Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Tröttnat på spotify sedan långt tillbaka. Tycker utbudet är bättre på WIMP när det gäller nya artister samt så håller WIMP på att testa FLAC stöd. Det är en annan historia. Näe som sagt jag är inget fan av Google. Det enda jag använder från Google är deras sök tjänst eftersom det gynnar Mozilla.

Testade nyss WiMP en snabbis. Utifrån den musik jag lyssnar mest på så hade WiMP sämre utbud än Spotify. Dessutom faller inte alls deras gränssnitt mig i smaken, för ljust och mindre logiskt/lättanvänt än Spotifys. Tack, men nej tack.

Nu kanske det blev lite off-topic, ber om ursäkt för det!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Vad lyssnar du på då för något. För att kunna ta del av allt utbud behövs ett premium konto. Om artisten inte finns beror det ofta på grund av avtal mellan artist/bolag. Som exempel kan jag nämna Eagles, det finns enbart 1 enda album att lyssna på vare sig man använder Spotify eller Wimp resten är "upphovsskyddade".

Man lär sig UI:et efter hand. Jag föredrar hellre ljusa enkla färger framför mörka och sedan är det inte UI:et som gör allt utan försök lyssna på själva musiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex5555:

Testade nyss WiMP en snabbis. Utifrån den musik jag lyssnar mest på så hade WiMP sämre utbud än Spotify. Dessutom faller inte alls deras gränssnitt mig i smaken, för ljust och mindre logiskt/lättanvänt än Spotifys. Tack, men nej tack.

Nu kanske det blev lite off-topic, ber om ursäkt för det!

Det är mer simpelt än vad man tror. Det är bara det är man fast i spotify:s UI så tar det lite tid att lära sig. Skulle kunna förklara för dig däremot är det säkert lite för mycket off topic. Glömde trycka på citera med mitt förra inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Vad lyssnar du på då för något. För att kunna ta del av allt utbud behövs ett premium konto. Om artisten inte finns beror det ofta på grund av avtal mellan artist/bolag. Som exempel kan jag nämna Eagles, det finns enbart 1 enda album att lyssna på vare sig man använder Spotify eller Wimp resten är "upphovsskyddade".

Man lär sig UI:et efter hand. Jag föredrar hellre ljusa enkla färger framför mörka och sedan är det inte UI:et som gör allt utan försök lyssna på själva musiken.

Skrivet av buddaz:

Det är mer simpelt än vad man tror. Det är bara det är man fast i spotify:s UI så tar det lite tid att lära sig. Skulle kunna förklara för dig däremot är det säkert lite för mycket off topic. Glömde trycka på citera med mitt förra inlägg.

Jag lyssnar främst på ny svensk/norsk house, alltså mer åt Progressive House-hållet. Ett exempel på en sådan artist/producent som inte fanns på WiMP var Richello, visserligen har han bara släppt en enda låt på Spotify. Sedan har Tim Mason nyligen släppt låten "Swoon" på Spotify, den fanns inte hos WiMP.

Självklart kanske det är så att det Spotify saknar en artist/låt som WiMP har, men under den mycket korta tid som jag testade WiMP (som gratisanvändare) så verkade utbudet vara bättre hos Spotify inom den genre jag lyssnar på mest.

UI:t är en väldigt subjektiv sak, men jag anser att ett mörkt UI ser bättre ut Dessutom är ett mörkt UI skonsammare mot ögonen. Sen så har du väl rätt i att jag är van vid Spotifys UI

Om musiken lät bättre hos WiMP vet jag inte, men jag tror knappast att skillnaden är så stor att en vanlig användare som jag kan höra skillnaden, särskilt då jag inte sitter på ett Hi-Fi system. Möjligtvis kan en audiofil höra skillnaden, men lite bättre ljud skulle ändå inte vara skäl nog för mig att byta till WiMP.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Google kommer ändå inte släppa denna tjänsten i Sverige så vi behöver inte fundera. Google har redan flera tjänster som Sverige inte fått ta del av. Play Movie, play books osv.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex5555:

Om musiken lät bättre hos WiMP vet jag inte, men jag tror knappast att skillnaden är så stor att en vanlig användare som jag kan höra skillnaden, särskilt då jag inte sitter på ett Hi-Fi system. Möjligtvis kan en audiofil höra skillnaden, men lite bättre ljud skulle ändå inte vara skäl nog för mig att byta till WiMP.

Utan att få det att spåra ur.

Det jag ser på den punkten är att det enbart behövs lite öronträning så hör man det som folk inte vill påstå är "skillnad"

Hur som helst så kommer jag inte bry mig så mycket över vad Google lanserar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Utan att få det att spåra ur.

Det jag ser på den punkten är att det enbart behövs lite öronträning så hör man det som folk inte vill påstå är "skillnad"

Läste innan idag att Google har kommit på en ny sak som man vill kopiera och det är något som liknar"office".

Google har haft office liknande program väldigt länge. Innan drive så hette det Google Docs. Där kunde man då(och nu) skapa textfiler, excelark, powerpoints och så vidare.

Jag gillar vägen Google tar. Smidigt att kunna samla ens saker i molnet.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Google har haft office liknande program väldigt länge. Innan drive så hette det Google Docs. Där kunde man då(och nu) skapa textfiler, excelark, powerpoints och så vidare.

Jag gillar vägen Google tar. Smidigt att kunna samla ens saker i molnet.

Kör vanligt office och så har jag även tillgång till skydrive så det är lugnt för min del.

Permalänk
Avstängd

Google Play Music All access slår sönder Spotify, går och aktivera all access i sverige om man har Visa kort.

har varit all access medlem ganska länge och tycker användarvänligheten är då bättre än Spotify när det gäller hantera listor och kikande metoder.
Man kan uppenbart see att spotify har lite och lära av dem.

Men visst finns det nackdelar om man bara vill ha den till datorn då har man ett extra lägre pris på spotify om man nu inte har massa låtar på cd skivor eller tankad hem det och ladda upp det i sitt 20.000 låtar samlingar och lyssna på dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwmedia:

Google Play Music All access slår sönder Spotify, går och aktivera all access i sverige om man har Visa kort.

http://oi43.tinypic.com/2v92mnk.jpg

har varit all access medlem ganska länge och tycker användarvänligheten är då bättre än Spotify när det gäller hantera listor och kikande metoder.
Man kan uppenbart see att spotify har lite och lära av dem.

Men visst finns det nackdelar om man bara vill ha den till datorn då har man ett extra lägre pris på spotify om man nu inte har massa låtar på cd skivor eller tankad hem det och ladda upp det i sitt 20.000 låtar samlingar och lyssna på dem.

Har haft Google Music i över ett år men jag har inte kunnat aktivera all access när jag försökt, skumt :S
20K låtar i 320 kbps, gratis på dator OCH i mobil, är ju så jävla guld dock, Spotify kan slänga sig nånstans om man som jag har ett respektabelt bibliotek MP3or.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Avstängd

Skaffa dig en amerikansk hem adress det kan du få ifrån ställen som erbjuder vidarleverans

användande mig av borderlinx.com, sedan leta upp amerikansk proxy, sedan byter du din adress i Google Wallet, och sedan ska du bara kunna tuta och köra med Google Play Music All access även i sverige.

Dock måste du ha ett visa kort ändas dem har ingen lands verifiering som mastercrd har.

Ex: fick min U.S adress från Borderlinx

Mikael Jakobsson
0756-9148 Borderlinx/DHL 4505 Honeywell Court (Door 31)
Dayton
Dayton OH 45424-5760 US
+1 937-630-4654