Högfrekvent ljud från datorn när jag spelar The Sims 3

Permalänk
Medlem

Högfrekvent ljud från datorn när jag spelar The Sims 3

Jag fick lite nostalgikänslor här om dan så jag beslöt mig för att ladda ner The Sims 3.

Så fort jag startar spelet så hör man ett högfrekvent ljud som kommer från nedre delen av datorn (PSU eller grafikkortet). Ljudet ändrats beroende på vad som händer i spelet, om det laddar, om man klickar på något speciellt osv.

Permalänk
Medlem

Låter som någon form av coil whine från grafikkortet. Prova att mixtra lite med grafikinställningarna, vill minnas att problemet försvann för mig när jag drog upp allt på max.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perplupp:

Låter som någon form av coil whine från grafikkortet. Prova att mixtra lite med grafikinställningarna, vill minnas att problemet försvann för mig när jag drog upp allt på max.

Okej, kan coil whine vara skadligt eller är det bara ett skönhetsfel?

Permalänk
Medlem

jag får det när ja spelar bf3 ,e mest i menyer. då ja bytte agg fick ja detta ljud. har ett thermaltake 875w nu märker ja de aldrig då ja alltid har hörlurarså tog 6mån innan ja upptäkte detta!

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

jag får det när ja spelar bf3 ,e mest i menyer. då ja bytte agg fick ja detta ljud. har ett thermaltake 875w nu märker ja de aldrig då ja alltid har hörlurarså tog 6mån innan ja upptäkte detta!

Det kan mycket väl komma från nätagget liksom grafikkortet, då de är placerade väldigt nära varandra.

Permalänk

Jag hade ett liknande fel en gång på min dator. Men då tjöt det högfrekvent konstant så fort man startade. Det visade sig vara en kondensator på moderkortet, blev värre när man "peta" på den.
Så jag fixerade den med smältlim. Har varit tjutlös i ca 3 år nu haha

Visa signatur

Antec 300 | AMD Phenom II 955BE @3.4 GHz | XFX Radeon 4890 XXX 1GB | 4GB DDR3 1333MHz |Corsair 650 Watt | Asus M4A78T-E AM3 | WD 640GB | Win 7, 64-bit

Permalänk
Medlem

Jag hade ett liknande problem i menyn på sims 3, det som fick bort det för mig var att tvinga på vertikal synk i The Sims 3 i Nvidias kontrollpanel efter lite googlande. Det var grafikkortet som lät. Hoppas det kan hjälpa på ett eller annat sätt. (Om det är grafikkortet som låter då. )