Den stora tråden om Black Ops 2

Permalänk
Medlem

nice

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem

Hittade ett klipp på steam där någon visar hur jävla illa lag compensation är även på pc
http://www.youtube.com/watch?v=laxWq-YNo0E
här är länk till tråden
http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=302281...

Jag blir ledsen av detta.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd

Har en liten fråga, det står "nat type: strict" i Black Ops 2, vad är det och vad gör det för skillnad? De flesta jag spelar med säger att dom har "open" och jag har problem att invita och joina folk...

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Hittade ett klipp på steam där någon visar hur jävla illa lag compensation är även på pc
http://www.youtube.com/watch?v=laxWq-YNo0E
här är länk till tråden
http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=302281...

Jag blir ledsen av detta.

Ibland märks detta av, oftast på folk med dålig ping ja men allmänt är inte det så märkbart av vad jag märkt iaf.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Ibland märks detta av, oftast på folk med dålig ping ja men allmänt är inte det så märkbart av vad jag märkt iaf.

Vissa med 4 bars kan vara svårare att få död på än folk med 2-3 bars. Jag förstår inte hur det fungerar när de delar ut lag comp för det verkar så förbannat random. Om du går in på options och trycker s så ser du din bandwidth där. Jag har för det mesta lite drygt 3000, av någon anledning låg jag på 300 tidigare under kvällen och det var så förbannat mycket lättare och folk dog när man sköt dom. Tror inte jag instantdog en enda gång, förrutom av snipers då.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Hej,
En fråga om matchmakingen i BO2, hur gör man för att kunna lira public på samma lag som sina polare? Vi har skapat en steam group och kopplat BO2 till den, men det verkar helt random hur lagen läggs upp. Vi joinar genom "Join session in progress", men det verkar som sagt vara slump om vi hamnar på samma lag. Vissa klaner verkar hamna på samma 9 av 10 ggr, så det måste vara något vi inte fattat. Hur gör man?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Golle:

Hej,
En fråga om matchmakingen i BO2, hur gör man för att kunna lira public på samma lag som sina polare? Vi har skapat en steam group och kopplat BO2 till den, men det verkar helt random hur lagen läggs upp. Vi joinar genom "Join session in progress", men det verkar som sagt vara slump om vi hamnar på samma lag. Vissa klaner verkar hamna på samma 9 av 10 ggr, så det måste vara något vi inte fattat. Hur gör man?

Lol! Ni får ju joina varandra innan ni söker match.

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_svahn:

Lol! Ni får ju joina varandra innan ni söker match.

Jag sa ju att det var något vi inte fattat. Tack

Permalänk
Medlem

Turnering!!!!!

Tja, kolla följande länk!!
#12962330

Visa signatur

PC# intel Core i5-3570k @ stock | Corsair H60 | MSI Z77A-S01 | Corsair Vengeance 8gb LP | NZXT HALE90 750W 80+ | Fractal Design R3 | SSD A-Data 120Gb+1TB Seagate Barracuda 7200RPM | Gigabyte och Gainward Gtx 670 SLI |

Permalänk
Medlem

Lag Perk äger.

Lag compensation är definitivt bästa PERK i nuläget.
Alla som sitter på bra lina kan prova att köra via någon knackig proxy i Polen och hoppas på 2-3 bar connection.
Detta gör att man får "LAG PERK" och blir nästintill omöjlig att träffa samt får en halvsekunds "försprång" runt hörn.
Har själv testat och statsen rusar i taket men det känns som om man fuskar.
Trodde aldrig man skulle ångra investeringen i 100/100 fiber...

Visa signatur

Z690,14700K,4080

Permalänk
Medlem
Skrivet av ABC80:

Lag compensation är definitivt bästa PERK i nuläget.
Alla som sitter på bra lina kan prova att köra via någon knackig proxy i Polen och hoppas på 2-3 bar connection.
Detta gör att man får "LAG PERK" och blir nästintill omöjlig att träffa samt får en halvsekunds "försprång" runt hörn.
Har själv testat och statsen rusar i taket men det känns som om man fuskar.
Trodde aldrig man skulle ångra investeringen i 100/100 fiber...

Måste testa köra med belastad lina då och se, låter ju trist om de gjort det så =/

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Avstängd

Tänkte bara höra om nån annan fick samma "message of the day"? Höll på att sätta lussekatten i halsen då jag trodde jag vart bannad först

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_svahn:

Tänkte bara höra om nån annan fick samma "message of the day"? Höll på att sätta lussekatten i halsen då jag trodde jag vart bannad först
http://forumbilder.se/images/207201212838A700b.jpg

Hoppas de agerar på det med, FPS lider så sjukt mycket pga fusk så blir de aktiva med det och jobbar hårt med att hålla det borta.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Fick nyss Diamond skin till SMG, kommer ha mardrömmar om Chicom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RiHjD:

Har en liten fråga, det står "nat type: strict" i Black Ops 2, vad är det och vad gör det för skillnad? De flesta jag spelar med säger att dom har "open" och jag har problem att invita och joina folk...

Någonstans, i din router, brandvägg eller whatever, så är Blacks Ops 2 delvis blockerat vilket gör att det inte har full tillåtelse att skicka informationen över internet. Te.x invitea eller joina. Googla på Nat type: strict så lär du hitta en lösning

Permalänk
Medlem

Wohoo!

Klarade sista challengen i kategorin "killer" för en stund sedan, har försökt få den i över en vecka nu så det var skönt att äntligen klara den.

Challengen var att döda 9 fiender snabbt.

Efter att man har klarat alla challenges i kategorin får man denna titeln:

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Skrivet av ABC80:

Lag compensation är definitivt bästa PERK i nuläget.
Alla som sitter på bra lina kan prova att köra via någon knackig proxy i Polen och hoppas på 2-3 bar connection.
Detta gör att man får "LAG PERK" och blir nästintill omöjlig att träffa samt får en halvsekunds "försprång" runt hörn.
Har själv testat och statsen rusar i taket men det känns som om man fuskar.
Trodde aldrig man skulle ångra investeringen i 100/100 fiber...

Borde det egentligen inte vara så att den med bra lina ser dem med skitlina först? Det tycker jag känns mest logiskt i alla fall (vet dock att så inte är fallet).

Tycker för övrigt att det är dags att avkryptera config-filen så att man kan börja ställa in lite mer inställningar (till exempel så att man kan se flera "ping bars" med lägre intervall, som man kunde göra i MW2). Är helt värdelöst att köra 4 bars, då får man knappast någon vidare exakt mätning. Kan lika gärna vara 20 ms eller 250 känns det som.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dysenteri:

Borde det egentligen inte vara så att den med bra lina ser dem med skitlina först? Det tycker jag känns mest logiskt i alla fall (vet dock att så inte är fallet).

Tycker för övrigt att det är dags att avkryptera config-filen så att man kan börja ställa in lite mer inställningar (till exempel så att man kan se flera "ping bars" med lägre intervall, som man kunde göra i MW2). Är helt värdelöst att köra 4 bars, då får man knappast någon vidare exakt mätning. Kan lika gärna vara 20 ms eller 250 känns det som.

han förklarade det ju precis, du får "lag perk".

Permalänk
Medlem
Skrivet av ABC80:

Lag compensation är definitivt bästa PERK i nuläget.
Alla som sitter på bra lina kan prova att köra via någon knackig proxy i Polen och hoppas på 2-3 bar connection.
Detta gör att man får "LAG PERK" och blir nästintill omöjlig att träffa samt får en halvsekunds "försprång" runt hörn.
Har själv testat och statsen rusar i taket men det känns som om man fuskar.
Trodde aldrig man skulle ångra investeringen i 100/100 fiber...

Vilket skit, game-breaking för min del lägger det på hyllan.

Permalänk
Medlem

Testa netlimiter och sätt ner eran hastighet. Förmodligen är det bara placebo men skitsamma, det känns bättre, tills dom får fixat detta. Vem vet, patchen som är p G kanske fixar det. Vågar inte hoppas alltför mycket men lite hopp finns det.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Har ni ändrat "connection type" till best?

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gwaniiz:

Har ni ändrat "connection type" till best?

Best är ett skämt. Sökte best och kom in i en amerikansk lobby.

Edit: Dessutom spelar det ingen roll. Det kan vara lättare att döda folk på 2-3 bar än 4. Har mött svenskar som har instantdödat mig och killcamen visade att det inte alls var så. Jag tror lag compen delar ut för mycket när det inte skulle behövas lag comp överhuvudtaget. Om någon t.ex har 40 i ping och någon har 60, så blir det alldeles för mycket utan att det finns någon mening.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av Noobenu:

han förklarade det ju precis, du får "lag perk".

Han förklarade väl hur man skulle få sämre ping? Jag förstår att det verkar fungera på det viset, men att jag inte förstår logiken i hur det kan fungera så.

Enligt mitt tycke ska det väl vara tvärtom, att någon med bättre ping ser någon med fem gånger så hög tidigare och inte tvärtom.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dysenteri:

Han förklarade väl hur man skulle få sämre ping? Jag förstår att det verkar fungera på det viset, men att jag inte förstår logiken i hur det kan fungera så.

Enligt mitt tycke ska det väl vara tvärtom, att någon med bättre ping ser någon med fem gånger så hög tidigare och inte tvärtom.

Tanken är väl att det ska vara likadant för alla, och jag gillar tanken som fan! Tyvärr så funkar det inte i praktiken. Lirade en hel del cs förr och hade man 50 i ping så klagade man inte på någon som hade 3, för det var så det var. Vet inte varför det funkade så bra då men nu ska det vara tvärtom, typ.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Hatar spelet, men fortfarande beroende. Problemet med COD serien...

Permalänk
Medlem

Sista codspelet för mig :/

Det har varit en lång resa, men nu får det vara nog. Det började med call of duty 2, som var ett fantastiskt spel, fortsatte med mw1, som är enligt mig top1 fps tillsammans med CS1.6. world at war var helt okej, men efter det har det gått utför . . .

Inga dedicated servers, värdelös compensation, invecklade perks, extremt enformiga banor, småbarn som skriker i chatten, enorma nerfs på sniper och stor buff på hipfire= alla rushar som galningar, en googleplex olika killstreaks, och sist men inte minst, CHEATERS.

Jag hoppas att dom kommer gå tillbaks till rötterna och göra ett nytt nytt callfoduty2/mw1, men tvekar på det. Den yngre generation verkar älska alla "coola" grejer som kommer med varje game, och det är pengar som styr i slutändan.

Nåja, jag har ju alltid DotA2 <3

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

Sista codspelet för mig :/

Utveckla, vad är det som är så invecklat med perksen?

Hipfire ska förövrigt nerfas på smgs, rekylen kommer dessutom att ökas.

Rekommender att du mutear alla innan matchen!

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gwaniiz:

Utveckla, vad är det som är så invecklat med perksen?

Hipfire ska förövrigt nerfas på smgs, rekylen kommer dessutom att ökas.

Rekommender att du mutear alla innan matchen!

4. det finns dedikerade servrar dock utan serverlist

5. jag har stött in i förvånansvärt lite fuskare.. 7 stycken nu kanske.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Någon som kan testa om spelet går bra (dsv dålig uppkopping) om man kör via WiFi med usel signal.
Hur blir ping och paketförluster? (Kan inte testa själv då jag har allergi mot trådlös teknik ).

Mycket paketförluster gör att ens hitbox "teleportar". Observera att jag inte på något sätt vill utnyttja detta men vill veta hur illa det är ställt med spelet.

Uselt att de inte kan bättre då det gick bättre att lira QuakeIII på 28.8kbit analogt modem 1999.
Självklart skall servrar idag ha maxping på 100 (helst < 50 om leauge) och minimal om någon lag comp.

Detta är det klart snabbaste COD-spelet och enstaka hundradelar räknas absolut. Reaktionstid för en bra spelare ligger < 150 ms.
I övrigt kunde detta spel blivit ett seriöst tävlingsspel. Snabbt med bra rörelse och sannolikt roligt att åskåda. Borde sträva mot COD4.
Som det är nu är det bara ett tragiskt konsollspel som redan dragit in dollarmiljarder vilket inte gör 3arc motiverade till mer arbete på denna produkt.

Visa signatur

Z690,14700K,4080

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CCNP