John Gibson: "Call of Duty förstör en hel FPS-generation"

Permalänk
Medlem

Slutade själv att spela cod efter cod4 (modern warfare 1). Har för mig att de plockade bort dedikerade servrar i Modern Warfare 2 vilket dödade scenen något... Men redan i 4:an införde de systemet med upplåsbara vapen vilket jag hatade/hatar. Upplåsta vapen var då dessutom bundna till ens singleplayer-konto (!) dvs det var en renodlad treadmill, inga achievements sparades någonstans.

De smarta "fuskade" ofc med verktyg så som CheatEngine för att levla snabbare. Ett spel ska inte vara ett arbete, ett spel ska man kunna spela lite närsomhelst, på samma vilkor oavsett erfarenhetsnivå. Det blir tråkigt i längden att kalla in helikoptrar som slaktar hela motståndarlaget alternativt att lägga flera minuter på att skjuta ner en fiendes helikopter... (dessutom gjort så dåligt, gick inte att skjuta föraren genom att sikta på cockpit tex)

Så ge oss en hdremake av cod2 tack:)
(utan unlocks!)

Permalänk
Medlem

Haha, bytte bort mitt MW2 mot att bli member på Runescape för flera år sen, så jäkla värt det! xD

Visa signatur

Världen bästa och högljudaste dator FTW!
Sapphire 7970 Vapor X - MSI Z77 G45 - Cooler Master GX 650W - Intel i5 3570k - 1 TB HDD - Cooler Master Storm Scout II -
2x8 GB Corsair Vengeance - Cooler Master 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

World of Warcraft...?
Att få en raid på WoW, var iallafall så när jag spelade, är som att söka jobb:
"Nej, du har inget Achievement, du får inte Raida."
"Nej, du har ingen erfarenhet, du får inte jobbet."

Ändå är det ett otroligt stort spel med många unga, som är den grupp som helst vill ha ett spel som är "kul direkt".

Ja wow är nog det lysande praktexemplet på att det lönar sig att ta ett koncept och dumma ner det till max. De lata med kort tålamod är i stor, ökande, majoritet. Tyvärr.

Permalänk
Medlem

CoD har i alla fall förstört spelutvecklare, men vet inte om man enbart ska skylla på CoD. Det är samma historia bland MMOs där WoW blev så otroligt stort och alla andra vill göra spel som liknar WoW, ingen (eller väldigt få) vill t.ex. göra ett nytt UO eller testa något helt nytt.

Att spelutvecklarna är förgiftade av framgången bakom CoD och WoW innebär att även om någon hade tänkt göra quakeworld2.0 så skulle dom försöka anpassa spelet för båda grupperna av spelare, för att kunna nå den gruppen som vill ha ett nytt quake och den gruppen som aldrig spelat ett liknande spel. Resultatet blir ett halvhjärtat spel som den gamla skolan av FPS-spelare inte tycker om.

Ingen vågar göra ett nytt "gammalt spel" längre känns det som, ingen vågar sticka ut och göra ett nischat spel, allt ska vara för den stora massan och vi får därför inget spel som vi egentligen vill ha.

Till deras försvar så vill dom såklart tjäna pengar, så tills det kommer någon som inte enbart fokuserar på maximal vinst så ser det nog mörkt ut.

Det är där moddar kommer in i bilden, dom görs av spelare för spelare. Modden är deras hobby och passion, inte deras 9-5 jobb, och dom har ingen publisher som flåsar i nacken och lägger sig i. Därför jag ogillar när det inte tillåts att modda spel, så mycket kreativitet som går förlorad

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zaifer:

Visst är det så. CoD är inget man spelar frivilligt. Speciellt inte när man har något så fint som Battlefield 3. CoD är ju ett skämt som står i skuggan av Battlefield in my opinion =)!
Mörkläggning av ett så simpelt och fult spel krävs egentligen. Man kan inte jämföra CoD med Battlefield egentligen. CoD producers bör skämmas samtidigt som Bf3 och föregångarna kan vara stolta över sin framgång.

Frostbite 2 är något så himla underbart. Går ej att spela utan!

1. Så alla som spelar det gör det under pistolhot?! :/
2. Det är ju exakt det du gör, så om man inte kan det, varför gör du det?

Skrivet av Arvidbergstedt:

Gissar på att din ålder är mellan 12 och 16.

Om vi säger så här, skillnaden mellan grafiken i bf2 och bf3 är förjävla mycket större än skillnaden mellan cod 4 och bo2.

...och hans ålder har med hans åsikt att göra...vad?! Kan lika gärna säga att jag gissar på att din ålder är 12 år som tycker det är roligt att leka krig, det gjorde jag och mina kompisar också i den åldern

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem

CoD4 var det spel jag nötte mest eftersom de hade dedikerade servrar samt modanpassning osv. Detta framkallade en stor esportscen och lirade extremt många klanmatcher, har aldrig mött ett trevligare spelcommunity än cod4.

Helvete varenda jävel blev man polare med och började mixa. Goa tider

MW2 och senare spel förstörde ju hela denna sammanhållning när dem valde att ta bort mods och dedikerade servrar
, tråkigt att se scenen gå i graven :/

Permalänk
Medlem

Han har helt rätt, idag görs det hjärndöda spel för en i det närmaste hjärndöd generation.

http://www.stevebromley.com/blog/wp-content/uploads/2011/06/L...

http://250kb.de/u/110515/j/4ZdUnY3gToTP.jpg

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RzrTrek:

Call of Duty är endast avsett för pojkar i tonårsåldern.

Ska vi diskutera på den nivån så är alla spel "avsedda" för finniga tonårspojkar som har problem med det sociala umgänget

Skrivet av Henkka:

Han har helt rätt, idag görs det hjärndöda spel för en i det närmaste hjärndöd generation.

http://www.stevebromley.com/blog/wp-content/uploads/2011/06/L...

http://250kb.de/u/110515/j/4ZdUnY3gToTP.jpg

Alla spel är helt "hjärndöda" egentligen...furutom pusselspel där du faktiskt måste använda hjärnan

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Vadrigar:

Felet ligger ju inte i att att den ursprungliga spelmotorn är gammal. Alla spel som kräver riktig skicklighet är byggda på gamla motorer.

Men felet är ju att du kan få fördelar som i Quake 3 med tex 333 FPS och sånt så du tar mindre skada från höga hopp från byggnader etc.

Och att det ar 0.1 sekunder att ladda om.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Justbecause;13330806"]
1. Så alla som spelar det gör det under pistolhot?! :/
2. Det är ju exakt det du gör, så om man inte kan det, varför gör du det?

Bokstavligt talat om det inte var tydligt nog för dig :

1.Enligt min åsikt är CoD inget spel man spelar om man kan spela Battlefield 3. Vilket jag tycker är mycket bättre. Pistolhot har inget med saken att göra. Vet ej var du fick det tramset ifrån. Du kanske har en livlig fantasi. Vem vet.

2. Visst gör jag det först. Sedan får jag väl förtydliga mig själv i det konstaterandet: Jag menar att "Jag tycker att" Battlefield 3 är såpass mycket bättre än CoD serien att det är ojämförbart.

Frostbite 2 och graphicsen i Battlefield 3 > CoD and you know it's true.

Som den grafikälskare jag är så kan jag inte gå tillbaka till sånt fult skit som CoD när jag spelat Battlefield 3.

Jag har spelat Battlefield massor och fastnat allt mer för 3:an. Sedan tänkte jag att jag skulle ge CoD en chans när Black Ops 2 släpptes. Jag har faktiskt inte spelat de äldre CoD spelen men jag baserar min åsikt på att jämföra de 2.

Genom att jämföra de två så kallar jag CoD Black Ops 2 skräp och Battlefield 3 guld. Det är min åsikt och den kommer inte att förändras =)!

Visa signatur

Chassi: NZXT H2 Svart - Moderkort: MK Gigabyte GA-990FXA
Cpu: AMD FX (tm) - 8350 Eight core processor 4Ghz/4,2Ghz - Ram: Corsair 12GB 1600MHz XMS3
Grafikkort: Sapphire 7950 Vapor-X 3GB GDDR5
Vattenkylning: Corsair Cooling Hydro H60 - SSD: 60GB Corsair SATA, Force 3
Fläktar: Bitfenix Spectre Pro 140 MM Topp. 3x NZXT 120 MM rest. [BF3 - Zaifer]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

Men felet är ju att du kan få fördelar som i Quake 3 med tex 333 FPS och sånt så du tar mindre skada från höga hopp från byggnader etc.

Och att det ar 0.1 sekunder att ladda om.

...och du har fortfarande inte förstått att det i stort sett är samma motor i Quake och CoD

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Klumpeduns:

Grafiken gör inte spelet, inte på långa vägar.

Inget spel gör det bra med bara grafik.

Stämmer 100 %

Gillar fortfrande alla Mega man spel och Sonic.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Justbecause:

...och du har fortfarande inte förstått att det i stort sett är samma motor i Quake och CoD

Det är ju det jag säger att det är förjävligt
Jag vet om att det är samma motor typ, det va det jag sa innan.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd

[QUOTE="Zaifer;13330866"]

Skrivet av Justbecause:

1. Så alla som spelar det gör det under pistolhot?! :/
2. Det är ju exakt det du gör, så om man inte kan det, varför gör du det?

Bokstavligt talat om det inte var tydligt nog för dig :

1.Enligt min åsikt är CoD inget spel man spelar om man kan spela Battlefield 3. Vilket jag tycker är mycket bättre. Pistolhot har inget med saken att göra. Vet ej var du fick det tramset ifrån. Du kanske har en livlig fantasi. Vem vet.

2. Visst gör jag det först. Sedan får jag väl förtydliga mig själv i det konstaterandet: Jag menar att "Jag tycker att" Battlefield 3 är såpass mycket bättre än CoD serien att det är ojämförbart.

Frostbite 2 och graphicsen i Battlefield 3 > CoD and you know it's true.

Som den grafikälskare jag är så kan jag inte gå tillbaka till sånt fult skit som CoD när jag spelat Battlefield 3.

Jag har spelat Battlefield massor och fastnat allt mer för 3:an. Sedan tänkte jag att jag skulle ge CoD en chans när Black Ops 2 släpptes. Jag har faktiskt inte spelat de äldre CoD spelen men jag baserar min åsikt på att jämföra de 2.

Genom att jämföra de två så kallar jag CoD Black Ops 2 skräp och Battlefield 3 guld. Det är min åsikt och den kommer inte att förändras =)!

Fast allt det är ju endast din högst personliga åsikt, jag vill t.ex inte spela BF3 för att jag tycker det är skit fast jag har hårdvara nog för att köra det på högsta upplösning...med det sagt så säger jag heller inte att jag vill spela CoD då jag inte glorifierar krig, så dessa spel går bort helt ändå

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem

Har länge pratat om detta i vårat umgänge där vi spelat Wolfenstein Enemy Territory.

Detta spel spelade vi under många år och vissa av oss blev riktigt bra (lan turnering, spela för Team Sweden osv.) Nu har vi dock gått över till CS:GO och tycker det är helt okej men skulle mycket gärna se att nya spel gick snabbare. Behöver inte vara Quake hastighet (även om det är sjukt kul att spela spel i den hastigheten då det krävs så mycket mer) utan bara lite snabbare än spelen är nu i fps klassen.

När vi ändå pratar om hastigheter i spelen får man ju inte glömma bort det nästan inga nya spel har, trick jumps och "bunny jumps". Att inte kunna "bunny jumpa" eller använda sig av trick jumps i ett fps är som att plocka bort sylten från pannkakorna, det funkar men man känner att det är något som saknas :/

Sen argumenten om att det blir för svårt att lära sig spelet är ren b-shit. Spel ska ha en enkel uppbyggnad men vara mycket svåra att bemästra (se Quake som lysande exempel). Spelen som kommer nu har ju ofta ett "matchmaking system" nu med så att säga att man bara får möta spelare som är bättre än en själv är ju mycket lätt fixat genom olika ranknings nivåer.

Vågar man bara prova tror jag (hoppas jag) många kommer se fördelarna och inte bara nackdelarna med lite snabbare och svårare fps-spel.
Till sist så klämmer vi in en liten fin Quake live video

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Justbecause;13330879"]

Skrivet av Zaifer:

Fast allt det är ju endast din högst personliga åsikt, jag vill t.ex inte spela BF3 för att jag tycker det är skit fast jag har hårdvara nog för att köra det på högsta upplösning...med det sagt så säger jag heller inte att jag vill spela CoD då jag inte glorifierar krig, så dessa spel går bort helt ändå

Yeah sure. No problem. Jag ville bara klargöra vad jag tyckte och menade. Klart man spelar vad tusan man själv föredrar !
Sedan kan man ju undra över vad folk har för smak och varför de gillar vissa andra spel men det har man egentligen inget alls att göra med.
Det enda som kan diskuteras fram är fördelar och nackdelar i spelen då och sätta dem emot varandra. Denna forumtråden handlar ju dock också om "Call of duty förstör en hel FPS generation". Jag kan till och med tycka att det är lite att ta i. Men eftersom jag ogillar det så är det lättare för mig att hålla med och tycka att det låter mera logiskt än vad det gör egentligen.

Om jag ska försöka vara lite mer positiv när jag slänger ett getöga på Call of duty black ops 2 och förmodligen dess föregångare så är fördelen jag kan peka ut att det är fastpaced. Dock jag som föredrar Battlefield 3 och spelar mest "Close Quarters dlc:n" Kan finna den fastpaced spelstilen där med en mycket finare grafik och en bättre spelmotor.

Men än en gång. Det är väl bara mest jag som vädrar mina personliga åsikter.

(Jämför bara spelen generellt och säger "du kan spela", menar inte dig speciellt) så det tydliggörs

Visa signatur

Chassi: NZXT H2 Svart - Moderkort: MK Gigabyte GA-990FXA
Cpu: AMD FX (tm) - 8350 Eight core processor 4Ghz/4,2Ghz - Ram: Corsair 12GB 1600MHz XMS3
Grafikkort: Sapphire 7950 Vapor-X 3GB GDDR5
Vattenkylning: Corsair Cooling Hydro H60 - SSD: 60GB Corsair SATA, Force 3
Fläktar: Bitfenix Spectre Pro 140 MM Topp. 3x NZXT 120 MM rest. [BF3 - Zaifer]

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av zhizo:

Har länge pratat om detta i vårat umgänge där vi spelat Wolfenstein Enemy Territory. http://www.youtube.com/watch?v=kiVs7Sca0AE

Detta spel spelade vi under många år och vissa av oss blev riktigt bra (lan turnering, spela för Team Sweden osv.) Nu har vi dock gått över till CS:GO och tycker det är helt okej men skulle mycket gärna se att nya spel gick snabbare. Behöver inte vara Quake hastighet (även om det är sjukt kul att spela spel i den hastigheten då det krävs så mycket mer) utan bara lite snabbare än spelen är nu i fps klassen.

När vi ändå pratar om hastigheter i spelen får man ju inte glömma bort det nästan inga nya spel har, trick jumps och "bunny jumps". Att inte kunna "bunny jumpa" eller använda sig av trick jumps i ett fps är som att plocka bort sylten från pannkakorna, det funkar men man känner att det är något som saknas :/

Sen argumenten om att det blir för svårt att lära sig spelet är ren b-shit. Spel ska ha en enkel uppbyggnad men vara mycket svåra att bemästra (se Quake som lysande exempel). Spelen som kommer nu har ju ofta ett "matchmaking system" nu med så att säga att man bara får möta spelare som är bättre än en själv är ju mycket lätt fixat genom olika ranknings nivåer.

Vågar man bara prova tror jag (hoppas jag) många kommer se fördelarna och inte bara nackdelarna med lite snabbare och svårare fps-spel.
Till sist så klämmer vi in en liten fin Quake live video
http://www.youtube.com/watch?v=aew2e3nGrws

Allt det där stämmer så bra

Fan vad jag älskar Quake

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Hagge:

De är ingen fusk, men de är inte direkt "skill" eller..
Seriöst...
Du som inte haft problem med att träffa folk i bf3 är väl för att du sprayar när folk väl börjar hoppa.. Om du sitter och skjuter singel skott på folk som hoppar som galningar.. och får dem utan problem...vill jag se de på film.. för jag har skit svårt o tro de...
Att bunnyjumpa är relativt enkelt...hoppa direkt efter att du landar med W intryckt...Hur enkelt som helst.
Vad har du för accuracy?
Jag har ett krav på mig själv att minst ha 25% accuracy overall...

17% accuracy. Men då skall det tilläggas att jag endast spelar BF3 "seriöst" 50% av tiden annars så brukar jag "leka runt" med polare och då förekommer väldigt mycket spray i luften om man säger så

Normalt skulle jag nog ha 20-25% skulle jag tro men jag förstår inte riktigt poängen med din personliga accuracy-policy om du inte är en sniper det vill säga för jag spelar väldigt sällan sniper själv.
Med övriga vapen så är det ju tvärtemot ganska taktiskt att spraya mot fiender för att suppressa dom, speciellt med LMG's.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

Allt det där stämmer så bra

Fan vad jag älskar Quake

och den videon visar ?? aimbot!

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Proffsmoddare

Detta är ju inget annat än ett PR Jippo ifrån en snubbe som vill göra reklam för sitt lilla bolag. Han är sur för att titlarna han har gjort inte har gett honom 12 lambos på uppfarten som han hade hoppats. Anledningen till att Call of duty säljer är för att den stora massan gillar det. Att stå och säga att spelen förstör en hel generation FPS spelare är helt idiotiskt, vem fan är han att avgöra vad som är rätt eller fel det är ju upp till spelarna.

Det han borde göra om han vill sälja är ett kolla på vad det är folk vill ha och om han inte gör det så får han helt enkelt ta det faktum att hans spel inte kommer bli lika populära som COD. Det är bara att inse att andelen spelare som vill ha svåra ultrarealistiska spel är försvinnande liten om man ser till alla som faktiskt spelar spel.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiruz:

och den videon visar ?? aimbot!

Antar att du aldrig har sätt en riktig Quake match? De här är inte några av de bästa i världen som spelar direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

17% accuracy. Men då skall det tilläggas att jag endast spelar BF3 "seriöst" 50% av tiden annars så brukar jag "leka runt" med polare och då förekommer väldigt mycket spray i luften om man säger så

Normalt skulle jag nog ha 20-25% skulle jag tro men jag förstår inte riktigt poängen med din personliga accuracy-policy om du inte är en sniper det vill säga för jag spelar väldigt sällan sniper själv.
Med övriga vapen så är det ju tvärtemot ganska taktiskt att spraya mot fiender för att suppressa dom, speciellt med LMG's.

Man brukar ju spraya när man leker o så, men sällan, leker mest runt med sprängmedel då:)
Kör oftast sniper i Close, sitter aldrig still i ett fönster eller så..
och har sniper krav också, minst 50-55

Men de roligt o lägga krav på saker o ting, ger spelet ett mål, behöver inte köra seriöst för de... Annars är de ganska waste o köra.. då man låser upp allt vid rank 30 eller något..

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhizo:

Har länge pratat om detta i vårat umgänge där vi spelat Wolfenstein Enemy Territory. http://www.youtube.com/watch?v=kiVs7Sca0AE

Detta spel spelade vi under många år och vissa av oss blev riktigt bra (lan turnering, spela för Team Sweden osv.) Nu har vi dock gått över till CS:GO och tycker det är helt okej men skulle mycket gärna se att nya spel gick snabbare. Behöver inte vara Quake hastighet (även om det är sjukt kul att spela spel i den hastigheten då det krävs så mycket mer) utan bara lite snabbare än spelen är nu i fps klassen.

När vi ändå pratar om hastigheter i spelen får man ju inte glömma bort det nästan inga nya spel har, trick jumps och "bunny jumps". Att inte kunna "bunny jumpa" eller använda sig av trick jumps i ett fps är som att plocka bort sylten från pannkakorna, det funkar men man känner att det är något som saknas :/

Sen argumenten om att det blir för svårt att lära sig spelet är ren b-shit. Spel ska ha en enkel uppbyggnad men vara mycket svåra att bemästra (se Quake som lysande exempel). Spelen som kommer nu har ju ofta ett "matchmaking system" nu med så att säga att man bara får möta spelare som är bättre än en själv är ju mycket lätt fixat genom olika ranknings nivåer.

Vågar man bara prova tror jag (hoppas jag) många kommer se fördelarna och inte bara nackdelarna med lite snabbare och svårare fps-spel.
Till sist så klämmer vi in en liten fin Quake live video
http://www.youtube.com/watch?v=aew2e3nGrws

Gillade quake videon.. påminner om gamla goda tiden då man spelade turneringar på http://sra3l.xii.dk/

Permalänk
Medlem

Jag kan inte riktigt hålla med. Krävs träning för att bli bra på t.ex MW3 med alla dem fuckade spawnpoints. Kolla bara skillnaden på en p12 och t.ex IncredibleOrb en JÄVLIGT stor skillnad. Sure säg emot mig hur mycket ni vill men finns faktiskt en anledning att cod är så stort som det är

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem

Arma serien eller så ska du inte kalla dig en sann fps spelare!

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Hagge:

Man brukar ju spraya när man leker o så, men sällan, leker mest runt med sprängmedel då:)
Kör oftast sniper i Close, sitter aldrig still i ett fönster eller så..
och har sniper krav också, minst 50-55

Men de roligt o lägga krav på saker o ting, ger spelet ett mål, behöver inte köra seriöst för de... Annars är de ganska waste o köra.. då man låser upp allt vid rank 30 eller något..

Mitt mål är alltid att vinna matchen och få hög score/hjälpa laget på sätt som jag vet för oss närmare målet
Men som jag sa så är suppression faktiskt ganska underskattat, en sniper som är suppressad har en enormt liten chans att pricka en och detta kan man ge upphov till med cirka 5 avlossade skott mot snipern. Visst, man missade men man fick ett övertag över snipern och kanske till och med sköt ned denne.

Därför så är accuracy ganska värdelöst att titta på, åtminstone i Battlefield 3 tycker jag.
Men visst...vill man träffa så många skott som möjligt så är det ju inget fel med det men jag ger blanka fan i accuracy i Battlefield 3!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Mitt mål är alltid att vinna matchen och få hög score/hjälpa laget på sätt som jag vet för oss närmare målet
Men som jag sa så är suppression faktiskt ganska underskattat, en sniper som är suppressad har en enormt liten chans att pricka en och detta kan man ge upphov till med cirka 5 avlossade skott mot snipern. Visst, man missade men man fick ett övertag över snipern och kanske till och med sköt ned denne.

Därför så är accuracy ganska värdelöst att titta på, åtminstone i Battlefield 3 tycker jag.
Men visst...vill man träffa så många skott som möjligt så är det ju inget fel med det men jag ger blanka fan i accuracy i Battlefield 3!

Sant, men beror också på gamemode
Jag kör oftast Team Deathmatch, och de viktigaste där är ju att döda ^^, Ser man en sniper, så behöver man inte spraya direkt, utan spring runt lite, kolla ut från andra positioner, och sedan skjut han i huvudet Oftast är "campade" snipers dumma nog att sitta kvar på samma ställe

Permalänk
Medlem

Kan inte annat än hålla med John Gibson till 100% det är ju bara att titta på en del spel serier så ser man det ju hur tydligt som helst.
Tex Hitman,Thief,DeusEx,Elderscrolls,The Witcher,Gothic och en massa andra.
Alla har gemensamt att dom tidigare spelen var både svårare och roligare, roligare just för att dom var svårare och gav en utmaning istället för dom senare som man kutar runt hur som helst i utan några direkta problem.

Tex Thief1,2 (som varit installerat på min hd sen dom kom ut och spelas minst 1-2 gånger i månaden i ett par timmar åt gången) är inte så där omöjligt svåra (om man tar sig tid) utan mer att man måste tänka sig för och smyga istället för hack´n slash.
Sen kom Thief3 som var lättare på grund av en sak! man var inte alls lika hjälplös mot fienden och man kunde kosta på sig att bli sed lite då och då dock fortfarande ett bra spel (förutom alla dessa förbannade laddsekvenser hela tiden för spelet var utvecklat till xbox med suck blir ju förbannad bara man tänker på dom).

Thief4 är ett spel jag väntat på sen 3 släpptes men tyvärr ju mer jag hör om det desto mindre vill jag ha det.
Saker som att Garret ska bli en "mer action orienterad figur" (vilket betyder att det inte kommer att skada att rusa runt hjärndött) och "We wanted to change him more for the modern audience; for today's console market."
"He's now in the game doing more action moves, and we wanted his suit to reflect that."
När jag såg dom två övre citaten så tappade helt tron på Thief4 och sen finns det en forum post om en video (som jag inte ens orkat bry mig om att se då jag tappat tron helt) som säger "Never once in the video do they mention Garrett's ability to remain unseen" och detta säger ju mig att detta är (om det ens finns) en väldigt låg punkt på listan SUCK

Nu är det ju samma (halv idioter) som utvecklar thief4 som gjorde DuesEx3 så jag tror inte att Thief4 kommer bli ett dåligt spel bara att det kommer att bli åt heövete för lätt och det kommer deffinitiv INTE att vara ett Thief spel (förutom att huvudkaraktären heter Garret).

DeusEx 1 var ganska svårt och frb bra tvåan var ju en flopp utan dess like (men jag befarar att thief4 kan övertfräffa den tyvärr) trean var ju helt ok men nästan all DeusEx känsla var borta och det var mycket lättare.

Hitman 47 det första var ju frb svårt och jag kan installera det och ta mig ett par dagar att köra igenom det lite då och då hitman 2 var lite lättare men i stort sett samma sak och det är samma sak där sen med nr3,4,etc så har det gått snabbt utför vad som brukade ta en timme tar nu 2min att göra och efter nån,några timmar så spelet klart för att det var så lätt.
Nästan samma sak med Elderscrolls,The Witcher,Gothic dom tidiager var svåra och tog tid för att sen för varje nytt spel bli enklare och enklare men inte alltid kortare men det beror på att det är samma saker som upprepas gång på gång på gång istället för at vara svårt.
Witcher,gothic är ju dom som klarat sig bäst av dessa men är långt ifråns skonade från denna frb trend.

Jag har Dishonored,senaste Hitman hemladdat sedan dom kom ut men inte orkat spela dom ännu för jag vet att jag kommer bli besviken då jag vet att dom kunde ha varit otroligt mycket bättre om dom inte hade varit nerdummade för att sälja mer att dom är ok spel tror jag dom är men som sgat dom kunde ha varit så mycket bättre (är 98,7% säker på detta).
Detta gör ju att jag inte alls är så pigg på att köpa spel längre fan jag vill ju knappt spela dom fast dom är nedladde redan!

Så man kan ju alltid hoppas att denna förbannat irriterande trend kommer att vända snart nu när till och med spel utvecklare börjar tröttna på den.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Skrivet av Sisyfos:

Mitt mål är alltid att vinna matchen och få hög score/hjälpa laget på sätt som jag vet för oss närmare målet
Men som jag sa så är suppression faktiskt ganska underskattat, en sniper som är suppressad har en enormt liten chans att pricka en och detta kan man ge upphov till med cirka 5 avlossade skott mot snipern. Visst, man missade men man fick ett övertag över snipern och kanske till och med sköt ned denne.

Därför så är accuracy ganska värdelöst att titta på, åtminstone i Battlefield 3 tycker jag.
Men visst...vill man träffa så många skott som möjligt så är det ju inget fel med det men jag ger blanka fan i accuracy i Battlefield 3!

Fan vad tråkigt för dig att spelande går ut på att vara bäst. usch.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem

Detta är ju et samhällsproblem över lag, allt drar mot "instant gratification": musiken komprimeras dynamiskt, ungar kommer hit till forumet efter första introkursen i Java och vill ha komplett lösning på hello world, tålmodigheten för att öva upp färdigheten i ett spel; felsökning eller helt enkelt komma över minsta lilla motstån saknas fullständigt.