkar ju helt värdelöst i detta spel på smg. Tycker alla smg är ganska lika, men mp7 och nog lite bättre, samt mscs, eller vad den heter.

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Medlem

Haha fan vad gött. förbeställde inte ens och fick Nuketown 2025 haha .. glad nu asså

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av arision:

Haha fan vad gött. förbeställde inte ens och fick Nuketown 2025 haha .. glad nu asså

hur?

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

det ska jag förklara

https://www.spelbutiken.se/catalog/product/74333-call_of_duty...

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem

Hejsan jag söker någara i ca 13-16 års ålderna att köra med. JAg är skälv 14 år och saknar höger underarm

TAck för mig

Permalänk
Avstängd

Vad förklarar den länken?

Skrivet av Matsson82:

Hejsan jag söker någara i ca 13-16 års ålderna att köra med. JAg är skälv 14 år och saknar höger underarm

TAck för mig

Såg när du streamade d3 men om jag får vara så fräck att fråga hur du kan lira FPS-spel med en hand? Mycket imponerande iaf.

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matsson82:

Hejsan jag söker någara i ca 13-16 års ålderna att köra med. JAg är skälv 14 år och saknar höger underarm

TAck för mig

kör gärna ... adda Steam : Arrowgun12 (väldigt barnsligt namn ... ja men vad ska man göra ;D )

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_svahn:

Vad förklarar den länken?

Såg när du streamade d3 men om jag får vara så fräck att fråga hur du kan lira FPS-spel med en hand? Mycket imponerande iaf.

det var en som frågade hur jag fick nuketown 2025 utan förbeställning .. så jag länkade ...

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem

installerade spelet igår, det är riktigt okej faktiskt, jag störde mig lite på bobandet i början när jag spelade men nu verkar jag kommit in i det.

spel mekaniken med 10 "slots" för saker tycker jag är skit cool. då kan jag skita i min pistol och satsa på att ladda om snabbt istället. eller kanske 2 pistoler utan primary längre fram så man kan ösa mer

uppskattar spelet. det enda som stör mig är unlock tokens. det känns som en löjlig mekanik

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av arision:

det var en som frågade hur jag fick nuketown 2025 utan förbeställning .. så jag länkade ...

Jaha, det var jag som läste fel Trodde det stod att du förbeställde men fick inte nuketown. Då förstår jag

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_svahn:

Jaha, det var jag som läste fel Trodde det stod att du förbeställde men fick inte nuketown. Då förstår jag

det är lungt... ;D

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem

nån som vet var jag köper det billigast? i digital version då

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av sQuille:

nån som vet var jag köper det billigast? i digital version då

Retrospelbutiken har kopior kvar, 388:- för Nuketown edition
http://retrospelbutiken.se/store/produkt.php?produkt=10746

Köpte mitt där och fick koden på bara 30 sekunder
Edit:
Kan tillägga att det är inte en polsk version iaf inte den jag fick

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Vad tycker alla så långt om spelet...

Själv? : Väldigt bra och underhållande spel.. 8/10 ... kommer 2 i min ''COD LISTA'' ... 2 strax efter mw2 ... följt av WAW

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem
Skrivet av arision:

Vad tycker alla så långt om spelet...

Själv? : Väldigt bra och underhållande spel.. 8/10 ... kommer 2 i min ''COD LISTA'' ... 2 strax efter mw2 ... följt av WAW

Anser det är extremt bra, multiplayer är nice som satan inte testat Zombie mode än men Singel player; storyn är nice dock är AI:n hemsk som man kan se i min tråd om det som bara visar några av problemen.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Anser det är extremt bra, multiplayer är nice som satan inte testat Zombie mode än men Singel player; storyn är nice dock är AI:n hemsk som man kan se i min tråd om det som bara visar några av problemen.

Zombies är sjukt kul att lira... du måste testa det

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk

Någon som vet nått när dom släpper map-packs?
Mvh

Visa signatur

NZXT Source 210 Elite | Asus P8Z77-M | Intel Core 3570K | Asus 6970 DC II | Corsair TX750w | Intel 330 120gb | 8 GB Crucial 1600MHz | 1 TB Seagate | Windows 8 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lolboll123:

Någon som vet nått när dom släpper map-packs?
Mvh

Den första DLCn till Black Ops kom i februari till xbox 360 och slutet av mars till PC, sen kom det en i början av sommaren och en i slutet. Vi kan bara spekulera om huruvida de använder sig av samma upplägg för Black Ops 2. Räkna med att vänta minst en månad efter att 360 fått det dock... :/

Jag kommer bara köpa map-pack om de kommer med nån snöbana som verkar skojig eller allra helst om de fixar dlc med typ Firing Range och Summit från ettan, det vore epic.

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem

Blops 2 har väl fått ett svalt mottagande av mig och polarna. Vi tycker alla att mw2 och 3 var bättre spel.
Känslan när man siktar är helt annorlunda i black ops serien än i mw. Om jag hade fått välja hade det gärna fått komma ut ett mw4 istället :). Aja nu har jag gnällt färdigt nu till det som är bra med det. Shotguns är kul igen, man kunde ju springa runt med spas i mw2 och kötta till sig en nuke det var ett secondary det är nästan lika bra med Remington just nu. Har redan gått in i prestige med det vapnet 3 gånger. FAL har också fått upprättelse sen mw2 med auto läget.

(ursäkta svenskan jag är elektriker)

Visa signatur

2X BenQ 24'' G2420HDBL | Sennheiser pc game 350 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries QcK XXL | Microsoft Sidewinder X4

Permalänk

Hur ändrar man färg på vapen?

Visa signatur

Det spelar ingen roll vad du säger, din Mac är fortfarande skit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lemmythekiller:

Hur ändrar man färg på vapen?

Du markerar vapnet i din "load out" där du väljer perks m.m. sedan nere i högra hörnet ser du att man trycker på C tror jag det är för att Customize Weapon, där kan du välja färg och se hur mycket av vapenet som är upplåst m.m.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Yay, är uppe i masters ligan nu...

Visa signatur

CCNP