Microsoft kan skrota MSN Messenger – satsar på Skype

Permalänk
Medlem

Tja blir svårt att chatta med dess användare då, antar att protokollet kommer fortfarande vara stängt nog så att andra klienter inte kan snacka med dom? Som T:ex. Miranda o.s.v? Vill inte ha Skype.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Skrivet av Firkraag:

Jag har fortfarande kontakt med en del folk genom MSN, någon som vet ifall man kommer kunna göra detta med program som Trillian, Pidgin och andra IM efter de gått över till Skype? Använder Pidgin atm.

varför är du aldrig online då har du blockat mig eller

din jävel

Skrivet av Schnitz:

Det värsta är ju typ brudar. Fan va segt. De använder ju inte ens någon klient, utan rootkitar ens dator och pipe:ar sina meddelanden direkt till en terminalinstans över en ssh-tunnel. Fan brudar asså.

ofta fan va bra att du sa det ska akta mig i framtiden

Permalänk
Medlem

MSN det var tider det. För 7 år sedan när man gick på mellanstadiet och alla chattade på MSN.

Visa signatur

KTH student, programmerare, arch användare

Permalänk
Medlem
Skrivet av joshoa:

bilden måste vara väldigt gammal? vem är den lilla pojken ?
Ont, det är väl lika bra att dom gör så här då jag har dagliga problem med msn...

Det är skägget som gör Jonas till en riktig skandinavisk Viking
"Jonas - Transformer Edition"

Jäklar, det var ett bra tag sedan jag använde MSN, men jag använder knappt Skype heller.
Ganska saftig prislapp Microsoft fick betala för Skype.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

APLUS Case CS-Twin # XFX 750W 80+ Bronze # ASUS P6X58D Premium # i7-920 # Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB # Corsair SSD Performance 64GB # WD caviar black 640GB # WD caviar black 500GB # 2st XFX HD5870 1GB Crossfire # Samsung 22X DL # win7 Home

Permalänk
Medlem

Inte en dag för tidigt. Ser knappt någon online på msn längre ändå.

Visa signatur

/dev/null

Permalänk
Medlem
Citat:

Vem fan vill använda Skype på Windows skulle jag vilja veta också..

Dom gångerna jag sett Skype på Windows har jag fått rysningar, reklam och man hittar aldrig nått..

Skype på OS X är iaf användbar! + ingen reklam eller tjat om Skype Premium (eller vad det heter)

Kör med skype i linux, och sedan microsoft köpte skype har gui:n i windows blivit en jävla röra, microsoft kunde bara inte låta bli att inte fylla skype med en massa bloatware!!

Visa signatur

CPU: 3570K |Minne: 8GB Corsair Vengence|GPU: GTX 650|Chassi: Nano 304|PSU: Corsair 600W M|Kylning: Batterisyra|Mus: MX150|Tangentbord: JP|Platta: Nexus 7(2013)

Permalänk
Inaktiv

Slipper man då den så helt otroligt irriterande och störande "dela media feature" som finns i MSN? Ni vet vad jag menar, man skickar en bildlänk eller youtube till en kompis via msn o vips ska båda se klippet samtidigt o fönstret får fokus osv..wtf?

Skrivet av henkiii:

Man får väl hålla tummarna att dom inte gör om Skype till den reklampopup-in-your-face klient som MSN Commercial messenger numera är.

Om man ser till historiken är det är ju ganska fantastiskt att MSN lyckades vinna över ICQ.
Undra vad som gick fel där egentligen, MSN var/är ju sämre på alla sätt och vis.

Dom byggde ju in det i Windows så "alla" andra som var nya på internet missade ju ICQ..min chansning på varför det blev som det blev.
Kanske hade mozilla o andra webbläsare gått åt samma håll om inte antitrust o andra mål skapades mot MS dominans.
Obs är ingen MS hatare men det är tråkigt när dom bygger in program som default tar bort andra från marknaden, som instant messaging, webbläsare, extrahering (winzip/winrar), virtuella enheter etc. Fortsätter det så finns bara ett program kvar. Tänk om folk själva fick ut o välja IM klient tex..nu är det väl bara entusiasterna som gör det? Skype undantaget såklart, tills nu.

Permalänk
Medlem

Använt Skype sedan det skapades och hoppas verkligen inte dom förstör Skype på något sätt pga detta, vill inte se massor med MSN funktioner o skit på Skype, men ifall dom helt övergår till att enbart satsa på Skype och det fortsätter vara som det är nu och lika bra så ser jag inte problem med det, är dock lite rädd över att Microsoft kommer förstöra mer än förväntat.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

Använder MSN dagligen tillsammans med facebook chatten, icq & google talk.
Avskyr skype. Isch.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem

Även jag ogillar Skype då jag anser att det är fraskodat skräp. Tar ofta alldeles för lång tid för meddelanden att komma fram, utan någon egentlig anledning. De skickas bara inte, liksom. Sen tycker jag att ljudkvalitén på samtalen är rätt kass.

MSN har jag använt sedan sent 90-tal och tycker fortfarande att det är bra! Tyvärr är det ingen som använder det längre. :l

Permalänk
Medlem

Låter som ett sunt beslut då programmen överlappar varandra rätt mycket vad gäller användningsområden. Förhoppningsvis så smälter de in lite detaljer från msn så hardcore-användarna inte behöver beklaga sig så mycket.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 16GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Proffsmoddare

Jag skulle gärna ha kvar msn. Har några kompisar som faktiskt fortarande använder det och jag gillar det.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Inaktiv

Bryr mig personligen mer om att det ser ut som att Jonas har klippt sig! Eller är det bara en gammal bild?

Permalänk
Medlem
Skrivet av joejjeman:

problemet är att alla använder OLIKA chatt program , typ brudar.. så ska man kunna ha kontakt med alla får man ha 10 chatt program i datorn, mobilen osv,, viber,whatsapp,msn,facebook,msn,kik messenger,yahoo,google talk .. fan jag blir galen

Finns ju prg som Miranda som stöder en massa olika protokol som dessutom är litet och reklamfritt. Rekommenderas.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Det står att man skall lägga till MSN-kontot när man loggar in i Skype, men det valet finns ej...

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Kan förstå att folk flyttat till andra IM's med tanke på hur många korkade idéer Microsoft lade in i de senaste versionerna av live messenger. Youtube länkar justerar om chattfönstret och spelas upp i det och bilder visas i någon förbannad viewer??? Vi får alla onekligen hoppas att de här korkade idéerna inte tar sig till skype också.

Haha, det där var det enda jag gillade med messenger. Slippa spara ner bilder någon vill visa. Sen titta tillsammans.

Bra att det försvinner iaf. Ser hellre en stor im alla använder än massa olika.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Primär Dator: Asus Sabertooth Z97 Mark 2/USB 3.1 | Intel Core I7 5775C | 32GB RAM (DDR3 1600MHz) | Nvidia Geforce GTX 1070 (Asus Strix) | Corsair HX750i 750W | Fractal Design Define R5 | 3,5TB SSD + 3TB HDD + 64TB NAS + 36 TB Backup | Asus Xonar Essence STX II | Win10 Pro

Permalänk
Medlem

oh crap, värdelösa skype på väg ut i full fart dvs?
Fy satan vilken röta det är att använda för något annat än voip.
Skriver ett meddelande, kommer nog fram om ca 4 timmar när skype känner att "nu jävlar kan jag fixa det!"
för att inte tala om den sämsta fil överförnings hastigheten på denna jord, ca 5KB/s brukar det vara för oss där runt.
Nä det som skype är bra på är voip, resten är bara totalt häst skit som aldrig fungerar som man vill. Chatta är bara att glömma, tror nog tusan att skype är sämre på det än vad facebook är...

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Lite fel tittel val? "kan skrota"?

Iaf, tycker dom ska satsa på skype och ta lite mer community kritik.

Visa signatur

| Ryzen 1700 @ 4.0 ghz | Asus PRIME X370-PRO | 32 GB Corsair Vengeance LP 3000 mHz | Gigabyte GTX 770 2-way SLI | BenQ XL2410T, 5x AOC e2460SDA | Fractal design R5 | https://i.imgur.com/rjO3bLw.jpg

Software developer

Permalänk
Medlem

Slutade använda msn-klienten för flera år sedan. Sista tiden körde jag msn via bitlbee i irc men det har jag med slutat med nu. Däremot kör jag facebook-chatten i bitlbee.

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B550M-PLUS ~ AMD Ryzen 5600 XT ~ ASUS TUF Gaming AMD Radeon RX 6800
Corsair Vengeance LPX Red 16GB (2x8GB) 2400MHz DDR4 ~ Samsung SSD 860 EVO M.2 1TB
Corsair RM750 750W 80+ Gold

Permalänk

tjejer krånglar mer på skype och vill inte starta webkameran lika lätt som dom gjorde på msn-tiden

Permalänk
Medlem

Till de som undrar varför skype ibland tar veckor på sig att skicka ett meddelande.
Skype skickar endast om båda parterna är online samtidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Ja, det va väl på tiden. Man behöver inte ha båda. Har fortfarande kvar MSN men har nog inte lagt till en ny kontakt där på flera flera år. Det är skype och Facebook som gäller, även om jag på allvar funderar på att stänga mitt konto på det sistnämnda.

Har inte installerat och använt MSN på flera år. Dock har det hänt att man sagt "hej" eller bara småpratat med någon på MSN via Hotmail när jag kollar inkorgen, för där kan man ju också chatta.

Facebook kontot har jag inaktiverat för längesedan. Vadf*n är meningen med att stirra på tråkiga, oseriösa bilder och läsa meningslösa, tråkiga inlägg?
Syftet med FB är inte fel, det är ju bara 3/4 av användarna som förstör allt.

Permalänk
Inaktiv

Undra om klienten ska vara lika bloatad med reklam, sjukt störigt. Sen saknas det ett minimaliatiskt ui, fast...ska man bara slänga iväg meddelande idag brukar det ingå oändliga sms på mobilabonnemang idag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Är det några annan än spambotar som fortfarande använder Live Messenger?

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

oh crap, värdelösa skype på väg ut i full fart dvs?
Fy satan vilken röta det är att använda för något annat än voip.
Skriver ett meddelande, kommer nog fram om ca 4 timmar när skype känner att "nu jävlar kan jag fixa det!"
för att inte tala om den sämsta fil överförnings hastigheten på denna jord, ca 5KB/s brukar det vara för oss där runt.
Nä det som skype är bra på är voip, resten är bara totalt häst skit som aldrig fungerar som man vill. Chatta är bara att glömma, tror nog tusan att skype är sämre på det än vad facebook är...

Något fel på överföringen i så fall. Jag skickade ju en ganska stor fil genom Skype med flera MB/s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Undra om klienten ska vara lika bloatad med reklam, sjukt störigt. Sen saknas det ett minimaliatiskt ui, fast...ska man bara slänga iväg meddelande idag brukar det ingå oändliga sms på mobilabonnemang idag.

Skickades från m.sweclockers.com

Kompaktläge. Sen vart har du all reklam?

Permalänk
Medlem

Tycker Skype är lite förvirrande att chatta i men för samtal är det helt okej och det är den IM klient jag fördrar, kanske inte för den är bäst men för de personer jag pratar mest med använder den. Dessutom har jag en äldre version för jag tycker de nya versionerna är för bloatade.

Skrivet av riktigninja:

tjejer krånglar mer på skype och vill inte starta webkameran lika lätt som dom gjorde på msn-tiden

Hahahaha, det ligger nog nåt i det men jag tror inte det är skypes fel.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk

Jag kan verkligen inte förstå varför folk fortfarande föredrar att använda sig av MSN framför Skype.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud986:

Kör med skype i linux, och sedan microsoft köpte skype har gui:n i windows blivit en jävla röra, microsoft kunde bara inte låta bli att inte fylla skype med en massa bloatware!!

OS X klienten har blivit en katastrof med.
Utöver att det är buggigt precis som i windows.

MS borde satsa på att skaffa vettiga designers istället för att låta praktikanterna sköta den biten.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Hoppas på en bra integrering med wp8 också