Då och då visas ingen bild vid start

Permalänk
Medlem

Då och då visas ingen bild vid start

Hej!

Detta problem började när jag kom hem från sportlovet och skulle starta datorn, hade då inte använt datorn under lovet.

Ibland händer det, ungefär varannan uppstart, att skärmen inte visar någon bild alls, inte ens BIOS-bilden. Det jag gör då är att hålla in startknappen tills det att datorn dör, för att sedan starta den igen, och allting fungerar helt som det ska.

Men jag tycker att detta är ett mycket märkligt och irriterande problem, som jag nu skulle vilja ha hjälp med att reda ut.

Komponenterna ser ni i min sign, de är ca 6 månader gamla.

Kör med W7 (även om det inte bör spela någon roll då jag inte ens ser BIOS-bilden, eller?)
Använder 3 st skärmar, (extended desktop)

Tack på förhand!

Visa signatur

Spelburken: Intel Core i5 3570k @ 4,4 Ghz, HD7870 Crossfire, 8GB RAM, Skärmar: 3x Dell U2312HM Eyefinity
Asus Zenbook UX32VD, Nexus 6P
Citera för svar!

Permalänk

Testa ta ut och stoppa i kablarna, kan vara oxid på kontakterna. Hjälper inte det så testa att bara starta med en skärm.
Har du lågenergi lampor som går på samma fas så testa att skruva ur dem. Lågenergi lampor älskar att bråka med elektronik.

Visa signatur

Cooler Master HAF 922 / Asus P7P55 WS Supercomputer/ AMD FX8320@4GHz / 4x Kingston PC3-10700 2GB DDR3 1333MHz (8GB)/ Sapphire Tri-X R9 290 4GB / 2x 1TB HDD + Intel 320 120GB SSD
1x ASUS PB278Q 27" 1440p PLS / 2x BenQ G2222HDL 21,5" 1080p TN

Permalänk
Medlem
Skrivet av gustav901:

Testa ta ut och stoppa i kablarna, kan vara oxid på kontakterna. Hjälper inte det så testa att bara starta med en skärm.
Har du lågenergi lampor som går på samma fas så testa att skruva ur dem. Lågenergi lampor älskar att bråka med elektronik.

Tack för ditt svar!
Ja, jag får göra så, ta ut stoppa in kablarna igen och se om det blir någon skillnad.
Hmm lågenergilampor säger du... det sitter ju faktiskt en i grenuttaget, provar att sätta den i ett annat uttag.

Visa signatur

Spelburken: Intel Core i5 3570k @ 4,4 Ghz, HD7870 Crossfire, 8GB RAM, Skärmar: 3x Dell U2312HM Eyefinity
Asus Zenbook UX32VD, Nexus 6P
Citera för svar!