Euro Truck Simulator 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Kör med en Xbox 360 kontroll.

Hur funkar det? Måste man fixa med det genom 3:dje parts program eller finns det inlagt stöd i spelet?

Visa signatur

Speldator: Fractal Design R4 / ASRock Z77 PRO3 / I5 3570K @4.0 Ghz / Corsair Vengeance LP 8GB / Cooler Master Hyper 212 EVO / Gigabyte HD7950 Windforce @Stock / Fractal Design Integra 650W / 500GB WD Caviar Black / 1TB WD Caviar Blue

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton.hj:

Hur funkar det? Måste man fixa med det genom 3:dje parts program eller finns det inlagt stöd i spelet?

Jodå det funkar bra, dock känns den ju bara av som en "styrspak" så man får ställa in alla knappar mm manuellt men respons och allt är helt ok. Inget tredje parts program behövs

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av polika:

kan du inte lägga upp din mod någonstans?

http://www.mediafire.com/?7zj19ul2smqd3tr
Själva interiören

http://www.mediafire.com/?rjf4e96wffxzt4q
Volvo logotyperna

Visa signatur

Intel Core i5 2500k@4.3 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO GEN3 | Antec Kuhler 620 | Corsair Vengeance 8GB | ASUS GTX 560 TI | 1 TB Seagate | Samsung 830 128 GB | Corsair TX650w| Fractal Design Define R3 | Logitech G35 | Logitech G500 | Sidewinder X4 |

Permalänk
Medlem

man tackar

Visa signatur

CPU - Ryzen 3600 Kyl - CM Hyper 212 BE 2xCorsair SP120 Moder - MSI B450 GAMING PLUS MAX Ram - Corsair 16GB 3200MHz Vengeance HDD - TR200 256gb, Corsair 120GB, OCZ Agility 3 120GB, Grafik - KFA2 RTX 2070 Super
PSU - Corsair HX 750W Chassi - Corsair 650D Skärm Asus MG248Q

Permalänk

Var ska man lägga filerna från modden,... ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rinsewood:

Var ska man lägga filerna från modden,... ?

Dokument -> Euro Truck Simulator 2 -> mod

Visa signatur

Intel Core i5 2500k@4.3 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO GEN3 | Antec Kuhler 620 | Corsair Vengeance 8GB | ASUS GTX 560 TI | 1 TB Seagate | Samsung 830 128 GB | Corsair TX650w| Fractal Design Define R3 | Logitech G35 | Logitech G500 | Sidewinder X4 |

Permalänk
Medlem

Drog ner demot och testade, slutade med att jag köpte det

Har jobbat mig upp till 100k€ och precis köpt mig min första egna tradare Sjukt beroendeframkallande spel. Har ni tips på mods man måste/bör ha?

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem

Den nya patchen är uppe!
http://www.eurotrucksimulator2.com/update.php

Here is the short version of the change log:
DAF - added as new licensed truck brand
added command line parameter -nodx9ex which disables extended DX9 interfaces for compatibility with Xfire
support for Unicode characters
support for Korean, Vietnamese and Chinese
enter your name in profile with non-ASCII characters
better automatic save/load system
fixes in registration plates for SK, NL, FR, I, S, BE, A
recreated lamps illumination of all trucks, trailers and AI vehicles
readjusted fatigue simulation
new gearboxes for each truck
adjusted steering
over two hundred indvidual map fixes and prettyfications, fixed weather areas, added new lamps to prefabs
several inaccessible roads removed from navigation system
a bus added as AI vehicle in traffic
improvements of AI handling on prefabs - speed, acceleration, and braking
decreased Valiant dashboard brightness
route advisor's "running line" corrected
added extra tier to progress history - progress is shown up to level 150 now
skill screen doesn't pop up on level up anymore if there are no skill points available
rain probability slider added to Options
truck braking intensity slider added to Options
subtle improvements in HDR tonemapping

Visa signatur

Phantek P400S | Asus ROG Strix Z370-F | i7 8700K | Corsair H115i | Corsair Vengeance 16GB 3000MHz | GeForce 2080 Super | Corsair AX 850W | Samsung 850 Pro 512GB | Samsung 840 EVO 256GB | 3TB WD Green |

Permalänk
Medlem

Min senaste skapelse

Download länk kan fixas senare i veckan...

Visa signatur

Intel Core i5 2500k@4.3 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO GEN3 | Antec Kuhler 620 | Corsair Vengeance 8GB | ASUS GTX 560 TI | 1 TB Seagate | Samsung 830 128 GB | Corsair TX650w| Fractal Design Define R3 | Logitech G35 | Logitech G500 | Sidewinder X4 |

Permalänk

Hur vet jag när föraren är trött och behöver sömn?
OCH, är det någon mer här som lirar med Logitech G27 ratten och kan förklara varför rattutslaget helt plötsligt reagerar otroligt mycket när jag ska svänga ratten ganska kraftigt?

Visa signatur

Jaaa men just precis.

Permalänk
Medlem

bossibula10: Han börjar gäspa, sen efter ett litet tag dyker det upp ett meddelande i GPS-skärmen.

Något som jag saknar är faktiskt kör och vilotider. Som det är nu är det ju bara att ratta på tills föraren blir trött, en mer avancerad färdskrivare skulle vara mycket trevligare. Följer man detta när man arbetar på riktigt så vill iallafall jag ha det i själva spelet också.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

bossibula10: Han börjar gäspa, sen efter ett litet tag dyker det upp ett meddelande i GPS-skärmen.

Något som jag saknar är faktiskt kör och vilotider. Som det är nu är det ju bara att ratta på tills föraren blir trött, en mer avancerad färdskrivare skulle vara mycket trevligare. Följer man detta när man arbetar på riktigt så vill iallafall jag ha det i själva spelet också.

Fast du kan ju se exakt hur lång tid du har kvar tills nästa vilopaus, kanske inte det du menar?

Visa signatur

Phantek P400S | Asus ROG Strix Z370-F | i7 8700K | Corsair H115i | Corsair Vengeance 16GB 3000MHz | GeForce 2080 Super | Corsair AX 850W | Samsung 850 Pro 512GB | Samsung 840 EVO 256GB | 3TB WD Green |

Permalänk

Vad väljer ni att ''skilla'' upp? Vilket lönar sig mest? Har skillat upp den där long driving ett par gånger nu.

Visa signatur

Jaaa men just precis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bossibula10:

Vad väljer ni att ''skilla'' upp? Vilket lönar sig mest? Har skillat upp den där long driving ett par gånger nu.

Farligt gods är bra eftersom du får betydligt mer betalt för dom turerna jämfört med vanligt gods

Permalänk
Medlem

Hur länge skall man kunna spela demot? Har spelat i typ 8 timmar och kört minst 10 laster å anställt tre förare osv.

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem

Xedious: Njae, den visar ju maximal körtid i spelet, inte tills nästa vilopaus.
Dessutom får man bara köra 9 timmar innan dygnsvila skall tas vilket består utav 11 timmar vila alternativt förkortad dygnsvila, dock får man faktiskt köra upp till och med 10 timmar två gånger per vecka.
Det finns även diverse andra saker man måste tänka på om man skall följa detta till punkt och pricka, det är inte så enkelt som jag förklarade utan det jag skrev är en löjligt förenklad version.

Detta reglemente är lite rörigt och förvillande för de som inte arbetar med det dock är detta något som jag mer än gärna skulle vilja se i spelet eftersom min vardag faktiskt ser ut som så att måste se till att kör och vilotider följs.

Bibel: http://www.transportstyrelsen.se/Global/Publikationer/Vag/Yrk...

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Xedious: Njae, den visar ju maximal körtid i spelet, inte tills nästa vilopaus.

F6> Nästa vilopaus om...

Visa signatur

Phantek P400S | Asus ROG Strix Z370-F | i7 8700K | Corsair H115i | Corsair Vengeance 16GB 3000MHz | GeForce 2080 Super | Corsair AX 850W | Samsung 850 Pro 512GB | Samsung 840 EVO 256GB | 3TB WD Green |

Permalänk
Medlem

LÄNK TILL INET MODDEN , som lovat
UPDATE
Verison 2 av Inet modden
*Fixat loggan på kartan
*Hela släpet är ju svart
*Fixat en grafisk bugg med Scandic hotellet

http://www.mediafire.com/?56djcrtr07hjifc
Byter ut Trade Aux!
Lägg bara in i Dokument/Euro Truck Simulator 2/mod

Hoppas den kommer till nytta .
Har även inkluderat en mod för vissa hotell som blivit till Scandic hotell
Kommer även skapa en mod för alla bensinstatiorer så dom blir Statoil, OKQ8. Shell och Preem

Så bevaka tråden för updates!

Visa signatur

Intel Core i5 2500k@4.3 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO GEN3 | Antec Kuhler 620 | Corsair Vengeance 8GB | ASUS GTX 560 TI | 1 TB Seagate | Samsung 830 128 GB | Corsair TX650w| Fractal Design Define R3 | Logitech G35 | Logitech G500 | Sidewinder X4 |

Permalänk
Medlem

Xedious: Det står så ja, men det är ju helt felaktigt. För i min installation så säger den att nästa vilopaus är om drygt 11 timmar, vilket är helt felaktigt. Om man ska hårddra vilket man ska eftersom det är en simulator.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Ere bara för mig spelet inte svarar när man startar upp det efter att ha tankat ner den nya patchen??

Tycker också det är dåligt att lastbilen stängs av och så står det fel på motorn fast man har lagat bara motorn för att komma undan den dyra kostnaden. Det kan bara vara fel på hjulen eller nåt så stängs den ändå av. Det är lite overkligt ^^

Permalänk
Skrivet av bossibula10:

Hur vet jag när föraren är trött och behöver sömn?
OCH, är det någon mer här som lirar med Logitech G27 ratten och kan förklara varför rattutslaget helt plötsligt reagerar otroligt mycket när jag ska svänga ratten ganska kraftigt?

Det finns information i gps:en på sida två tror jag (F6), där står det hur lång tid man har kvar till nästa gång man måste vila.

Jag kör också med G27-ratten, EXTREMT mycket härligare! Jag hade lite problem men sen installerade jag drivrutinerna (hade tappat bort skivan) och då blev det mycket bättre. I programmet som följer med drivrutinerna kan man ändra så att rattutslaget är 900 grader, det vill säga så som det är på en riktig bil. Då blev det bättre. Jag kör även med den så kallade "H-växellådan".

Hur funkar det för dig?

Visa signatur

BenQ XL2420T | NZXT H440W | Corsair AX1200 | Maximus VIII Hero | i7 6700K | FD Kelvin s24 | 32gb DDR4 | R9 390 Nitro | Windows 10 64bit

Permalänk
Skrivet av avm:

Ere bara för mig spelet inte svarar när man startar upp det efter att ha tankat ner den nya patchen??

Tycker också det är dåligt att lastbilen stängs av och så står det fel på motorn fast man har lagat bara motorn för att komma undan den dyra kostnaden. Det kan bara vara fel på hjulen eller nåt så stängs den ändå av. Det är lite overkligt ^^

Nej jag kan inte heller starta spelet nu, craschar när man hör svischet från introt.

Visa signatur

BenQ XL2420T | NZXT H440W | Corsair AX1200 | Maximus VIII Hero | i7 6700K | FD Kelvin s24 | 32gb DDR4 | R9 390 Nitro | Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av avm:

Ere bara för mig spelet inte svarar när man startar upp det efter att ha tankat ner den nya patchen??

Skrivet av Blomman1337:

Nej jag kan inte heller starta spelet nu, craschar när man hör svischet från introt.

Tack för varningen då är det bäst att vänta med 1.2.5.1 patchen då. Hoppas dom fixar det snabbt, måste man installera om eller kan man ta bort en patch?

Förresten ser nu att 1.2.5 är borta från patch update vilken var det som krashade för er, 1.2.5 eller 1.2.5.1?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av krrjon:

Tack för varningen då är det bäst att vänta med 1.2.5.1 patchen då. Hoppas dom fixar det snabbt, måste man installera om eller kan man ta bort en patch?

Förresten ser nu att 1.2.5 är borta från patch update vilken var det som krashade för er, 1.2.5 eller 1.2.5.1?

Jag löste det genom att installera om spelet och patcha innan start. Går säkert att göra på något annat sätt men.

Jag använde den "fristående" 1.2.5.1 som är på 191mb. Kanske fungerar bättre att patcha från den näst senaste versionen, vad vet jag? Nu fungerar det iaf och jag är nöjd. Lade till Volvologgorna från den här tråden också.

Visa signatur

BenQ XL2420T | NZXT H440W | Corsair AX1200 | Maximus VIII Hero | i7 6700K | FD Kelvin s24 | 32gb DDR4 | R9 390 Nitro | Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem

Som jag skrev, informationen när man trycker på F6 är tills när man skall ha nästa _dygnvila_, inte rast, paus eller vad man nu vill kalla det under arbetspasset.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Som jag skrev, informationen när man trycker på F6 är tills när man skall ha nästa _dygnvila_, inte rast, paus eller vad man nu vill kalla det under arbetspasset.

Men paus/rast är väl ändå nåt man bestämmer själv, speciellt i ett "ensamjobb" som detta är. En del tar inte ens rast, äter medans dom kör speciellt om det är tidspress. Känner inte jättemånga yrkeschaufförer men jag vet ingen som tar rast på en bestämd tid. :/

Ja utom busschaufförer då men det e ju en annan sak.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

krrjon: Jag kan säga som så att iom införandet av digitala färdskrivare så sitter du i skiten om du inte sköter kör och vilotiderna, dryga böter. Och länderna ute i europa har i regel varit mycket strängare på att detta skall skötas än vad det har varit här hemma i lilla svedala.
Vet du med dig att du kommer i mer än 4.5h i sträck så skall det finnas 45 minuters vila, paus, rast. Jag förstår att detta kan vara lite förvirrande för ej insatta människor men som jag skrev, det är ju trots allt en simulator.

Och ja, när jag körde med analog färddskrivare så hände det att det försvann färdskrivarblad lite då och då.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

krrjon: Jag kan säga som så att iom införandet av digitala färdskrivare så sitter du i skiten om du inte sköter kör och vilotiderna, dryga böter. Och länderna ute i europa har i regel varit mycket strängare på att detta skall skötas än vad det har varit här hemma i lilla svedala.
Vet du med dig att du kommer i mer än 4.5h i sträck så skall det finnas 45 minuters vila, paus, rast. Jag förstår att detta kan vara lite förvirrande för ej insatta människor men som jag skrev, det är ju trots allt en simulator.

Och ja, när jag körde med analog färddskrivare så hände det att det försvann färdskrivarblad lite då och då.

Ok jadu det visste jag inte nåja för väl skylla på att jag är lite gammal Men visst det var med dom gamla då jag syftade på, inte bara en som körde tills dom nästan stöp var ju inte direkt svårt att "fuska" med dom färdskrivarna. Trodde det var enkelt även med dom digitala men tydligen inte

Visa signatur
Permalänk
Medlem

haha vilket skönt spel

skulle nog aldrig ha tid att spela det, men det verkar fantastiskt

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Nivius:

haha vilket skönt spel

skulle nog aldrig ha tid att spela det, men det verkar fantastiskt

Inget speciellt egentligen faktiskt. Enda man gör är att huvudsakligen åka runt mellan punkter.
Men på nåt sätt är det väl så åt alla kanske vill pröva på attköra lastbilar och då är väl denna "simulator" perfekt antar jag.

Med rätt kan jag tänka att det är en annan grej:)