Mor lurad på 1300:- av KenzaPure

Permalänk
Medlem
Skrivet av emigrating12:

Varför det? Flera banker har eller kommer inom kort att sluta helt med ekort.

Har jag inte hört något om?
Swedbank lanserade till och med appar för iPhone och Android just för e-kort för mindre än 2 veckor sedan.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av Jilted82:

Jo, det kan man visst få. Använder man kreditkort så har man flertalet skydd.

Bankerna har börjat dra åt svångremmarna här oxå. Ex så har Swedbank som jag har numera inget ansvar om man varit oaksam med att ge ut kortinfo..
Så att bara räkna med att bankerna står för kalaset om man blir lurad på e-handel kan man inte göra.. nuförtiden.

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Har jag inte hört något om?
Swedbank lanserade till och med appar för iPhone och Android just för e-kort för mindre än 2 veckor sedan.

Nu bytte vi från Swedbank för ett år sedan så vad de gör vet jag inte, men det vore inte första gången de inte hänger med i svängarna, vilket var en av anledningarna att vi bytte ut dem.

Oavsett, nedanstående är klippt från Nordea och andra banker är på samma väg har jag sett.

Citat:

Frågor och svar Säkra kortbetalningar

När stängs tjänsten ”Säkra kortbetalningar”?

Från och med den 18 november 2012 kan du inte längre ansluta ditt bank-/kreditkort till ”Säkra kortbetalningar” eller använda tjänsten.

Varför stängs tjänsten ”Säkra kortbetalningar”?

Vi har valt att ta bort möjligheten att skapa Internetkortnummer eftersom tjänsten inte längre är lika efterfrågad.

Vi rekommenderar att du handlar på internetbutiker som är anslutna till den globala säkerhetslösningen Verified by Visa och MasterCard SecureCode. Allt fler Internetbutiker ansluter sig löpande till säkerhetslösningen som är ett säkert sätt att handla över internet.

Är det säkert att handla på Internetsidor som inte är anslutna till Verifed by Visa och MasterCard Secure Code?

Du kan känna dig säker med att de flesta Internetbutiker skyddar din kortinformation. Men det är ändå viktigt att du kontrollerar att inköpsstället är seriöst. Internetbutiken ska vara försedd med nyckelhålssymbol och butikens webbadress ska börja med https://. Det ska även gå att nå internetbutiken per telefon eller via e-post.

Om jag har frågor kring tjänsten, vart vänder jag mig?

Du är välkommen att ställa dina frågor till Kortservice på telefonnummer 08-402 57 40. Öppet vardagar kl: 8-17.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem

Inga problem, hon behöver bara bestrida jämtemot banken. Det är ett såpass högt belopp att banken genast kommer betala tillbaka det till henne och driva frågan mot den acquirer (inlösare) som givit bedragaren möjlighet att nyttja kortnätverket (Visa / MC).

http://www.konsumentverket.se/Vara-omraden/Tele-tv-och-intern...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hotfuzz08:

Det närmsta man kommer med batningspiller är t.ex. dessa http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/2-x-ripped-hardcor...
Men för att de ens ska ge effekt så krävs fortfarande rätt kost och mycket träning. Med andra ord, det finns inte några "magiska piller" som gör att du börjar gå ner i vikt utan ansträning. Det är ett nödvändingt måste för att det ska ge resultat. Ursäkta för denna OT men känns nästan nödvändigt att förmedla denna info.

Jag är grymt imponerad att det ens ska behövas...tror folk verkligen på att det finns såna magiska piller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Jag är grymt imponerad att det ens ska behövas...tror folk verkligen på att det finns såna magiska piller?

Nä, de behövs absolut inte. Dessa går t.ex. fortfarande under kosttillskott. Med andra ord, de ämnen som finns i dessa piller går att få i sig genom att äta rätt. Att äta rätt i kombination med träning, det är magin, inget annat.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av SayZk:

Om det var sidan som Sannapulsen länkade så står det ganska uppenbart i deras villkor vad som hände:
http://yourkenzapure.com/terms.php

Se det som en läropeng, det var positivt att de inte drog mera iallafall..

Inte alls uppenbart, nej.
Och det stog inte heller något om det på beställningen på den svenska sidan hon var på.
Och dom termsen som står på den sidan stämmer INTE med det mamma beställde heller.
Och det står inte heller i terms på den sidan något om denna summan som drogs.
Sen är det rätt välkänt tydligen att sådana här företag lovar och lovar, men inget händer, googlat runder en hel del om bland annat detta.

Det är iaf anmält till polisen och hon ska fylla i lite saker ifrån hennes bank.

Ang sådana här pillers verkan, ta det i en annan tråd. Har inget med tråden att göra.

Tackar för alla vettiga svar och tips som kommit.

Batwoman: Ja det låter som samma som detta, 2 nummer. Det nummer som står på beställningen fungerar inte ens, det andra kom man till halvdan svenska där det lovades blabla men inget hänt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emigrating12:

Nu bytte vi från Swedbank för ett år sedan så vad de gör vet jag inte, men det vore inte första gången de inte hänger med i svängarna, vilket var en av anledningarna att vi bytte ut dem.

Oavsett, nedanstående är klippt från Nordea och andra banker är på samma väg har jag sett.

Aja, får hoppas Swedbank inte går samma väg då eftersom e-kort är enda sättet för mig att handla över nätet om inte butiken i fråga stöder direktbetalning.
Personligen så hittade jag inte ens tjänsten e-kort förens för mindre än 2 år sedan och många som man pratar med känner inte ens till det så det är väl inte så konstigt om den inte verkar efterfrågad.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av Hotfuzz08:

Det närmsta man kommer med batningspiller är t.ex. dessa http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/2-x-ripped-hardcor...
Men för att de ens ska ge effekt så krävs fortfarande rätt kost och mycket träning. Med andra ord, det finns inte några "magiska piller" som gör att du börjar gå ner i vikt utan ansträning. Det är ett nödvändingt måste för att det ska ge resultat. Ursäkta för denna OT men känns nästan nödvändigt att förmedla denna info.

Japp. Såg nåt liknande på PLUS där man skulle kunna gå ner i vikt. När man granskade detta visade sig att företaget hade skrivit vilkoren på ett sådant sätt att man - i princip - var tvungen att träna som man annars gör för att gå ner i vikt, om deras "betala tillbaka pengarna"-garanti skulle gälla när/om de skulle betala tillbaka några pengar för att kunden inte gått ner i vikt...

Visa signatur

Его высокопревосходительство!:)
Sex, resor, kvinnor och mat - det är livet!:) Utan livet kan jag inte leva!

Permalänk
Medlem

gick oxå på det!

Jag har köpt kenza pure via en annons på FB och direkt efter att jag betalat varan så googlade jag lite och blev ganska rädd. Där fick jag reda på att många hade beställt och tydligen bundit sig som någon slags prenumeration, men det värsta var att det var ganska dyra grejer. Efter att jag fått hem varan på posten skickade jag det rekomenderat med posten så att jag skulle slippa bry mig mera. En månad senare ungefär hade en summa reserverats från mitt bankkonto. Jag tog kontakt med banken som tog bort det men några dagar senare så hade något som heter A1012BILLING AG-ZILL dragit 563 kr och då tog jag kontakt med banken igen så nu har jag gjort en reklamation och även polisanmält det men det kändes inte som att polisen kunde göra något åt det så får hoppas på bankens hjälp jag glömde att skriva att banken nu har spärrat mitt kort men kunde inte garantera att de inte kunde dra pengar ändå. Nu är det bara att ha stenkoll på kontot och hoppas att de inte vill ha större summa nästa gång.