Assassins creed 3 hjälp!

Permalänk
Medlem

Assassins creed 3 hjälp!

Hallå, som titeln säger behöver jag hjälp i AC3. Ibland När man ska synkronisera uppe i träd kommer jag inte upp dit man ska synkronisera, jag fastnar där trädet delar sig och kan bara klättra åt motsatta hållet .Satt länge och försökte men fick aldrig till det. Är det någon annan som har det problemet?
Samtidigt frågar jag vad system meddelandet som ibland kommer upp i AC3 är???

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Hade lite problem med träden jag med, men på 2 eller 3e grenen finns det en spricka i barken på stammen som man klättrar upp efter så du hoppar inte alltid mellan grenarna på trädet på väg upp. Om det nu är det du menar. Har dock ingen aning vad du menar för systemmeddelande. Hoppas det hjälper.

Visa signatur

Corsair Graphite 600t, Asus Z77 Maximus V Extreme, Intel I7 2700K @ 4,4Ghz, 2x Gigabyte 670 OC Windforce, Be Quiet! Dark Power Pro 10 850w, 4x 2GB Kingston Hyper X 1600Mhz, Kingston Hyper X SSD 128GB, 2x WD Caviar Black 1GB Raid 0, Asus Xonar Essence STX.

Permalänk
Medlem

Jag kommer upp för sprickan men sedan delar trädet på sig och då kan jag bara klättra åt det motsatta hållet...

Permalänk
Medlem

http://youtu.be/YRLHGrjYxvM

video på hur man klättrar upp ifall det skulle vara att du bara är på väg åt fel håll

Visa signatur

Corsair Graphite 600t, Asus Z77 Maximus V Extreme, Intel I7 2700K @ 4,4Ghz, 2x Gigabyte 670 OC Windforce, Be Quiet! Dark Power Pro 10 850w, 4x 2GB Kingston Hyper X 1600Mhz, Kingston Hyper X SSD 128GB, 2x WD Caviar Black 1GB Raid 0, Asus Xonar Essence STX.

Permalänk
Medlem

Tack, gick visst åt fel håll haha...
Men vet någon något om system meddelandet som hoppar upp i översta högra hörnet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av snö123456789:

Tack, gick visst åt fel håll haha...
Men vet någon något om system meddelandet som hoppar upp i översta högra hörnet?

ööh... va?

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av snö123456789:

Tack, gick visst åt fel håll haha...
Men vet någon något om system meddelandet som hoppar upp i översta högra hörnet?

vad står det då? Annars kan det vara lite svårt för oss att veta vad du menar?

Visa signatur

Corsair Graphite 600t, Asus Z77 Maximus V Extreme, Intel I7 2700K @ 4,4Ghz, 2x Gigabyte 670 OC Windforce, Be Quiet! Dark Power Pro 10 850w, 4x 2GB Kingston Hyper X 1600Mhz, Kingston Hyper X SSD 128GB, 2x WD Caviar Black 1GB Raid 0, Asus Xonar Essence STX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

ööh... va?

Uppe i det högra hörnet där det brukar stå tex "går in i bla bla bla jaktområde" kommer det ibland upp ett meddelande som säger "nytt system meddelande".

Permalänk
Medlem
Skrivet av freijd:

vad står det då? Annars kan det vara lite svårt för oss att veta vad du menar?

Det står bara "nytt system meddelande" och jag kan inte öppna det eller liknande. Har letat runt lite i inställningarna men hittar inget.

Permalänk
Medlem

Det står bara kort information om vad som händer i spelet? till exempel vart du befinner dig, uppgifter som utförts m.m

Visa signatur

Corsair Graphite 600t, Asus Z77 Maximus V Extreme, Intel I7 2700K @ 4,4Ghz, 2x Gigabyte 670 OC Windforce, Be Quiet! Dark Power Pro 10 850w, 4x 2GB Kingston Hyper X 1600Mhz, Kingston Hyper X SSD 128GB, 2x WD Caviar Black 1GB Raid 0, Asus Xonar Essence STX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snö123456789:

Uppe i det högra hörnet där det brukar stå tex "går in i bla bla bla jaktområde" kommer det ibland upp ett meddelande som säger "nytt system meddelande".

Skrivet av snö123456789:

Det står bara "nytt system meddelande" och jag kan inte öppna det eller liknande. Har letat runt lite i inställningarna men hittar inget.

Det är ett nytt "inlägg" i Animus databasen (Typ fakta om ett område/djur/fiende)

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem

Aha då vet jag, tack för hjälpen

Permalänk
Medlem
Skrivet av snö123456789:

Det står bara "nytt system meddelande" och jag kan inte öppna det eller liknande. Har letat runt lite i inställningarna men hittar inget.

Skrivet av BrutalSwede:

Det är ett nytt "inlägg" i Animus databasen (Typ fakta om ett område/djur/fiende)

Står det bara "nytt systemmeddelande" och inget mer kan det också betyda att man har fått ett nytt mail som Desmond i konsolen bredvid Animus har jag för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johen:

Står det bara "nytt systemmeddelande" och inget mer kan det också betyda att man har fått ett nytt mail som Desmond i konsolen bredvid Animus har jag för mig.

Aa så var det i Brotherhood i alla fall, har testat lämna animusen men hittade inget där.