John Gibson: "Call of Duty förstör en hel FPS-generation"

Permalänk

Håller med, CoD är platt som ett bord.

Permalänk
Medlem

Visst är det så. CoD är inget man spelar frivilligt. Speciellt inte när man har något så fint som Battlefield 3. CoD är ju ett skämt som står i skuggan av Battlefield in my opinion =)!
Mörkläggning av ett så simpelt och fult spel krävs egentligen. Man kan inte jämföra CoD med Battlefield egentligen. CoD producers bör skämmas samtidigt som Bf3 och föregångarna kan vara stolta över sin framgång.

Frostbite 2 är något så himla underbart. Går ej att spela utan!

Visa signatur

Chassi: NZXT H2 Svart - Moderkort: MK Gigabyte GA-990FXA
Cpu: AMD FX (tm) - 8350 Eight core processor 4Ghz/4,2Ghz - Ram: Corsair 12GB 1600MHz XMS3
Grafikkort: Sapphire 7950 Vapor-X 3GB GDDR5
Vattenkylning: Corsair Cooling Hydro H60 - SSD: 60GB Corsair SATA, Force 3
Fläktar: Bitfenix Spectre Pro 140 MM Topp. 3x NZXT 120 MM rest. [BF3 - Zaifer]

Permalänk
Medlem

Jag gillar i alla fall CoD, har visserligen bara CoD4 och BO2. De som säger att CoD är samma skit från år till år vet inte vad dom pratar om, skillnaden i grafiken mellan CoD4 och BO2 är enorm. Rätt bra tidsfördriv om man vill spela någoting snabbt utan att behöva engagera sig allt för mycket.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Visst finns det negativa saker om CoD-serien men det finns också massa positivt.

Själv tycker jag nyare CoD är en skön blanding mellan realistiskt/snabbt hoppa runt och skjuta spel.
Jag har BF3 och tycker det är för segt, alla sitter i ett hörn var på gigantiska kartor och hoppas på att se någon att skjuta.

2 saker jag stör mig på i CoD är att man måste spamma shift för att fortsätta springa + att gubbjäveln måste ta tag med händerna och klättra för att komma över en trottoar.

Jag har provat Tribes Acsend som är lite mer "fast phased" men gillar inte hela jetpack grejen. Får gärna komma ett nytt Quake/Unreal Tournament som håller i flera år.

Om du tycker bf3 är långsamt är du ju fan på tjack. Plocka på dig en mp7 med extended mag på operation metro, då ska du få se på fart.

Visa signatur

Chassi: Parvum S2.0 CPU: I7 3770k @4.6 GHz Watercooled RAM: Corsair LP 16 GB 1600 MHz GPU:ASUS GTX 980 Ti @1.3 GHz Moderkort: ASUS Maxiumus V Gene PSU: Corsair RM750 Lagring: Samsung 840 EVO 250GB + 850 EVO 250GB Ljudkort: Asus Xonar U7

Kringutrustning: Logitech G402, Logitech UltraX, Logitech G35, BenQ XL2430T

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Jag gillar i alla fall CoD, har visserligen bara CoD4 och BO2. De som säger att CoD är samma skit från år till år vet inte vad dom pratar om, skillnaden i grafiken mellan CoD4 och BO2 är enorm. Rätt bra tidsfördriv om man vill spela någoting snabbt utan att behöva engagera sig allt för mycket.

Gissar på att din ålder är mellan 12 och 16.

Om vi säger så här, skillnaden mellan grafiken i bf2 och bf3 är förjävla mycket större än skillnaden mellan cod 4 och bo2.

Visa signatur

Chassi: Parvum S2.0 CPU: I7 3770k @4.6 GHz Watercooled RAM: Corsair LP 16 GB 1600 MHz GPU:ASUS GTX 980 Ti @1.3 GHz Moderkort: ASUS Maxiumus V Gene PSU: Corsair RM750 Lagring: Samsung 840 EVO 250GB + 850 EVO 250GB Ljudkort: Asus Xonar U7

Kringutrustning: Logitech G402, Logitech UltraX, Logitech G35, BenQ XL2430T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaifer:

Visst är det så. CoD är inget man spelar frivilligt. Speciellt inte när man har något så fint som Battlefield 3. CoD är ju ett skämt som står i skuggan av Battlefield in my opinion =)!
Mörkläggning av ett så simpelt och fult spel krävs egentligen. Man kan inte jämföra CoD med Battlefield egentligen. CoD producers bör skämmas samtidigt som Bf3 och föregångarna kan vara stolta över sin framgång.

Frostbite 2 är något så himla underbart. Går ej att spela utan!

Vill du gifta dig med mig? Vi skulle komma överrens så jävla bra!

Visa signatur

Chassi: Parvum S2.0 CPU: I7 3770k @4.6 GHz Watercooled RAM: Corsair LP 16 GB 1600 MHz GPU:ASUS GTX 980 Ti @1.3 GHz Moderkort: ASUS Maxiumus V Gene PSU: Corsair RM750 Lagring: Samsung 840 EVO 250GB + 850 EVO 250GB Ljudkort: Asus Xonar U7

Kringutrustning: Logitech G402, Logitech UltraX, Logitech G35, BenQ XL2430T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Breddas:

Det är ett spel och inte en simulator. Det är att man inte kan hoppa och röra sig fritt som förstör dagens spel. Det ska vara kul att spela, krig är då fan inte kul!

Ja, men de ska ju fan finnas en gräns?
Hoppa Hoppa Hoppa Hoppa osv... ( 1Hour later ), Hoppa Hoppa...

Seriöst de är inte kul.. bara för de är ett spel, ok, jag vill ha jetpacks på mina gubbar... Jag tycker de är roligt att hovra över banan och släppa ner c4as överallt! Sen öppna micen och gapskratta..

Nä seriöst, vi förstår ju att de är ett spel... En simulator kan inte ens vara verklig då varje soldat inte har samma uthålighet...
Men en jävla gräns lite då och då skadar inte..

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Varför skulle det vara viktigt att vara en bra datorspelare? Det är ju bara menlöst tidsfördriv ändå.

Med den inställningen är väl inget viktigt förutom att äta och sova ?

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

ägarna av de som tar fram spelet cod är nog där problemet sitter, vågar ja gissa att VINSTEN efter allt är betalat och klart är miljarder dollar på bara senaste 2 spelen ? en hel serie så urmjölkad att du kan med en Pentium 3:a spela ett nytt spel 2013... hemskt att se utvecklingen

Jag kan gifta mig med dig med, det du säger är så jävla sant! Skaparna av de senaste cod spelen är golddiggers så det bara smäller om det!

Visa signatur

Chassi: Parvum S2.0 CPU: I7 3770k @4.6 GHz Watercooled RAM: Corsair LP 16 GB 1600 MHz GPU:ASUS GTX 980 Ti @1.3 GHz Moderkort: ASUS Maxiumus V Gene PSU: Corsair RM750 Lagring: Samsung 840 EVO 250GB + 850 EVO 250GB Ljudkort: Asus Xonar U7

Kringutrustning: Logitech G402, Logitech UltraX, Logitech G35, BenQ XL2430T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arvidbergstedt:

Vill du gifta dig med mig? Vi skulle komma överrens så jävla bra!

Lägg till Zaifer på bf3 så kanske vi kan åtnjuta Battlefield 3's elegans tillsammans någon gång =)!
Kul att du delar samma åsikter. Då vet man att du är en människa med vett i skallen och bra spelsmak !
Streamar också för tusan. Glöm inte checka videos ibland på Twitch tv

"TheZaifer"

http://www.twitch.tv/thezaifer

Visa signatur

Chassi: NZXT H2 Svart - Moderkort: MK Gigabyte GA-990FXA
Cpu: AMD FX (tm) - 8350 Eight core processor 4Ghz/4,2Ghz - Ram: Corsair 12GB 1600MHz XMS3
Grafikkort: Sapphire 7950 Vapor-X 3GB GDDR5
Vattenkylning: Corsair Cooling Hydro H60 - SSD: 60GB Corsair SATA, Force 3
Fläktar: Bitfenix Spectre Pro 140 MM Topp. 3x NZXT 120 MM rest. [BF3 - Zaifer]

Permalänk
Inaktiv

Här spelas det ARMA, Project Reality och inget annat.

Permalänk
Medlem

Black Ops 2 nja kändes för uppskruvat.

Skrivet av Kagamex:

MW2 var fett bra imo, enkelheten är det som gör det roligt för min del i det spelet. Bara att hoppa in, springa runt och knäppa p12or när man vill koppla av. Särskilt om man har andra saker att göra och kanske inte har tid att sitta och spela samma match i timtal. Då är det skönare med ett snabbt, enkelt fps där varje match tar ca 10min. Sen beror det ju självfallet på vilken nivå man vill spela.

Jag tycker som du att enkelheten var skön men visst är man tvungen att kunna sikta i CoD fast det är ganska lätt att spraya med bössorna.
Då är det lite knepigare i Medal of Honor Warfighter som jag leker med nu, fast jag vet att jag kan sikta och försöker skjuta utan att spraya där känns det inte riktigt bra för vissa behöver bara peka på en så är man död och att sätta sköna headshots (som i CoD med MK14) är det bara att glömma i normal mode. Headshots verkar delas ut med en slumpgenerator där utom i sniperklassen då kanske men den intresserar inte mig direkt.
Men nyhetens behag gör att jag kan roa mig där ändå.

Visa signatur

I ate a clown once, he tasted funny :)

MB: Asus X99-A, GPU: Asus GTX980Ti, CPU: Intel 5820K, Ram: 16GB 2666Mhz, Ljud: Sound Blaster Z, Skärm: ASUS VG278H 120Hz., Datakunskap:Amatör

Permalänk
Medlem

Good ol instagib

det var tider det

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arvidbergstedt:

Gissar på att din ålder är mellan 12 och 16.

Om vi säger så här, skillnaden mellan grafiken i bf2 och bf3 är förjävla mycket större än skillnaden mellan cod 4 och bo2.

Jag är faktiskt 41. Visst har grafiken mellan BF2 och BF3 utvecklats mycket men då krävs det helt annan hårdvara för att spela BF3 jämfört med BF2. I CoD har grafiken blivit snyggare trots att den inte blivit mer tungdriven, jag får i princip samma fps i både CoD 4 och BO2. Men förstås så hoppas jag att man nu överger nuvarande generation konsoler så snabbt som möjligt så att utvecklingen kan fortsätta gå framåt.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Senaste Call of duty jag spelade var Call of duty 4 och håller med honom, COD fördummar FPS en hel del, efter man spelat Red Orchestra osv.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arvidbergstedt:

Gissar på att din ålder är mellan 12 och 16.

Om vi säger så här, skillnaden mellan grafiken i bf2 och bf3 är förjävla mycket större än skillnaden mellan cod 4 och bo2.

Grafiken gör inte spelet, inte på långa vägar.

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoppanH:

Jag tycker som du att enkelheten var skön men visst är man tvungen att kunna sikta i CoD fast det är ganska lätt att spraya med bössorna.
Då är det lite knepigare i Medal of Honor Warfighter som jag leker med nu, fast jag vet att jag kan sikta och försöker skjuta utan att spraya där känns det inte riktigt bra för vissa behöver bara peka på en så är man död och att sätta sköna headshots (som i CoD med MK14) är det bara att glömma i normal mode. Headshots verkar delas ut med en slumpgenerator där utom i sniperklassen då kanske men den intresserar inte mig direkt.
Men nyhetens behag gör att jag kan roa mig där ändå.

Sikta vettefan, det gick alldeles utmärkt att springa runt och noscopa saker med allt utom snipers. Sen vill jag tillägga att det absolut roligaste var att spela 3v3 mot andra med ett par polare, då gick det faktiskt att vinna på ren taktik!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Hagge:

Vi kan gå in här o nu, jag kommer hoppa runt, försök träffa mig..:)
Jag kommer hoppa tills du tömt magget, sen dyka ner mot marken och få dig med några skott...sen upp på bena och fortsätta hoppa..
De kan inte sikta, men bf3 är så pass enkelt så när de väl landar från hoppet, så hinner de mata ut 30 skott innan de hoppar igen, och få dig..
och nej de är inte enklare o träffa folk som bunnyjumpar Eller kanske du fortfarande tror du träffar.. men bunnyjumpar man så blir man inte träffad av skotten lika enkelt.. buggar väl upp hitboxen..

Jag har aldrig och då menar jag aldrig haft problem med "hoppare" i BF3 eller något BF för den delen.
I CoD är det ett jättestort problem det kan jag hålla med om och speciellt "dropshots" som jag nämnde men BF3 har ju någon funktion som gör att när man hoppar väldigt frekvent så kommer man knappt framåt har jag märkt vilket göra att man bara kan hoppa 1 gång i sekunden effektivt.
Sen att folk på BF3 hoppar som en delfin då och då för att ta skydd är ju inte direkt något "fusk".

Skrivet av Hagge:

"Vi kan gå in här o nu, jag kommer hoppa runt, försök träffa mig..:)"

Sure no problem om du är seriös, jag är redo här och nu!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheGiant:

Bara för att en produkt säljer bra behöver den inte vara bra.
Se bara på all musikdynga som spelas på radio av artister som varken kan spela själv eller skriva sina egna låtar själv. Komersiellt producerad dynga som den stora pöbeln vill ha för stunden så det säljer bra men om ett år eller två är det bortglömt.

Av CoD har jag bara spelat CoD4 men tröttnade snabbt.
Var liksom inte kul mer än en kort kort period. Gav inget, inte ens spelglädje...

tänker på precis samma sätt. cod är motsvarigheten till de kommersiella radiostationerna i princip. läste någonstans att de kommersiella radiostationerna hade räknat ut att medellyssnaren lyssnade ca 4 minuter per dag eller något liknande. därför optimerar de sitt innehåll för den massan. resultatet blir att radio stationerna har reklam varje kvart och spelar samma sorts musik med ett utbud av ca 20 låtar. därför blir det outhärdligt för de som lyssnar på radio i mer än 1 timma per dag.

samma melodi är det som gäller i fps branschen. de har antagligen funderat på hur mycket folk spelar och sedan ge spelaren sin "fix" för den perioden. tyckte det kändes väldigt tydligt när man spelar bf3 eller cod då man efter ett tag plötsligt inser att man inte kan blir så mycket bättre eller göra några andra framsteg utan att köpa nytt innehåll (dlc). på ett helt annat sätt är det med quake, cs och lite äldre fps som man kan utvecklas i det oändliga. dock tjänar ju inte spelmakarna de pengar om man inte köper dlc eller lägger tid på att lära sig spela.

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker att CoD2 va det bästa spelet ur CoD-serien och att det gick utför efter det? M1 Garand ftw!

Permalänk
Medlem

CoD 1,2 och 4 är några sv de grymmaste FPSen jag nånsin har spelat! Att COD förstört en hel generation är fel, för det är de andra tillverkarna som väljer vilket spel de vill göra.(O.b.s. de senaste CoD spelen har varit RIKTIGT dåliga)

Permalänk
Medlem

Så sant så sant så!

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Inaktiv

Call of Duty är endast avsett för pojkar i tonårsåldern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Jag har aldrig och då menar jag aldrig haft problem med "hoppare" i BF3 eller något BF för den delen.
I CoD är det ett jättestort problem det kan jag hålla med om och speciellt "dropshots" som jag nämnde men BF3 har ju någon funktion som gör att när man hoppar väldigt frekvent så kommer man knappt framåt har jag märkt vilket göra att man bara kan hoppa 1 gång i sekunden effektivt.
Sen att folk på BF3 hoppar som en delfin då och då för att ta skydd är ju inte direkt något "fusk"

Sure no problem om du är seriös, jag är redo här och nu!

De är ingen fusk, men de är inte direkt "skill" eller..
Seriöst...
Du som inte haft problem med att träffa folk i bf3 är väl för att du sprayar när folk väl börjar hoppa.. Om du sitter och skjuter singel skott på folk som hoppar som galningar.. och får dem utan problem...vill jag se de på film.. för jag har skit svårt o tro de...
Att bunnyjumpa är relativt enkelt...hoppa direkt efter att du landar med W intryckt...Hur enkelt som helst.
Vad har du för accuracy?
Jag har ett krav på mig själv att minst ha 25% accuracy overall...

Permalänk
Medlem

Jag har faktiskt aldrig förståt hur call of duty kan sälja så bra nu när battlefield finns.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem

Tack!
Allt efter Quake 3 har varit piss-skit XD
Unreal 3 var det sista försöket att göra en riktig shooter. Sen dess har utvecklarna inte ens försökt.
Och kom inte å säg att shootmania är ett försök. Power Rangers möter american gladiators är inget vinnande koncept i min värld. Det säger snarare bara hurpass urkassa fps spel har blivit

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

Roligt hur folk här i tråden säger att bf3 är mycket mer skillbaserat än CoD. Gulligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

wow nya COD med supergrafik, ingen story och enformiga quickscope p12.

http://www.nplay.com/BeGone/

Glöm inte att installera unity web player!
Skicka pm om ni vill starta klan!

Permalänk
Medlem

Det ligger i tiden med "instant gratification".

Ett genomgående mönster hos de elever jag har haft de senaste åren är just en oförmåga/ovilja att sätta sig in i någonting nytt. Om det inte går att bemästra inom 10 sekunder är det inte längre intressant.

Det var bättre förr och så vidare...

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk

Håller helt med John Gibson.
Jag tycker alla dem där CoD liknande spelen är nästan likadana, dessutom är spelen jävligt barnsliga/simpla/orealistiska och har ett onödigt snabbt rambo tempo.
De gör mig illamående, usch.

Tacka vet jag realistiska spel som ArmA 3, och sen väntar jag på Ground Branch och Takedown, de verkar ha potential.