Skärmen fryser i fullskärm och inget svarar

Permalänk
Medlem

Skärmen fryser i fullskärm och inget svarar

Tjenare. Jag har haft ett litet problem då och då. Händer oftast då jag spelar BF3, har även hänt i Crysis 3 betan. Efter ett par minuter fryser skärmen totalt, den enda lösningen är att reseta datorn(inget större problem då jag har SSD). Jag kan spela timmar i sträck, sluta spela, köra igen i 3 minuter, sedan fryser skärmen igen. Det är totalt omöjligt att förutse när det kommer hända. Jag har provat alla möjliga drivers, säkert tio stycken olika beta drivers. Ingen av dem verkar lösa det. Notera att när jag startar vissa fullskärmsapplikationer blir skärmen svart i någon sekund, bl.a. i BF3, Crysis3, även till VLC m.m. Men INTE till Windows Media Player, Youtube, AC3, och fler spel. Detta kanske händer vid hälften av alla spel jag har.
Jag vill gärna lösa detta då jag tror inte det är väldigt nyttigt för datorn att bli resetad hela tiden

Specs:
i7 950 @ OC 3.9 GHz (Stock@3.0GHz)
(2) Gigabyte GTX460 i SLI
80GB SSD (vet ej märke)
1 st. WD 1TB Caviar Green
2 st. 1TB (tvillingar, ej i RAID, vet ej märke)
Corsair HX 750W
12GB Corsair XMS3 1600MHz RAM
ASUS P6X58D-E

Kom gärna med kommentarer, mitt första inlägg

Visa signatur

i7 950 OC @ 3.9GHz w/ Arctic Freezer 13 • 2xGIGABYTE GTX460(SLI) • CM690II Advanced • 12GB XMS3 RAM • 80GB IntelSSD • 2+1+1GB HDD w/o RAID 0 • ASUS P6X58D-E • CORSAIR HX750W