Permalänk
Medlem
Skrivet av YEAHYEAH:

Menar inte att vi ska jämföra utan om det är ett "problem" att era också att de blir varma när ni spelar så jag vet vad jag kan förvänta mig om jag beställer en levono framöver igen.

Min CPU ligger på ca 40C i idle och ca 80C när den belastas med BF4. Har ej mätt Grafikkorten. Så visst den blir varm men det är inget problem rent spelmässigt. Man kan förvänta sig ganska hög temp med dubbla grafikkort samt stor processor.
Jag kör med kylplatta. Vilket jag skulle tro är ett måste vid längre spelsessioner. Har hört att andra märken ligger på samma temp eller mer. Vet ej säkert.
Så personligen så tycker jag inte att det är ett problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

I ren frustration pga att ena grafikkortet strulat så avinstallerade jag enheten, nu hoppar skärmen mellan "black screen" och jag tycks inte finna enheten igen.. *facepalm* Någon som skulle ha lust att hjälpa mig? Guida mig i den djungeln som kallas Y500.. Blir så less.

* Gick in och rebootade BIOS:en, vips, tillbaka. Om det strular igen, bör jag kontakta Lenovo eller där jag köpte den, Webhallen?

Permalänk
Skrivet av mirrorsedge:

I ren frustration pga att ena grafikkortet strulat så avinstallerade jag enheten, nu hoppar skärmen mellan "black screen" och jag tycks inte finna enheten igen.. *facepalm* Någon som skulle ha lust att hjälpa mig? Guida mig i den djungeln som kallas Y500.. Blir så less.

* Gick in och rebootade BIOS:en, vips, tillbaka. Om det strular igen, bör jag kontakta Lenovo eller där jag köpte den, Webhallen?

Om du avinstallerar grafikkorten bör du börja med att installera lenovo's drivare innan du installerar de nyare från nvidia. Tror lenovo har någon special fix i deras eftersom GT650M/GT750M inte ska kunna köra SLI enligt nvidia. Har själv haft problem då jag avinstallerat men lenovo's drivare före de nyare brukar fixa dem.

Kontakta webhallen. De brukar kunna svara på frågor och även hjälpa dig att skicka in den till lenovo om så behövs.

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som har dragit sig för att installera w.8.1?

Y500

Permalänk
Medlem

Vad kan en y510p med dubbla 750m vara värd begagnad? Ett halvår gammal, funkar felfritt och grafikprestandan är riktigt bra.

Visa signatur

Ohrstrom @ Macbook Pro 15,4" 2.2 GHz Intel I7, 8 GB 1333 MHz DDR3

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrfjalar:

Någon mer än jag som har dragit sig för att installera w.8.1?

Y500

Tycker 8.1 funkar bättre än 8 gjorde, varför väntar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohrstrom:

Vad kan en y510p med dubbla 750m vara värd begagnad? Ett halvår gammal, funkar felfritt och grafikprestandan är riktigt bra.

Fråga dig själv: Om du nu letar efter en Y510p i blocket, vad skulle DU vara villig att betala?

Om du inte kommer på det, kolla på prisjakt och sätt ett pris under vad den kostar i butik, och hoppas på att ngn kontaktar dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nirneath:

Tycker 8.1 funkar bättre än 8 gjorde, varför väntar du?

Har väl varit för att man har sett att visa skrivit att alla drivisar inte fungerade ordentligt med 8.1?

Du har inte haft några problem med det?