Linus Torvalds vill göra 2560 x 1600 pixlar till standardupplösning i persondatorer

Permalänk
Inaktiv

Jag vill faktiskt inte ha högre upplösning än vad jag har på min laptop/stationära idag. Jag vet hur pass stor inverkan 1680x1050->1920x1080 hade på prestandan. 2560x1600 lär ju kräva mer eller mindre ett monster för att kunna spela allt på högsta inställningarna idag.
När mainstream grafikkorten är redo att hantera den upplösningen så är det kanske dags att göra det till nya standarden. Tycker inte heller det finns några direkta fördelar med högre upplösning än 1080p idag. Vet inte riktigt vad det ska tillföra förutom sämre prestanda. 2560x1600 på någonting mindre än 27" känns helt dumt, man kommer inte kunna se någonting.

Permalänk
Medlem

Naturligtvis vill jag väl att vi ska få se skärmar med högre upplösning. Men det känns som om de tar fram fel anledning för det, i alla fall en anledning jag själv inte bryr mig om så mycket. Jag vill se ett skalbart user interface så jag kan dra maximal nytta av de nya pixlarna.

Uppenbarligen handlar det mest om att "inte se pixlarna" i dagsläget istället för utökad arbetsyta som nästan stod i synonym med upplösning förut. UI't ska skalas upp helt enkelt. Tro det eller ej så är det arbetsyta jag drar mest nytta av, inte att fonter ser skarpa ut på närmare håll.

Exempel. Min Macbook Air 1440x900 ger mer arbetsyta än den nyligen lanserade "retina"-macbook pro, vars effektiva upplösning gällande UI blir 1280x800 (hälften av 2560x1600). Om man inte slår på läget där den supersamplar en 1680x1050-bild på skärmen, och därmed sätter löjlig belastning på grafikkretsen. En tafflig middle-of-the-road-lösning istället för att ha ett äkta skalbart user interface.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 16GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem

Vi kan väl först sätta standarden på 1920x1200 på skärmar >24" ?

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk

"FullHD" förstörde datorskrämarna, heck min gamla 1024x768 42" plasma vart HD när den kom. Idag, not so much.

4 skärmar varav max 3 är stora (27"+) och en 4e mindre skärm för diverse störmoment är för mig en optimal setup. Alla givetvis högupplösta, ser inte de som ngt motsatsförhållande.

Sen att jag personligen hatar AG coating för skärmen ser smutsig ut och föredrar glare är ju något som bör vara valbart^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kunzite:

Jag vill faktiskt inte ha högre upplösning än vad jag har på min laptop/stationära idag. Jag vet hur pass stor inverkan 1680x1050->1920x1080 hade på prestandan. 2560x1600 lär ju kräva mer eller mindre ett monster för att kunna spela allt på högsta inställningarna idag.
När mainstream grafikkorten är redo att hantera den upplösningen så är det kanske dags att göra det till nya standarden. Tycker inte heller det finns några direkta fördelar med högre upplösning än 1080p idag. Vet inte riktigt vad det ska tillföra förutom sämre prestanda. 2560x1600 på någonting mindre än 27" känns helt dumt, man kommer inte kunna se någonting.

Va??? Så om det är hög upplösning innebär det att man inte ser någonting? Skärmen upphör att existera?!

Så en film som du ser i 480P är bättre än 1080P, typ?? Och grafikkorten klarar inte högre upplösningar just för att de knappt existerar högre än 1080P, fan va less man blir på utvecklingen. Linus har rätt, har till och med blivit sämre an för några år sen. Tror boven är "FULL HD" det värsta som har hänt utvecklingen sen socialdemokraternas välde....

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk

Blir dyrt med grafikkort för spel i så hög upplösning. Annars hade det varit trevligt.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Supermotard:

Även spel som Metro2033 och BF3 multiplayer med 64 spelare? Man måste isåfall överklocka både processorn och grafikkortet rätt hårt, tror inte någon setup som är stock har så enkelt för de...

Majoriteten som använder datorskärmar spelar inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av soderkvist:

Blir dyrt med grafikkort för spel i så hög upplösning. Annars hade det varit trevligt.

Varför skulle grafikkorten bli dyrare för att upplösningen blir högre? Om högre upplösning blir standard, så kommer grafikkorten att följa efter eller hur?

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk
Skrivet av landahl:

Majoriteten som använder datorskärmar spelar inte.

No shit? Menar som sagt att det kanske inte är det självklara valet för gamers som inte har riktigt bra hårdvara...

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem
Skrivet av Supermotard:

Hoppas grafikkorten utvecklas i takt med skärmupplösningarna, finns ju inget grafikkort som maxxar nya spel i den upplösningen.

7970, 680, 7950, 670.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mr.Borka:

Inte det där igen. Att uppskatta människans syn i megapixel är helt vansinnigt. Lika vansinnigt som de som uppskattar att människans öga bara kan se i X-antal många "bildrutor" per sekund. Pseudo-science.

Forskare har ju faktiskt räknat sinnescellerna så det är då inte fejk! Men det där med FPS kan jag inte uttala mig mer om än att det är mjukare med fler (om skärmen klarar det) samma sak med upplösningen!! IRL så finns det faktiskt nästan oändligt med pixlar så varför ska inte skärmarna ha en vettig upplösning där man inte störs av att man ser pixlarna i kanter och så vidare....

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Supermotard:

No shit? Menar som sagt att det kanske inte är det självklara valet för gamers som inte har riktigt bra hårdvara...

Bra hårdvara? Har du hört talas om utveckling? Vet att Nvidia har bättre grafikkretsar än de som släppts, de släppte ju inte den snabbaste kretsen när de lanserade nuvarande generetion 6XX serien. Den ligger fortfarande och väntar...

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Supermotard:

No shit? Menar som sagt att det kanske inte är det självklara valet för gamers som inte har riktigt bra hårdvara...

Ja men då är det väl bara att köpa en skärm med mindre upplösning eller gå över till konsol? Datorer står för utveckling vilket är hög tid vad gäller stora skärmar. Tycker man inte om utveckling så bör man spela med konsol på full hd tv.

Skrivet av FribBe:

7970, 680, 7950, 670.

Det beror på vad du menar med maxa? Jag spelar alltid de nyaste spelen med max grafik 0 aa och 16 aniso perfekt med flyt. jag har endast ett GTX 680 och jag kör alltid i 2560x1600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kunzite:

Jag vill faktiskt inte ha högre upplösning än vad jag har på min laptop/stationära idag. Jag vet hur pass stor inverkan 1680x1050->1920x1080 hade på prestandan. 2560x1600 lär ju kräva mer eller mindre ett monster för att kunna spela allt på högsta inställningarna idag.
När mainstream grafikkorten är redo att hantera den upplösningen så är det kanske dags att göra det till nya standarden. Tycker inte heller det finns några direkta fördelar med högre upplösning än 1080p idag. Vet inte riktigt vad det ska tillföra förutom sämre prestanda. 2560x1600 på någonting mindre än 27" känns helt dumt, man kommer inte kunna se någonting.

Läste du inte igenom hela artikeln eller dummar du bara dig?

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Skrivet av FribBe:

7970, 680, 7950, 670.

Skulle inte kalla ca 40fps för att "maxxa", snarare minst 60fps.

http://www.hardocp.com/article/2012/03/22/nvidia_kepler_gpu_g...

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kunzite:

Jag vill faktiskt inte ha högre upplösning än vad jag har på min laptop/stationära idag. Jag vet hur pass stor inverkan 1680x1050->1920x1080 hade på prestandan. 2560x1600 lär ju kräva mer eller mindre ett monster för att kunna spela allt på högsta inställningarna idag.
När mainstream grafikkorten är redo att hantera den upplösningen så är det kanske dags att göra det till nya standarden. Tycker inte heller det finns några direkta fördelar med högre upplösning än 1080p idag. Vet inte riktigt vad det ska tillföra förutom sämre prestanda. 2560x1600 på någonting mindre än 27" känns helt dumt, man kommer inte kunna se någonting.

Alla spelar inte spel hela dagarna, vissa kanske vill kunna läsa bättre på datorn? i dagsläget är ju en punkt en pixel! vilket är sjukt jobbigt för mina ögon iaf... Om du ska sitta och spela kan de väl göra precis dubbla 1080P så kan du sitta och lira i "fullHD" för att du inte kan vrida ner grafiken/köpa nytt Grafikkort Allt detta mumbo jumbo om att bla bla bla su kan inte se pixlarna bla bla bla mer FPS är onödigt är sjukt störande då detta får personerna ifråga att värka aningen trångsynta och bakåtsträvande...om prestandan i Grafikkorten ökar var 18 månad kan ju upplösningen fördubblas åtminstone vart fjärde år!! vi kan ju lika bra gå tillbaka till 640x480 för att få 500FPS+ om man tolkar ditt inlägg fel!

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Skulle kanske räkna in två till 21" 1080p skärmar i priset för min nya dator och ställa alla på högkant.. i realy should !

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Esseboy:

Då har du förmodligen aldrig sett en Ipad3!! (eller dylikt med högupplösning) Du kan sitta riktigt nära och se detaljerna! det ger ett helt nytt liv åt skärmen!! Att vilja ha 1080P i fortsättningen är bara dumheter, ögat har ju för fan 250MP!! (15800000x15800000 på ett ungefär, varierar ju från individ till individ. dessutom har vi ju två ögon så då blir det ju dubbelt upp )

Med detta vill jag inte påstå att vi kan urskilja alla dessa pixlar, men vi kan ana dem. vilket gör att vi kan skapa otroliga detaljer om dom bara ville trycka in 5120x3200 på en 20 tummare!! sen skulle man ha 10240x6400 på stora visningskärmar

Om man sitter på normalt avstånd från en datorskärm ser man inte pixlarna ändå (inte jag i alla fall) så vad är nyttan? På mobiltelefoner och plattor är det en helt annan sak eftersom ögat är närmare skärmen. Så på 20-22" anser jag 1080-upplösning räcka alldeles utmärkt. På en bärbar dator är det också annorlunda eftersom man sitter närmare skärmen. Men visst - jag skryter gärna om hög upplösning men den verkliga nyttan är nog väldigt liten i jämförelse med vad skärmarna kostar. Satsa energi på betraktningsvinklar och färgåtergivning istället.

Permalänk
Medlem

är väll en så kallad "no brainer" detta? vem vill inte se högre upplösningar på datorskärmar?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kunzite:

Jag vill faktiskt inte ha högre upplösning än vad jag har på min laptop/stationära idag. Jag vet hur pass stor inverkan 1680x1050->1920x1080 hade på prestandan. 2560x1600 lär ju kräva mer eller mindre ett monster för att kunna spela allt på högsta inställningarna idag.
När mainstream grafikkorten är redo att hantera den upplösningen så är det kanske dags att göra det till nya standarden. Tycker inte heller det finns några direkta fördelar med högre upplösning än 1080p idag. Vet inte riktigt vad det ska tillföra förutom sämre prestanda. 2560x1600 på någonting mindre än 27" känns helt dumt, man kommer inte kunna se någonting.

För helvete. Man kan göra annat med jävla datorer än spela spel!!! Är det så jävla svårt att förstå? Vissa av oss arbetar med skiten och där är högre upplösning betydligt viktigare än för nötter som skjuter på varandra i BF3 eller vad som är poppis bland ungarna nu för tiden.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av snabela86:

Om man sitter på normalt avstånd från en datorskärm ser man inte pixlarna ändå (inte jag i alla fall) så vad är nyttan? På mobiltelefoner och plattor är det en helt annan sak eftersom ögat är närmare skärmen. Så på 20-22" anser jag 1080-upplösning räcka alldeles utmärkt. På en bärbar dator är det också annorlunda eftersom man sitter närmare skärmen. Men visst - jag skryter gärna om hög upplösning men den verkliga nyttan är nog väldigt liten i jämförelse med vad skärmarna kostar. Satsa energi på betraktningsvinklar och färgåtergivning istället.

Du kanske ska kolla upp din syn? För att inte tala om att text blir betydligt skarpare vid hög upplösning och tro det eller ej men det går göra annat än spela och se på film på datorer (jag vet att det låter helt otroligt). Det är just därför folk som arbetar med datorer vill ha 16:10 tillbaka och högre upplösningar.

Permalänk
Medlem

Vad är det här beroendet med att trycka ut fler och fler pixlar... Det ser redan bra ut. Det enda som händer är att hårdvaran inte hänger med, särskilt grafikkort som får jobba arslet av sig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av snabela86:

Om man sitter på normalt avstånd från en datorskärm ser man inte pixlarna ändå (inte jag i alla fall) så vad är nyttan? På mobiltelefoner och plattor är det en helt annan sak eftersom ögat är närmare skärmen. Så på 20-22" anser jag 1080-upplösning räcka alldeles utmärkt. På en bärbar dator är det också annorlunda eftersom man sitter närmare skärmen. Men visst - jag skryter gärna om hög upplösning men den verkliga nyttan är nog väldigt liten i jämförelse med vad skärmarna kostar. Satsa energi på betraktningsvinklar och färgåtergivning istället.

Oled kommer ju att fixa den punkten så det är nog fan upplösningen som de ska spruta ut lite mer av, på normalt avstånd ser man ju pixlarna galant på en 20-24" skärm, speciellt när det är sneda kanter...Med dubbla upplösningen så skulle man inte se dessa kanter

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av markiiie:

Läste du inte igenom hela artikeln eller dummar du bara dig?

Ingetdera

Skrivet av Esseboy:

Alla spelar inte spel hela dagarna, vissa kanske vill kunna läsa bättre på datorn? i dagsläget är ju en punkt en pixel! vilket är sjukt jobbigt för mina ögon iaf... Om du ska sitta och spela kan de väl göra precis dubbla 1080P så kan du sitta och lira i "fullHD" för att du inte kan vrida ner grafiken/köpa nytt Grafikkort Allt detta mumbo jumbo om att bla bla bla su kan inte se pixlarna bla bla bla mer FPS är onödigt är sjukt störande då detta får personerna ifråga att värka aningen trångsynta och bakåtsträvande...om prestandan i Grafikkorten ökar var 18 månad kan ju upplösningen fördubblas åtminstone vart fjärde år!! vi kan ju lika bra gå tillbaka till 640x480 för att få 500FPS+ om man tolkar ditt inlägg fel!

Alla spelar inte, men jag pratade inte om alla heller. Jag skrev att JAG inte vill ha högre än 1080p upplösning ännu. Jag tycker tvärtom att det är alla som ska ha dessa höga upplösningar som är trångsynta, det behövs inte på något sätt. Känns som om det är samma lurade personer som köper appleprodukter som vill ha högre upplösningar, personer som totalt saknar tekniskt kunnande.
Dessutom, de senaste åren är det grafikkorten som har begränsat prestandan i så gott som alla spel. Det är därför en Bulldozer kan prestera lika bra som en 3570k i 1080p. Än så länge så är grafikkorten för svaga för att kunna dra nytta av den processorkraft som finns, 2560x1600 skulle göra att det problemet skulle bli kvar i 10 år till.

Skrivet av cyzed:

Va??? Så om det är hög upplösning innebär det att man inte ser någonting? Skärmen upphör att existera?!

Så en film som du ser i 480P är bättre än 1080P, typ?? Och grafikkorten klarar inte högre upplösningar just för att de knappt existerar högre än 1080P, fan va less man blir på utvecklingen. Linus har rätt, har till och med blivit sämre an för några år sen. Tror boven är "FULL HD" det värsta som har hänt utvecklingen sen socialdemokraternas välde....

Ja det stämmer. Man kan inte läsa text eller se ikoner m.m. Då brukar det komma kommentarer som att det är bara öka storleken på text ikoner m.m.
Men det är här problemet med för hög upplösning kommer in, det går inte att ställa in sånt i alla spel/program/etc. vilket kommer göra dem oanvändbara. Därför är 2560x1600 på någonting mindre än 27" dåligt.

Permalänk
Skrivet av cyzed:

Bra hårdvara? Har du hört talas om utveckling? Vet att Nvidia har bättre grafikkretsar än de som släppts, de släppte ju inte den snabbaste kretsen när de lanserade nuvarande generetion 6XX serien. Den ligger fortfarande och väntar...

Så du tror att nVidias kommande "budgetkort" kommer prestera bra i den upplösningen? Kommer ju krävas minst ett GTX780 (flaggskeppet?) för bra flyt i den upplösningen då dagens 680 klarar ca 40fps i den upplösningen (BF3). Säger bara att man kommer behöva en monsterburk för att lira kommande spel i en så hög upplösning. Speciellt eftersom vi får allt fler konsolportningar, och nästa år har vi PS4 och ett nytt XBOX på ingång...

Är grymt trevligt med en så hög upplösning för allt man gör på datorn, men jag kommer inte köpa en för att spela på den

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Supermotard:

Även spel som Metro2033 och BF3 multiplayer med 64 spelare? Man måste isåfall överklocka både processorn och grafikkortet rätt hårt, tror inte någon setup som är stock har så enkelt för de...

Sitter på en Phenom och ett HD 6950 och jag har inga problem med BF3 64 players i Ultra, jag har 40-60FPS

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Odessy:

Vad är det här beroendet med att trycka ut fler och fler pixlar... Det ser redan bra ut. Det enda som händer är att hårdvaran inte hänger med, särskilt grafikkort som får jobba arslet av sig.

Jasså konstigt då att dem släpper en surfplatta med 2560x1600? Hur klarar grafikkortet i den att driva den upplösningen tror du?

Permalänk

kanske inte för jag vill ha 16/9 efter som jag inte har tv att kolla film på

Visa signatur

CPU: Intel Core i9 11900K | GPU: EVGA RTX3080 FTW3 | Mobo: ASUS Maximus XIII HERO | RAM: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB Samsung 860 EVO 500GB | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | Chassi: Phanteks Enthoo Evolv X Anthracite Grey

Permalänk
Hedersmedlem

Högre upplösning? Ja för sjutton!

Om man inte ska ha en bildskärm i "tv-storlek" så har det inte skett någon utveckling på 15 år och det är inget annat än rätt och slätt uselt. 1997 kunde du få en bra 21" skärm med 1600x1200-upplösning och du kan fortfarande inte få mer än 1920x1200 på något som är max 24" (motsvarande samma höjd som en 21" 4:3-skärm).

För min del får de gärna klämma in 2880x1800 eller 3840x2400 på en skärm i storleksklassen 24". Problem med gränssnitt i för liten skala får man lösa med mjukvara men se i alla fall till att fixa fram pixlarna!

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kunzite:

Ingetdera

Alla spelar inte, men jag pratade inte om alla heller. Jag skrev att JAG inte vill ha högre än 1080p upplösning ännu. Jag tycker tvärtom att det är alla som ska ha dessa höga upplösningar som är trångsynta, det behövs inte på något sätt. Känns som om det är samma lurade personer som köper appleprodukter som vill ha högre upplösningar, personer som totalt saknar tekniskt kunnande.

Ja det stämmer. Man kan inte läsa text eller se ikoner m.m. Då brukar det komma kommentarer som att det är bara öka storleken på text ikoner m.m.
Men det är här problemet med för hög upplösning kommer in, det går inte att ställa in sånt i alla spel/program/etc. vilket kommer göra dem oanvändbara. Därför är 2560x1600 på någonting mindre än 27" dåligt.

MEN DET ÄR JU DÄRFÖR DET SKA STANDARDISERAS.......Då skulle ikonerna blir lagom stora och texten mjuk och lättläst...tycker att det är du som är oteknisk och trångsynt som inte kan förstå att med högre upplösning kan man skippa allt vad AA och AF heter, vilket gör att man kan ändå köra med höga inställningar i spel! Vilka argument ska du dra nu?

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...